Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fly_high schreef:Ik zie minstens een keer per week een jonkie waarvan ik denk joh, die wil ik hebbenHeb ik daadwerkelijk een veulen of jaarling nodig en kan ik extra stalling zomaar betalen in de Randstad? Absolutely f*cking not
Ketly schreef:[ [url=m/vB3OmU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben zelfs nog een stapje verder gegaan en heb een ongeboren veulen gekocht..Maar ik kende de moeder natuurlijk heel goed. Is nu al helemaal mijn droompaard! Komt dichtbij in de opfok in Friesland te staan dus als jullie allemaal veulens kopen en daar in de opfok zetten stuur ik jullie wel foto’s
c_alsemgeest schreef:Nou... niet mee eens eigenlijk
Komt genoeg slechts uit goede hengsten. Dat zegt niet altijd wat. En een hoop goeds uit mindere hengsten. En volle broers/zussen uit zelfde merrie en hengst kunnen ook erg anders zijn. Dus een afstamming is geen garantie, anders was fokken een stuk simpeler geweest.
Maar hé, als je er een goed gevoel bij hebt, je durft het risico te nemen en je krijgt ook nog eens die kans. Dan kan je dat zeker doen, het is voor mij alleen een risico welke ik niet zo zou durven nemen.
Het voelt heel erg vanuit emotie, en niet vanuit logica voor mij.
Ik koop ze lekker veilig vanaf zadelmak of meer doorgereden, dan kan ik ook voelen hoe ze zijn ohz
Daarin ben ik echt een veilig blijvende muts hoor
c_alsemgeest schreef:Nou... niet mee eens eigenlijk
Komt genoeg slechts uit goede hengsten. Dat zegt niet altijd wat. En een hoop goeds uit mindere hengsten. En volle broers/zussen uit zelfde merrie en hengst kunnen ook erg anders zijn. Dus een afstamming is geen garantie, anders was fokken een stuk simpeler geweest.
Maar hé, als je er een goed gevoel bij hebt, je durft het risico te nemen en je krijgt ook nog eens die kans. Dan kan je dat zeker doen, het is voor mij alleen een risico welke ik niet zo zou durven nemen.
Ik koop ze lekker veilig vanaf zadelmak of meer doorgereden, dan kan ik ook voelen hoe ze zijn ohz
Ketly schreef:Wat een knapperd Babootje! Is de stokmaat voor jullie groot genoeg of hadden jullie liever een wat grotere gehad? Ik hoop dat mijne te klein blijft maar daar ga ik niet vanuitIk ben zelf maar 1.65 dus voor mij zou dat prima zijn.
Voor mij was het wel alles of niets, want mocht dit mis gaan of was het al misgegaan dan komt er hier geen nieuw paard meer. Ergens had ik dat besluit al gemaakt maar deze kans was te bijzonder voor mij. Ik heb er wel even over na moeten denken maar ik kan het veulen nu wel alle mogelijkheden op mijn eigen manier geven. Ze staat nu 24/7 buiten wat ik onwijs fijn vindt en ze gaat straks ook naar een opfokadres wat goed bekend staat.
Ik wil haar uiteindelijk ook helemaal op de foto zetten, maar meende dat dat geen nut had tot het tweede jaar. Maar ik begrijp dat dit na een jaar dus ook al wel mogelijk is? Is er dan niet nog te veel risico richting het derde jaar wat dan nog niet zichtbaar is?
Babootje schreef:c_alsemgeest schreef:Nou... niet mee eens eigenlijk
Het is niet de grootste in de opfok.We denken dat hij een beetje de maat van zn moeder gaat krijgen. (Stm 165)
En ook dat kan nog he? Dat weet je maar nooit. Koop je een veulen, blijft ie heel en dan blijft ie veel te klein