Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 11:06

Wat een beauty Fransje !!

Ja het komt door de vliegen denk ik hoor.. hij heeft een heel gevoelige huid want ik heb hem eigenlijk al bijna altijd een masker op.. en hij heeft een enorme pluk. Maarja nu dus toch niet goed gegaan.. -O-
Laatst bijgewerkt door xApple op 23-06-17 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

kvulden

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 11:10

Er zijn hier ook veel vliegen, maar de paarden hebben er niet heel veel last van. Soms denk ik dat er meer in huis zitten dan bij de paarden.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:23

Hier staat Jorie ook alweer sinds april praktisch te niksen. Het enige wat ik doe is om de 4-6 dagen zijn staart opnieuw vlechten sinds dat dan de vlecht ineens eruit is. Zelfs als ik twee elastiekjes gebruik, ik snap echt niet hoe ie dat telkens doet :')
Verder staat hij aan huis en is dus supermak, gewend aan kinderen, tutten, hoef krabben. Hij steekt zijn neus in elk halster dat ik pak. Hij wil dus altijd heel graag mee. Hij lijkt een jong maatje ook totaal niet te missen, want hij wordt inmiddels zelfs door mijn 10 jarige ruin soms uitgedaagd om te gaan spelen. Alleen hij verliest iedere keer haha. Ik zal vanavond eens kijken of ik ze op de foto krijg tijdens hun geklooi, zo'n steigerfoto zou ik wel gaaf vinden.

Annikoe, hier til ik de hoeven op met 1 hand, dus dan heb ik de andere vrij om bij te vijlen of hoef te krabben of de hoefvijl tegen zijn neus aan te tikken. Jorie vindt heel erg leuk om mij tijdens het vijlen van de voorhoeven ineens vanuit het niks keihard te bijten en dan heb ik ook echt een blauwe plek. Gelukkig heeft zo'n hoefvijl nogal wat gewicht, dus dan krijgt hij gewoon een "blauwe" neus van mij terug. Hij begint zich steeds meer macho te voelen, stapt nu ook op enge dingen af ipv weg te rennen als een baby. Ik ben op zich dus wel blij dat ik hem wat langer hengst hou, alleen sommige streken zijn niet zo leuk. Hij "eet" nu ook Alex zijn manen bv tijdens het spelen.

Vandaag de lama-look tijdens een pauze bij het bijvijlen.
Afbeelding

En een superlelijke foto, maar meneer heeft een glanzend nieuw zomervel over zijn rug *\o/*
Afbeelding

Welkom nieuwe mensen!
Die fjord is leuk, gra zeker? Ik wil zelf ook nog een rodblakk ooit <3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:57

Bedoel je Lars? Haha nee joh die is 'gewoon' Brunblak :') Is wel duidelijk te zien toch?

Volgens 't stamboek is hij wel rodblak maar dat is hij helemaal niet. Papa wel :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 19:43

Nee, die van Oly, die is zwart met grijs zo te zien.
Is papa dan Gio? Dat vind ik ook zo'n machtig mooi beest om te zien.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:07

Ohh Hihi ik dacht al Lars is duidelijk lekker geel :D

Enne ja Lars is het allereerste Gio veulen <3

Had een merrie en die laten dekken door Gio(3x en 1x geïnsemineerd) maar die werd ziek en is overleden en daarom heb ik Lars toen gekocht :o

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 08:16

Geronimo heeft een vliegenmasker gekregen! (Hij had zoveel vliegen rond zn oog, vond dat sneu -O- )

Ben benieuwd hoe lang hij hem omhoud, en heel laat :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Slechte fotos, meneer vond het niet nodig om even stil te blijven staan :*

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:25

Leuk masker voor geronimo!

Zilver is vandaag 2 jaar geworden!!
Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:53

Jeetje wat een heleboel leuke foto's weer! :D

@Ilayla
Balen dat je geen veulen foto's hebt! Ik heb ze via de fokker nog kunnen vinden, in jouw geval is dat er zeker dan ook niet?

@renee
Elano was ook een hele korte periode zo overbouwd. Zag er ook niet uit. Probeerde ik zijn achterkant altijd op een lager stukje te zetten zodat het op foto's niet zo opviel. :')

@Xapple
Paar CM's zullen er nog wel bijkomen hoor! :D
Elano is nu 1.40 en wordt rond 150-155 verwacht als eindmaat.. Toen hij een half jaar terug bij mij kwam was hij +/- 135 of miss enkele CM groter.. Dus hij is 3-5 CM gegroeid in een half jaar.. Maar ze groeien wel wat langer door dan 3 jaar.. Dus hij zal de 155 ws wel halen, hoop alleen dat hij het bij 150 houdt.. Stapt net wat makkelijker op. Vind hem nu al vrij 'hoog' om op te stappen. :')

@Fenna
Wat voor elastiekjes gebruik je? Als ze na enkele dagen 'zwak' worden, dan worden ze losser en is de kans dat het eruit gaat vrij groot. Ik heb nu een maand lang dezelfde elastiekje en herbruik hem gewoon. Te lui om elastiek bakje te pakken. :=
Shetje bij mij op stal is ook nog niet helemaal uit de vacht, heel bijzonder. De rest namelijk wel.

@Drup
Ohh, wat een leuk vliegenmasker zeg! Staat hem ook goed! :D

@Kab
Gefeliciteerd!

Hier gewoon lekker bezig geweest. Gister mocht hij even helpen om een hond te laten wennen aan paarden. Daar is Elano zéér geschikt voor! Hij zou zo mee kunnen doen aan een puppycursus om andere honden te laten wennen aan paarden. Onderdoor, tegenaan springen, snuffelen, blaffen, speels zijn, ruiken aan de staart en koker ook totáál geen probleem. Heerlijk zo'n paard. :D
Afbeelding

Voor de rest af en toe een kwartier tot anderhalf uur laten grazen op een dag. Zijn ribben beginnen al te minderen dus denk dat de wormenkuur helpt!

Ook gister even mijn bruin hoofdstel gepast. Is een maatje full. Nog even doorgroeien en hij past! :D
Behalve de sperriem, dat lijkt wel maatje olifant bij hem. _O-

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:06

Gefeliciteerd Zilver! *\o/*

Wauw wat een brave elano!
ik denk dat menig paard toch dat achterbeen een keer gelicht zou hebben.

Hier heb ik ze gisteren uit elkaar gehaald. -O-
Puzzle blijft aan het klote en laat zich niet pakken.
Dus gister beide op een eigen stuk gezet, eens kijken of het dan beter gaat.
Vind het voor Olivia niet zo leuk, die staat nu ook alleen, maarja, moet toch een keer iets.

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:51

@xapple Ik ben benieuwd hoe Lars dan uitgroeid met Gio als vader kan hij niet anders dan mooi worden denk ik. Wel treurig van je merrie.

@Druppie superleuk vliegenmasker! Ik heb een saaie zwarte. Zoiets is veel leuker.

@Kabayo gefeliciteerd met Zilver!

@Puppy Klopt wat je zegt, ik had het gevraagd aan de fokker, maar nooit antwoord gekregen helaas.
Leuk is dat als ze zo makkelijk met andere dieren samen gaan! Mooi hoofdstel ook. Hij groeit er vanzelf in.

@Renske balen zeg dat het nog steeds niet goed gaat met vangen. Minder leuk voor ze, maar hopelijk helpt het.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 12:08

Wat een leuk masker heeft Geronimo <3

Zilver, Gefeliciteerd! *\o/*

Ik gebruik gewoon van die standaard witte paardenelastiekjes of oude blauwe elastiekjes, maar die breken vaak al bij het indoen want ze zijn oud en eens door Alex heen gegaan :')
Alex had een volledig zakje opgegeten zo'n 2 jaar terug en toen kon ik gaan zoeken in de mest. De witte blijven wel goed zitten in Jorie zijn manen, maar zijn staart vlecht is er na twee dagen alweer bijna uit nu, der zit nu een blauwe omheen, misschien houdt die beter.

oly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:10

Fennadev schreef:
Nee, die van Oly, die is zwart met grijs zo te zien.
Is papa dan Gio? Dat vind ik ook zo'n machtig mooi beest om te zien.

Ja mijn merrie is een grijze mijn andere fjordje is ook gewoon brunblak vind ik ook heel mooi
En Lars mag er ook wezen vind de kinderen van gio zo leuk wie weet mag hij ooit op date met mijn merrie
Met elastiekjes en vlechten hebben wij geen ervaring en elano staat heel goed met zijn hoofdstel mijn oud fjordje zwemde ook altijd in zijn sperriem

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:36

Renske
Ja denk het ook hoor. Elano was heel voorzichtig, zelfs met beentjes verzetten. :D
Jeetje, wat vervelend zeg dat Puzzle zich niet laat pakken. Lijkt mij iig zeer vervelend.

@ilyala
Jammer zeg! Veulen foto's zijn natuurlijk wel leuk om te hebben. Maar als je niks krijgt is er niet veel aan te doen.

@fenna
Oh ja, elastiekjes zijn ook zo lekker. :roll:
Ik heb zelf een doosje van +/- 2500, onder het mom: Elastiekjes breken bij mij altijd. Nou deze dus blijkbaar niet. Enkele wel, maar meer niet dan wel. Met gevolg dat het héél langzaam op gaat. Als Elano 30 is heb ik ze ws nog. :')

Vanavond ga ik samen met een stalgenootje een rondje wandelen. Heb vanmiddag een hoofdstel besteld. Als hoofdstel binnen is even passen en mocht hij er nog in gaan groeien (of nu net aan al passen) ga ik hem net als mijn halster verven. Heb nog verf over. Hoofdstel zal Elano waarschijnlijk niet verkeerd staan net als zijn gave halster. <3

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:16

Het is vooral heel frustrerend...
Maar het alleen staan lijkt zijn vruchten af te werpen.
Heb hem net kunnen pakken, als dat morgen ook zo is mag hij weer terug naar Olivia.
Hou blijft alleen wel voorlopig met halster om staan.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:32

Hopen dat Puzzle er van geleerd heeft dan, stoute pony >;)

@Kabayo: Nog gefeliciteerd met Zilver! Het blijft een prachtige foto <3

@Puppy: fijn dat het langzaamaan beter gaat met Elano. Hopen dat hij nu van de wormen af is. Ik verbaas mij er elke keer weer over hoe ontzettend braaf hij met alles is haha.

@Druppie: Inderdaad een leuk vliegenmasker!

Vandaag weer even bij Jack langsgeweest, niet heel veel spannends te melden :Y) Paar fotootjes gemaakt van zijn nieuwe korte coupe.

Afbeelding

Toch blijft het een lekker ding <3
Oh, trouwens ook weer eens een ITP aangemaakt, voor degene die het leuk vinden om meer foto's te zien :)

[ITP] Jack weer eens ITP

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:54

Leuke foto's van Jack!

Jorie lijkt altijd net een drachtige hengst als ie van de wei afkomt:
Afbeelding

En oh ja ik heb foto's van het spelen vandaag dat er best wel ruig aan toe gaat
Afbeelding

En toen deden ze het ineens heel dichtbij
Afbeelding

En bleef Alex haken :+
Afbeelding

En ze kunnen ook synchroon galopperen:
Afbeelding

En Jorie kan het alleen ook(yup hij gaat hier overkruist scheuren):
Afbeelding

Ik vond de foto's te slecht voor een ITP, daarom maar hier. :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:10

Haha een drachtige hengst. :')
Leuk dat ze zo lekker kunnen spelen!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:18

Ren
Oh dan is er nog gelukkig hoop! :D

Fenna
Lijkt net een drachtige hengst? Misschien drinkt ie wel te veel bier.. En heeft ie een bierbuik! _O-

Nou we hebben gewandeld hoor! Hij werd een beetje onzeker in het begin omdat het andere paard erg onzeker was. Maar op den duur trok Elano zich er niks meer van aan. "Jij vind toch alles eng/spannend" :')
Maar voor het andere paard bleek het wel te helpen dat Elano mee liep. Dus ook hiervoor is Elano ideaal voor. Zeker straks als hij gewend is om ook met onzekere paarden mee te gaan. :P

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:40

Spelen ziet er soms ruig uit hè! Miles staat bij mijn mini-hengst en springt er soms gewoon bovenop. Je zou denken dat de kleine schade oploopt, maar Miles zit echt van top tot teen onder de bijtplekken :') Hij laat zich gewoon aanpakken haha.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:13

Mijn lieve kofu vandaag precies 2jaar oud! *\o/* ga er vanmiddag naartoe en ga proberen om foto's te maken met vlaggentjes of het lukt geen idee :') we proberen het gewoon.
Afbeelding
Afbeelding

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:36

Gefeliciteerd met Kofu! Wat is het een knapperd geworden <3

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:02

Het is gelukt met dr vlaggentjes! Stond hem erg sexy en het maakte hem echt helemaal niks uit haha geneet mee van de fotos!
*\o/* :') Y)(^)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:23

Wat een leuke foto's van jou knapperd!! Gefeliciteerd!!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:05

Gefeliciteerd, Kofu!! *\o/*

Ik ben blij vandaag haha, maar dat is heel erg off-topic.
Jorie gaat trouwens nu nog beter, hij krijgt sinds vrijdag Oerbalans en zijn mest ging weer vooruit. Nu hopen dat ie dan van de algae vitalis af kan, want anders zit ik met twee dure poedertjes te klooien :')