Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kaja schreef:Sanet schreef:Ik vind dat het allemaal niet moet mogen maggen… lammetjes horen gewoon blij in de wei te spelen. En dan kunnen mensen dit de natuur vinden en naïef van mij, maar ik vind de natuur onnodig wreed en ben verdrietig daardoor.
In de natuur kunnen dieren wegvluchten, zonder de hekken waar ze nu achter geplaatst zijn om ze op de plek te houden waar de eigenaar ze wenst te houden.
Dít is géén natuur, dit is inderdaad onnodig wreed!
sterregoud schreef:Heb je de post van Tienus gelezen ( gisteren, 22.54) ? Begrazingsvee, meestal veel ruimte om te rennen , maar rund levend aangevreten, ernstig gewond delen uit zijn bil en buik , maar nog levend.
Ook de natuur is wreed, want prooidieren worden sowieso gepakt, niet bij elke aanval, maar uiteindelijk wel. En de wolf doodt dus niet, die gaat alleen maar eten. Wolven in deze aantallen toestaan is onnodig wreed.
knollentuin schreef:Denk ik ook hoor tienus, maar voor bewijs is het wel belangrijk dat het op beeld vastgelegd is .
Ik weet nog het filmpje van de wolf die toenadering zocht bij een wandelende hond en hoe verschillend mensen ernaar keken . Bij de een vond de wolf schattig want hij wilde vast met het hondje spelen, ik vond het een onderzoekende wolf die keek tot hoe ver de grens lag en of hij erover heen kon
rien10 schreef:Wat is de natuurlijke vijand van de wolf eigenlijk? Een beer?
dierenfan schreef:rien10 schreef:Wat is de natuurlijke vijand van de wolf eigenlijk? Een beer?
De mens staat aan het hoofd van de voedselketen. Dat vergeten echter veel wolven experts en anti jagers voor het gemak. Vanaf begin van de aarde regelt de mens min of meer de wild standen met behulp van de roofdieren. Nu wordt verwacht dat roofdieren alles even regelen zonder ons mensen plus ze mogen onbeperkt door fokken. Gaat totaal fout lopen....zeg ik als niet expert
dierenfan schreef:rien10 schreef:Wat is de natuurlijke vijand van de wolf eigenlijk? Een beer?
De mens staat aan het hoofd van de voedselketen. Dat vergeten echter veel wolven experts en anti jagers voor het gemak. Vanaf begin van de aarde regelt de mens min of meer de wild standen met behulp van de roofdieren. Nu wordt verwacht dat roofdieren alles even regelen zonder ons mensen plus ze mogen onbeperkt door fokken. Gaat totaal fout lopen....zeg ik als niet expert
DuoPenotti schreef:Maar dat komt maar niet in het nieuws, echt schandalig.