Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hij krijgt een handje veulenmix per dag en een net hooi en staat op zand en daar moet ie het mee doen.
Op stal krijgt hij dan nog eens een hoopje hooi en that's it. Daar zou ik Joy ook niet gezond op houden. We zijn nu al een kleine maand over hem bezig, alle mogelijke oorzaken hebben we dus ook overlopen vooral omdat hij natuurlijk wel bij één van mijn paarden komt dus sowieso wilde ik ook uit gesloten hebben dat hij iets besmettelijk mee zou nemen maar hij heeft een flink vitamine en mineralen te kort en veel zand in zijn mest. Voor de rest kwam er niets uit.
Ik heb vorige week besteld met in gedachte dat ik mijn voerstal nog zou hebben maar die wordt nu van Sky dus...
Ik denk dat de vrachtwagen tijdelijk ook dienst gaat doen als opslagplaats.
Het ruikt ook niet echt naar luzerne of hooi dus ik snap wel dat er iets onder moet dat wel indiceert dat het om te eten is. 

Het enige dat ik niet heb is alles dat Stang is/zwaar is van inwerking. Het zwaarste dat ik heb is een gebroken (enkel of dubbel weet ik niet want heb geen ide waar is is momenteel.
) baucher bitje. Maar voor de rest.... Hoofdstellen in alle vormen, met bit, bitloos.... Wat je maar wil.
Omdat die stal toch niet in gebruik was had ik daar ook dekjes over de deur hangen en sam zijn beschermers aan de tralies zodat die mooi konden drogen dus die heb ik nu ook moeten weg leggen.
er lagen nog wat vliegenmaskers in de voerbak van de zomer die ik nog niet opgeruimd had.... Enfin. Het zomer gerief opruimen gebeurt op deze manier wel. 
Even kijken of dit net groot genoeg is maar ik heb toch twee grote netten onderweg die bedoelt zijn voor als ze naar de weide gaan, dus eventueel krijgt hij zo'n net morgen (in principe zijn die morgen hier). Of hij het nu in gebruik neemt of over twee weken maakt ook niet veel uit. 
Ben het ernstig met je eens dat de vorige opfok zich hoort te schamen. Denk dat die zijn darmen enkel hooi gaan verdragen en misschien zelfs wat extra als pavo guthealth. Dat wordt goed controleren op alle vitaminen en mineralen te korten die hij wel zal hebben vrees ik. 
petraaken schreef:Damn bij zo'n veulen hoor je geen ribben te zien.Ben het ernstig met je eens dat de vorige opfok zich hoort te schamen. Denk dat die zijn darmen enkel hooi gaan verdragen en misschien zelfs wat extra als pavo guthealth. Dat wordt goed controleren op alle vitaminen en mineralen te korten die hij wel zal hebben vrees ik.
Samen met nog iets voor het hoesten en iets voor de darmen (hij heeft verschillende poedertjes hier staan.
)
Zij ging hem zijn medicatie nog apart geven omdat de opfok dat "overdreven" vond. Slobber was te veel werk.
Ja echt veel werk, 's avonds water op doen en 's morgens geven.