Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dresjoepie

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:40

Gister weer lekker gereden met een ander stout stakend paard in de bak Had hem maar even op het midden gezet hij keek echt zo van wat doe jij nou moeilijk := mensen zeiden ook die van jou is de jongste en de braafste hihi

Hij blijft nog wat zoeken naar balans in het begin zo wil die linksom in de 2 de hoek ook steeds een pasje aan galopperen (ik denk dat ik teveel aan me binnen teugel zit) valt die over de buitenschouder weg Had er nu een klein zweepje bij gepakt om af en toe die schouder wat te begrenzen Dat werkte heel goed!

Na de galop doet die dat ook niet meer dan draaft die gwn netes de hoek door Wel nog wat over de buiten schouder Hij loopt zwz beter na de galop Maar om nu gelijk te gaan galopperen vind ik ook zo wat Ik wil niet dat die denkt dat die steeds mag galopperen dus wissel het wat af De ene x galopeer ik al na 2 rondjes draf De andere x laat ik hem wat langer draven voor die mag We beginnen nog met zijn hoofd omhoog in galop en draf Maar kan nu zeker in galop al meer naar het bit toe rijden Zodat hij uiteindelijk wat ronder komt

En dan na de galop heb ik hem ineens laat die los en kan ik er echt al een beetje aan rijden ik stop dan ook na een paar van die fijne rondjes Dinsdag hebben we weer les ben benieuwd is al weer een week of 3 geleden maar eens horen wat de "baas" er van vindt

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:03

Ik heb via de KNHS en Equilog een hartslagmeter voor paarden gewonnen. Eens kijken of ik hiermee Hummer kan trainen. Kijken hoe veel hij nu aankan en hoe ik mijn training aan moet passen om hem zo snel mogelijk een betere conditie te geven.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:43

Nee de muziek is ook nog niet goed in dit filmpje. Wat ik in het begin al postte is dit een ruwe versie van de muziek. Deze moet nog aangepast worden zodat deze doorloopt. Maar dit is op mijn telefoon in elkaar gezet en daar kreeg ik het niet anders. Originele muziek is maar 2min30 en mijn proef 4,5 minuut. Dus er moet nog beter geknipt en geplakt worden en vloeiend. Dat ging nu dus even niet. Het is een beetje het idee hoe uit moet gaan zien.

In de galop komt straks ook een andere versie. Deze is nu te braaf. Maar dat werd nog ingewikkelder voor nu even te maken.

Ja, hij was ver moe tijdens het filmen dus de verruimingen en galop hadden totaal geen impuls meer. Puntjes om aan te werken! Dankjewel!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:46

Dan gaat het helemaal goed komen orsje , ik had even niet verder gelezen dan mn neus lang is ;)
Zoals ik al zei .. het ziet er verder netjes uit :)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:17

Ziet er al netjes en stabiel uit Orsje. Zeker het draf gedeelte.

Wat gaaf Ulysses. Ik mijn vorige paard een keer met hartslagmeter getraind. Is echt heel leuk om te doen.

Wat super dat hij zo braaf bleef dressjoepie. Dat huppeltje gaat er vaak vanzelf uit als je voorwaarts naar je hand toe blijft rijden.

Gisteren heeft een stalgenootje Sjef gereden. Een 15 jarig meisje. Hij liep echt super braaf zijn rondje.

Vandaag hem voor het eerst aan de dubbele longe gehad. Ook dit pakte hij heel fijn op. Het is zo'n fijn paard om mee te werken

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:02

Wat heerlijk Leonie dat zon meisje er zo mee weg rijdt, dat zijn toch jouw verdiensten;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:04

Coberlina schreef:
Ik mag alweer een weekje niets doen met Danica ^)
Osteopaat is weer geweest en ze was al wel een heel pak verbeterd tegenover vorige keer, maar moest toch nog even behandeld worden aan haar bekken en ergens in de rug. Dus weer vijf dagen rust.
Die gaat toch ook niet overwerkt geraken denk ik :Y)

Jeetje wat een pech Coberlina. Weet niet (meer) of ik het al eens had gevraagd, maar heb je dr rug al eens op de foto gehad?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:05

Leonie_M schreef:
Met Sjef gaat het ook nog steeds goed. We hebben inmiddels ons debuut gehad. Twee hele fijne proeven gereden en 2 eerste prijzen en 3 winstpunten rijker. Nu alleen nog leren beter op de letter te rijden. Zo'n proefje rijden is toch wat anders dan een normale training :D

Wow, eerste debuut is binnen. gefeliciteerd!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:09

Gaat al goed hoor Orsje. Leuk zo'n kur. (hoop werk haha). 1 Tip, zou iets meer impuls rijden. Dan trekt ie wat makkelijker recht.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:26

Ik werk echt heel graag met een hartslagmeter. Heb zelf ook een simpele polar.
Weet alleen niet zo goed hoe ik dat met een. Jong paard aanpak. Daar zou ik toch alleen monitoren dat het werk niet te zwaar wordt ipv met mijn andere paard juist bewust de grens opzoeken.
Straks mag deze ook aan de bak met galoptraining. Maar nu nog even niet.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:12

pol013 schreef:
Ik werk echt heel graag met een hartslagmeter. Heb zelf ook een simpele polar.
Weet alleen niet zo goed hoe ik dat met een. Jong paard aanpak. Daar zou ik toch alleen monitoren dat het werk niet te zwaar wordt ipv met mijn andere paard juist bewust de grens opzoeken.
Straks mag deze ook aan de bak met galoptraining. Maar nu nog even niet.

Ik moet eerst mij nog even inlezen hoe de hartslag bij paarden is in rust en in het harde werk.
Weet alleen van mensen gezien ik zelf al jaren train met een hartslagmeter.
Met paarden werkt het geloof ik toch anders.
:Y)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:29

Als je inspanningsfysiologie interessant vind moet je eens op de website kijken van tonkie collee. Is vooral op de endurance gericht maar zeker ook toepasbaar op andere takken van de paardensport

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:04

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:28

Wat ziet hij er goed uit Leonie , knap hoor met die dubbele longe .. Ik raak alleen maar in de knoop hahaha

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:25

moniek21 schreef:
Wat ziet hij er goed uit Leonie , knap hoor met die dubbele longe .. Ik raak alleen maar in de knoop hahaha

Leuk Leonie. Fijn hij als dat inmiddels kan he?. Ben er ook wel handig in. History kan ook al tussen de dubbele lijnen. Ik doe (ook) nog niet de lijn achter zn billen hoor. Maar omdraaien lukt ook al. :D :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:33

Ulysses: Voor mijn andere paard geldt, 50 in rust, 80-100 in draf en 120 galop. Echte inspanning wordt het bij hem pas boven 160. Maar dat mag nog niet met een jong paard.
Mijn jonkie binnenkort ook maar eens aan dat ding hangen.
Ik heb een training gereden bij carolien munsters.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:11

pol013 schreef:
Ulysses: Voor mijn andere paard geldt, 50 in rust, 80-100 in draf en 120 galop. Echte inspanning wordt het bij hem pas boven 160. Maar dat mag nog niet met een jong paard.
Mijn jonkie binnenkort ook maar eens aan dat ding hangen.
Ik heb een training gereden bij carolien munsters.

Volgens mij ging Hudson z'n hartslag toe net 340 :') ik was aan het longeren in het donker en er vloog een reiger over... Die beesten krijsen altijd zo, Hudson ging een aantal rondjes plat door de cirkel 8)7
Op een gegeven moment maar bij me gehaald om hem toe te spreken dat hij toch echt al een tijdje weg was :+ .. Nog maar even extra op het harde uitgestapt ;)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:58

Ziet er fijn uit leonie. Toch wel makkelijk zo'n longeer circkel. Kun je je fijn op je paard concentreren.
Moniek, dat geloof ik. Fijne van een hartslagmeter is ook dat je kunt zien of je paard echt bang is of schrikt of zijn eigen feestje er van maakt.

Ik heb nog even gewerkt met de trailer. Ik geloof dat we vandaag een heel goed aanknopingspunt hebben gevonden om op verder te werken. Ik kon hem net eindeloos pasjes er in en er uit jojoën. Dat biedt perspectief.

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:32

Hier gaat het de laatste week ineens heel stuk minder helaas.. Paardje 3 maanden onder het zadel en nooit een stap verkeerd gezet en sinds afgelopen week steigeren, heeeel erg tegen de hand en gaat echt het gevecht aan.. Na 2 keer zo gereden te hebben maar de dierenarts gebeld en morgen komt die het gebit controleren, hij wordt over een maandje 4 dus het kan best zijn dat er iets dwarszit met wisselen! Ik hoop dat het daar aan ligt want anders wordt het een flinke puber :o

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:36

dat is wel heel vervelend. Hopen dat het snel over is.

Hier gaat het super, rijtechnisch zit de grootste uitdaging in de reactie op de beenhulp, is niet altijd zo actief als we zouden willen. Maar verder superbraaf. Vandaag voor de 3 x mee geweest naar les en dat ging weer top.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 07:50

Cortana, heb je ook naar het zadel gekeken ? Hudson ging ook opeens in de staak.. Dat bleek het zadel te zijn.. Had er altijd een bontje onder en daardoor nooit gezien dat hij voorover lag.
Het is vervelend, zeker goed dat je de DA laat komen en even de tanden laat bekijken.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 08:27

Lang niet gepost maar wel meegelezen :D. Jullie gaan als een speer! Ik heb nog niet echt in de planning om hem mee te nemen. Opstap probleem is gelukkig een heel eind opgelost. Ik heb zo nu en dan wel mn handen aan hem vol maar niks gemeen. Ik heb inmiddels ook een ander zadel te leen.kon niks met mn eigen... Onderbeen naar achteren mn lijf naar voren, voor mn gevoel totaal uit balans. Gelukkig past bijna alles op hem, en nu woensdag dus onze eerste lesAfbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:00

lovecortona, dan zou ik hem ook eerst eens goed laten bekijken. Als ze braaf zijn en dan ineens heel erg niet meer braaf kan er toch wel meer aan de hand zijn. Lijkt mij dat echt grenzen opzoeken zich ook (en ik denk vaak eerst) uit aan de hand.

fokfanaat, dat is hier ook nog wel de grootste uitdaging. Al durf ik die wel aan want mijn andere paard is pas echt flegmatiek. Deze heeft veel meer voorwaartse drang van zichzelf.

vecendor: leuk plaatje. Die heb je fijn aan het galopperen zo.

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:32

pol013 schreef:
lovecortona, dan zou ik hem ook eerst eens goed laten bekijken. Als ze braaf zijn en dan ineens heel erg niet meer braaf kan er toch wel meer aan de hand zijn. Lijkt mij dat echt grenzen opzoeken zich ook (en ik denk vaak eerst) uit aan de Hand.

Jaa precies!! En aan de hand is het nog steeds een schatje dat niks verkeerd doet en ook echt niet wilt doen. Daarom ook maar meteen afspraak gemaakt want ik kan idd ook niet geloven dat dit ineens 123 de pubertijd zou zijn. Vanmiddag komt de DA om 3 uur, ik hou jullie op de hoogte *\o/*

@Moniek, zadel heb ik nog niet naar gekeken maar 2 maanden geleden lag deze nog super ( dit kan natuurlijk veranderd zijn), na de dierenarts zou ik er eventjes naar kijken!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:17

lovecortana schreef:
pol013 schreef:
lovecortona, dan zou ik hem ook eerst eens goed laten bekijken. Als ze braaf zijn en dan ineens heel erg niet meer braaf kan er toch wel meer aan de hand zijn. Lijkt mij dat echt grenzen opzoeken zich ook (en ik denk vaak eerst) uit aan de Hand.

Jaa precies!! En aan de hand is het nog steeds een schatje dat niks verkeerd doet en ook echt niet wilt doen. Daarom ook maar meteen afspraak gemaakt want ik kan idd ook niet geloven dat dit ineens 123 de pubertijd zou zijn. Vanmiddag komt de DA om 3 uur, ik hou jullie op de hoogte *\o/*

@Moniek, zadel heb ik nog niet naar gekeken maar 2 maanden geleden lag deze nog super ( dit kan natuurlijk veranderd zijn), na de dierenarts zou ik er eventjes naar kijken!

Zou ik ook maar eventjes doen. Ik laat het zadel elke 2 a 3 maanden nakijken. En dat is echt nodig ook. Doe hem regelmatig naar de fysio die me dan weer kan vertellen dat ie zo gegroeid is in de spieren. Wij zien hem elke dag dus je hebt dat niet altijd zo in de gaten, maar zijn ontwikkeling gaat erg hard nu.