slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HummerTime

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:45

Dussssssssssss.......... weer een paar enorm achterlijke kwetsende posts gelezen.... Boos!

Tuuuuuuuuuuurlijk joh, ook ik gund het mijn paard niet om oud te worden, stel je voor zeg!!!! Vork
Goddegoddegod........ Alsof je je paard voor de fun naar de slacht brengt/laat mishandelen (of hoe sommige mensen dit menen te moeten noemen)

Nee, ik had vast beter mijn paard oud kunnen laten worden. Want ze had alleen maar veel pijn, ze werd alleen maar mager, ze werd alleen maar agressief.... Maar dat is vast niet belangrijk hè??? Neeeee, als ze maar oud MOGEN worden...... Blond Blond Blond

De rest van mijn gedachten hou ik maar voor mezelf.... heb geen zin om voor een paar mutsen een OW of een ban op te lopen Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:25

Ik vind slachten een beetje bruut klinken.. maar van de andere kant, als een paard zo verschrikkelijk veel pijn lijd en nogh een uur (of langer) nogh ergere pijn moet lijden en steeds zwakker wordt en moet wachten op zn dood.. dat is ook niks dan kan het maar beter in 1 x gebeurd zijn..
En aangezien een paard dingen voelt aankomen, zal hij waarschijnlijk in paniek raken als hij door begint te krijgen dat "HET" spuitje (of hoe dat dan ook werkt) dichterbij komt..
Tja ik ben ook geen dierenarts dus geen idee wat het beste, snelste, minst pijnlijke etc. is
En soms kan het gewoon niet anders!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:46

IKbenEllen schreef:
tina schreef:
uiteraard gaan er veel ongeneeslijke paardjes naar de slacht ,maar ook ouderdom ,veulenoverschot van fokkers (shetlanders NL en halflingers Dld) en zomerexceem zijn slachtredenen bv net als niet willen laten berijden ,gedragsproblemen van gezonde paarden

gelukkig ben jij zeker dat je paard geschlacht is vooral als pijn heeft Ach gut

begrijp me goed ,tegen slachten niet geheel tegen(mijn eigen laat inslapen Knipoog ) maar tegen kwellende schlachtransporten van welke soort dier ben ik radikaal op tegen
ook dat er paarden naar slager gaan die pijnloos! een goede 2e leven kunnen hebben als grasmaaier ,recreatiepaard of wat dan ook Clown
en vooral veulenvlees vind ik afgrijselijk

Vind jij het acceptabel een dier met ernstig zomerexceem een goed 2e leven te gunnen? Een leven met alleen maar jeuk? Sorry hoor, ik vind het van dierenliefde getuigen als je daar een eind aan maakt.

Ik geloof niet dat er iemand in dit topic te vinden is die VOOR die transporten naar Italie is. Sterker nog, ik denk dat er niemand op heel Bokt te vinden is.

buiten dit topic om
paarden met zomerexceem hebben hier geen last van aan kuststreken en kunnen dus jeukloos leven!daar ,enne tegenwoordig zijn er exceemdekens
dus ja een goede 2e kans dus mist juiste plek ,verzorging he Clown

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:53

beantsje schreef:
Helemaal mee eens!
Als ik denk aan mijn Aileen: aan haar was op het eerste oog niets te zien. Ze zag er (qua conditie) stralend uit. Er is natuurlijk ook zo'n kipje langsgekomen die meteen riep: ze mag wel bij ons in de wei. Ik heb geen seconde getwijfeld. Ja, Aileen had voor een buitenstaander heel aardig in een wei kunnen staan, misschien nog een paar mooie veulens werpen, je zou haar waarschijnlijk niet zien shaken maar je zou haar nooit vrijwillig zien draven of galopperen omdat ze dan wel degelijk shaket. Is dat een paard-waardig bestaan?

paarden die geen goede kans hebben op paardwaardig 2e leven gaan ter dege door naar italie
is geen pennyorganistaties als je dat denkt
voor de rest laat ik aan iedereen zelf over
hoop alleen berijkt te hebben dat men nadenkt over hoe naar slacht gaat om te voorkomen dat weken later fotos weer zie van degene die heen moeten Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:14

Tina, kun je iets duidelijker uitleggen wat je bedoelt, ik begrijp er geen hout van...

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:23

Ik ben niet tegen het slachten... Het gaat allemaal heel snel... Maar inslapen vind ik toch fijner! Dat tegen paardenvlees eten is bullshit... Als je ook kip eet en weet ik t allemaal... Die hebben een slecht leven gehad.. Je paard niet

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:33

wat snap je niet Clown

kort en duidelijk dan maar
dat wij hopen als (penny zoals sommige denken Koe )organisatie in duitsland
dat men als men naar slacht brengt de 100% zekerheid heeft dat ook daadwerkelijk die dag geschlacht is en niet doorgaat op transport naar italie Knipoog

en de discussie slachten of niet ,ieder voor zich laat

en dat men bij voorbaar eens nadenkt over werk wat sommige doen zonder direct een oordeel te trekken in vooruit

nog een verwijzing naar mensen die veel werk verrichten tegen slachtransporten
nuttig is eens de verslagen van de poolse paardenmarkt te lezen daar
http://www.animals-angels.de/

professioneel en wereldwijd bekend

ook dit filmpje is van hun werk eigenlijks
http://www.youtube.com/watch?v=ZIROWgCOitU

dan vind ik dat dit zekers 2 kans paarden zijn
ook filmpje erover
dit ter mening van degene die vinden dat alles bij de slacht terecht is en maar geslacht moet worden
http://www.youtube.com/watch?v=ycfWH6BcT1E

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:41

Als ik mijn paard naar de slacht zou brengen zou ik ZEKER weten dat ie geslacht zou worden, simpelweg omdat ik er bij zou blijven tot het gebeurd is. Ik zou het zeer zeker niet op prijs stellen als mijn paard door welke organisatie dan ook " uit de rij" gehaald word.

Tuurlijk zijn die transporten vreselijk, en degenen waarvan hun paard op zo'n transport terecht komen zijn in mijn ogen geen dierenvrienden, want het is zo gemakkelijk te voorkomen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:06

ohoh het word weer een kwetsende discussie zo...........sommige kindertjes kunnen blijkbaar nog niet lezen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:53

Heel even een vraagje voor de anti-inslapers:
Hoe komen jullie er in godsnaam bij dat het inslapen soms een uur of langer kan duren Nagelbijten / Gniffelen ?
Die opmerking is al een paar keer voorbij gekomen en ik snap niet hoe jullie daarbij komen? Lachen .

Verder als ik mijn paard zou slachten zou ik er gewoon bij willen zijn. Dat heeft je paard toch wel verdient? Ik zou me mijn hele leven schuldig voelen alleen al omdat ik er niet bij was..
En dan weet je ook echt 100% zeker dat het is gebeurd (je hoort soms van die verhalen).
Als ik een dier laat inslapen blijf ik er toch ook bij? En dat kan er net zo naar uit zien als een 'slacht'. Lachen .

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:18

een uur lijkt me inderdaad wat lang ja,maar ik ben nergens anti tegen,oh ja wel,tegen zeurende penny's.

ik zou er idd ook altijd bij willen zijn,ongeacht de manier van doodgaan

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:21

Snoevie schreef:
maar ik ben nergens anti tegen,oh ja wel,tegen zeurende penny's.

Haha, ja inderdaad Haha!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:51

tina schreef:
IKbenEllen schreef:

Vind jij het acceptabel een dier met ernstig zomerexceem een goed 2e leven te gunnen? Een leven met alleen maar jeuk? Sorry hoor, ik vind het van dierenliefde getuigen als je daar een eind aan maakt.

Ik geloof niet dat er iemand in dit topic te vinden is die VOOR die transporten naar Italie is. Sterker nog, ik denk dat er niemand op heel Bokt te vinden is.

buiten dit topic om
paarden met zomerexceem hebben hier geen last van aan kuststreken en kunnen dus jeukloos leven!daar ,enne tegenwoordig zijn er exceemdekens
dus ja een goede 2e kans dus mist juiste plek ,verzorging he Clown

heb jij ooit een paard met zomer eczeem gehad??
volgens mij niet.. hier op stal staat iemand met een paard met zomer eczeem, die wordt hartstikke depressief daar aan zee, hij heeft er idd minder last van, maar het is echt niet 100% over, die eczeem dekens zijn er wel degelijk ja, maar ze halen de eczeem niet weg.
ik heb zelf eczeem, en die jeuk is afgrijselijk. gelukkig heb ik het alleen op mijn vingers. er gaat hartstikke veel energie in, het voelt ranzig en het is gewoon afgrijselijk.
ik begrijp best dat paarden met zomereczeem soms naar de slacht worden gebracht,
de keuze is alleen moeilijk omdat ze er in de herfst en winter geen last van hebben..

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:17

ja toevallig heb ik een fjord gehad wiens zomerexceem op veengrond extra verergerde dus weet er genoeg van
paardenervaring meer dan voldoende Knipoog ben erin opgegroeid en de pennyleeftijd al lang ontgroeid dat was toen ik nog blad ponyclub las Clown ergens in de jaren 80

daarbij heb ik zelf ook tijden exceem gehad aan mijn polsen en gehele handen ,er diverse zalven ed op versleten dus ook die ervaring heb ik

maar om je voor de rest gezonde paard naar de slager te brengen met exceem ,we eutanisieren toch ook geen mensen met erge exceem(om nog maar eens een leuke pennyopmerking erin te smijten Nagelbijten / Gniffelen )

maar de discussie wel of niet zomerexceempaarden naar de slacht is hier niet op zijn plek vind ik Knipoog
daar ik meende (vergeef me heb niet alle blz gelezen)topic ging over slachten versus inslapen
en ik alleen een stukje kennis verder wou delen van dat er vaak een paard de achterdeur uithobbelde Clown als waarschuwing richting italie

zoals gezegd eerder ,de discussie hier is voor de rest voor mij niet van belang,mijn keuze heb ik en wat een andere aan keuze neemt is die vrij in Knipoog

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:42

Snoevie schreef:
een uur lijkt me inderdaad wat lang ja,maar ik ben nergens anti tegen,oh ja wel,tegen zeurende penny's.

ik zou er idd ook altijd bij willen zijn,ongeacht de manier van doodgaan

Hahaha........ Luid en duidelijk Snoevie!! En helemaal waar!!!!

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:46

Kirsten_S schreef:
Van iemand: (niet van mij)

Daar stond je dan,
in de rij in die eindeloze lange gang
met witte tegels.
Ruikend naar angst, bloed en dood.
Je was bang en wist niet wat er ging gebeuren.
Je keek hulpeloos om je heen
maar zag niemand die je kon helpen of tenminste troosten.
De rij ging vooruit,
je stond al bijna vooraan.
Een gedachte flitste door je hoofd,
deze ging over je lieve baasje.
Je sloot je ogen en zag haar voor de laatste keer in je gedachten verschijnen.
Dat ze je voor de laatste keer aaide,
voor de laatste keer je neus kuste met een betraand gezicht, zeggend dat ze van je hield
en dat dit geen afscheid voor altijd was maar voor even,
dat jullie ooit weer samen zouden zijn
en voor altijd bij elkaar zouden blijven.
Je was bij de deur,
werd naar binnen geleid, en vastgebonden.
Je wist dat dit het was.
Je keek naar boven, de nacht in en zag haar in de sterren,
met haar laatste woorden in je gedachten:
"Mijn liefste schat, je blijft voor altijd in mijn hart, ook al heb je het nou moeilijk,
wees niet bang, het is zo voorbij.
ooit zullen we nooit meer gescheiden worden."
De man pakte mijn hoofd vast,
ik keek hem met smekende ogen aan,
hij klopte zachtjes op mn hoofd en zei met een zachte stem:
"Sorry jongen, ik wou dat het anders kon."
Hij pakte een zwart ding en zette het tegen mijn hoofd.
Ik sloot mijn ogen en dacht aan mijn baasje.
Ik voelde het ding tegen mijn hoofd aan drukken,
en voelde een schok door mijn hoofd gaan
dit was het einde voor mij.
Maar een ding snapte ik niet en dat was waarom . . . . .

Bij inslapen komt het op hetzelfde neer hoor....
Goh, daar komt iemand met zo'n grote spuit....

Beetje banketstaaf dat je dit er zo neer zet. Is echt geen leuke beslissing die je op zo'n moment maakt, als je je paardje moet laten slachten/ in moet laten slapen. Moet ik me nou schuldig gaan voelen tegenover mijn pony? Door mijn beslissing is ze nu dood en zien we elkaar nooit meer? Nou, ik heb het er anders al moeilijk genoeg mee. Maar soms is er geen andere mogelijkheid.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:47

@tina
Even voor de duidelijkheid: ik heb alle links van tina bekeken.
Eigenlijk zijn ze hier helemaal niet relevant.
1. een of andere organisatie die tegen internationale slachttransporten is (tsja, wie is dat niet?)
2. een filmpje over een ranzig transport maar ik versta de taal niet dus weet niet waar dit over gaat; is dit bijv. standaard of een exces wat aangetroffen is en daarom in het nieuws kwam?
3. een filmpje tegen het ongelimiteerd fokken van veulens, omdat die overschotten allemaal naar de slacht gaan (alweer mee eens...)

Maar de discussie hier gaat over of je jouw eigen paard naar de slacht zou brengen. Niet met zo'n ranzig transport mee dus, maar gewoon naar het slachthuis in de buurt.

Geloof me, ik heb de slacht van mijn eigen paard onlangs meegemaakt en het lijkt in de verste vertes niet op die drama's uit jouw links. Dat is een heel ander onderwerp.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:54

beantsje schreef:
@tina
Even voor de duidelijkheid: ik heb alle links van tina bekeken.
Eigenlijk zijn ze hier helemaal niet relevant.
1. een of andere organisatie die tegen internationale slachttransporten is (tsja, wie is dat niet?)
2. een filmpje over een ranzig transport maar ik versta de taal niet dus weet niet waar dit over gaat; is dit bijv. standaard of een exces wat aangetroffen is en daarom in het nieuws kwam?
3. een filmpje tegen het ongelimiteerd fokken van veulens, omdat die overschotten allemaal naar de slacht gaan (alweer mee eens...)

Maar de discussie hier gaat over of je jouw eigen paard naar de slacht zou brengen. Niet met zo'n ranzig transport mee dus, maar gewoon naar het slachthuis in de buurt.

Geloof me, ik heb de slacht van mijn eigen paard onlangs meegemaakt en het lijkt in de verste vertes niet op die drama's uit jouw links. Dat is een heel ander onderwerp.

En ook ik kan me hier, met heel recente ervaring bij aansluiten...

Een kruistocht voor het redden van paarden hoort niet in dit topic thuis.

Daarbij, en ik ben gelukkig niet de eerste die dat zegt, zou ik het ook niet fijn vinden als één of andere organisatie mijn paard uit de rij zou pikken!!! Je kunt niet zomaar even beoordelen of een paard terecht geslacht wordt of niet. De mijne heeft drie jaar lang allerlei onderzoeken, medicijnen, behandelingen en wat niet al meer gehad voordat we de beslissing konden nemen. Hoe doe je dat dat in vredesnaam als je zo´n rij paarden bij langs gaat? Hebben ze allemaal een volledig (en kloppend) medisch dossier bij zich? Dacht het niet...............

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:55

Kirsten_S schreef:
Van iemand: (niet van mij)

Daar stond je dan,
in de rij in die eindeloze lange gang
met witte tegels.
Ruikend naar angst, bloed en dood. Ooit een slachthuis van binnen gezien of geroken?
Je was bang en wist niet wat er ging gebeuren.Dat gebeurt de meeste paarden regelmatig, daar is echt geen slachthuis voor nodig
Je keek hulpeloos om je heen
maar zag niemand die je kon helpen of tenminste troosten.nou, zo werkt het echt niet bij paarden.
De rij ging vooruit,welke rij? Paarden van particulieren worden meestal als eerste geslacht en een rij is er niet
je stond al bijna vooraan.
Een gedachte flitste door je hoofd,
deze ging over je lieve baasje.
Je sloot je ogen en zag haar voor de laatste keer in je gedachten verschijnen.IIIIIEEEKS penny-alarm
Dat ze je voor de laatste keer aaide,
voor de laatste keer je neus kuste met een betraand gezicht, zeggend dat ze van je hield
en dat dit geen afscheid voor altijd was maar voor even,
dat jullie ooit weer samen zouden zijn
en voor altijd bij elkaar zouden blijven.
Je was bij de deur,
werd naar binnen geleid, en vastgebonden.vastgebonden? gewoon aan een halstertouwtje vastgehouden
Je wist dat dit het was.paranormaal begaafd paard.
Je keek naar boven, de nacht in en zag haar in de sterren,
met haar laatste woorden in je gedachten:[bIIIIIEEEKS penny-alarm[/b]
"Mijn liefste schat, je blijft voor altijd in mijn hart, ook al heb je het nou moeilijk,
wees niet bang, het is zo voorbij.
ooit zullen we nooit meer gescheiden worden."
De man pakte mijn hoofd vast,
ik keek hem met smekende ogen aan,
hij klopte zachtjes op mn hoofd en zei met een zachte stem:
"Sorry jongen, ik wou dat het anders kon."Het enige wat hier klopt: de slager is geen bruut
Hij pakte een zwart ding en zette het tegen mijn hoofd.
Ik sloot mijn ogen en dacht aan mijn baasje.Een paard heeft niet eens de tijd om zn ogen te sluiten
Ik voelde het ding tegen mijn hoofd aan drukken,
dit was het einde voor mij.
Maar een ding snapte ik niet en dat was waarom . . . . .Dat snappen mensen met al hun verstandelijke vermogens niet eens, laat staan paarden....

dit is penny ten top.... Misselijk
Laatst bijgewerkt door beantsje op 25-07-07 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:57

ik zou mijn paarden nooit slachten ,, dat hebben ze niet verdient

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:58

Je was nog één vergeten Clown
Citaat:

Vind je dit ook niet een erg knappe stunt??
"Heey, er schiet me net iets te binnen!!! Verhip, het is zo'n pin, ik denk dat ik nu maar even ga liggen..."
Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:59

linda_walter schreef:

ik laat mijn paarden WEL slachten,..........dat hebben ze wel verdient Knipoog

HummerTime

linda_walter schreef:

Neeeeeeeeee joh, noooooooooooooit doen!!!!!!!!

Zucht......... Heb je een leesplankje bij de hand??? Probeer dan eens te lezen voordat je dit soort opmerkingen plaatst!!!!!!!!!

Miryamk

linda_walter schreef:

Haha! en nou rustig blijven doorademen dames!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 23:00

mirgino schreef:
linda_walter schreef:

ik laat mijn paarden WEL slachten,..........dat hebben ze wel verdient Knipoog

Clown Clown Clown