Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:06

Calypso84 als ik jou was kocht ik gewoon een fijn en braaf te rijden dier wat ook nog eens gezond is.

En daarnaast het "merk" aanschaffen wat jou aanspreekt!
Jij moet er fijn mee rijden en een levenslang plezier mee hebben, niet andere mensen langs de kant ;)

Volgens mij weet je wel wat je wil en wat bij je past, alleen laat je je beïnvloeden door wat een ander vindt (wat echt totaal onbelangrijk is :Y) )

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:14

listiglistje schreef:
Calypso84 als ik jou was kocht ik gewoon een fijn en braaf te rijden dier wat ook nog eens gezond is.

En daarnaast het "merk" aanschaffen wat jou aanspreekt!
Jij moet er fijn mee rijden en een levenslang plezier mee hebben, niet andere mensen langs de kant ;)

Volgens mij weet je wel wat je wil en wat bij je past, alleen laat je je beïnvloeden door wat een ander vindt (wat echt totaal onbelangrijk is :Y) )

welcome to my life :o

maar dan nog, ben nu een aantal weken aan het kijken voor een leuke tinker.. heb er 1 gezien!!! en het was een hengst.. dus eigenlijk niet waarnaar ik opzoek ben... verder nog geen mooie tinkers gezien helaas ;(

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:17

mijn dieren zijn trouwens ook geen prototype sportpaarden,maar lopen wel allebei M1 dressuur en zijn beide meerdere malen nederlands kampioen geweest :j
Ook beide springkanonnen terwijl dat niet in hun handleiding stond dat ze het zouden moeten kunnen :+

Afbeelding

Afbeelding

mijn advies; kijk door het plaatje heen bij Tinkers, ze worden vaak op veel lager niveau gebruikt dan ze eigenlijk kunnen

annet155

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:26

Mag ik jullie om advies vragen over mijn advertentie en kansen om die paard te verkopen? Is de vraagprijs te hoog? Paard heeft geen gebreken, alleen een operatie aan zijn oogkas achter de rug waar hij verder geen last van heeft, daarom ben ik op 2000 gaan zitten.

http://www.bokt.nl/markt/ad/23947/knapp ... -x-el-caro

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:40

Lowara schreef:
mijn dieren zijn trouwens ook geen prototype sportpaarden,maar lopen wel allebei M1 dressuur en zijn beide meerdere malen nederlands kampioen geweest :j
Ook beide springkanonnen terwijl dat niet in hun handleiding stond dat ze het zouden moeten kunnen :+

Afbeelding

Afbeelding

mijn advies; kijk door het plaatje heen bij Tinkers, ze worden vaak op veel lager niveau gebruikt dan ze eigenlijk kunnen

De tinker op je eerste foto vind ik heel leuk. Die op de 2de foto wijkt wat af van het standaard plaatje tinker en zou ik daarom ook niet zo snel kiezen. Maar zeker leuke foto's!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:42

ik zou zowiezo de 1e foto weghalen, daar oogt hij erg iel terwijl op de standfoto bij de stal je juist een knap gespierd paard hebt :j

stukje over recreatief rijden en uitleg zou ik anders formuleren.
persoonlijk krijg ik bij een advertentie waar staat dat ze als recreatiepaard verkocht worden, toch vaak kriebels.

maak ervan dat hij het wel kan, maar dat het paard zelf beter tot zijn recht komt en gelukkiger is als wat wat meer veelzijdig wordt bereden.

verder erg leuk aansprekend paard :j zou als ik op zoek was naar een leuk paard, zeker intresse hebben erin

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:44

@ calypso: het is de dochter van de bovenste :+
gewoon een stamboek merrie type cob, waar zo ongeveer 70% van alle tinkers binnen vallen.
ze oogt alleen wat smaller daar, wacht..

zoo hier was ze al een jaartje ouder :=
Afbeelding

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:50

annet155 schreef:
Mag ik jullie om advies vragen over mijn advertentie en kansen om die paard te verkopen? Is de vraagprijs te hoog? Paard heeft geen gebreken, alleen een operatie aan zijn oogkas achter de rug waar hij verder geen last van heeft, daarom ben ik op 2000 gaan zitten.

Leuk paard en zeker niet te duur, zou moeten lukken toch met de verkoop?

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:56

@Calypso: als de manen loshangen van de bruine tinker van Lowara is het wel weer een echte tinker hoor. Leuke tinkers trouwens, Lowara, terwijl ik echt een warmbloedpaardenmens ben. M'n zus heeft ook een tinker gehad, een Gray. Beestje was niet altijd even fijn behandeld en daardoor wat ril, maar wat kon ze sjouwen. Sb, wijken, achterwaarts, alles zat erop hoor. Alleen de galop sluiten vond ze lastig.

Enne, knoop de post van ListingListje in je oren! Al is het ook een boerenknol, met een dikke kont en een lelijk kop, als JIJ er maar blij van en met wordt. Ook bij paarden gaat het er soms alleen om dat schoonheid van binnenzit (al hou ik wel teveel van een mooie buitenkant).

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:57

@ Lowara: Ik heb dat stuk nu wat aangepast en de foto verwijderd, die was ook best kort na die operatie gemaakt, misschien niet zo handig ;) Wat vind je nu van dat stuk over de reden van verkoop? Gave tinkers trouwens!

Ik heb nog geen reacties gehad, hij staat ook nog niet op marktplaats, ik dacht eerst eens kijken hoe het gaat via hier.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:06

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:08

Ik denk wel duidelijk genoeg maar ik denk dat je een paard in de hogere prijsklasse niet zo snel via martkplaats verkoopt... Heb je de advertentie ook op SH staan? :)

UltimOo schreef:
wat vinden jullie van mijn advertentie dan? :)
http://link.marktplaats.nl/535494606
is die zo duidelijk genoeg?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:13

Duidelijk genoeg de advertentie,
Ik zal er wel bij zetten wat je onder hogere prijs klasse verstaat voor de 1 is dit namelijk 9000 en weer een ander vind dit 30.000.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:15

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:20

Idd wat Seven ook zegt ik zou er een beetje een indicatie :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:51

annet155 schreef:
@ Lowara: Ik heb dat stuk nu wat aangepast en de foto verwijderd, die was ook best kort na die operatie gemaakt, misschien niet zo handig ;) Wat vind je nu van dat stuk over de reden van verkoop? Gave tinkers trouwens!

Ik heb nog geen reacties gehad, hij staat ook nog niet op marktplaats, ik dacht eerst eens kijken hoe het gaat via hier.

stukje allrounder super geformuleerd! staat hetzelfde,maar dan een stuk positiever :j

denk wel dat je reacties gaat krijgen hoor, je hebt een eerlijk en open advertentie en sprekende foto's erbij, en een realistsiche vraagprijs

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:05

Ik denk dat een draver of tinker dan best goed bij je zou kunnen passen hoor, Calypso :) Uit je omschrijving haal ik nu niet echt duidelijke sportambities. Kijk, als je ambities nu Z en hoger waren, zou ik persoonlijk niet gaan voor een draver of tinker ;) Uit jouw berichter maak ik echter eerder op dat je een recreatieruiter bent, die af en toe eens een (onderlinge) wedstrijd mee wil pakken. Moet lukken, toch :D?

Van andere mensen moet je je echt niets aantrekken hoor! Jij moet dagelijks plezier aan dat paard beleven :)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:33

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:39

annet155 schreef:

Als hij schotvast is in het verkeer zou ik zo komen kijken helemaal als je ook nog een filmpje hebt. Wellicht ben ik op zoek naar iets meer sportpaard, maar vind het type erg leuk.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:34

Durven jullie het eigenlijk aan om op 2 stallen op de zelfde dag te gaan kijken ivm rhino? Ik heb 2 leuke aanbiedingen gekregen voor paard ruil. Maar ik heb eigenlijk zondag alleen tijd. Het zou mogelijk zijn om de ene in de ochtend te gaan kijken en de andere eind van de middag en tussen door naar huis. Maar dat lijkt is wel een hoop gedoe...

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:45

Nou schotvast is een beetje overdreven :+ maar ik kwam gister nog 3x een busje met klapperende aanhanger (ook nog allemaal verschillende, geen idee waar die ineens vandaag kwamen!) tegen terwijl hij alleen was en hij liep braaf door. Met een ander paard erbij is hij helemaal makkelijk.

Ik heb 2 filmpjes maar die zijn een stuk ouder, 1 van de 2de keer onder het zadel en 1 van 4 maanden onder het zadel, staan in m'n profiel.

@paardjes 123, dat zou ik niet doen, of je moet andere kleding (ook schoenen!) meenemen en van dat desinfectie spul voor je handen..

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:47

Annet155 ja was al van plan als ik dat doe kleren te wisselen en dettol mee te nemen, voor handen en laarzen...

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:50

Dan moet het wel kunnen :) Naar wat voor paarden ga je kijken? en wat heb je zelf te koop?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:00

Pizzazz schreef:
Calypso: als ik het zo lees zou een draver prima passen hoor!
Seven: 30.000 :oo Oei! Wat zoek je?

Het was geen heel jong paard (5) maar wel vrij groen. Heerlijk paard, maar ineens raakte in paniek o.i.d. Staart tussen de benen en gaan met af en toe een bok. En ik maar tegen mezelf: diep ademhalen, ontspannen en zwaar zitten, op de volte, blijven ademen _O-
Een paar keer had ik hem bijna terug, maar schoot hij toch weer weg. Toen werd ik wat boos en heb hem op de een of andere manier in een hoek weten te zetten.
Ik stond wel even te trillen hoor!

Eigenaresse was stomverbaasd.
Heel jammer, want ik vond het een heerlijk paard en ik had al even lekker op hem gereden. Maar ja, als ik nu weer op hem zou gaan rijden ben ik waarschijnlijk toch gespannen en dat werkt niet :\

Klinkt heeel bekend, wat voor een was het? Heb je misschien een linkje?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:10

annet155 schreef:
Dan moet het wel kunnen :) Naar wat voor paarden ga je kijken? en wat heb je zelf te koop?

Zie profiel mijn paard. Een 4 spring gefokt bruine merrie 160 hoog, goed zadelmak en braaf en een 4 jarige merrie 162 appaloosa merrie B klaar ook braaf.