de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 12:45

Hahaha, ga je er ook mee springen dan? Of dat niet? :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:01

Ja is uiteindelijk wel de bedoeling, wil ook graag eens een cross meerijden. :j

Ik heb altijd alleen maar springgefokte paarden gereden. Het springen op Lorna vond ik geweldig, die ging als een idioot de bak door en over de hindernissen heen. Het enige wat ik moest doen was sturen, blijven zitten en niet twijfelen want dan ging ze gewoon stilstaan. _O-
Toen zij geblesseerd raakte door zich te verstappen in het weiland wilde ik graag met Velvet gaan springen maar dat was nooit opgepakt. Na de eerste keer snapte ik ook waarom. Balkjes draven geen probleem, maar zodra er staanders naast de balken stonden wilde hij niet. Uiteindelijk kreeg ik hem toch zover om te springen maar ik betwijfel of hij het ooit leuk gevonden heeft.
Soms sprong hij een lesje heel fijn, maar meestal maakte hij van die vreselijke wappers over hindernissen heen, en een "vreemde" hindernis was helemaal een ramp als we die voor de eerste keer sprongen.

Afbeelding
:')

Afbeelding

We zijn uiteindelijk niet hoger dan een meter gekomen in de lessen omdat we allebei wat (kleine) blessures hebben gehad. Ik ben door een wegglijdend paard een keer meegenomen in de val en die trappelde om zichzelf overeind te krijgen waardoor ik mijn scheenbeen en voet open had liggen en zwaar gekneusd had (begin vorig jaar), toen ik er weer op zat lag hij kort daarna vast in zijn stal en had daar wat vieze plekken aan overgehouden en was hij onregelmatig. Toen ik hem daarna ging oppakken kreeg ik een rugblessure waardoor ik 3 maanden niet heb mogen rijden en daarna ging mijn prioriteit naar Gibbie. Vorig jaar ook maar 1 of 2 keer met hem gestart in de dressuur.

Ik moet zeggen dat het springen op een paard dat het leuk vindt veel leuker is, dus ik was een beetje huiverig hoe dat zou gaan met Gibbie want wat kende ze nou? Ze had een paar keer vrijgesprongen en dat was het. Maar kort na het beleren maakte we onze eerste kindersprongetjes en heel soms namen we een half uur een springlesje mee met veel stap tussendoor. En op Gibbie vind ik het helemaal niet spannend. :') Heeft nog nooit geweigerd en ze vindt het zo onwijs leuk. Een groter plezier kan ik haar bijna niet doen, maar door haar leeftijd doen we het zo heel af en toe. De laatste keer onder het zadel is in november geweest geloof ik en ik heb haar in februari nog een keer laten vrijspringen.

Afbeelding

Dit is de laatste foto die ik heb, uit juli vorig jaar.

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:51

Wauw mooie foto's komen er voorbij!

Goof staat op dit moment zijn favoriete vak te oefenen; voor grasmaaier spelen :P Aangezien hij de laatste tijd zo ontzettend veel te verwerken heeft gehad, heb ik besloten hem even niet te rijden. Zondag gaat hij wel mee naar de schriktraining!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:07

Ow, wat zie ik gave fotoshoot foto's voorbij komen zeg! Ik krijg helemaal zin om ook weer mooie foto's te maken. Zondag tijdens de proevenclinic is ook een fotograaf aanwezig dus ik duim voor mooie plaatjes.

@Kaitlyn: wat leuk dat Gibbie het springen zo leuk vindt en goed oppakt. Ga je veel plezier van hebben in de toekomst.

@Brandje: slim denk ik om dan even een pauze in te lassen. Met Gideon gaat het soms ook wel door mijn hoofd. Veel plezier met je schriktraining. Erg leuk om te doen is dat!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:20

Vandaag mijn 1e outdoor wedstrijd gehad en dat is pas grease zijn 2e officiële wedstrijd... mijn monstertje loopt gewoon even naar 202 punten!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:26

Ik heb super mooie foto's voorbij zien komen!

Wat super goed Maudenmarc! Wat zal je trots zijn :))

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:48

Gefeliciteerd Maudenmarc! Een droomdebuut +:)+. Legt wel de lat een beetje hoog ;)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:15

wow super zeg!!!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:11

Wauw! Proficiat!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:59

maudenmarc schreef:
Vandaag mijn 1e outdoor wedstrijd gehad en dat is pas grease zijn 2e officiële wedstrijd... mijn monstertje loopt gewoon even naar 202 punten!

Wat goed, gefeliciteerd!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:32

Als ik al die punten van jullie zie, durf ik gewoon niet meer op wedstrijd te gaan. Pfff wat een punten!!

Maar wedstrijden kunnen we ook nog lang niet, in het bos rijden daarin tegen wel! Wat hebben we gisteren lekker in het bos gehobbeld! Helemaal alleen, het maakt Gadget echt niet uit, ze vind het prachtig! En ik ook :D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:47

Het rijden ging de afgelopen 2 keer zo goed dat ik opeens de hoop heb in de winter te kunnen starten :=
Ben dan alleen bang dat ik te "veel" ga doen omdat ze nog zo jong is..

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:51

Fijne wedstrijd resulaten zeg! Guusje moet nog 2,5 week. Gisteren kwam ze kreupel de wei uit :-( misschien verstapt, het zit achter in dr bekken lijkt het wel. Misschien heeft het met de dracht te maken? Ik wacht het even af anders de dierenarts erbij halen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:11

Pff vervelend anonymous1, hopelijk is het niks ergs!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:16

Balen anonymous1! Hopelijk loopt ze snel weer oke.

Giv mocht vandaag voor het eerst de wei op. Echt genieten om haar zo te zien <3

Afbeelding

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 00:02

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:29

Leuke foto's pradaan! Vooral die laatste! Guusje loopt nog steeds niet fijn, ik zat gisteren even te twijfelen aan een hoefzweer. Op het gras liep ze redelijk goed, maar op het stenen pad liep ze echt veel slechter. .... Maar dr hoef is niet gevoelig en niet warm. Warmte zit vooral in dr lies en bovenbeen

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:12

anonymous1 schreef:
Leuke foto's pradaan! Vooral die laatste! Guusje loopt nog steeds niet fijn, ik zat gisteren even te twijfelen aan een hoefzweer. Op het gras liep ze redelijk goed, maar op het stenen pad liep ze echt veel slechter. .... Maar dr hoef is niet gevoelig en niet warm. Warmte zit vooral in dr lies en bovenbeen

Mijn merrie had ook zo'n gekke klacht.
Ze had zich te snel om gedraaid in de paddock in het zware zand.
Wat resulteerde in een hele dikke bil en en pijnlijk bovenbeen.
Ik heb goed gekoeld en rustig aan de hand gestapt.
De jonge paarden hebben echt nog spatjes.
En ik heb echt weer zo'n sloperd die niet op zich zelf past....

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:51

Ik heb al een tijdje niks geschreven hier. Beetje hectische Weken gehad.Daardoor gino en go op een laag pitje gestaan.
Twee weken geleden zaterdag was ik aan het werk toen ik tel van mijn vriend kreeg dat mijn wds paard koliekerig DA er bij nog even door gewerkt toen tel dat het steeds slechter ging en ik beter zsm naar stal kon komen. alles laten vallen en naar stal geraced. We hebben alled gedaan wat we konden maar uiteindelijk hebben we hem uit zijn lijden moeten verlossen. Heel heftig allemaal.
Zijn beste vriendinnetje was toen al 1 wk over tijd met haar dracht dus daar hebben we de rest van de wk bij moeten waken. Vorige wk van zaterdag op zondag nacht is dan ons eerste eigen gefokte veulen geboren.
Leven en dood zo dicht bij elkaar. Afgelopen week even rust genomen om alles te verwerken want dat was wel nodig.
op stel en sprong de naam van ons veulen nog veranderd. Wedstrijd paard heete masarati. Veulen moest volgens de regels van nrps met eerste letter van vader beginnen en heet Amorati.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:39

Leuke foto pradadaan!!

@Anonymous: beterschap voor Guusje! Niet fijn.

@Kady1: bah.. dat klinkt heel heftig!

Ik ben vandaag met Gideon naar de proefgerichte clinic geweest! Nou pfff.. vooraf hadden we een enerverend ochtendje. We zouden met 2 paarden heen, ik zou rijden met het paard van een stadgenote op de trailer en Gideon. Rij ik op de snelweg, begeeft de motor van de auto het niet! :(. Ik kon gelukkig nog naar de vluchtstrook sturen maar dat was het.. sta je daar.. Staleigenaresse gebeld en een vriend. Bah, wat duurt wachten dan lang. Gelukkig stonden de paarden uitermate rustig te wachten. Uiteindelijk auto's omgewisseld en hebben we eerst het zwikje naar huis gebracht.

Met een andere auto alsnog die kant opgegaan en Gideon heeft zich echt super gedragen. Ik vond het zelf allemaal erg spannend (ja ja ondanks dat het maar een proefgerichte clinic was.. haha.. maar eigenlijk was dat echt nergens voor nodig en heeft het ook nog leuke foto's opgeleverd. Ook wel grappig idee om voor het eerst op je paard te zitten met knotten in zijn manen <3

Afbeelding

Afbeelding

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:59

@ kady1 idd wat een heftige week, verdriet en geluk dichtbij!

@ anneruth wat een ervaring voor Gideon zowel in de trailer als op de clinic. Ziet er al super uit, wanneer ga je starten?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:54

Kady, heel naar, erg verdrietig... Zo dubbel allemaal...

Anneruth, jammer van de auto, maar wat een prachtige ervaring voor Gideon!

Vandaag George ook voor de ervaring mee genomen, losrijden op een wedstrijdterrein dichtbij. Een groot concours met vlaggen, vrachtwagens, speakers, heel veel combinaties, enzovoort.

Ik had verwacht dat George heel braaf was, zoals hij normaal is. Maar hij wilde omhoog, rennen en peerde hem elke keer richting de uitgang. Hij hinnikte alles bij elkaar en haalde zelfs uit naar een ander paard? Heel vreemd gedrag! Normaal is het zo'n doetje... Afgesproken dat ik nu elke week met concours kom losrijden zodat hij wat braver wordt. Ik was namelijk zo heldhaftig geweest om op te geven om 17 mei daar gelijk m'n debuut te maken...

Afbeelding

Zoals je ziet, lekker veel spanning, kruipt erachter en zodra ik er met m'n been aan zat kwam hij omhoog... Vreemd dier!

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 13:15

Ach Kady wat vervelend zeg.....sterkte!

Wat een verhaal Anneruth, gelukkig is het goed afgelopen en wat ziet Gideon er stoer uit zo in de knotjes!

George krijgt praatjes zo te horen Picassoxx, ooit moet het er van komen inderdaad, veel oefenen!

Gisteren de veearts gebeld om naar Guusje te kijken, veearts denkt toch aan een verstapping in de wei. Ergens bovenbeen of bekken verdraaid.... pijnstillers en afwachten. Ik heb gisteren de camera geinstalleerd in dr box zodat we dr goed in de gaten kunnen houden wanneer het veulen zich aandiend

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 14:31

Bedankt voor jullie leuke reacties! Ik denk dat ik ergens over een maandje ofzo ga starten. Ik weet nu waar ik aan moet werken. Als dat ook bijna voor elkaar is, kunnen we wel los :-).

@Picassox: oeps.. die George. Niet zo heel leuk als je dat niet verwacht of was je er niet echt van onder de indruk? Misschien was het toch een beetje te overweldigend voor hem.

@Anonymous: misschien de osteopaat of fysio oid bij Guusje? Zeker met oog op de bevalling wat ook impact op het bekken heeft?

Gideon mocht vandaag lekker uitrusten in de wei.

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:31

Wat is ie knap met zn knotjes Anneruth!

Gisteren met Goofy naar de schrik training geweest. Hoe bang hij eerst van die vlag was hoe braaf hij nu was. Onder een blauw zeil lopen? Geen probleem. Bubbeltjes plastic? Lopen we overheen als of hij het al jaaaaren doet. Echt ik heb verbaast rond gelopen met hem, terwijl mijn 7 jarige held alles dood eng vond _O- En dat is eigenlijk de nuchterste van de 2.

Vandaag gaan we langzaam de training weer oppakken, 14 mei onze 2e officiële wedstrijd.