[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:39

Nessie schreef:
Ik vond hem juist leuk ponyachtig haha :+ . Vond deze ook al erg mooi http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... koele.aspx (Maar dat ís een pony). Ik ben ook niet echt groot nee (1.69 ongeveer).

Vindt hem ook niet stom :') en dacht al dat jij niet zo groot was.
Ik ben een reus en zoek juist naar echte paard paarden met een grote uitstraling en veel ruimte in de beweging.

olijf

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:39

Die pony is ook knap, en niet duur.
Pff wat voor smaak heb ik dan?? :')

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:42

Ja ik twijfel, ik vind die pony heel leuk en kan natuurlijk kijken hoe het staat en of zijn gangen erg pony-achtig zijn. Maar het was niet de bedoeling over te stappen naar een grotere pony in plaats van paard voor de sport :+

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:43

Vind het erg moeilijk paarden alleen van foto's te beoordelen een filmpje helpt meestal wel iets, maar wil ze toch het liefst irl zien. (Moet toch een soort van klik qua karakter zijn, dat krijg je via de foto niet :+)
Probeer wel van te voren iets te selecteren natuurlijk, want (random) 40 paarden gaan bekijken is wellicht ook wat gekkenwerk. Hoewel.. ik ken mensen die zoveel bekeken hebben voor ze de juiste match tegenkwamen :=

Bezichtigingen ga ik morgen/deze week proberen in te plannen. Even kijken wat bij elkaar in de buurt staat en of het op 1 dag te plannen valt. :j
Eerlijk is eerlijk trouwens; ben het meest benieuwd naar de Ehrenstolz merrie. :D Maar de wat verder opgeleide paarden ben ik ook erg benieuwd naar. (En de 3e van het lijstje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:44

ik vind de Wynton x Havidoff van BK horses zo gaaf.
Ben benieuwd wat voor prijskaartje daar aanhangt :D

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:47

Ik ben echt een doos en koop mijn paarden altijd bij een en de zelfde.
Zo kan ik op mijn gemak rond kijken en de paarden leren kennen en hun karakter inschatten en rustig proberen.
Ik kan niet tegen druk, dat het nu moet. Maar ik ben niet helemaal goed :+

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:48

Toch leuk Faline, je hebt een goede smaak. Er zal vast wel iets tussen zitten wat je irl ook aanspreekt:))

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:51

Ik heb dat ook een beetje olijf, wordt altijd een beetje nerveus van dat paarden kijken bij vreemde mensen. Ik wil graag zelf een beetje aanprutten met een paard zonder dat iemand me op de vingers kijkt.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:06

Johnnydepony schreef:
Ik heb dat ook een beetje olijf, wordt altijd een beetje nerveus van dat paarden kijken bij vreemde mensen. Ik wil graag zelf een beetje aanprutten met een paard zonder dat iemand me op de vingers kijkt.

Ik ook niet en dan erbij staan en zeggen goh jullie zijn zo'n mooie comi en het staat zo mooi... Daar wordt ik nerveus van.
Ik ga altijd naar de zelfde stal en zoek ze zelf uit, ik hoef geen knotten en witte bandages. Laat mij maar tobben :+
Gelukkig kan dat hier.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:09

Hier ook op dezelfde manier, idd veel fijner!
Hoeft ook niks voor me vastgehouden te worden, weg is pech.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:10

Oh zucht ik ben dat paarden kijken eigenlijk wel een beetje zat. Ik ga morgen maar weer eens langs mijn oude vertrouwde adres en smeken of hij niet een paard voor me kan zoeken.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:12

Die paarden bij BK vind ik erg knap maar de rijfoto's vind ik minder. Wat ik er niet fijn aan vind kan ik zo niet uitleggen maar de meeste paarden zijn daar wel erg knap.

nathalieD100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:16

ik vind ook dat een paard niet in de knotten hoeft en witte bandages ook niet, het enige wat wij doen is het paard poetsen, voor de rest geen poespas. mensen willen vaak ook zelf zien hoe ze uit de box komen en hoe ze zijn met opzadelen.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:25

Hier worden ze wel in vol ornaat voorgesteld de eerste keer (niet aan mij, maar vreemde mensen).
Daarna kun je ze zonder iets bekijken en meestal als je voor de tweede keer komt kan je zelf aangeven wat je wilt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:41

Geen schimmel... Waar heb ik dat eerder gehoord?? :')
Jij staat gewoon op een heel fijne stal Olijf. Een soort van grote chocoladewinkel. :D

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:44

Mijn merrie wordt aanstaande week gescand in de kliniek :(

Ik hoop zo dat het met deze merrie niet weer mis is |( Ik heb mijn portie pech voor 2012 al ruimschoots achter de rug, vind ik |(

Yelly @ [HK] Een eigenpaard #2

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 07:57

ruitje schreef:
Ik vond het ook vervelend, ik heb dus mensen een uur van te voren afgebeld. Zo niet mijn stijl en die vriendin voelde zich ook 'schuldig' , maar ik ga dan ook niet rustig bij een paard kijken. Ik hoop maar dat ze er nog staan volgend weekend en anders is het niet 'ment to be' ofzo...

Dit is gewoon overmacht. Heel veel sterkte voor de betrokkenen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 08:07

Uppojono schreef:
Vraagprijs is 2500 en ik heb 2000 geboden.. Ik liep toevallig tegen dit paard aan, en zou best 2500 kunnen geven, maar nu er zoveel paarden zijn en deze niet totaal aan mijn eisen voldoet, wil ik eigenlijk niet toegeven aan die 2500.

als het paard niet aan je eisen voldoet zou ik het paard niet kopen. Daar krijg je spijt van.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:21

Mja, maar om over 500 euro moeilijk te doen als je dus eigenlijk het paard toch wel weer wilt hebben, is ook weer zoiets.

Maar past het je niet, dan past het je gewoon niet misschien? Dan gewoon niet doen dus!

Hier trouwens een filmpje van mijn ruin: http://www.facebook.com/photo.php?v=379976265415722

De Barock Pinto merrie van mijn vriend heeft inmiddels een mooi plekje gevonden in Brabant. Ze zijn er al lekker mee bezig. Dat doet mij toch altijd weer goed :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:24

olijf schreef:
Johnnydepony schreef:

Ik ook niet en dan erbij staan en zeggen goh jullie zijn zo'n mooie comi en het staat zo mooi... Daar wordt ik nerveus van.
Ik ga altijd naar de zelfde stal en zoek ze zelf uit, ik hoef geen knotten en witte bandages. Laat mij maar tobben :+
Gelukkig kan dat hier.

Nee, dat zou ik ook niet doen en dat hoeft voor mij allemaal ook niet. Ik ga wel eens ergens met klanten kijken en als ik toch ergens een bloedhekel aan heb dan is het wel dat ze de paarden eerst helemaal 'af' longeren voor je er bent.

Laat mij dat paard gewoon 'op zijn slechtst' zien, dan kan ik zelf prima inschatten of het paard wel of niet gaat passen...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:25

Oh en! De knappe PRE die ik jullie laatst liet zien is verkocht ovvb van (nieuwe) rontgenkeuring. Hij blijft hier nog wel eventjes staan om gecastreerd te worden en nog iets verder doorgetraind. Maar hij gaat een mooi stekkie krijgen :)

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:34

Donderdag wordt me pony gekeurd, en zondag brengen we hem weg.
En dinsdag 20 november gaan we bij het eerste paard kijken.

8 jarige ruin, had hem hier al wel eens geplaats.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:21

Faline, ik vind de 2 bovenstaande die je hebt geplaatst het meest aansprekende.
Verder vind ik het lastig om via foto's dit te beoordelen. Ik hoop dat je je keuzes wat
kunt maken, bij 40 paarden kijken ben je idd een tijd bezig. Zoveel leukerds zie ik ook nooit
in 1 x haha.

Suelza leuke ruin, hij sjouwt lekker alsof hij bijna vliegt hihi.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:33

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:45

mrjlnx die beide zijn erg leuk!