Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 20:33

Haha geweldig Stip!

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 12:21

@Roosa wat een verschil in dat filpmje. Leuk om de vooruitgang te zien!

@dierenfan goed bezig hoor, zelf mennen :j Stip is altijd wel speels haha

@Oji goed dat jullie op dat moment les hadden. Idd erg leerzaam dat soort momenten.

@koekie alles nog steeds ok met Ellie?

@Babootje had jij nou een veulen gekregen? (Nou ja, je merrie dan :') )

Stip heeft vandaag ff vrij. Gister is een nieuw paard in de kudde geïntroduceerd en daar vindt hij altijd wel iets van. Hij bemoeit zich nl. overal mee, dus zijn energie was n beetje op vandaag haha.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 07:55

Hahahaha @leedebee ik houd zo van jouw filmpjes met Stip <3 Geweldig!!
Jouw omschrijving van hem dat hij zich overal mee bemoeit, vind ik helemaal bij hem passen. Volgens mij zei ik het al eens eerder, maar Stip is een paard waar ik ook verliefd op zou worden :D

@dierenfan genieten zeg!!

@oji... zo begrijpelijk. Zowel Owen die gewoon nog jong is en jij dat je toch wat gespannen bent na die val. In die zin zijn jonkies ook nog niet altijd zo voorspelbaar natuurlijk ;) Over een jaar is het heel anders, dan heb je veel meer kilometers gemaakt en kun je elkaar beter inschatten.
Klinkt alsof je het iig heel goed gedaan hebt.

Ellie is tot nu toe braaf ohz. Maarrr we mogen volgende week pas kleine stukjes draf doen.
Je ziet (en voelt) wel aan haar dat ze wat wil doen (iets spanning in de rug etc) maar ze doet het (tot nu toe haha) niet.
Ik moet zeggen dat ik oprecht blij ben dat het niet meer zo koud is, want dan is ze ook echt fris. Nu mwah :D Tot nu toe heeft alleen mijn dochter erop gezeten. Als ze geen gekke dingen laat zien bij het draven, stap ik er ook maar eens op.

@babootje jaaa hoe is het met Ventje?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 10:14

Ha ha wat een leuk filmpje Leedebee!! Jij bent daar zo creatief mee.

Spannend dus volgende week Koekie!

Ik ook zo blij dat het minder koud wordt....ben zo toe aan de lente/zomer.
Gisteren heerlijk genoten met mijn Willie Wortel van het mooie weer!
Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 10:52

Ons oranje vriendje groeit voorspoedig :D :D 6 weken is ie nu. Een knoepert van een veulen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 11:00

Oohhhhh...die is zeker groot!!! Wat een knap ventje <3 <3 <3

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 11:38

Thanx!

@koekie fijn dat het nog goed gaat hopelijk het sraven dan straks ook!

Dat snap ik wel, Stip is ook gewoon zo leuk haha!

@Oji lijkt me heerlijk zo buiten doir het bos :j

@Babootje wat een knapperd! En groot inderdaad! Hie groot zal hij gaan worden?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 14:05

Leedebee schreef:
@Babootje wat een knapperd! En groot inderdaad! Hie groot zal hij gaan worden?

Geen idee maar ik denk wel boven 170. Heeft ook veel bot, dus het wordt denk ik wel een "mannenpaard"
ofwel een stoere. Hij is ook heel brutaal :D Ik houd ervan.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 19:36

Zo, dat wordt een beste! Ik hou daar ook wel van haha!

Deze week 2x een stukje gestapt op Stip. Ongeveer 2 voltes qua afstand per keer, maar zo super braaf! Voor het eerst zo "veel" gestapt.
Blijft netjes staan met opstappen, stapt heel relax. Zelfs halthouden lukte en hij dook niet meer het hek in :')

Ik dacht samen met een ander paard "mee" te stappen, maar dat boeit hem niks. Ook wel fijn dat hij niet aan andere paarden hangt.

Zo trots!

(Let niet op mijn houding en zo, ik was nogal druk met blij zijn en dat mn beugels wel wat langer mogen en nog 100 dingen. Ik ben ook helemaaal niet chaotisch verder. Arme Stip haha! Hij is gelukkig niet anders gewend en kan wel wat hebben :') )

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 17:27

Wat fantastisch Leedebee!! Jullie zijn een mooi duo!

Wij zijn afgelopen zondag terug geweest naar de Rucphense bossen. Nu met het 2 span. Wat was het genieten en wat waren ze onwijs braaf! We hadden ze feller verwacht.
Gisteren avond voor de 3de keer gement met het paard van mijn man. Dit ging echt fantastisch zonder strubbelingen onderweg dit keer. Zo genieten!
https://youtube.com/shorts/Vru0uPcYJRk? ... GJ6a2KXwU3

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 12:58

Thanx!

Ziet er goed uit uit hoor! Jij helemaal geconcentreerd :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 18:58

Leedebee schreef:
Thanx!

Ziet er goed uit uit hoor! Jij helemaal geconcentreerd :D

:D ja zo relaxt en ontspannen ik zit met mijn 5 jarige zo geconcentreerd met deze 11 jarige :D hoewel ik het mennen altijd wel zeer serieus neem. 9 van de 10x zit er achterop de wagen ook nog een kind van ongeveer 10 jaar. Dat geeft extra verantwoordelijkheid (en gezelligheid haha)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 21:28

Heerlijke foto's en filmpje Leedebee en dierenfan! Genieten.

Ik hoop morgen weer lekker te gaan rijden, hele week grieperig geweest (of denk eigenlijk beetje lichte longonsteking nog als resultaat van mijn gekneusde ribben, maar ben niet zo'n dokterloper dus weet niet zeker). Wel gewerkt, maar iedere keer dat ik 's avonds op stal was, was ik helemaal brak, geen lucht en koortsig. Baal ervan want het ging zo lekker en wil gewoon lekker doortrainen en Owen sterker maken...maar ja...heb ook geen zin om er anderen op te laten als ik ff niet kan. Na de zadelmakmaker heeft er niemand anders meer op gezeten en ik vind het juist zo leuk om het helemaal zelf te doen verder. Dus Owen heb ik alleen af en toe gelongeerd.

Hoe gaat het nu met de pechvogels? Koekie gaat het opbouwen van Ellie goed? En Babootje hoe is het met polletje en mexx?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 10:32

Met polletje moeten we over een week of 6 terug. We stappen 2 a 3 x per week onder het zadel in de bak. Dan is hij ontzettend braaf. Vandaag is ons oranje prinsje jarig.
Met Mexx is een al stuk verbeterd. Op het harde zie ik m niet meer kreupel, bij gewoon draven ook niet, bij klein draven/sluiten loopt hij nog niet helemaal 100% lekker, maar wellicht zit m dat in het lijf. Deze week komt de fysio en laat ik die ook nog even onder het zadel kijken voor hij wordt behandeld. Voor we weer echt gaan opbouwen ga ik denk ik nog wel een kreupelheidsonderzoekje doen, zodat ik zeker weet dat ie goed is.

Stoer zo Leedebee!.
Beterschap Oji.

Koekie, hoe gaat het met Ellie inmiddels?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 13:48

Fijn dat je weer kunt rijden, Oji! Doe je voorzichtig?

@Babootje Mooi dat Polletje braaf is met stappen ohz.

Mijn dochter dacht vandaag voor het eerst in de buitenbak te gaan stappen. Tot nu toe voor de zekerheid op het harde op het terrein gebleven. Dat werd dus voor de eerste keer bodemonderzoek.
Ellie schrok van 1 van de pony's die uit z'n plaat ging waardoor ze bokte en vervolgens omhoog kwam.
Volgens mij schrok Ellie er zelf ook van want ze bleef beduusd naar mijn dochter kijken (ik had Ellie inmiddels vast)

Dochter last van haar rug maar natuurlijk weer opgestapt. Dat vond Ellie even heel spannend (nog niet eerder iemand van haar afgevallen) maar ze zijn meteen naar het harde gegaan en dat ging goed. Na 5 minuten afgestapt.
Ze moet sowieso even naar de tandarts en afhankelijk van dochter's rug gaat zij er weer op of gaat er even iemand anders een paar keer op om nu wel door te zetten. We mogen vanaf komende week ook weer stukjes draf tenslotte.

Een jong paard revalideren.... het blijft wel een uitdaging hoor |o

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 09:15

Ik zou voor de zekerheid dan wel een beetje sedatie geven of krijgt ze dat al?. Op zachte bodem gaan ze nu eenmaal sneller van kiet, zeker als je een beetje mag draven. Wij gaan dat ook doen hoor als we mogen gaan draven, ook al is ie nu nog zo braaf.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 19:48

@dierenfan snap ik! Zeker ook met een kind er nog bij. Wel lwuk hoor!

@Oji inmiddels weer gereden? Die ribben duurt lang he!? Ik snap wel dat je er niemand anders op wil. Maar joh, wat ze eenmaal weten, vergeten ze niet.

@Babootje nog gefeliciteerd! Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan.

@Koekie73 jeetje, dat is ff schrikken! Heeft je dochter er nog veel last van?

Wat dar betreft ben ik wel blij dat Stip amper reageert als een ander paard door de bak vliegt. Al gebeurt dat ook zelden.

Gister er weer opgezeten. Hij was weer zo braaf! Mn dochter van 8 ging het filmen. Erg confronterend :+ en dan heb ik het niet alleen over mijn silhouet die toch wat te wensen overlaat, maar ook mijn creatieve manier van zitten :')
Maar gelukkig vindt hij het nog ok. Hij gaat ook rustig aan zn been jeuken en dan hangen we helemaal scheef. Boeit m niks. Doodeng!

Nou ja, eerst maar samen een goed gevoel en die techniek komt nog wel. 8)7 Binnenkort een lesje gepland.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 14:01

Ik krijg net een filmpje van Ellie die weer op de wei mocht vanmorgen. Samen met haar vriendin <3
En ik zie me toch een mooi zuiver drafje langskomen *\%/*

Grappig, die vriendin is een flink tuiger met bijbehorend karakter. Kan met de andere paarden allemaal niet samen. Met Ellie gaat het perfect, die pikt niks van haar haha. Ellie beukt haar ook gewoon aan de kant als ze er langs wil (tuiger is een stukje groter en steviger) en dat gaat de tuiger netjes aan de kant.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 17:28

Koekie73 schreef:
Ik krijg net een filmpje van Ellie die weer op de wei mocht vanmorgen. Samen met haar vriendin <3
En ik zie me toch een mooi zuiver drafje langskomen *\%/*

Grappig, die vriendin is een flink tuiger met bijbehorend karakter. Kan met de andere paarden allemaal niet samen. Met Ellie gaat het perfect, die pikt niks van haar haha. Ellie beukt haar ook gewoon aan de kant als ze er langs wil (tuiger is een stukje groter en steviger) en dat gaat de tuiger netjes aan de kant.

*\o/* *\o/* *\o/* fantastisch joh!! En niets zo leuk als bij elkaar passende paarden <3

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 19:17

https://youtu.be/V_u-iyZ9bvM?si=1_0PvdN5V2KKtR4q

Mijn paarden spelen met alles, echt alles. Paardenspeelgoed, honden speelgoed ze hebben vanalles...maar ze kunnen ook echt alles gebruiken dus tja ik denk dat de vliegen op waren....zucht....leuk 2 speelse ruinen! Minder grappig 1 van de 2 heeft zomereczeem en een deken op...nee dat is zo niet mogelijk.
Nu derfen olie besteld. Hopelijk werkt dat naast tectonic, Sudocrem, neemolie en alle andere zooi die we hebben. Hopelijk kunnen we het wederom zo bij houden zonder te moeten scheiden want ze spelen zo graag en zoveel dat wil ik ook niet ontnemen (geen andere paarden aanwezig)

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 19:54

@Koekie73 wat fijn!
Haha ja grappig he. Soms kan een shetlander nog de "baas" zijn van een kudde :+

@dierenfan haha maffe beesten!
Drama dat exceem, hopelijk helpt dat.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 10:27

Wat fijn Koekie! Dat geeft de burger weer moed als ze zo lekker zuiver draafde!

Heerlijk hè dat de paarden weer de wei op kunnen. Zo genieten! En dan helemaal met het weer dat het eind vorige week was en het de komende weken wordt!

Leuk hè, spelende paarden dierenfan. Owen staat ook in zo'n speels groepje jonge ruinen. Echt zo leuk. Zomerexceem lijkt me alleen wel echt de hel. Gelukkig geen ervaring mee.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 13:03

Spelende paarden zijn geweldig tot er 1 mispakt (hoop ik maar) in de wang van de andere die zich los scheurt.....had absoluut erger gekunt maar opeens zo'n scheur zien in een wang daar schrik je toch even van. Mijn man riep gelijk dat al het speelgoed weg moet maar dan spelen ze juist nog meer direct met elkaar ipv samen met speelgoed. Dan blijft er geen voorpluk meer heel weten we uit ervaring. Hopelijk was het echt maar 1 uitglijder

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 13:30

Ja spelen levert helaas ook lakschades op en dat is altijd ff slikken. Maar ja om ze het spelen te ontzeggen kan ik niet over mijn hart verkrijgen en naast dat het zo leuk en fijn voor ze is, is het ook gewoon heel goed voor de mentale ontwikkeling en gezondheid. Maar goed, bij lakschade denk ik altijd maar...niet teveel bij nadenken wat er ook had kunnen gebeuren.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 16:22

Dat is helemaal waar oji! Hebben het er uiteraard nog over gehad en ze hebben nieuwe weide met ook weer speelgoed gekregen na een bosrit onder het zadel die de bijrijdsters samen met hun gemaakt hebben vanmiddag. Spelen en etteren doen ze zonder speelgoed net zo goed maar dan mogelijk nog meer schade. Hopelijk geneest het vlot, gelukkig meestal wel en lang leve of kort eigenlijk :D de blauwspray :D

Vanmorgen met z'n allen de stallen leeg getrokken en de stallen en alle stalmatten schoon gespoten en ontsmet. De matten liggen buiten te drogen en als over paar dagen de stalvloer weer kurkdroog is dan de matten er weer in en klaar voor de zomer! Ideale week met noordenwind en niet te warm om ze zonder schuilstal te zetten. Ook 4,5 kuub grond erbij om stukken op te hogen. De paarden zijn inmiddels zo goed als mijt vrij dankzij wekelijks goed in de bio diesel te zetten. Nog even doorzetten en dan komt het mijt vrije seizoen er aan.
Inmiddels allerlei natuurlijke middelen om knutten weg te houden ook binnen. Daarnaast ook alvast overlegd om eventueel cetirizine te gaan inzetten om te zien of dat wat doet qua zijn jeuk in deze maanden. Voor nu weer jeukvrij dankzij dit weer