Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:52

Lijkt je dat wel verstandig met het advies van het ziekenhuis?
Snap dat je er snel op wilt, maar soms is dat gewoon niet handig.

Ik hoop dat hier de bak weer te doen is, baal er wel een beetje van dat hij met regen niet te rijden is. Inmiddels alweer sinds zaterdag niet gereden...
Anders wandel ik naar een vriendin, kan ik daar wat doen, maar dat levert dan weer zoveel stress op...
Als het niet goed is wandel ik naar een vriendin om daar te rijden

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:34

Lijkt mij ook verstandiger om even te wachten met erop kruipen :j Ze zeggen niet voor niet: rusten!

S1993, Ik zou ook schrikken als er ineens 100 kippen gaan rennen :j
Fijn dat hij lekker voorop durft te lopen.
Gaat nu weer fijn bij jullie, he?

Soms moet je gewoon wat strenger zijn, niet hard. Zo zacht als kan maar te zacht geeft soms geen duidelijkheid. Aan duidelijkheid heeft een paard, maar ook een mens, het meest.

Gisteren weer een nieuw record voor Joya en mij, samen. We hebben 27 kilometer gereden/gewandeld samen met ons vaste rijmaatje. *\o/*
Voornamelijk gestapt maar ook korte stukjes in draf! Op de helft even een koffiepauze, en grazen voor de paarden. Ze houdt het allemaal prima vol zo. Is na afloop ook niet erg moe, sterker nog ze ging in draf naar haar vriendin toen ik haar in de wei terug zette.
Blijf mij ook verbazen me wat voor gemak ze door het zware duinzand stapt. Lijkt alsof ze zevenmijlslaarzen heeft.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:17

Anouk, is prima te doen dan zo met Mac!
Longeren vind ik zelf toch wel leuk, ik zie zoveel verbetering bij Malik en ik vind het leuk om naar hem te kijken. :D
Verder longeer ik niet heel lang of heel vaak maar ik vind het wel goed bij de afwisseling passen, beetje onbelast werken.

S1993 neemt de kookwekker mee! :D
Op de fiets is het 7 minuten maar ik stap dan veel dus een kwartiertje /twintig minuutjes afstand.
Afbeelding
We hebben ook nog meertjes op een paar minuten lopen maar die worden nu wel wat lastiger begaanbaar, is een beetje overbegroeid.

Mrs_Midnight ojee zwembad in de kelder.
Gelukkig hadden jullie het wel door!

Calipso, ik zeg niks, ben zelf ook zo. :D

Psvanlot je kan het ook anders bekijken, misschien nu wat tijd en energie steken in het mak maken voor het verplaatsten, daar heb je ook heel veel aan.
Als je dat in kleine stapjes doet valt de stress denk ik wel mee.

Fransje, wat super, dat zijn al hele ritten!
Fijn dat ze het goed aankan.
Malik was vorige keer het water wel in geweest, maar toen golfde het niet. :')

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:11

Mrs_Midnight schreef:
Anouk klinkt op zich niet verkeerd qua werk zo. Doe je ook weleens gewoon iets anders tussendoor? Schrik parcours aan de hand ofzo?

Soms een boswandeling met zijn weide maatje maar verder niet echt eigenlijk. Schrikparcour maakt niet veel indruk op hem denk ik :') soms is ie iets te nuchter. Toen ik een keer een zeil in zn wei had gelegd om er samen overheen te wandelen ging ik eerst nog het halstertouw uit mijn auto pakken, stond meneer bij terugkomst al vrolijk zelf op het zeiltje.

Van de week ging ik uitstappen met een lange teugel kwam er zo'n idioot aan met een race auto. Kneiterhard lawaai maakte dat ding. Denk fu***ck mn teugels bij elkaar rapen. Maar was al te laat zo hard reed die gek. Mac draaide zijn oor niet eens om :+

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:01

Wel superfijn dat hij zo cool is! Tim is ook niet erg onder de indruk van de meeste dingen in het schrikparcours, maar toch merk ik wel dat het voor onze verstandhouding erg fijn is. Soms leg ik ook a la western trail balken op de grond. Op commando ergens over of tussendoor is toch ook weer iets anders voor ze dan het zelf uitvogelen, leuk voor de afwisseling en supergoed voor het vertrouwen. Zo doe ik soms ook gewoon spelletjes tussendoor, zodat hij leert dat we ook gewoon andere dingen doen. (niet dat ik bedoel dat je teveel 'werkt', maar vaak zie je toch dat ze op een bepaald punt het ook wel heel leuk vinden om eens iets anders te doen)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:11

Fijn dat hij zo nuchter is!
Dat verhaal van de auto doet me denken aan gister, toen we gingen fietsen.
Mijn man was ook mee, op de terugweg was hij even achtergebleven want hij wilde een boom bekijken.
Toen was ik doorgefietst met Malik en begon er een auto naar me te toeteren, dus ik dacht, misschien een bekende.
Maar het bleek een rare gast, draaide zijn raam open en begon te roepen lekker hoor en iets over paardenlullen. :+
Dus ik keek hem echt aan zo van voel jij je wel lekker.. >;)
Toen hij weer doorgereden was kwam mijn man weer aan, hahaha hij had het net gemist.

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:57

Miranda wat een mafketel! Wat je soms allemaal niet tegenkomt he...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:59

Ja er zijn een hoop weirdos op de wereld.
Zeker te lang in quarantaine gezeten. 8)7

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:31

PS is het geen optie om een plan te maken om je eigen bak wat aan te passen met scheldezand of zo? Wat vervelend. Maar natuurlijk ook een goede oefening.

Fransje, je verbaasd me toch met die kilometers iedere keer :+ Wel helemaal geweldig!

Anouk _O- _O- _O- Geweldig toch. Ik denk dat Marie een beroerte krijgt als ik zulke dingen uitsteek :')

Miranda, ewww := Sommige mensen...

Mijn lesgeefster is vandaag op Marie gekropen. In stap was ze heel ontspannen, maar vanaf ze wou aandraven werd het moeilijker. Ze heeft dus toch ook wat schrik opgelopen. Maar even gepushed, en wat was ze flink daarna! Echt rondjes aan een stuk kunnen draven, diagonaal, helemaal los, dat paard kan lopen <<) Dusjah, ben ik er ook maar even opgekropen, maar no stress, enkel een rondje gestapt en mijn lesgeefster had ze vast! Op en af stappen doet pijn maar eenmaal ik er op zit was alles oke. Ik heb met mijn lesgeefster afgesproken dat ik enkel uitstap de komende 1-2 weken en zij ze even gaat verder doorrijden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:27

Fijn om te horen! Dan maak je ineens grote stappen!

Hier ging het ook top. Naar de vereniging gelopen. Goede 10 minuten. Hebben ze het dorp afgesloten en komt alles over de 60km weg waar ik loop... Die is net geen 2 auto's breed met daarnaar berm. Wat kom ik tegen, fietsers, auto's, auto met aanhanger, busje, melktankwagen, BBA-bus...
Maar dat interesseert haar niet.

In de binnenbaan even gelongeerd en toen we op. Had de grote schuifdeuren open staan. Er zat een duif binnen en dat grafbeest vloog steeds of tegen de wand of tegen de lichtplaten.
Opstappen duurde even. Liep steeds weg en was onrustig maar na paar pogingen kon ik er op.

Leuk om jezelf dan in de spiegel te zien haha

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:09

Noujaaa... wat een rare mensen zijn er toch... jammer dat je man het net gemist heeft Miranda! :')

Oh wat goed van Marie!! Wat kun je dan trots zijn op je paard hè :D <3

Mooi ook PSvanLot, lekker gereden :D +:)+

Hier hebben we vandaag een fotoshoot gehad. Meisje wilde oefenen en zocht wat leuke paarden voor d'r portfolio, dus Tamme, Dije en die mini-cremello op de foto gezet! Ben benieuwd! :D Ze was helemaal weg van Dije haha, en die liet zich ook super zien moet ik zeggen. Niks drammen, stilstaan en knap kijken _/-\o_ "oh, dit voetje wat meer naar achter, en dan naar rechts kijken? Ok, doen we!" :D _/-\o_ Dus ik ben erg benieuwd!!! Tamme is altijd fabulous :') En met kleine Blue was enerverend :') Nog maar 1, en zo'n beetje de eerste keer dat ie überhaupt mee moest lopen aan een touwtje, maar ook goed gedaan uiteindelijk :D +:)+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:20

Hahaha wat een idioot , MM :')

Ps, goed dat je gegaan bent wat het klinkt heel oké zo! Dit keer dus niet mega veel stress? Oefening baart kunst?!

Ben benieuwd naar het resultaat, xXutopia. Ga je die foto's dan spammen! O:)

CL, fijn dat je lesgeefster haar nu even door de lastige momenten heen kan rijden. Pak jij het als je weer oké bent zo op.

Schrikparcoursjes zijn leuk maar Joya is meestal ook niet erg onder de indruk.
Merk nu dat ze vooral schrikt van dingen die "plotseling" verschijnen. Fietsers achter struiken vandaan, paard wat de hoek omkomt etc. Dat is een heel logische reactie en ik ben vooral blij dat ze er niet in blijft hangen. Zodra ze door heeft wat het is, is het oké.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:17

Op de heenweg wel al viel me dat eigenlijk erg mee. In de binnenbaan niet echt. Binnen gelongeerd en dat deed ze prima en toen er op.

Snap goed dat Joya stiekeme fietsers achter de bosjes eng vindt!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 08:40

Uiteraard fransje :D
Heb al een voorproefje gehad :+:

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:59

Nice! <3

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:08

Sprookjespaard!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:28

Wauw <3

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:42

Wauw wat gaaf die kleuren in de manen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 20:14

Mooie foto Utopia <3

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:05

Zo, ik heb lang niks laten horen, maar heb net een foto’s en filmpjes bijleesactie gedaan en wat gaan de meeste van jullie hard vooruit zeg! Ik zag ook het een en ander over pech voorbij komen. Hopelijk gaat het met paarden en baasjes snel beter. Succes allemaal! Ik geniet een beetje mee op afstand van wat jullie allemaal bereiken.

Ik heb natuurlijk geen jong paard meer nu, maar vind het leuk om jullie een beetje te blijven volgen. Dus af en toe kijk ik even in het topic.

Ik heb enorm veel pech gehad de laatste tijd. Zoals jullie weten is Guinness weg en bleek m’n merrie een peesschedeontsteking en blessure aan haar diepe buiger rechtsachter te hebben. Daarvoor heeft ze lasertherapie gehad op de kliniek. Waar ze twee weken gestaan heeft. Toen ze 5 dagen thuis was, stond ze ineens enorm hoefbevangen. Met medicijnen was dat na twee weken enorm verbeterd gelukkig, maar toen ik met de medicijnen stopte, kreeg ze een enorme terugval. Inmiddels zijn we bijna 5 weken verder sinds de eerste dag dat ze bevangen stond en is ze nog niet beter. Dinsdag gaan we naar de Lingehoeve voor foto’s en eventueel andere opties qua behandeling. Ik ben echt enorm bang dat ik haar kwijt ga raken, dus zit even in een emotionele rollercoaster. Zij is echt alles voor me. Dus ik duim heel hard dat we dinsdag goed nieuws krijgen en nog wat voor haar kunnen doen zodat ze snel pijnvrij is.

En mocht dat lukken, neig ik heel erg naar een veulentje fokken als haar opvolger als dat een optie is. Maar we zullen zien.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:27

Oh Kruimellover,dat is naar zeg. Ik hoop dat het goedkomt met je merrie :(:)

Ik heb deze week amper wat kunnen doen. Telkens als ik wat wilde doen met Rudi was het aan het regenen. Als ik bezig ben en het begint te regenen vind ik dat niet erg maar om nou de stromende regen in te stappen :brr: dan mis ik een binnenbak wel even. Vandaag maar weer een nieuwe poging

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 10:36

He kruimel wat vervelend. Dat is wel veel pech zo! Hopelijk komt het nog goed.

Zo vervelend allemaal.

Noisy, dit is heen fijne maand voor de buitenbaan. Ik geef ook niets om nat regenen maar het moet niet te gek zijn.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:09

Calipso: wat schrikken van Marie, balen zeg. Gelukkig lijkt met jou alles oké te zijn. Hopen dat je snel weer opknapt. Gelukkig met paard ook alles oké! Fijn dat je lesgeefster er nu even op gaat.

Anouk: fijn dat de les zo goed ging!

Koda lekker aan de wandel. Ziet er relaxt uit! Heerlijk lijkt me dat.

Dije knap fotomodel! Supergaaf <3

Kruimellover: hé wat naar zeg. Hopen dat de kliniek goed nieuws heeft.. verschrikkelijk als alles even tegen zit qua paard.

Hier gaat alles nog z’n gangetje. Kan gewoon rijden met m’n dikke buik. Galop doen we 1 rondje en dan is t klaar.
Pony is bij mij super relaxt, zelfs in de buitenbak voelt hij echt weer vertrouwd. Moet soms zelfs een zweepje pakken om hem iets voorwaarts te krijgen :+
Bijrijdster blijft hem wekelijks nog rijden, zodat hij haar mooi kan uittesten en bij mij superbraaf is <3

Wandelen buiten probeer ik nu om de week mini stukje. T is best lastig om iemand mee te krijgen en alleen is voor hem echt geen optie. Gaat dus helaas niet zo snel/ soepel zoals gehoopt. Maar we gaan het wel zien. T is even niet anders.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:17

:(:) kruimellover, het zit echt niet zeg! -O-

Fijn dat hij zo relaxed is bij, Jodym!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:22

Kruimellover ik ga heel hard voor je duimen dat t allemaal goed komt met je merrie. Zelf een opvolger fokken uit haar zou een leuke droom zijn! :)

Hahaha oeps! Ik ben vandaag voor het eerst van Mac af gevallen, maar daar kon het arme paard niks aan doen :(:) Ik stap telkens op met een krukje en dat gaat steeds best goed! Alleen vandaag liep hij ineens aan net op het moment dat ik neer wilde gaan in het zadel, en op de een of andere manier kreeg ik het dus voor elkaar om achter het zadel te landen. Nou ja je kan je voorstellen dat een (jong) paard daar wel van aan de loop gaat :') het ging heel snel maar volgens mij draafde hij gewoon weg en ik bleef best lang volhouden tot de lange zijde op hielt en we een bocht moesten gaan maken. Toen gleed ik er helaas vanaf :+ . Maar zo braaf als hij is, zette hij het dus alleen op een lopen, want hij had het natuurlijk ook flink op een bokken kunnen zetten maar dat deed hij niet <3 . Ik heb het zand af geklopt, even heel hard gelachen, m'n paard gevangen en ben weer opgestapt, deze keer bleef hij braaf staan en hij had verder ook gelukkig geen extra spanning, gewoon nog een fijne les gereden. Arm paard, ik heb mezelf echt even uitgelachen en baalde dat het niet op film stond _O-

En hij heeft een nieuw hoofdstel :D
Afbeelding
Afbeelding

Behalve een gekrenkt ego en morgen waarschijnlijk wat spierpijn, heb ik verder gelukkig helemaal niks trouwens :)