slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:41

Inderdaad Ja

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:57

_Tamara schreef:
Maandag 2 Juli is mijn paard dat ik al bijna 8 jaar ken, Remco, naar de slacht gegaan Huilen. Ik snap de gedachten van de "tegendeslagers" maar bij de dierenarts gaat het paard in de kunstmest of het honden/kattenvoer. Ik ken iemand die ook met paarden werkt, hij doet ze altijd naar de slacht. 1 Keer kon dit niet en toen is het paard ingeslapen in het weiland. 1 Uur later kwam 1 of andere grote vrachtwagen eraan en die pakte het paard op en slingerde 'm zo in de bak tussen de koeien en schapen. Dat is ook geen fijn beeld?! Bij de slacht is het al afgelopen voordat ze het merken Knipoog. Bij de dierenarts krijgen ze eerst een verdoving, ze vallen dan neer en ze voelen dit zeker nog! Jullie mogen er natuurlijk een mening over hebben maar het is nooit leuk om een paard/dierbare te verliezen. En eigenlijk is de dierenarts en de slacht precies hetzelfde.

Wij kennen deze slager goed, van den Berg. Hij heeft zelf ook paarden en is ook eigenaar van de Gelderse hengst Parcival. Je kon ook een hoef ophalen als bewijs dat het paard echt dood was en niet naar Italië ofzo is getransporteerd. De dierenarts heeft Remco eerst nog gekeurd voor het vlees, dat vond ik heel raar klinken. We konden het dan ook niet over ons hart verkrijgen om een handtekening te zetten, dit heeft de stalman gedaan.

Hier ben ik het mee eens.

net zoals alle andere talloze topics over paardenslacht.. Paarden waarbij euthanasie word gepleegt moeten tot op het einde vechten voor hun leven paarden hebbe overlevings instinkt en zulle blijven vechten tot het einde... blijven eten, zuo jij dat je paard aandoen? Ik niet hoor... Weten dat je dood gaat, vreselijk gewoon.

Daarintegen als je hem wat jullie "afschieten"noemen wat tegewoordig helemaal niet meer afschieten is maar je paard krijgt gewoon een masker op met een pin er in en voor hij wat kan zien horen of voelen is het voorbij, Vind ik het egwoon diervriendelijker om als het dier uit zijn/haar lijden verlost moet worden het zo snel mogelijk te doen, zonder dat ze snappen wat er gebeurt. Wantg eloof mij dat ik veel liever niet weet dat ik dood ga dan dat ik van te voren voel dat ik de pijp uit ga... Dus vind ik euthanasie gewoon onmenselijker.. Plus zoals talloze meerdere malen gezecht is je paard word neit voor consumptie gebruikt, Omdat ze de paarden die daar wel voor egbruiken er voor fokken. Wie wil er nou vlees op zijn bord was al 30 jaar oud is? Wie wil er nou vlees op zn bord wat ziek is geweest?? Ik neem namelijk aan dat je je paard niet voor neits laat gaan...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:59

De perfecte dood is een natuurlijke dood, het is alleen vaak de mens die het hun niet gunt om oud te worden....

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:02

Binckydenice schreef:
De perfecte dood is een natuurlijke dood, het is alleen vaak de mens die het hun niet gunt om oud te worden....

dus jij wilt jouw paard laten lijden totdat hij uiteindelijk overlijd?

jij wilt jouw paard niet uit z`n lijden verlossen?

want en paard dat niks mankeerd en ineens dood neervalt komt zeer weinig voor Knipoog

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:03

Binckydenice schreef:

Overdrijven kan een vak zijn en wat ben jij naief zeg, Zou jij je paard laten lijden als dat beesie niet meer op 4 benen kan staan omdat jij wil dat ze 'natuurlijk' dood gaan ? Of als net als mijn oude verzorgpaard een prop in haar hersenen heeft, niet meer kan staan, eten, 9 maanden drachtig is erg veel pijn heeft, Maar nog wel leeft omdat natuur nog niet vind dat ze hoef te gaan? Ondanks alle pijn? dat bees in shock laten gaan van de pijn?? omdat jij wil t dat ze natuurlijk gaan ?

Als ik niet meer kan lope, of een kasplantje wod mogen ze bij mij ook de stekker eruit trekken hoor..

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:17

PinkyBubble schreef:
net zoals alle andere talloze topics over paardenslacht.. Paarden waarbij euthanasie word gepleegt moeten tot op het einde vechten voor hun leven paarden hebbe overlevings instinkt en zulle blijven vechten tot het einde... blijven eten, zuo jij dat je paard aandoen? Ik niet hoor... Weten dat je dood gaat, vreselijk gewoon.

Daarintegen als je hem wat jullie "afschieten"noemen wat tegewoordig helemaal niet meer afschieten is maar je paard krijgt gewoon een masker op met een pin er in en voor hij wat kan zien horen of voelen is het voorbij, Vind ik het egwoon diervriendelijker om als het dier uit zijn/haar lijden verlost moet worden het zo snel mogelijk te doen, zonder dat ze snappen wat er gebeurt. Wantg eloof mij dat ik veel liever niet weet dat ik dood ga dan dat ik van te voren voel dat ik de pijp uit ga... Dus vind ik euthanasie gewoon onmenselijker.. Plus zoals talloze meerdere malen gezecht is je paard word neit voor consumptie gebruikt, Omdat ze de paarden die daar wel voor egbruiken er voor fokken. Wie wil er nou vlees op zijn bord was al 30 jaar oud is? Wie wil er nou vlees op zn bord wat ziek is geweest?? Ik neem namelijk aan dat je je paard niet voor neits laat gaan...

Volgens mij heb jij een behoorlijk vooroordeel over het inslapen, klopt dat? Inslapen gaat 8 van de 10 keer gewoon rustig.. Als je een goede arts hebt spuit zij meer dan voldoende en is je paard zo weg, en nee.. Dan voelen ze echt niet, net zo min dat ze 'de pin' voelen Knipoog . En ja, je hébt nu eenmaal paarden die zich niet zo snel zullen overgeven en waarbij het iets minder 'leuk' gaat, maar dat kan ook zo gaan in het slachthuis Lachen . Verder wéét een paard niet bij inslapen of slachten dat hij daar dood gaat. Hij zal bij alle 2 merken dat er iets gaat gebeuren (iedereen staat er tenslotte snotterend omheen ect.). Bij een paard dat wordt geslacht moet vervoerd worden naar een vreemde omgeving en bij een paard dat wordt ingeslapen gaat het ook anders dan normaal.

Ik ben blij dat ik een goede mening heb over alle twee de dingen, dan kan ik een eerlijke keuze maken tegenover mijn paard wat in zijn situatie het beste is, en niet wat voor MIJ het beste is.

En mócht dit aanvallend overkomen, zo is het niet bedoeld hoor Knipoog .

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:19

Dit is geen vooroordeel, maar MIJN eigen ervaring. Dus JA ik er heb een andere mening op, en weet wat ik wil als het zover komt dat ikm ijn paard op moet geven.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:25

Oké, prima Knipoog .
Het klonk iig uit je mond dat inslapen dierenmishandeling is Haha! .

Maar het was vooral algemeen bedoeld Lachen .

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:27

Binckydenice schreef:

Naja, er is al 2x wat van gezegd.... wat een ongelofelijk domme opmerking
Realiseer je je hoeveel mensen je hiermee kwetst?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:29

traan_beauty schreef:
Ik ben blij dat ik een goede mening heb over alle twee de dingen, dan kan ik een eerlijke keuze maken tegenover mijn paard wat in zijn situatie het beste is, en niet wat voor MIJ het beste is.

Waar jij je het beste bij voelt is automatisch ook het beste voor je paard, er vanuit gaande dat je van je paard houdt. Knipoog
Dus ja, ik kies waar IK me het beste bij voel, tenslotte moet IK met die keuze verder leven.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:31

Binckydenice schreef:

Euuhh oke Clown Dus jij wilt je paard laten lijden omdat je 'm aan een natuurlijke dood wil laten sterven? Sorry hoor maar dit noem ik geen liefde.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:31

IKbenEllen schreef:
Binckydenice schreef:

Naja, er is al 2x wat van gezegd.... wat een ongelofelijk domme opmerking
Realiseer je je hoeveel mensen je hiermee kwetst?

Dat realisteert ze niet

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:36

Ha, als je het zo bekijkt wel ja Haha! . Maar ik bedoel: ik ga op dit moment niet al beslissen of ik ze naar de slacht breng of ik ze laat inslapen, nee ik kijk naar de situatie. En ik vind de 'stelling': ik kies waar ik me het beste bij voel, tenslotte moet ik met die keuze verder leven wel iets hebben, maar ik kijk toch echt naar het paard. Ik vind het IDEE fijner om ze bij huis rustig te laten inslapen maar als de situatie anders is met mijn paard en inslapen niet rustig gaat worden (zover je weet) dan gaat ze naar de slacht. Oké, op dat moment voel je je daar wel weer het beste bij..

Clown Het is maar hoe je het bekijkt.. Hoe langer ik erbij na denk hoe vager het word.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:38

Tong uitsteken

Ik ken ook iemand die z'n paard altijd naar de slager doet, toen kon het een x echt niet en kwam de dierenarts. Het ligt dus ook aan de situatie.

Gelukkig was Remco heel rustig, hij ging nog ff lekker hooi eten Lachen.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:39

traan_beauty schreef:
Oké, prima Knipoog .

Je hebt ook gelijk, en wou het dus ook niet zo over late komen lol ben af en toe een beetje te fanatiek omdat dit al de zoveelste penny topic is met OHJEE OHJEE PAARDENSLACHT terwijl ehjt hier in nederland helemaal niet meer zo cruel aan toe gaat.

En wa tjij beter voor je paard vind, Ik heb mijn oude verzorgpaard ontiegelijk zien lijden... Daarom zou ik dat mijn eigen paard dus niet aan willen doen.

@IkbenEllen
ben het grondig met je eens, Met zon domme opmerking kwets je ontiegelijk veel mensen die hun paard verloren hebben uiteraart altijd veel te vroeg.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:41

@traan_beauty: Ik kijk ook echt naar mijn paard, anders zou ik me niet goed voelen bij mijn keuze. Het een is automatisch aan het ander verbonden.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:46

Ja, inderdaad Lachen . Het is maar hoe je het bekijkt.
@PinkyBubble
Ja, altijd leuk die 'penny's' die teveel horrorverhalen hebben gehoord en dan vooral niet aan willen nemen dat de slecht tegengwoordig helemaal niet zo erg is als het klinkt Vork .

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:54

PinkyBubble schreef:
traan_beauty schreef:
Oké, prima Knipoog .

Je hebt ook gelijk, en wou het dus ook niet zo over late komen lol ben af en toe een beetje te fanatiek omdat dit al de zoveelste penny topic is met OHJEE OHJEE PAARDENSLACHT terwijl ehjt hier in nederland helemaal niet meer zo cruel aan toe gaat.

En wa tjij beter voor je paard vind, Ik heb mijn oude verzorgpaard ontiegelijk zien lijden... Daarom zou ik dat mijn eigen paard dus niet aan willen doen.

@IkbenEllen
ben het grondig met je eens, Met zon domme opmerking kwets je ontiegelijk veel mensen die hun paard verloren hebben uiteraart altijd veel te vroeg.

Ja Ik voelde me ook aangesproken door haar.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:57

Ik denk dat er nog wel meer reacties komen Knipoog

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:03

Dat denk ik ook Ja

xje_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:20

ik zou mijn paard NOOOOOOIIIIIITTTTT laten slachten, die beesten weten dondersgoed van te voren dat ze worden geslacht. ik zag een keer een paard bij een slager bij mij in de buurt, en die werd naar binnen gebracht, en hij was helemaal over zijn toeren, hij wilde niet naar binnen, ik vond dat zo zielig om te zien, want je zag de angst in zijn ogen, ik wou eigenlijk naar die slager toegaan om te vragen of ik dat paard kon kopen, maar dan zit ik weer waar moet ik hem stallen ,waarom word hij naar de slacht gebracht, er zal vast wel een reden zijn, en we kunnen geen eigen paard betalen, dus ik heb het maar niet gedaan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:27

Ik zou mijn paard NOOOOOOIIIIIITTTTT laten inslapen, die beesten weten dondersgoed van te voren dat een DA niet pluis is. Ik had een keer een paard bij mijn thuis die een gewone jaarlijkse inenting moest krijgen. De veearts kwam binnen, en ze was helemaal over haar toeren, ging in het hoekje staan, wit van de ogen, hoofd kaarsrecht de lucht in, ze wilde niet naar me toekomen terwijl ze anders zo aanhankelijk is, ik vond dat zo zielig om te zien, want je zag de angst in haar ogen.

of zoek de 7 verschillen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:31

Je weet ook niet wat er met dat paard was (bij de slacht). Soms zien ze eruit of ze blaken van gezondheid, terwijl het helemaal niet zo is.

Ik zou mijn paard als het kan willen laten cremeren, maar het is erg duur, en het enige crematorium waar ik goede dingen over gehoord heb, is in Roermond. Ik vond eerst ook dat ik dat noooooit zou doen, maar als je weet dat er anders weinig/geen opties zijn dan slacht of rendac (wist ik niet) sta je er heel anders tegenover. Begraven is nl illegaal, en cremeren is aardig duur.

1: liefst euthanesie (of kogel) en laten cremeren.
2: als dat niet kan slacht
3: rendac. Liever niet.

Ervaringen met de veearts verschillen ook heel erg. Die van mij doet zo'n prikkie niks (inenting he Knipoog) De snoepjes er na zijn veel indrukwekkender Tong uitsteken

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:37

Ik heb afgelopen Nov mijn paard laten inslapen eigenlijk heel onverwachts net na een onderzoek bij de DA.
Dat ging heel rustig omdat bleek dat het paard toch wel veel pijn had.

Toch als er een mogelijk heid voor is breng ik mijn volgende paard naar de slager. Ik ken een nette slachterij die alles en iedereen heel netjes behandeld. Paarden krijgen heus geen stress omdat ze weten dat ze naar de slager gaan! De kans is er alleen wel ja dat ze de stress van de eidenaar overnemen. Maar dat kan in elke situatie zijn. En als je er zeker van wilt zijn dat je paard niets merkt, vraag je gewoon of je al eerste van de dag mag. Dan is alles brand schoon. (zeker met al die regels van tegenwoordig)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:36

Waar Remco heen is gebracht werden de paarden als 1e gedaan. Dit omdat dan alles schoon was, dus geen angstgeur. Omdta paarden alleen zijn en koeien en schapen meestal niet. Koeien en schapen hebben dan nog een beetje steun bij elkaar.