Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Heide83 schreef:Nee bij eerste bezichtiging was het paspoort er niet. Het is een paard uit Frankrijk die ze een andere naam hebben gegeven. Op paspoort staat Franse naam. En er zat een sticker op met een Nederlandse naam van een paard die ze paar maanden terug te koop hadden staan en die dus weer anders is dan de naam nu.
StalNollie schreef:Bijzonder daar zou ik al niet eens bij gaan kijken. Chip is wel uitgelezen door de dierenarts? (daar beginnen ze de keuring mee maar wil nog weleens 'vergeten' worden).
StalNollie schreef:Maar in het paspoort staat al stiekem zoveel informatie.
Entingen ? Zijn ze op tijd geënt of moet basis opnieuw klopt het verhaal met de entingen. Ooits kocht een vrouw mijn pony was altijd op tijd geënt door vorige eigenaar en 1x bij mijn, deze vrouw bood de pony week later weer aan als zijnde jaren in bezit gehad!!! Ze zou dus door de mand kunnen vallen als iemand wel doe entingen nakijkt!
Castratie hoort afgestempeld te zijn door dierenarts en weet je dat er niet eens gecastreerd mag worden zonder dat er entingen inzitten!
Geboorte datum / aanmaak datum paspoort
Medisch inlegvel bijzonderheden ?
Even snel de simpele dingen die een particulier zo na kan kijken hoor is geen wetenschap en daarnaast is het toch wat echt bij het paard hoort dus dit kijk je dan toch altijd in ?
Het is zowat het eerste wat ik kopers in handen geef.
denisesilver schreef:StalNollie schreef:Bijzonder daar zou ik al niet eens bij gaan kijken. Chip is wel uitgelezen door de dierenarts? (daar beginnen ze de keuring mee maar wil nog weleens 'vergeten' worden).
Ik denk dat dit een verschil is tussen iemand die beroepsmatig handelt en een particulier. Of misschien komt het omdat wij altijd particulier hebben gekocht. Ik heb altijd pas het paspoort in handen gehad op het moment dat de koop rond was. Heb me er verder nooit zo in geïnteresseerd. Zo zijn we er destijds ook achtergekomen dat het paard van mijn zus op de veulenprikjes nog nooit ingeënt was geweest![]()
Gefeliciteerd Typhoon en jij ook nog Ruitje!
Balen Heide..
Edit: wat is het ras Tarzan? Veel rassen hebben een rassengroep op fb waar regelmatig paarden worden aangeboden.