Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:07

Voor iedereen die komende week gaat keuren: succes!
proven02 schreef:
Ik heb vandaag 2 afspraken ben benieuwd.
En, hoe is het gegaan?

ArcoIris

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 22:46

Potverdikkie, gefeliciteerd allemaal! Succes met keuren komende week! Leuk om te zien hoeveel er komen en gaan!

Ik surf even mee op jullie geluk, want hier staat de inbox droog. Het een en ander aangeboden gekregen maar het valt echt gewoon grof boven het budget. (Dan praat ik niet over 2 of 3 duizend erboven, maar gewoon 2 tot 3x het budget. := ) Heb nog steeds flink te balen van die afspraak van vorige week en kan nu eigenlijk ook niks leuks vinden, morgen een nieuwe dag om de boel eens door te spitten. :n

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 23:02

Mijn nieuwe opgefriste oproepje op FB heeft trouwens een golf aan reacties opgeleverd. En ook een stuk of 5 potentiele kanshebbers.... Ook wel paarden ver (heeeeul ver) boven budget, maar toch ook veel binnen budget. Dus voor de (ietwat) wanhopige onder ons.... wellicht (nog) een oproepje plaatsen? Ik had er nu een foto bij gedaan van mij en mijn dochter te paard en blijkbaar lezen mensen je advertentie dan een stuk makkelijker....

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 23:10

mamabird schreef:
Mijn nieuwe opgefriste oproepje op FB heeft trouwens een golf aan reacties opgeleverd. En ook een stuk of 5 potentiele kanshebbers.... Ook wel paarden ver (heeeeul ver) boven budget, maar toch ook veel binnen budget. Dus voor de (ietwat) wanhopige onder ons.... wellicht (nog) een oproepje plaatsen? Ik had er nu een foto bij gedaan van mij en mijn dochter te paard en blijkbaar lezen mensen je advertentie dan een stuk makkelijker....

Dat heb ik vorige (ik heb het hier ergens geplaatst volgensmij, maar denk ik?) week ook gedaan, vind dat de reacties uitblijven... heb er nu 3 gehad. Heb m'n advertentie met wat emoji's geschreven omdat dat mij ook opviel dat mensen dan makkelijker lezen, maar ik heb heeeel weinig foto's van mezelf met paard, omdat ik altijd achter de camera sta... :')

Ik krijg er nu wel een beetje een paniekerig gevoel bij hoor. Ik wil me absoluut niet laten opjagen omdat dit iets is wat ik graag wil en dus ook graag goed wil doen. Maar ik ben nu bijna 8 maanden verder en vind de zoektocht eigenlijk steeds minder leuk worden. Heerlijk dat idee dat er straks een paard op stal staat, maar ik kan het me steeds minder goed voorstellen eigenlijk. Ook een beetje aan de twijfel hoe ik dit wil gaan doen met m'n paardenleven nu, aangezien ik het momenteel doe op een heideritje eens in de twee weken (waar ik echt super dankbaar voor ben, vergis je niet) maar stel dit duurt nog een halfjaar, wat dan? Terug naar de manege wil ik niet en mensen die leasers zoeken die gaan zoiets niet aan met iemand die ondertussen voor zichzelf zoekt. Lang bericht, yikes, maar ik moet het even van me af hebben dus bij deze. 8)7

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 23:13

Gefeliciteerd aan alle die weer een goede zoektocht hebben gehad en op keuringen wachten. Duim voor jullie dat ze er doorheen komen.

Ik ga morgen weer op pad, heb er een aantal
Op het oog. Van geheel onbeleerd tot beleerd. De onbeleerde spreekt me tot nu toe nog het meeste aan ivm papier, uiterlijk etc. Moet ie wel helemaal oké zijn uiteraard. Maar het kan soms zo tegen vallen

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 23:14

ArcoIris schreef:
mamabird schreef:

Dat heb ik vorige (ik heb het hier ergens geplaatst volgensmij, maar denk ik?) week ook gedaan, vind dat de reacties uitblijven... heb er nu 3 gehad. Heb m'n advertentie met wat emoji's geschreven omdat dat mij ook opviel dat mensen dan makkelijker lezen, maar ik heb heeeel weinig foto's van mezelf met paard, omdat ik altijd achter de camera sta... :')

Ik krijg er nu wel een beetje een paniekerig gevoel bij hoor. Ik wil me absoluut niet laten opjagen omdat dit iets is wat ik graag wil en dus ook graag goed wil doen. Maar ik ben nu bijna 8 maanden verder en vind de zoektocht eigenlijk steeds minder leuk worden. Heerlijk dat idee dat er straks een paard op stal staat, maar ik kan het me steeds minder goed voorstellen eigenlijk. Ook een beetje aan de twijfel hoe ik dit wil gaan doen met m'n paardenleven nu, aangezien ik het momenteel doe op een heideritje eens in de twee weken (waar ik echt super dankbaar voor ben, vergis je niet) maar stel dit duurt nog een halfjaar, wat dan? Terug naar de manege wil ik niet en mensen die leasers zoeken die gaan zoiets niet aan met iemand die ondertussen voor zichzelf zoekt. Lang bericht, yikes, maar ik moet het even van me af hebben dus bij deze. 8)7

Nee je vind echt wel wat leuks! Ik zoek ff je op wat je zocht. Onthou niet alles hier ;)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 23:15

Ik heb het even teruggelezen ArcoIris, maar heb je de mogelijkheid om je budget te verhogen? Want dan denk ik dat je misschien net wat meer mogelijkheden hebt.

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 23:23

Ketly schreef:
Ik heb het even teruggelezen ArcoIris, maar heb je de mogelijkheid om je budget te verhogen? Want dan denk ik dat je misschien net wat meer mogelijkheden hebt.

Had ik met de vorige ook gedaan, in principe had ik 5000 staan maar ik wil voor een goeie match wel naar 7000, maar dan moet 'ie ook echt bij me passen.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 01:13

we gaan morgen bij klimke in Duitsand kijken voor 4 j traki net zadelmak wel gekeurd. spannend

maar ik durf er niet op zo jong dier help bokt *\o/*

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 06:54

Wat spannend allemaal succes met het keuren deze week!
Ik had gister 2 afspraken. Eerste paard zou super braaf zijn nooit gek doen. Ik had op de een of andere manier al een slecht voorgevoel alles bij elkaar kon het niet zo goed bedenken waarom dus toch maar gegaan. Dat ik het paard zag bleef dat voorgevoel maja ik had aangegeven onzeker te zijn en dat maakte niks uit want ze is super braaf. Bij voorrijden was ze ook heel braaf Maja ik ging erop en ze kon ineens wel bokken en ervandoor schieten met oren naar achter. Trillend weer afgestapt en wou er meteen helemaal mee stoppen de zoektocht..
Toch maar naar de 2e afspraak gegaan met de gedachte als ik een slecht voorgevoel heb stap ik niet op. Deze was wel ontzettend leuk en lief en braaf. Ik kon er alleen niet op rijden ze was heel langzaam bij mij en kreeg haar niet eens naar de linkergalop. Maar dat ligt denk ik meer aan mijn rijkunsten bij voorrijden was ze wel actief. 2e x even inplannen met mijn instructrice erbij kijken of het dan beter gaat <3

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:59

@proven02, bij een slecht voorgevoel haak ik meteen af. Ga er dan niet eens meer op en als mijn dochter een slecht gevoel erover heeft dan houd het ook op. Te vaak meegemaakt dat dat gevoel klopte......
en

Misschien is dat tweede paard wel heel voorzichtig met een inzekere ruiter? Vaak zit je een 2e keer al weer veel zekerder en lukt het waarschijnlijk een stuk beter. En rijtechnisch kun je veel knutselen, karakter is een stuk lastiger....

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 09:10

mamabird schreef:
@proven02, bij een slecht voorgevoel haak ik meteen af. Ga er dan niet eens meer op en als mijn dochter een slecht gevoel erover heeft dan houd het ook op. Te vaak meegemaakt dat dat gevoel klopte......
en

Misschien is dat tweede paard wel heel voorzichtig met een inzekere ruiter? Vaak zit je een 2e keer al weer veel zekerder en lukt het waarschijnlijk een stuk beter. En rijtechnisch kun je veel knutselen, karakter is een stuk lastiger....

Ja heb er goed van geleerd in ieder geval dat gebeurd me niet nog eens.

Dat kan best inderdaad ze was meteen al vanaf het begin een beetje aan het wachten van wat moet ik doen. En ik zat ook maar een beetje te wachten van wat ga je doen haha dus het was een beetje klungelig. Maar denk inderdaad als ik zelf wat zekerder en duidelijker ben dat het beter zal gaan. Heel benieuwd naar de 2e x :D

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:24

MISTRAL94 schreef:
Moonlight hopelijk mag het paard naar jou. Snap die mensen ook niet. Lijkt mij handig om zo snel mogelijk van die verantwoording af te zijn. Heeft de eigenaar geen testament opgemaakt oid?

Boemel spannend *\o/*

Alja hoe is het paard na een nacht slapen?

Gefeliciteerd Mamabird

November ook voorzichtig gefeliciteerd

Hoi Mistral,

Helaas zo'n eigenaar van de oude stempel, waar testamenten onzin en geldverspilling zijn. Krijg helaas zwaar het gevoel dat de familie geld vele male belangrijker vinden dan dat het paard dat niet 100% goed is naar iemands bekends te verkopen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:48

Even een heel andere vraag ...
Hoe doen jullie dat qua betaling van het paard.

Contant of overmaken en indien het laatste, hoe doen jullie dat?
Gewoon je bankreader meenemen?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:55

Wat vervelend van de eerste proven, ik had iets vergelijkbaars met de eerste die ik ging bekijken. Ben normaal helemaal geen angstige of onzekere ruiter, maar ik was toen ook echt bang. Blijkbaar is dat dan gewoon niet het paard voor jou :(:) Hoop dat de 2e keer kijken voor jou beter gaat, kan me voorstellen dat je dan al relaxter opstapt omdat je weet wat voor paard het is en je niet de spanning van de ervaring met dat andere paard meeneemt. Weet je al wanneer je voor de 2e keer gaat?

Moonlight kan het niet zo zijn dat ze gewoon nog veel te regelen hebben na het overlijden van hun familielid en daarom minder prioriteit bij het paard hebben liggen?

Boemel; ik heb geen reader nodig want zit bij ING, maar ben idd van plan om het via mijn app over te maken zodra paard is goedgekeurd.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:58

@Boemel: Degenen waar ik van kocht wilden altijd cash afrekenen bij de levering van het paard. Dan moest ik eerst naar de bank om de limiet van wat ik ineens kon opnemen eenmalig te verhogen. Toen ze nog niet zo duur waren had ik het geld soms ook wel zo liggen omdat je er toch rekening mee houdt als je op zoek bent.Maar het komt erop neer dat ze cash willen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:02

Mijn merrie heb ik toen ook cash afgerekend :j

Mijn eventuele nieuwe paard wil ik wel elektronisch betalen, al is het alleen al om te laten zien dat je een soort van betalingsbewijs hebt

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:12

Moonlight17 schreef:
MISTRAL94 schreef:
Moonlight hopelijk mag het paard naar jou. Snap die mensen ook niet. Lijkt mij handig om zo snel mogelijk van die verantwoording af te zijn. Heeft de eigenaar geen testament opgemaakt oid?

Boemel spannend *\o/*

Alja hoe is het paard na een nacht slapen?

Gefeliciteerd Mamabird

November ook voorzichtig gefeliciteerd

Hoi Mistral,

Helaas zo'n eigenaar van de oude stempel, waar testamenten onzin en geldverspilling zijn. Krijg helaas zwaar het gevoel dat de familie geld vele male belangrijker vinden dan dat het paard dat niet 100% goed is naar iemands bekends te verkopen.

Soms kan het meevallen.
Een bekende van mij had een gelijke situatie. Ook zij bood aan paard over te nemen nadat de eigenaar overleden was.

Antwoord duurde erg lang, hele familie blijkbaar in beraad.
Uiteindelijk mocht ze dit nog jonge en kerngezonde paard meenemen voor Eur 800.

Dus, ik hoop ook in dit geval op een positief bericht. ;)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:15

Ik betaal via de app. Ik stond ook wel een beetje met klapperende oren toen de verkoper het over cash had. Zie mezelf al over straat gaan hee met zon koffer vol geld! En ik zit dan nog in het lage segment _O-

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:19

Sintara schreef:
Ik betaal via de app. Ik stond ook wel een beetje met klapperende oren toen de verkoper het over cash had. Zie mezelf al over straat gaan hee met zon koffer vol geld! En ik zit dan nog in het lage segment _O-

Het vervelendste is het wanneer t paard afgekeurd wordt, kan je weer naar huis met al dat geld.

Of bij goed nieuws fijn flappen tellen op stal of op de dierenkliniek :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:52

Hopelijk komt het alsnog goed moonlight. Uiteindelijk is het alleen maar een kostenpost als de nabestaanden het paard aanhouden. Hopelijk zien ze het snel in.

Ik heb mijn paard cash betaald. Heb wel een nota ontvangen. Ik wilde graag eerst het paard zien omdat er bij mij wel een flinke tijd gezeten heeft tussen proefrijden keuren en ophalen. Nadeel is idd dat bij afkeuren je het geld terug moet storten. De bank heeft daar bij mij 27 euro voor in rekening gebracht -:(-

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:59

@ Mistral,maar je betaalt toch pas NADAT het paard is goedgekeurd?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:00

Uitvaart is ondertussen 2 weken geleden geweest. Enige wat ze moeten regelen is dat de demente echtgenoot naar het verzorgingshuis gaat en tot die tijd voor haar zorgen. Echter kan dat geen echt probleem, aangezien hun enige dochter volledig afgekeurd is, dus alle tijd heeft om op moeders te passen. Ze staan nogal bekend als een familie die het onderste uit de kan willen hebben. Daarnaast krijg ik allemaal berichten uit de omgeving dat ze na aan het vragen zijn en vandaag zijn ze langs geweest om foto's te maken van het paard.

Boemer, mij zou het persoonlijk niets uitmaken of ik contant of per bank zou betalen. Enige wat ik wel wil bij contant is een betalingsbewijs met handtekening.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:01

Ja ben erg benieuwd @vanilla. Woensdag voor de 2e keer kijken :D

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:17

Ik zou het geld als verkopende partij cash willen, lang terug een paard verkocht en dat werd overgeschreven en kwam allemaal veel te laat binnen, ik had het paard bijna niet meegegeven. Maar goed, kan mij voorstellen dat dat boven de 10.000 euro wel anders zal gaan. Daaronder heb je echt geen koffer nodig :P!
Ik betaal zelf ook altijd cash, heb idd meestal wel wat liggen en anders pin ik het. Als ik iets particulier overkoop doe ik dat trouwens altijd (bijv. ook mijn trailer).
Je betaalt idd pas toch na de keuring? Je spreekt dan af verkocht onder voorbehoud van keuring.

@proven goed dat je nog een tweede keer gaat kijken. Vaak heb je dan toch al iets meer vertrouwen omdat je weet wat je kan verwachten. Wellicht gaat het dan juist heel goed!

@moonlight hopen dat de familie kiest voor het welzijn van het paard, en dat jij dus ook geluk hebt!