Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 12:01

Misschien pre winter opruiming?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 12:08

Stalling is steeds lastiger en duurder

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 12:22

Jammer Heidi.

Joyce, mocht je hier 2 freibergers willen zien en in handen hebben, ik woon 10 minuten van afslag Loenen opde A50.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 12:31

Wij hebben altijd op harde laten draven, ja. Als we serieus waren bij een paard dan vroegen we de 2e keer kijken of het kon bijvoorbeeld. Of gewoon bij aankomst voor het zadelen. Sowieso wilden wij altijd even los bewegen zien, stuk rechtuit op harde stap en draf en op harde volte stukje draf.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 12:44

Denk dat de markt ook stilaan veranderd omdat je tegenwoordig zo een slechte naam hebt met internet van tegenwoordig. Dus mensen ook eerlijker worden in hun verhaal.

Heide83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 12:57

Heb het idee dat verkoper (handelaar) niet eerlijk is geweest. Paard zou er 3 weken staan. Na de keuring geeft de dierenarts mij het paspoort om weer terug te geven aan de eigenaar en ik zie er een sticker op zitten met een andere naam. Dat paard hadden ze een tijd terug te koop staan en leek op deze. Heb het idee dat het hetzelfde paard is en dat ze die een tijd op rust hebben gehad. Dierenarts vermoedde nl peesblessure.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 13:08

Die snap ik even niet.
Je had het paspoort eerste bezichtiging toch ook wel ingekeken en de naam kunnen zien?

Op het harde niet zuiver kan de dierenarts helemaal niks over zeggen of dit dan een oude blessure is.

Heide83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 13:13

Nee bij eerste bezichtiging was het paspoort er niet. Het is een paard uit Frankrijk die ze een andere naam hebben gegeven. Op paspoort staat Franse naam. En er zat een sticker op met een Nederlandse naam van een paard die ze paar maanden terug te koop hadden staan en die dus weer anders is dan de naam nu.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 13:17

Bijzonder daar zou ik al niet eens bij gaan kijken. Chip is wel uitgelezen door de dierenarts? (daar beginnen ze de keuring mee maar wil nog weleens 'vergeten' worden).

Heide83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 13:22

Ja chip klopte wel met paspoort. Volgende keer dus ook bij 1e bezichtiging paspoort inkijken.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 13:33

Heide83 schreef:
Nee bij eerste bezichtiging was het paspoort er niet. Het is een paard uit Frankrijk die ze een andere naam hebben gegeven. Op paspoort staat Franse naam. En er zat een sticker op met een Nederlandse naam van een paard die ze paar maanden terug te koop hadden staan en die dus weer anders is dan de naam nu.

Dat was toch niet bij RRR in Rotterdam, hoop ik. Die staan niet zo goed bekend (zijn ook al vaak van naam veranderd, o.m. Horatio Hippique). Snelle handel, veel import.

Heide83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 13:42

Ja dat is die handelaar.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 16:26

de comtoi kruising?

Heide83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 16:49

Ja.

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 16:51

Wij zijn super geslaagd voor een nieuwe D pony voor onze 11 jarige dochter.
Het is een 5 jarige valk merrie geworden :)

Onze B pony is ook onverwachts verkocht zonder haar ergens te koop te zetten. Die heeft ook een super goed plekje gevonden :D

Heide83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 16:52

Wat fijn Typhoon, gefeliciteerd!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 20:02

Balen van de afkeur Heide!

Iemand die hier misschien een goede FB groep weet om een dressuur gefokte jaarling aan te bieden?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 20:15

StalNollie schreef:
Bijzonder daar zou ik al niet eens bij gaan kijken. Chip is wel uitgelezen door de dierenarts? (daar beginnen ze de keuring mee maar wil nog weleens 'vergeten' worden).

Ik denk dat dit een verschil is tussen iemand die beroepsmatig handelt en een particulier. Of misschien komt het omdat wij altijd particulier hebben gekocht. Ik heb altijd pas het paspoort in handen gehad op het moment dat de koop rond was. Heb me er verder nooit zo in geïnteresseerd. Zo zijn we er destijds ook achtergekomen dat het paard van mijn zus op de veulenprikjes nog nooit ingeënt was geweest :=

Gefeliciteerd Typhoon en jij ook nog Ruitje!

Balen Heide..

Edit: wat is het ras Tarzan? Veel rassen hebben een rassengroep op fb waar regelmatig paarden worden aangeboden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 20:31

Maar in het paspoort staat al stiekem zoveel informatie.

Entingen ? Zijn ze op tijd geënt of moet basis opnieuw klopt het verhaal met de entingen. Ooits kocht een vrouw mijn pony was altijd op tijd geënt door vorige eigenaar en 1x bij mijn, deze vrouw bood de pony week later weer aan als zijnde jaren in bezit gehad!!! Ze zou dus door de mand kunnen vallen als iemand wel doe entingen nakijkt!

Castratie hoort afgestempeld te zijn door dierenarts en weet je dat er niet eens gecastreerd mag worden zonder dat er entingen inzitten!

Geboorte datum / aanmaak datum paspoort

Medisch inlegvel bijzonderheden ?

Even snel de simpele dingen die een particulier zo na kan kijken hoor is geen wetenschap en daarnaast is het toch wat echt bij het paard hoort dus dit kijk je dan toch altijd in ?

Het is zowat het eerste wat ik kopers in handen geef.

Heide83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 20:47

StalNollie schreef:
Maar in het paspoort staat al stiekem zoveel informatie.

Entingen ? Zijn ze op tijd geënt of moet basis opnieuw klopt het verhaal met de entingen. Ooits kocht een vrouw mijn pony was altijd op tijd geënt door vorige eigenaar en 1x bij mijn, deze vrouw bood de pony week later weer aan als zijnde jaren in bezit gehad!!! Ze zou dus door de mand kunnen vallen als iemand wel doe entingen nakijkt!

Castratie hoort afgestempeld te zijn door dierenarts en weet je dat er niet eens gecastreerd mag worden zonder dat er entingen inzitten!

Geboorte datum / aanmaak datum paspoort

Medisch inlegvel bijzonderheden ?

Even snel de simpele dingen die een particulier zo na kan kijken hoor is geen wetenschap en daarnaast is het toch wat echt bij het paard hoort dus dit kijk je dan toch altijd in ?

Het is zowat het eerste wat ik kopers in handen geef.

Ik heb hier ook zeker van geleerd.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 21:17

denisesilver schreef:
StalNollie schreef:

Ik denk dat dit een verschil is tussen iemand die beroepsmatig handelt en een particulier. Of misschien komt het omdat wij altijd particulier hebben gekocht. Ik heb altijd pas het paspoort in handen gehad op het moment dat de koop rond was. Heb me er verder nooit zo in geïnteresseerd. Zo zijn we er destijds ook achtergekomen dat het paard van mijn zus op de veulenprikjes nog nooit ingeënt was geweest :=

Gefeliciteerd Typhoon en jij ook nog Ruitje!

Balen Heide..

Edit: wat is het ras Tarzan? Veel rassen hebben een rassengroep op fb waar regelmatig paarden worden aangeboden.

Hannoveraan, Duits gefokt ook dus geen idee of er zo’n groep is en in welke groep ik hem het beste kan zetten!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 22:18

Gewoon reguliere paarden aanbod groepen. Alleen jaarlingen verkopen niet zo best.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 07:16

Oke, bedankt! Ik ben zelf niet de verkoper maar hij heeft zelf geen FB

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 19:42

Heeft iemand hier ervaring met een handelsstal uit Grolloo? Adverteert veel via MP

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 20:22

Anja_Joost schreef:
Heeft iemand hier ervaring met een handelsstal uit Grolloo? Adverteert veel via MP

Hun hebben ook een camping erbij toch ?