Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kimberley_ schreef:wreckh schreef:Huuuu, dat zei Frances! Daar waar Nina op zat. Vond het al zo raar dat ik de naam op de start lijsten niet tegen kwam. Haha.
Haha dat was AfkeNakomeling van Nora
ik heb weer opgelet!
nou, die vind ik dus leuk.
leuk dat je wat hebt gevonden ben benieuwd naar foto's.
wacht al zo lang.
Hopelijk snel de fokker te pakken! Nu alles snel in orde maken!
WinBinChes schreef:Goh, dan is er wel veel veranderd in 5 jaar tijd wbt keurenHopelijk snel de fokker te pakken! Nu alles snel in orde maken!
Torius16 schreef:WinBinChes schreef:Goh, dan is er wel veel veranderd in 5 jaar tijd wbt keurenHopelijk snel de fokker te pakken! Nu alles snel in orde maken!
Nee hoor, in principe is een röntgenkeuring 6 maanden geleden (wettelijk gezien) echter voor de verzekering mag deze maximaal 3 maanden oud zijn.
Een klinische keuring mag maximaal voor de verzekering 6 weken oud zijn. Bloedonderzoek maximaal 30 dagen.
Probleem: als er zich binnen 6 maanden een gebrek openbaart is de verkoper aansprakelijk omdat men er dan vanuit gaat dat het gebrek ook ten tijd van de koop aanweizg was.
Probleem 2: Bij een particuliere verkoop is het vaak moeilijk verhaal te halen en krijg je vaak een juridisch getouw trek. Koop je bij een handelaar dan is deze daar vaak voor verzekerd.
Had je een paard bij ons gekocht had je helemaal geen probleem gehad want wij hebben alle paarden collectief verzekerd van vrucht tot nu.
De fokmerries met hun vrucht, de veulens, enter, twenters, sportpaarden etc.
Sowieso worden ze allemaal rönt en klin gekeurd op hun vierde jaar (tot nog toe allen 100% oké!) en had je de verzekering gewoon via Hippozorg kunnen overnemen (weten ook wat voor paarden wij hebben, klantenbinding), tja je hebt handelaren en fokkers én handelaren en fokkers![]()
Maar eerlijk is eerlijk wij hebben dan ook geen 'goedkope' paarden (onder de 5000) maar goed dat is ieders keus, geeft denk ik alleen wel aan hoe wij er mee bezig zijn en wat wij belangrijk vinden.
Hoop in ieder geval voor Adin en Nathe dat alles goed gaat c.q. is gegaan!