Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IndianSu schreef:Maar ik ga een beetje off-topic, sorry daarvoor. Ik vroeg mij af hoe ik sommige advertenties moet interpreteren. Als er staat "niet voor beginners" worden daar dan absolute beginners mee bedoeld? Of eerder mensen die hun eerste paard gaan kopen?
IndianSu schreef:Dat is natuurlijk altijd een goede vraag. Ik geloof dat het bij mij op dat vlak wel goed zit. Ik heb bijvoorbeeld een vriendin geholpen met haar getraumatiseerde pony en dat ging eigenlijk heel goed. Verder zal het paard bij mij dagelijks lange tijd op de weide komen en weet ik echt wel het een en ander vak paardengedrag en omgang. Ik weet natuurlijk niet alles, maar ik heb wel veel steun van mensen om mij heen (toekomstig stalhouder en zijn vrouw, instructrice, etc.). Ik denk dat het ook heel belangrijk is dat je hulp kunt en durft te vragen wanneer je er zelf niet uit komt.
Selina schreef:Jammer dat je vriend er niet achter staat. Maar uiteindelijk went een nieuw ritme ook vanzelf wel. En hij heeft daardoor ook genoeg tijd voor zijn hobby's. Hier de 'luxe' dat ik het paard samen met m'n man koop.
Niet voor beginners kan echt 100 dingen betekenen, ik klik ze meestal weg, want ik voel me nog een beginnerMaar kan betekenen dat ze heel voorwaarts zijn, af en toe een bok kunnen geven, dominant zijn in de omgang etc. Een berichtje sturen of ze het verder kunnen toelichten kan nooit kwaad.
IndianSu schreef:Maar ik ga een beetje off-topic, sorry daarvoor. Ik vroeg mij af hoe ik sommige advertenties moet interpreteren. Als er staat "niet voor beginners" worden daar dan absolute beginners mee bedoeld? Of eerder mensen die hun eerste paard gaan kopen?