Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lougino

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:38

Heb me al eerder gemeld in dit topic maar eerder niet echt opzoek geweest nu gaan we zondag voor de 2e keer kijken bij een 4 jarige Lord Z x Nimmerdor x Ladalco, echt een superbraaf dier leuke kop en nu 1.65 dus komen hopelijk nog wat cm bij. En niet onbelangrijk springen doet tie erg goed! Hij moet nog wel gecastreerd worden maar hij heeft geen idee dat tie hengst is. Ben benieuwd! (staat niet op internet dus heb geen linkje oid helaas)

Nou als dat een testrit was voor een mogelijk nieuwe aanwinst is die het denk ik niet geworden pizzazz! Gelukkig ben je niet gevallen.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:39

Yelly schreef:
Heeft die draver ook ooit echt op de baan gelopen, Calypso?

.. Ik weet niet wat jij voor doel voor ogen hebt in de dressuur :)?

geen idee ;)
ik wil een leuke onderlinge wedstrijd rijden met een paardje (en als dit goed gaat heel misschien eens een wedstrijdje meedoen :P ) en vooral buitenritten maken.

listiglistje schreef:
Calypso84 wat zijn je eigen rijtechnischecapaciteiten en ambities + budget, daar moet je een paard bij zoeken :) dus misschien kan die draver toch leuk zijn voor jouw doeleinden!

capaciteiten? ehhh.. ik hobbel al een tijde rond zeg maar :')
vanaf mijn 7e ofzo op paardrijles. De basis zit er dus in. Rond mn 12e mijn eerste verzorgpaard tot mijn 15e. Daarna vanaf mijn 17e nieuw verzorgpaard tot 25. Nu rij ik al bijna 3 jaar rond op het paard van mijn vriend waar ik wekelijks een les mee heb gehad. Vanaf mijn 12e nooit meer een les gevolgd.

Nu afgelopen jaar niet met paard kunnen rijden en afgelopen weekend in laten slapen.

Mijn ambitie is wel om meer te gaan dressuren. Ik vind het leuk, organiseer zelf de onderlinge wedstrijden op onze vereniging en vind het leuk om daar eens aan mee te doen. Als dit goed gaat wil ik ook een officiele wedstrijd meedoen. Maar het wordt ook veel buitenritten maken, vakanties met het paard enz.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:39

Dat klinkt heel heftig pizzazz, welk paard ben je naar gaan kijken?
De bokker met de LL merrie maar eens gepbt ben benieuwd :D

Verder een prachtig paard gezien maar naar een emailtje ruim 30.000 boven budget :oo verkoper bleef wel super en kijkt even rond dus wie weet.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:41

Seven schreef:
Verder een prachtig paard gezien maar naar een emailtje ruim 30.000 boven budget :oo verkoper bleef wel super en kijkt even rond dus wie weet.

_/-\o_
Geniaal he, ik kreeg vanmorgen een mail van iemand die 'ook nog wel een paard had, maar die moest wel 100.000 euro kosten'. :+

What happened Pizzaz?

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:43

30000 boven budget haha, wat zei je 'kunnen we onderhandelen' ? nee gekheid in geen 30000 jaar :-)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:43

Calypso84 schreef:
Mijn ambitie is wel om meer te gaan dressuren. Ik vind het leuk, organiseer zelf de onderlinge wedstrijden op onze vereniging en vind het leuk om daar eens aan mee te doen. Als dit goed gaat wil ik ook een officiele wedstrijd meedoen. Maar het wordt ook veel buitenritten maken, vakanties met het paard enz.

dan ga je draver toch proberen! Wie weet is het hem wel.... plezier met je paard lijkt mij het voornaamste in jouw geval, sportieve ambities haal ik bijna niet uit je tekst :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:45

ja deze merrie was bloed mooi dat geef ik toe maar dat bedrag had ik er zeker nooit voor gegeven dier was L gereden 4 jaar oud, leuke bewegingen hoor mooie takt etc maar niet voor dat bedrag pfffff bizar soms de bedragen :=

Ik gaf aan wat ik had te besteden en ze gaf aan dat ze misschien nog wel wat had maar ze had nu alleen een hengst, wel een bloed mooi dier dus als iemand nog een mooie vos hengst zoekt met mooie ruime bewegingen met veel swung en takt hoor ik het wel :D hij is 1.65 groot beleerd

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:46

Seven en Somebody_ het zullen vast goede paarden geweest zijn 8-) :)) heb je een filmpje/link seven? mag ook per PB...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:49

Zo bijzonder vond ik de merrie niet listiglistje :D , was wel ruim hoor in de beweging maar dan wil ik echt meer achterbeen zien.

Van welke wil je dat zien de ruin of die merrie ???

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:52

Waar was jij ook al weer precies naar op zoek seven?

Als ik de mensen van dat a-tje gewoon eens mail, kan het toch voorleggen van de prijs...Misschien dat ik ze voor het hoofd stoot maar achja...

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:55

Calypso: als ik het zo lees zou een draver prima passen hoor!
Seven: 30.000 :oo Oei! Wat zoek je?

Het was geen heel jong paard (5) maar wel vrij groen. Heerlijk paard, maar ineens raakte in paniek o.i.d. Staart tussen de benen en gaan met af en toe een bok. En ik maar tegen mezelf: diep ademhalen, ontspannen en zwaar zitten, op de volte, blijven ademen _O-
Een paar keer had ik hem bijna terug, maar schoot hij toch weer weg. Toen werd ik wat boos en heb hem op de een of andere manier in een hoek weten te zetten.
Ik stond wel even te trillen hoor!

Eigenaresse was stomverbaasd.
Heel jammer, want ik vond het een heerlijk paard en ik had al even lekker op hem gereden. Maar ja, als ik nu weer op hem zou gaan rijden ben ik waarschijnlijk toch gespannen en dat werkt niet :\

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:00

Merrie
3 tot 8
minimaal 1.66 liever rond de 1.70
fijne bewegingen wil graag dat het dier taktmatisch beweegd
goed karakter wel voor waarts denkend en graag werkend
Voorkeur voor minimaal L gestart wanneer ze ouder dan 6 is wel meer op niveau gereden,
Goed gebouwd dier met body.

Kleur etc geen voorkeur dier moet me aanstaan maar ik stap wel over een iets minder mooi hoofd heen etc als het dier dressuur matig maar goed genoeg is om verder mee te komen.

tot €7500 nu maar wie weet als ik nu niets kan vinden maar over 6 maand heb ik dr wel wat bij gespaart :D

Pizzazz: Jeetje dat was een heftige rit dan :oo
Ik heb het ook eens gehad heel jammer want dat was echt HET paard wat ik zocht maar ik kon er niet aan zitten zowel met been niet als met de hand dan ging hij direct bokken en springen. Vind dat nog steeds jammer.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:01

Martie schreef:
Jolanda20: ik zou de eigenaresse zeggen foto's te plaatsen zonder deken op het paard, je ziet op de meeste foto's nu aleen haar hoofd. ;) Goede 'blote' standfoto is duidelijker en spreekt meer aan.

heb ik al gezegd. van het weekend komen er nieuwe.

gr

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:02

@ seven: ik denk dat het ook een krap budget is voor je wensenlijst..Neemt niet weg dat je met goed zoeken misschien iets tegenkomt wat je helemaal ligt.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:03

Sorry, overheen gelezen! Maar goed plan dus. Vast succes er mee!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:08

Pizzazz schreef:
Seven: 30.000 :oo Oei! Wat zoek je?

Het was geen heel jong paard (5) maar wel vrij groen. Heerlijk paard, maar ineens raakte in paniek o.i.d. Staart tussen de benen en gaan met af en toe een bok. En ik maar tegen mezelf: diep ademhalen, ontspannen en zwaar zitten, op de volte, blijven ademen _O-
Een paar keer had ik hem bijna terug, maar schoot hij toch weer weg. Toen werd ik wat boos en heb hem op de een of andere manier in een hoek weten te zetten.
Ik stond wel even te trillen hoor!

Eigenaresse was stomverbaasd.
Heel jammer, want ik vond het een heerlijk paard en ik had al even lekker op hem gereden. Maar ja, als ik nu weer op hem zou gaan rijden ben ik waarschijnlijk toch gespannen en dat werkt niet :\

Wat zijn je rijtechnische kwaliteiten en geestelijke "state of mind" op een jong paard, aangezien dit jong paard in paniek raakt en de eigenaresse stomverbaasd was?
Iets moet er toch getriggerd zijn (misschien zelf balansverlies, afwachtend, onzeker)...kortom is een jong paard wel wat voor je?

Seven die van 30.000, ik wil zien of ik het dat waard vind, maar de ruin mag ook, want die klinkt best leuk!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:08

Ik denk dat dat best wel mee valt maudenmarc heb geen overdreven wensenlijst. Ik heb meerdere dieren gezien die aan mn eisen voldoen helaas zijn die snel verkocht en de laatste die ik nu op t oog heb voldoet overal aan maar die wil geen verdere fotos of een filmpje sturen dus dan gaat het over.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:09

ik bedoelde dat ik het al tegen haar had gezegd....

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:15

Listiglistje: ik heb juist veel jonge en onervaren paarden gereden. Uiteraard ben ik op een nieuw paard iets voorzichtiger, maar onzeker ben ik niet.
Ik vroeg haar ook al of het niet kwam door iets wat ik deed, te veel? Te weinig? Zij zei dat ze zich dat niet kon voorstellen. Het ging juist heel lekker, ontspannen, fijn aan de hulpen, gecontroleerde tempo. Ik was ook niet bezig met een moeilijke oefening o.i.d., gewoon een drafje over de hoefslag.
Ik weet het echt niet.

Snuupke

@ seven, vind ook niet dat je een overdreven wensenlijst hebt hoor...Maar als ik het goed begrijp zoek je een paard wat beter is dan gemiddeld?
Ik zou ook wel graag een pb hebben met de link van de 2 paarden die je hebt gezien..
Ooh dat is raar van die laatste, ik neem aan de je je paard toch wil verkopen en een filmpje is tegenwoordig niets raars aan..

Lougino

Denk dat je voor dat geld best een eind komt hoor Seven! Zeker nu! Wat vreemd dat ze niet meer foto's e.d willen sturen zeg..wil je je paard dan verkopen offe hoe zit t!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:19

Ja ik zoek wel een dier kwa merrie waar ik meer mee kan dan tot de M rijden, ja ik gaf ook aan veel interesse te hebben maar ze wilden enkel telefonisch contact maar een filmpje via het bellen kijkt zo lastig :D

Maar ik ben dan heel makkelijk ik heb geen haast en hoef niet verplicht nu iets heb een vreselijk fijne merrie staan waarmee ik nu aan het doorrijden ben.

Ik zoek eigenlijk iets soortgelijks maar dan al iets stabieler onder het zadel maar wel zo'n werker en fijne beweger :D

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:59

Pizzazz schreef:

hmm.. heb er nog eens over nagedacht. Ik zocht een dressuurpaardje en wist niet dat de draver zijn naam eer aan deed ;)
ik vind persoonlijk de Tinker een ontzettend leuk dier. Daar hebben mensen mij vanaf gepraat omdat ik er ook niet echt dressuur mee kon rijden, en ik hoor vaak: 'die sokken!! das niks hoor'

Ik twijfel nu: ga ik voor uiterlijk vertoon en dus voor een paardje wat leuk kan dressuren, waarbij iedereen zegt: goh, wat een leuk paard! Aangezien mijn zelfvertrouwen niet zo best is, vind ik dit toch belangrijk (hoe stom het ook is).

Als ik echt mijn gevoel ga volgen zou ik het liefst een tinker kopen.. maar dan nog, ik kijk heel erg naar het uiterlijk.. en kan gewoon geen mooie vinden!! zijn toch wel schaars.. en de kwpnners zijn er met overvloed...

zit daarom wel in dubio.. is het wachten op een (mooie) tinker het waard? komt ie uberhaupt langs?

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:04

Ik ben een aantal jaar geleden ook eens goed gelanceerd hoor bij het proefrijden. Was een 6 jarige merrie die al Z gelopen had maar die liep echt met samengeknepen billetjes. Was die dag op een handelsstal binnen gekomen en ik was de eerste die erop sprong. Paardje had ongetwijfeld reeds Z gelopen maar het was m in ieder geval niet aardig gevraagd, bij elke oefening bouwde ik meer spanning op... op een gegeven moment schrok ze en er kwam me toch een rodeo... ik kon dus mooi zandhappen :+ Ben er wel weer opgegaan trouwens maar heb de merrie niet gekocht :n

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:04

tuurlijk :j
ikzelf rij ook met 2 Tinkers, en ben echt helemaal fan van het ras :j is zeker het wachten waard