Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:17

Denk wel dat hij weer meer clinics wil gaan geven als ik artikel zo las.

jillaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:58

FCSA schreef:

Wat een nieuws hè. En mijn eerste gedachte was ook 'nou heeft hij wel meer tijd' hahaha.
En inderdaad, als je de cursus doet heb je wel een beetje een idee waar het aan zou kunnen liggen (ahum). Knap dat hij deze beslissing durft te nemen zo vlak voor de Wereldruiterspelen, ontzettend jammer voor de Nederlandse dressuur.

Maar goed, ik kijk ook graag naar Sönke en Isabell en Charlotte... ;-)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:11

Hier weer trots op meisje. Jammer dat ze 2e proef de ring uit sprong. :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:24

Nou de afgelopen les heb ik goed op mijn handen gelet, niet steeds te los zoals rien dat zo mooi op het filmpje uitlegde en het werkt uiteraard :o hij liep veel fijner :D hij ging mij op een geven moment zo dragen dat ik heerlijk kon door zitten. Alleen de galop was een ramp :( . niet willen aanspringen en als die het wel deed ging die vol gas, terwijl het 2 dagen daarvoor voor onze doen netjes ging. Noja gisteren heerlijk in het bos gereden en toen sprong ie voor onze doen netjes aan. Tja jong en onervaren zeggen we dan maar. Ik moet achter Bert langs in de hoek zodat ie inbuigt, alleen hij moet ook vaak stil staan bij hem dus denk dat daar het probleem zit, hij komt dan terug op hem terwijl ie dan ineens weer voorwaarts moet. Laten we zeggen hij snapt er dan niks meer van. Bert doet vaak iets uitleggen stilstaand en laat dan iets zien en geeft soms een snoepje terbeloning maar daar raakt ie in de war van, voorwaarts of stilstaan ?? Wat moet ik nu ?!
Dus denk voortaan niet bij hem aanspringen dan maar met minder stelling aanspringen als dit er eerst maar in komt denk ik dan :j

jillaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:48

Hahaha Mirjam, direct een samengestelde wedstrijd dus. +:)+
Ziet er al heel knap uit, terecht dat je trots bent.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:15

Nou dan moet ik toch ook maar eens wat beeldmateriaal delen hier na al lang meelezen...nog verre van tevreden, contact nog niet constant, zelf de neiging teveel op rechts te zitten en handen moeten meer gedragen/elleboog meer knik om beter mee te kunnen veren. Doorzitten helemaal een drama Haha. Hebben sinds kort ook weer les, dus wordt hard gewerkt aan houding en zit dn balans van ons beiden :)

Maar even ter vergelijking van waar we vandaan komen:

We hebben sinds kort de overstap gemaakt naar bitloos (hier reageert hij fijner op) en een nieuw zadel.

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:41

wie weet een makkelijk bewerkingsprogramma voor de filmpjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:37

Ik bewerk alles in Windows Moviemaker Promisse. Niet al te moeilijk en prima resultaten.

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:45

Ja die had ik vroeger ook. Maar wilde hem nu downloaden en kreeg allemaal foutmeldingen. Toen zag ik op internet dat hij niet meer te downloaden was dus heb ik hitexpress of zoiets gedownload. Maar die lijkt heel ingewikkeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:48

Rijtechnisch vind ik mij niet ervaren genoeg om daar wat van te zeggen Darkadia. Het eerste filmpje daar mag het rijden wel wat pittiger, ik krijg het idee dat je paard gewoon wat doorsjokt ipv echt loopt. Maar goed, dat is mijn idee er over.
Mss hebben de anderen er een heel ander idee over :D

nina82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:49

Promisse schreef:
Ja die had ik vroeger ook. Maar wilde hem nu downloaden en kreeg allemaal foutmeldingen. Toen zag ik op internet dat hij niet meer te downloaden was dus heb ik hitexpress of zoiets gedownload. Maar die lijkt heel ingewikkeld.

Je moet dan Windows essentials downloaden, dat windows moviemaker aanklikken en dat kan je hem gewoon installeren. Heb ik pas nog gedaan. Deze is betrouwbaar.
https://arjanlobbezoo.nl/download/%EF%B ... -download/

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:02

Ik bewerk op telefoon, geen idee wat voor programma dat is :=

Darkadia, vind het zo moeilijk te bekijken steeds zo ver weg. Dus geen tips helaas. :P

Vandaag les met de 4 jarige. Voor het eerst. Leuke complimenten gehad. Ze liep super voor 4 jarige, mooi aan het bit, dus hier blij mens. :))

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:14

@darkadia voor mij ook te ver weg niet goed te zien om reactie te kunnen geven sorry

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:17

Heb helaas geen optie dichterbij te filmen, gezien ik de camera op statiefje langs de bak moet zetten ;)
Maar gezien iedereen hier steeds filmpjes deelt dacht ik, dan moet ik toch ook eens wat delen...

Qua bewerken gebruik ik iMovie en Windows Movie Maker en premiere Elements. Op youtube zelf kun je tegenwoordig ook e.e.a aan bewerking doen als je wilt qua knippen en geluid toevoegen

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 07:40

Dank voor de tips! Ik ga er als ik tijd heb wel weer mee aan de slag.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:19

Hello everyone!

Ik heb mezelf recentelijk ook getrakteerd en ben met het programma begonnen.
Darkadia, de korte momentjes die ik kan zien, zie ik dat je teugels nog erg klapperen. Ik zou zeggen, probeer aan een constantere verbinding te werken zodat je paard echt een fijne stille hand heeft om op te vertrouwen! Verder vind ik haar weinig voorwaarts en niet erg actief, probeer haar nog scherper te houden op je been.

Succes :)

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:07

Leuk @iriscope! Veel plezier met kijken en oefenen.

Hier gaat het erg goed. Met de les erg bezig met de schouder plaatsen en haar laten reageren op eenzijdige beendruk. Dit ging eerst echt helemaal niet, maar omdat ik van mijn instructrice door moet zetten en geen genoegen moet nemen met geen reactie is het wel gelukt. Met als gevolg dat ze nu op lichte eenzijdige beendruk snel reageert :D Erg blij mee.

Daardoor gister voor de lol eens een schouderbinnenwaarts en travers geprobeerd. Niet dat dat al goed ging, schouderbinnenwaarts vond ik erg moeilijk ze gaat dan snel naar binnen toe of valt over de schouder weg. De travers daarentegen had ik toch wel het idee dat het erop leek. Ze viel wat terug in tempo maar verder ging het kontje mooi naar binnen en bleef ze met haar schouders recht, ik was erg trots.
Maargoed verder dit maar in de les doen, voor ik het straks fout doet, maar vind het wel erg leuk had nooit gedacht dat we dit soort dingen überhaupt zouden kunnen, maar het blijkt dat het allemaal niet eens zo bizar moeilijk is als ze maar goed op je been reageert :D Mooie eyeopener :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:52

Heerlijk proven!

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:33

Het rijden gaat heel lekker. Besloten maar eens wat lijntjes uit de proeven te oefenen.
En stiekem te kijken waar ik zou kunnen gaan starten in oktober.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:40

Fijn promisse! Paardjes genieten ook van het koelere weer denk :D

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:47

ja zeker proven!

deze vraag hoort hier niet maar ik stel hem toch stiekem maar: ik wil zo'n dekje bestellen van Carl Rei waar Conny het over had. Ze had ook een kortingscode maar ik kan niet meer vinden waar ik dat gelezen heb. Weet iemand dat?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:51

Oh dat zou ik ook wel willen weten dan. :P

Welke klasse ga je starten?

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:53

Naar de site van dressage pro naar de training, dan rechtboven op de streepjes klikken dan komt tevoorschijn 'acties voor leden' *nieuw*. Daar staan alle kortingscodes ook voor Cal rei!

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:58

super bedankt proven!

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:59

ZZ licht Mirjam