Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Tamara schreef:Maandag 2 Juli is mijn paard dat ik al bijna 8 jaar ken, Remco, naar de slacht gegaan. Ik snap de gedachten van de "tegendeslagers" maar bij de dierenarts gaat het paard in de kunstmest of het honden/kattenvoer. Ik ken iemand die ook met paarden werkt, hij doet ze altijd naar de slacht. 1 Keer kon dit niet en toen is het paard ingeslapen in het weiland. 1 Uur later kwam 1 of andere grote vrachtwagen eraan en die pakte het paard op en slingerde 'm zo in de bak tussen de koeien en schapen. Dat is ook geen fijn beeld?! Bij de slacht is het al afgelopen voordat ze het merken
. Bij de dierenarts krijgen ze eerst een verdoving, ze vallen dan neer en ze voelen dit zeker nog! Jullie mogen er natuurlijk een mening over hebben maar het is nooit leuk om een paard/dierbare te verliezen. En eigenlijk is de dierenarts en de slacht precies hetzelfde.
Wij kennen deze slager goed, van den Berg. Hij heeft zelf ook paarden en is ook eigenaar van de Gelderse hengst Parcival. Je kon ook een hoef ophalen als bewijs dat het paard echt dood was en niet naar Italië ofzo is getransporteerd. De dierenarts heeft Remco eerst nog gekeurd voor het vlees, dat vond ik heel raar klinken. We konden het dan ook niet over ons hart verkrijgen om een handtekening te zetten, dit heeft de stalman gedaan.
Binckydenice schreef:De perfecte dood is een natuurlijke dood, het is alleen vaak de mens die het hun niet gunt om oud te worden....
Binckydenice schreef:De perfecte dood is een natuurlijke dood, het is alleen vaak de mens die het hun niet gunt om oud te worden....
PinkyBubble schreef:net zoals alle andere talloze topics over paardenslacht.. Paarden waarbij euthanasie word gepleegt moeten tot op het einde vechten voor hun leven paarden hebbe overlevings instinkt en zulle blijven vechten tot het einde... blijven eten, zuo jij dat je paard aandoen? Ik niet hoor... Weten dat je dood gaat, vreselijk gewoon.
Daarintegen als je hem wat jullie "afschieten"noemen wat tegewoordig helemaal niet meer afschieten is maar je paard krijgt gewoon een masker op met een pin er in en voor hij wat kan zien horen of voelen is het voorbij, Vind ik het egwoon diervriendelijker om als het dier uit zijn/haar lijden verlost moet worden het zo snel mogelijk te doen, zonder dat ze snappen wat er gebeurt. Wantg eloof mij dat ik veel liever niet weet dat ik dood ga dan dat ik van te voren voel dat ik de pijp uit ga... Dus vind ik euthanasie gewoon onmenselijker.. Plus zoals talloze meerdere malen gezecht is je paard word neit voor consumptie gebruikt, Omdat ze de paarden die daar wel voor egbruiken er voor fokken. Wie wil er nou vlees op zijn bord was al 30 jaar oud is? Wie wil er nou vlees op zn bord wat ziek is geweest?? Ik neem namelijk aan dat je je paard niet voor neits laat gaan...
traan_beauty schreef:Ik ben blij dat ik een goede mening heb over alle twee de dingen, dan kan ik een eerlijke keuze maken tegenover mijn paard wat in zijn situatie het beste is, en niet wat voor MIJ het beste is.
IKbenEllen schreef:Binckydenice schreef:De perfecte dood is een natuurlijke dood, het is alleen vaak de mens die het hun niet gunt om oud te worden....
Naja, er is al 2x wat van gezegd.... wat een ongelofelijk domme opmerking![]()
Realiseer je je hoeveel mensen je hiermee kwetst?
traan_beauty schreef:Oké, prima.
Het klonk iig uit je mond dat inslapen dierenmishandeling is.
Maar het was vooral algemeen bedoeld.
PinkyBubble schreef:traan_beauty schreef:Oké, prima.
Het klonk iig uit je mond dat inslapen dierenmishandeling is.
Maar het was vooral algemeen bedoeld.
Je hebt ook gelijk, en wou het dus ook niet zo over late komen lol ben af en toe een beetje te fanatiek omdat dit al de zoveelste penny topic is met OHJEE OHJEE PAARDENSLACHT terwijl ehjt hier in nederland helemaal niet meer zo cruel aan toe gaat.
En wa tjij beter voor je paard vind, Ik heb mijn oude verzorgpaard ontiegelijk zien lijden... Daarom zou ik dat mijn eigen paard dus niet aan willen doen.
@IkbenEllen
ben het grondig met je eens, Met zon domme opmerking kwets je ontiegelijk veel mensen die hun paard verloren hebben uiteraart altijd veel te vroeg.