Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emma525

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:42

Iedereen ik ga offline! Tot morgen weer!

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:14

Ik ga morgenavond een 4-jarige guidam merrie bekijken :) zadelmak en b-klaar. Bruin en 1.66.
Verder weet ik niks.. haha.. vriendinnetje belde me zojuist, zij was gebeld door de eigenaar van het beestje of het niks voor mij was..

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:19

Klinkt leuk lini!

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:21

Hallo alle zoekers! Wat een bladzijde's er weer bij. Omdat er nog PB'tjes komen: de 1.68m zwarte 7j merrie met wp's in het springen van m'n instructrice is vanmorgen verkocht en na een proef(buiten)ritje direct door nieuwe eigenaren meegenomen voor 7200... Echt een hartstikke leuk dier. Ik volg gewoon nog ff mee hoor en hou mijn ogen en oren open! :) Wou het jullie even laten weten anders denk je misschien 'hoe zit dat nou'? Allemaal succes met zoeken, gewoon volhouden natuurlijk :j

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:53

nikkiberber schreef:
hoii allemaal,
ik weet niet echt hoe bokt werkt dus ik plaats hier maar even een berichtje.

ik wil graag een manege pony bij ons op de manege kopen maar ik vroeg me af wat ze waard is.

ze is 1.40.
ze is 8 jaar oud.
ze is een merrie.
haar ras is onbekend.

ze is ook te lease maar dat is 400 in de maand en dan is ze 24/7 voor jou, en loopt ze niet meer mee in de manege lessen.
maar dat vind me moeder te duur:c

wat zouden jullie voor dit paardje geven ??

voor 400 lease zou ik een paard kopen! Dat vind ik er duur.

Linni_ schreef:
Ik ga morgenavond een 4-jarige guidam merrie bekijken :) zadelmak en b-klaar. Bruin en 1.66.
Verder weet ik niks.. haha.. vriendinnetje belde me zojuist, zij was gebeld door de eigenaar van het beestje of het niks voor mij was..

Guidam heeft leuke afstammelingen, hoor ik altijd veel goeds over. Succes!

Fwest23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 23:18

Calypso84 schreef:
[

Maar het is toch niet raar om een leuk recreatiepaard, met papieren te vinden, die gewoon een leuk B proefje kan rijden, onder de €4000?? Hij/zij moet wel aan de maat zijn want vriend wilt er ook nog op. Liefst dus vanaf 1.70..... nou, en vind NU maar eens een leuk dier (in de buurt) :P

Dat is ook gewoonweg lastig, daar zijn er maar heel weinig van en vaak zijn ze net wat duurder.

Fwest23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 23:24

Yelly schreef:
Geen papier zou mij toch een minder groot issue zijn dan kreupel lopen :D

Alleen bij een merrie waar ik mee wil fokken vind ik papier belangrijk. Verder intereseert het mij niets, je kunt toch niet op papier rijden :D

Fwest23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 23:39

Calypso84 schreef:
Ach ja, we zoeken gewoon verder. We hebben geen haast. En ik ga idd samen met mijn vriend een paard kopen, dus moeten we een dier zoeken die aan beide eisen voldoet. Dit zijn mijn eisen en die van hem. Zo raar is dit toch niet?
Blijkbaar lachwekkend voor jullie. Jammer.

Je moet kopen wat je wil kopen!

Ik wil je een tip geven, ga ook buiten gelderland kijken want ik denk dat dat je grootste probleem is. Plan een dag met allerlei paarden per provincie.

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:23

tanee_blaze schreef:
Ik zei eerst altijd ik wil nooit een schimmel.
& waar is mijn oog nu op gevallen ja op een schimmel!

Ga er morgenavond voor de 2e keer heen om te bekijken.

Heb je een foto? Ben gek op schimmels :j

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:40

Fwest23 schreef:
Calypso84 schreef:
Ach ja, we zoeken gewoon verder. We hebben geen haast. En ik ga idd samen met mijn vriend een paard kopen, dus moeten we een dier zoeken die aan beide eisen voldoet. Dit zijn mijn eisen en die van hem. Zo raar is dit toch niet?

Ik wil je een tip geven, ga ook buiten gelderland kijken want ik denk dat dat je grootste probleem is. Plan een dag met allerlei paarden per provincie.

Ik zou als ik jou was inderdaad, zoals Fwest al zegt, ook buiten Gelderland gaan zoeken. Ik woon zelf ook in Gelderland en zie dat het aanbod hier niet zo heel groot is. Als je richting brabant of Overijssel/Drenthe gaat is er veeeel meer te koop!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:49

Al het goede komt van ver toch? ;) Ik woon in ZH, maar wij zagen alle leuke paarden toen in Drenthe, Groningen, Friesland, Limburg en Zeeland. Okee, uiteindelijk hét paard 30 minuten hiervandaan gevonden, maar dat was meteen de enige leuke. Wij maakten er echt dagjes weg van, lekker eten, paarden kijken en op het gemak weer terug.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:51

Ik heb bijna 2 uur gereden om naar een paard te kijken die niet eens aan mijn wensenlijstje voldeed.
Maar ze staat wel op stal nu. :D

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:56

Die van mij komt dan weer toevallig uit Gelderland, nou ja, eigenlijk net Overijssel denk ik, maar ja, ik komt zelf uit Zuid Holland... ;-)

Fwest23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:57

HIer enkele reis 240 km :D Eerste paard waar we gingen kijken en ook gekocht. Ok, moet nog gekeurd worden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:59

Ik heb de mijne ook 230 km enkele reis verderop gehaald, maar het was de 460 km waard *D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:33

Ja afstand moet je je vooral niet op vastbinden. Wat je natuurlijk wel kan doen is voor je gaat kijken uitgebreide filmpjes of foto's te vragen. Zo dat je al een heel goed beeld hebt.
Mijn paard heb ik gekocht via een kennis, ik had het paard niet gezien alleen een papiertje van de afstamming. Twas de reis meer dan waard :D

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:49

Fwest23 schreef:
Calypso84 schreef:

Ja iedereen kan wel zeggen dat je niet op kleur moet kijken, maar ik vind bepaalde kleuren gewoon niet mooi, simpel. Daar ga ik dan ook niet naar kijken.

Wij kijken ook wel buiten Gelderland hoor. Wij kijken in Utrecht (uurtje rijden vaak) en Noord-Brabant (ook uurtje rijden, ri breda) en dan ri Zwolle. Omdat we een recreatiepaardje zoeken en een recreatief budget hebben, dachten we in het begin dat het wel moest lukken binnen Gelderland, maar het valt helaas toch tegen idd

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:57

Volgens mij vergis je daar ook in, Calypso. Heel veel mensen zoeken een recreatief paard wat goed nuchter is, beetje dingen al gezien heeft, goed aan de maat is en ook nog helemaal goed is. Daar zoeken hier de meeste naar en dat is ook niet gek, zijn maar weinigen die echt professioneel rijden en ook die willen een meegaand paard en niet eentje die elke 10 meter in de staak gaat. En dan er ook niet teveel voor willen neerleggen... tja dan moet je bedenken wat belangrijker is kleur, papiertje, leeftijd of karakter.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 10:58

Ach ja kleur is natuurlijk wel iets waar je snel naar kijkt en een paard spreekt je aan of niet
Maar ik denk dat je idd wat water bij de wijn moet doen Calypso, voor een 'recreatiepaardje'
stel je naar mijn mening iets teveel eisen want wat jij eigenlijk zoekt is een makke, jonge, allrounder
met wedstrijdervaring, die je zelf ook af en toe eens uit kan brengen toch?

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:06

Nee dat is niet de bedoeling, wedstrijden. Wel onderlinge wedstrijden op onze rijvereniging. Ik wil een leuk paard voor weinig geld _O- (zoals iedereen :P ) En serieus, ik dacht echt: 'hoe lastig kan het zijn!' maar daar kom ik toch wel op terug haha

Maar die eisen blijven, tot we op een punt komen dat er echt niets te vinden valt..
We zijn bij 4 paarden gaan kijken, en nog 4 paarden staan in de planning. Dus voorlopig nog geen water bij de wijn

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 11:08

Oke nouja ben benieuwd :)

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:08

Voordat we met z'n allen nog 'strenger' tegen Calypso gaan zijn... het hangt er natuurlijk ook maar net vanaf hoe snel je wilt slagen. Als Calypso en vriend de tijd kunnen en willen nemen en alle sites etc. voortdurend goed bijhouden, kun je natuurlijk rustig wachten tot je hét paard tegenkomt, ook als je eisenlijstje wat complexer is. Dan wel snel 'toeslaan' als je iets ziet wat aan de eisen voldoet. Het is (denk ik) geen speld in een hooiberg die jullie zoeken. Als je daarentegen snel(ler) wilt slagen, zul je ergens een veer moeten laten, dat ben ik wel met veel anderen in dit topic eens.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 11:17

Ik ga er verder niet meer op in :O

Neem aan dat we het wel horen als 1 van die 4 paarden het wel is wat ze zoeken

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:17

Vanmorgen gelijk de stoute schoenen maar aangetrokken en met Zwingli naar de buitenbak gegaan, heb haar eerst even aan de longe gezet en dat deed ze braaf.
Toen erop, ik was alleen, dus krukje ernaast, paard achteruit etc. en als ze stilstond klungelde ik net zo lang om dat ze weer achteruit ging, oké ik geeft het toe ik durfde niet zo goed op te stappen :o .
Toen toch maar doorgezet en opgestapt en het ging prima maar wel erg spannend hoor, voor het eerst op je nieuwe paard en dan helemaal alleen.
Ze was heel braaf maar regelmatig erg tegen de hand, ik heb het hoofdstel met bit mee overgenomen maar denk dat ik een ander bit aan ga schaffen er zit nu een enkelgebroken watertrens in van 20 mm dik.
Denk dat ik een dubbelgebroken bustrens wil en dan 18 mm dik.

Maar zijn er bokkers hier die een beter idee of ervaring hebben dan hoor ik het graag :j
Haar tanden werden jaarlijks nagekeken, maar omdat mijn shet gedaan moet worden laat ik voor de zekerheid haar tanden dan ook nog even nakijken.

Na het rijden biks gegeven en daarna lekker naar de wei.
Laatst bijgewerkt door Ulfeino op 11-04-12 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:21

kippiekipp schreef:
Ik ga er verder niet meer op in :O

Neem aan dat we het wel horen als 1 van die 4 paarden het wel is wat ze zoeken

wat verstandig!