de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 17:11

Dank je Brandje! Wat leuk dat Goofy zo'n coole kikker is. Ik heb het idee dat de paarden tegenwoordig allemaal weer wat koeler in de kop zijn, dat de hengsten er ook wel op geselecteerd worden in tegenstelling tot een aantal jaren geleden.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:26

Lees mee en soms moet ik een heel stuj bij lezen. Alle g-tjes zij wel koel in het hoofd volgens mij. Gio was vandaag voor het eerst mee op buiten concours. Hij was lekker rustig en fijn te rijden. Helaas liep het 20 minuten uit, dus hij had de pijp behoorlijk leeg aan het eind. Toch nog 188 punt en zelfs een 3e prijs. Ik was zo trots op hem! Andere proef 174 punt, altijd jammer als een Z jury geen B proef kan beoordelen. Had bijna bij elk punt te diep staan en moet meer op achterhand....

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:44

Mijn G-tje is over het algemeen erg braaf. Maar je merkt wel dat ze hoog in het bloed staat, ze kan van dat hele brave ineens schrikken en dan kan ze daar best in blijven hangen. Dat is soms lastig maar meestal goed op te lossen.

Vandaag voor de 5e keer op Giv <3
Afbeelding

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:50

Even een update, guusje dr uier was vanavond voor het eerst vol en ze 'harst', ze kegelt dus niet. Wel spannend hoor, nu ik echt de lichamelijke veranderingen zie. Telkens kijk ik naar het uier en dan denk ik, oohhhh nog niks, en vanavond keek ik en dacht ik oehhh het is anders. Spannend!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:52

spannend hoor!
Ik weet nog hoe vreselijk gespannen in was toen prada van giv moest bevallen.
Mijn moeder werd steeds vrolijker omdat het bijna zo ver was en ik werd steeds minder vrolijk omdat het er nóg niet was :')

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:05

Gently heeft afgelopen weekend weer wedstrijden gehad. Helaas lag het zadel weer niet goed. Zadelmaker was wel geweest maar het schoof als een tierelier waar Gently dus echt niet blij mee was. Wat resulteerde in een proef met bokken in de galop. Na de eerste proef meteen het zadel eraf gehaald( was 10 cm verschoven) en ja er was goed aangesingeld. en een Kingsley pad eronder. Meneer ging meteen stukken beter lopen maar was zijn bui nog niet kwijt en helaas schoof het zadel weer. @e proef wel beter en een winstpunt. De komende week geen zadel erop maar lekker longeren en op het land even zijn hoofd leeg maken

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:47

Wat een vooruitgang bij iedereen zeg. Alle wedstrijd gangers gefeliciteerd met de punten.

@ anonymous spannend van guusje. Hopen op een gezond veulen. Ga je het veulen aan houden ?

Gino is opzich ook wel relax schrikt niet snel maar kan wel enorm heet worden, tot op het rennerige aan toe. Besloten om hem op ander voer te zetten met minder eiwitten ... Vandaag dan weer voor het eerst sinds een wk gereden (had wel dubbele longe werk gedaan ) echt een wereld van verschil, ipv van alleen bezig te zijn met hem kalmeren kon ik echt gaan rijden. Nog steeds voorwaarts maar nu op mijn hulpen. Denk dat de hoogwaardige brok voor prestatie + het jonge gras iets te veel voor hem was . Nu simpel sport brokje. Ben benieuwd of hij zo blijft.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 10:03

gelukkig beter nu Kady!

Golden Girl mocht gister mee voor t eerst op gras, ze was wel even heel vrolijk maar liep wel 2e met 193 en 1e met 208 in de L1 *\o/*

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 11:59

Wow, ze gaat goed Peetje, gefeliciteerd! :)

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:56

Hi allemaal!
pff ik heb vakantie stress :')
Ik ga ook even niet bijlezen en even lekker egoposten, vanaf morgen ben ik op vakantie dus ben ik een tijdje afwezig, daarna zal ik alles even terug lezen en reageren! :D
Ik heb vrijdag mijn eerste wedstrijd op gras gehad, pffff...
Inrijden ging wel braaf tot er een bont veulen in de wei ernaast begon te rennen toen was er bijna niet meer in te rijden, de eerste proef was ze heel kijkerig en het was best glad... en dan die krappe bochtjes met zo'n groot paard...! had 172 punten, terecht geen winst maar vond sommige dingen wel erg streng voor de B, ik had een 2 op mijn E-B-E volte en aanspringen, omdat ze voor B al wou aanspringen, 1 pas, nam haar terug ze sprong daarna super netjes aan dus dat soort ingen vond ik wel vrij laag voor een B proefje, 2e pr oef ging iets beter en had ik 189 en 1e prijs *\o/* *\o/*
Er zijn veel foto's gemaakt, maar nog geen tijd gehad om uit te zoeken, hier wel een voorproefje
Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor de egopost *kruipt onder steen* :o

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:23

ziet er netjes uit!

Ik moest ook voor t eerst op gras en tussen de bordjes, paard van bijna 1,73 is best heel groot dan ja!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:41

Gelukkig is mijn puppy maar 1.66 :D en heeft nog pony-pasjes! :))

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:54

wereld van verschil, toen Diva 4 was was ze amper 1.65, stuurt wel heeeeeel fijn rond hoor! :P

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:56

Ja, klopt! Scheelt echt veel!

Moet zeggen dat ik nu sinds aantal weken George weer wat overbouwd eruit vindt zien. Ik denk toch dat hij nog aan het groeien is. Het leek erop van niet, toen ik hem kocht, maar nu is zijn achterhand beduidend hoger dan zijn voorhand. Hij is echt een laatbloeier denk ik... Ik hoop ook op 1.70, da's een mooie maat!

:D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:05

We hebben Gigi afgelopen week gemeten, 1.60 bij voor- en achterhand, dus ook niet meer overbouwd. *\o/*
Ze dus al +/- 3cm gegroeid en volgens mijn instructrice is er best kans dat ze nog verder de hoogte in gaat de komende tijd.'

Mijn zadel komt met geluk ook eens deze week, na 3 maanden wachten :')

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:01

Jeetje wat gaat het hard zeg!
Ben druk geweest met bijlezen.
Wat is het leuk om te zien dat de een al druk is met wedstrijden en de ander er nog maar net op zit.
Ik zal ook blij zijn als het zadel drama voorbij is.
Steeds zadels die toch teveel op de schoft drukken.
Waar ik teveel naar voren kiep.
Zadels die helemaal scheef zijn enz.
We zijn net weer een beetje begonnen met Longeren.
Dan heeft ze weer een beetje conditie en is ze weer wat leniger.
Ze is gelukkig een stuk rustiger nu ze lekker op de wei staat.

Oh en ze meet ondertussen 1.71
Gewoon 10 cm groter als het baasje.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:20

Wat een gemengde berichten allemaal! Zowel goede als slechte verhalen.

Ik kreeg net te horen dat Garola zich nogal heeft misdragen bij de hoefsmid. Bij het optillen van de benen hebben wij daar zelf nooit last van gehad, schrok er toch wel van. Het afspoelen ging laatst ook al niet lekker, toen vloog ze bijna door de touwen heen waar ze aan vast stond.

Het rijden gaat gelukkig prima! We gaan elke dag weer vooruit.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:23

Ach, dat zijn fases denk ik Ketly...

George heeft namelijk ook wel eens een hang-fase, een stout-bij-de-hoefsmid-fase, een ik-wil-geen-hoofdstel-in-fase, een ik-hou-niet-van-poetsen-fase enzo... Maar ach, meestal na twee weken is hij zijn fase weer vergeten. :')

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:29

Haha als Garola er ook maar 2 weken last van heeft dan teken ik daar voor! :D De hoofdstelfase herken ik ook :+

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:54

Inmiddels heeft George een ik-hou-van-het-hoofdstel-fase. Ik heb een paar keer met hem geoefend nadat hij elke keer zijn neus omhoog stak bij het hoofdstel in doen. Nu staat hij met zijn mond open als hij het hoofdstel ziet: hij wil graag dat ik het bit in zijn mond doe... :') :')

Kortom, het is nooit saai met George! :D

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:29

Gelukkig heeft op dit moment Gadget geen ik-wil-niets fase. Het gaat super goed. Vanavond les gehad en ze liep lekker!! *\o/* We kunnen wel op wedstrijd, maar dan wel een proef zonder galop, die is nog erg groot en we gaan hard!

Stap is ook nog wel moeilijk vooral omdat ze heel ruim stapt, is het moeilijk om takt en 1 tempo te houden.

conclusie we kunnen nog niet op wedstrijd :+

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 07:33

komt vanzelf!!!

Golden Girl laat alles altijd over zich heenkomen hoor, al moet ik wel zeggen dat ze maandag een partij stond te steigeren toen mn man ermee over t terrein ging!Ze bleef maar op dr achterste benen staan en maar maaien met die lange grote voorpoten. :oo

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 07:56

Mooi beeld, Elvi_Elisa!

Gideon ging weer erg fijn in de les, dinsdag. Vandaag hoop ik tussen de buien door te kunnen rijden. Wat een prutweer wordt het vandaag.. :(.

Ik wil niets fases ken ik niet bij Gideon.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:30

Gio heeft nu alleen de fase 'ik wil niet uit de wei'. Als hij door krijgt dat hij eruit moet begint hij te rennen en kun je net zo goed weer weg lopen, want in de handen krijg je hem dan toch niet.

Met rijden gisteravond weer zo trots! Het kwartje rechter galop blijkt echt gevallen te zijn en ze kwamen gister een paar keer met tractor en aanhanger langs de rijbak en hij keek niet op of om! Ik zou wel balen als hij nu verkocht word, maarja dat is het gevaar om paarden voor een ander te rijden.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:36

Haha, dat uit de wei ding heeft George gelukkig niet. Als ik fluit komt hij aangalopperen. Echt zo'n Penny-gevoel... <3 :P