Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:30

Och Ulfeino de eerste keer dat ik er op stapte thuis zat madam aan de longe en werd vastgehouden door m'n stalgenootje. :D Na een paar rondjes pas losgeknipt en gaan rijden.
Ze is tenslotte nog aardig groen en geen idee hoe ze zou reageren.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 11:34

Ulfeino schreef:
Vanmorgen gelijk de stoute schoenen maar aangetrokken en met Zwingli naar de buitenbak gegaan, heb haar eerst even aan de longe gezet en dat deed ze braaf.
Toen erop, ik was alleen, dus krukje ernaast, paard achteruit etc. en als ze stilstond klungelde ik net zo lang om dat ze weer achteruit ging, oké ik geeft het toe ik durfde niet zo goed op te stappen :o .
Toen toch maar doorgezet en opgestapt en het ging prima maar wel erg spannend hoor, voor het eerst op je nieuwe paard en dan helemaal alleen.
Ze was heel braaf maar regelmatig erg tegen de hand, ik heb het hoofdstel met bit mee overgenomen maar denk dat ik een ander bit aan ga schaffen er zit nu een enkelgebroken watertrens in van 20 mm dik.
Denk dat ik een dubbelgebroken bustrens wil en dan 18 mm dik.

Maar zijn er bokkers hier die een beter idee of ervaring hebben dan hoor ik het graag :j

Na het rijden biks gegeven en daarna lekker naar de wei.

Komt vanzelf joh, vertrouwen opbouwen duurt een tijdje. Hoe bedoel je precies tegen de hand?
Ander bit is altijd te proberen natuurlijk :j wij hebben een dun robart bit die kan draaien, is moeilijker
vast te pakken

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:43

Als ze nageeft loopt ze heerlijk, maar als ik bijv. van hand verander of zomaar op het rechte stuk of als ik een overgang ga rijden wil ze ineens haar hoofd omhoogbrengen, ik probeer dit uiteraard voor te zijn maar dan dramt ze er gewoon doorheen en steekt de neus in de lucht.

Mijn andere paard was altijd erg druk met het bit, maar dat doet zij helemaal niet ze is verder heel rustig in de mond en licht in de hand.
Ik ben zelf niet zo gek op die enkelgebroken bitten ivm die hefboom werking en het midden wat vaak in het gehemelte prikt.
Als ze nageeft ontspan ik gelijk mijn hand zodat ze gelijk de beloning voelt, denk dat ik vanmiddag sowieso maar even een niet al te duur dubbelgebroken bitje haal en dan kan ik daarna wel kijken wat ik verder wil.
Heb de tandarts ook al even besteld, ze werd wel ieder jaar gedaan, maar onze shet moet ook dus haar dan voor de zekerheid ook nog maar even nakijken, verder kan het natuurlijk ook nog wel een beetje een uitting van stress zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:44

Dubbelgebroken 18mm vind ik altijd wel fijn. 20mm vind ik vaak erg dik in de mond, mijn paard loopt bijvoorbeeld het fijnst met 14mm. Met 20mm komt hij continu tegen de hand en gaat met tong klieren.

Dus gewoon proberen en lekker wennen!

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 11:45

Oke wil ze wel goed halststrekken?

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:08

Wat goed Ulfeino! Ik denk dat iedereen altijd wel een beetje zenuwachtig is, zo de eerste keer. Een jaar verder zeg je 'weet je nog?' _O-

Hoop dat je er goed mee uit de voeten kan!

@ iedereen, ik ben heel erg blij met jullie kritiek hoor (ook al is het soms niet leuk om te horen), daar leer ik van :)
Ben je heel erg blij met een paardje wat je gezien hebt, zie je op de film dat hij niet rad loopt.. baalde ik ff zeg! Zelfs mijn vriend zat op een roze wolk dat hij dit niet zag. (heb ook wel heel veel op de rechterhand gereden) ook pas op de film... en dan krijg je hierover kritiek, wat juist heel goed is. Dit verruimt je blik alleen maar!

We hebben idd alle tijd en we doen het rustig aan tot het juiste paard voorbij komt. We zijn net 4 weken aan het zoeken en we hebben voorlopig nog zat te bezichtigen! En iedereen heeft andere ideeën, met sommige ben je het eens, met sommige niet. Maar dan heb je iig aan alles gedacht en dat vind ik wel prettig. Dus thnx voor de support :*
Laatst bijgewerkt door Calypso84 op 11-04-12 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:09

Ulfeino, is er niet een stalgenoot waar je een bitje van kunt lenen om te proberen? Dubbelgebroken lijkt inderdaad fijner, maar niet alle paarden zijn het daar mee eens. Ons ruintje vond dubbelgebroken veel te rommelig in zijn mond, die heeft nu een Myler omdat ik niet met enkelgebroken verder wilde ;) De twee merries doen het trouwens uitstekend op een dubbelgebroken trensje, dus zeker proberen

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:10

Nou ik heb ook weer 8 pagina's bijgelezen.

Ik vind persoonlijk dat jullie erg streng tegen Calypso zijn (geweest..).
Ik begrijp allebei de kanten hoor en ik kan me vinden in van de ene kant, 'je hebt te veel eisen' maar aan de andere kant geeft calypso aan er tijd voor te nemen en graag een paardje wil zoeken voor haar en haar vriend.
Ik denk dat we elkaar moeten respecteren in de eisen die één ieder stelt.
En of dat nou haalbaar is of niet, daar kunnen wij dan een mening over geven of een tip over geven maar iemand zo 'belachelijk' te maken vind ik een beetje overdreven.

Misschien komt het op mij anders over omdat ik het nu achteraf terug lees maar dat is mijn mening :)

Ik zou het niet leuk vinden als jullie zo tegen mij zouden doen als tegen Calypso is gebeurd en laat elkaar ff in hun waarde oké :)

Zo dat gezegd te hebben...

Ik zag de advertenties van Calypso voorbij komen, die drie paarden waarvan de eerste er het prettigst uit zag, die heb ik toevallig ook gemaild!
Als het goed is komt er vandaag een filmpje, dus ben benieuwd!

Verder heb ik nog op wat paarden gereageerd, 4 jarige ruin, 8 jarige ruin en 8 jarige merrie en wacht wat filmpjes af.
Ik ga sowieso niet kijken als ik geen filmpje gezien heb, of ze moeten die echt niet kunnen maken natuurlijk..

Ik ga nu een poging doen om aan school te werken, maar ben al een uur bezig geweest met terug lezen, haha..

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:11

Iris__Bennie schreef:
Nou ik heb ook weer 8 pagina's bijgelezen.

Ik vind persoonlijk dat jullie erg streng tegen Calypso zijn (geweest..).
Ik begrijp allebei de kanten hoor en ik kan me vinden in van de ene kant, 'je hebt te veel eisen' maar aan de andere kant geeft calypso aan er tijd voor te nemen en graag een paardje wil zoeken voor haar en haar vriend.
Ik denk dat we elkaar moeten respecteren in de eisen die één ieder stelt.
En of dat nou haalbaar is of niet, daar kunnen wij dan een mening over geven of een tip over geven maar iemand zo 'belachelijk' te maken vind ik een beetje overdreven.

Misschien komt het op mij anders over omdat ik het nu achteraf terug lees maar dat is mijn mening :)

Ik zou het niet leuk vinden als jullie zo tegen mij zouden doen als tegen Calypso is gebeurd en laat elkaar ff in hun waarde oké :)

Zo dat gezegd te hebben...

Ik zag de advertenties van Calypso voorbij komen, die drie paarden waarvan de eerste er het prettigst uit zag, die heb ik toevallig ook gemaild!
Als het goed is komt er vandaag een filmpje, dus ben benieuwd!

Verder heb ik nog op wat paarden gereageerd, 4 jarige ruin, 8 jarige ruin en 8 jarige merrie en wacht wat filmpjes af.
Ik ga sowieso niet kijken als ik geen filmpje gezien heb, of ze moeten die echt niet kunnen maken natuurlijk..

Ik ga nu een poging doen om aan school te werken, maar ben al een uur bezig geweest met terug lezen, haha..

thnx :) ik voelde me niet top gisteren idd. Kritiek is helemaal niet erg. Daar leer ik van.
en jij ook kijken!!!???? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE whahahahah
ja hij is erg leuk :P

Hummingbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:14

Iris: daar sluit ik me bij aan. Ben een stille meelezer, maar snapte de felle reacties naar Calypso niet zo goed. Laat je niet gek maken Calypso ;)

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:18

Hummingbird schreef:
Iris: daar sluit ik me bij aan. Ben een stille meelezer, maar snapte de felle reacties naar Calypso niet zo goed. Laat je niet gek maken Calypso ;)

dank je wel!

ik snap wel dat iedereen een paard zoekt naar hun eigen wensen. Ik moet rekening houden met mijn vriend, ondanks dat het niet zeker is dat hij ooit nog aan het rijden komt. Maar je begrijpt dat als ik een iel paard van 1.65 koop, dat het dan wel definitief over is voor vriend.... en dit willen we absoluut niet. Hij heeft goede dagen en slechte dagen. Op een goede dag mag hij op onze knol sjokken hoor en een sprongetje wagen :P

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:19

Calypso84 schreef:
Hummingbird schreef:

dank je wel!

ik snap wel dat iedereen een paard zoekt naar hun eigen wensen. Ik moet rekening houden met mijn vriend, ondanks dat het niet zeker is dat hij ooit nog aan het rijden komt. Maar je begrijpt dat als ik een iel paard van 1.65 koop, dat het dan wel definitief over is voor vriend.... en dit willen we absoluut niet. Hij heeft goede dagen en slechte dagen. Op een goede dag mag hij op onze knol sjokken hoor en een sprongetje wagen :P

Gewoon rustig blijven kijken. Alleen jullie geven uiteindelijk het geld uit. Met als mijn zoekgebied binnen de 150 km.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:21

emma525 schreef:
Gewoon rustig blijven kijken. Alleen jullie geven uiteindelijk het geld uit. Met als mijn zoekgebied binnen de 150 km.

Ik hou het niet meer bij, maar jij was toch ook ergens gaan kijken? Of had je nu een afspraak staan?
EDIT: ik zie dat je een paard zoekt met wat wedstrijd ervaring *D

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:23

Calypso84 schreef:
emma525 schreef:

Ik hou het niet meer bij, maar jij was toch ook ergens gaan kijken? Of had je nu een afspraak staan?
EDIT: ik zie dat je een paard zoekt met wat wedstrijd ervaring *D

Ik heb nu 1x gekeken. Ben van plan bij een 2de te kijken, die staat even op rust wegens uitglijden.
Zeker, ik zoek een paard met wat wedstrijdervaring :D

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:27

ben je al lang aan het zoeken, aangezien je 1 x hebt gekeken of maar net?
en hoe groot? hoe oud? andere eisen?

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:29

Calypso84 schreef:
ben je al lang aan het zoeken, aangezien je 1 x hebt gekeken of maar net?
en hoe groot? hoe oud? andere eisen?

Ik ben nog niet zo heel lang aan het zoeken, ben zelf ook een verkoper.
Mijn eisen:
min. 1,60
min. 5 - max. 14
liefst al rond de M (hoeft niet)
allround
echt tot de max. 5000,-

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:32

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:33

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:36

1500 eraf.. met deze markt.. als ze er over 4 weken nog opstaat, wie weet!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:37

Heb zojuist nog aanggvn bij een paard waar ze 5000 voor vragen, dat ik meer aan de helft dacht...
voor de snelle beslisser en een goed tehuis mocht er wel wat af :P

ik denk, trek mijn stoute schoen aan! En kreeg toch antw dat ze best een eind wilde zakken. Normaal zou ik niet gaan voor 5000 maar als er dan 2 afkan... kom ik wel kijken!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:38

Calypso84 schreef:
1500 eraf.. met deze markt.. als ze er over 4 weken nog opstaat, wie weet!

Daarom, ik ga nu niet op te dure paarden reageren.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:38

Is ook vraagprijs he!

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:39

Haai, ik volg deze topic als stille meelezer. Boven genoemd paard heb ik op boktmarkt gezet. Hij word nu gereden door Iris ook een bokker. t is zo'n leuk paard, echt een gentleman in de omgang. En een echte blikvanger, voor een wedstrijdruiter die iets bijzonders zoekt.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:39

welmoed__ schreef:
Is ook vraagprijs he!

Klopt, maar toch. Meestal willen mensen geen 1000,- zakken.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:41

Tsja, je kan het proberen?