Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:22

Even een vervelende ego-post :(

Deze middag les met Marie gehad, het was erg aan het waaien en ze sloeg plots in paniek, draaide zich 90 graden om, longe rond haar nek en ze sloeg op hol met als gevolg dat ik er met een harde bonk ben afgevallen. In eerste instantie sloeg ik het uit van de pijn in mijn rug, ik voelde even ook niks meer. Ze wouden ook de ambulance bellen maar wou even wachten, heb me uiteindelijk recht kunnen zetten en ben thuis afgezet. Mijn lesgeefster is er wel nog even op gekropen want Marie was uiteraard zelf ook verschoten. Lig nu plat in bed, kan wel lopen en alles bewegen maar heb echt wel pijn dus twijfel om zelf nog naar het ziekenhuis te gaan, al kan dit ook gewoon van stijfheid zijn...

Anouk_H

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:30

Ah jeetje wat een nare gebeurtenis :( heel veel beterschap met je pijn, even na laten kijken kan geen kwaad denk ik.. Was Marie met de instructrice wel weer braaf?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:34

Anouk_H schreef:
Ah jeetje wat een nare gebeurtenis :( heel veel beterschap met je pijn, even na laten kijken kan geen kwaad denk ik.. Was Marie met de instructrice wel weer braaf?

Braaf wel gelukkig, maar wel zeer gespannen. Denk dat ze vandaag even blokkeerde. Baal er zelf zo verschrikkelijk van, zeker omdat ze voordien zo ontspannen en flink was -O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:40

He wat enorm vervelend! Hopelijk knap je snel op en is er niets ernstigs aan de hand.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:43

Ohnee wat rot! :(
Zou toch even gaan hoor, misschien een wervel verschoven ofzo, is wel handig om te weten!
Ze zal zelf ook wel geschrokken zijn dus wel logisch dat ze gespannen was daarna.

Mrs Midnight ach ja het is ook dat je zo zacht mogelijk wil doen, soms merk je dan dat het even wat strenger moet maar beter zo dan andersom.

Roos houdt niet zo van geel! :D
Maar ze is wel slim dat ze je man weet in te pakken! :))
Is Malik ook goed in.
Leuk is ze hoor.. <3

S1993 goed bezig!
Wij kunnen dat gelukkig zelf regelen, ik sproei de boel regelmatig al moet ik thuis nu eerder water wegpompen. :')

Heb zelf weinig met Malik gedaan, het weer is waardeloos en ik had wat last van mijn rug.
Nog wel mooie foto's gemaakt, heb maar een topic gemaakt.
Wilde het eigenlijk niet doen want een tijdje geleden had ik een topic van mijn ponnies gemaakt maar er reageert nauwelijks iemand. :+
Maarja, wie weet vinden ze deze leuker.
[ITP] Malik bij zonsondergang.

.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:06

Oh wat naar een val van Marie. Hopelijk valt het voor jullie beiden mee. Pas alsjeblieft wel heel erg op met je rug en laat er naar kijken. Ik heb ooit een half jaar met een verschoven wervel rondgelopen en heb daar nog jaren (zeker zes!) voor bij de manueel therapeut gelopen... Als ik meteen was gegaan was er waarschijnlijk niet veel aan de hand geweest.

Malik is zo leuk! Prachtige foto's.

Dank jullie voor de leuke reacties op Roos. Ik ben gek op appaloosa's. Maar ik had nooit gedacht dat ik ooit een merrie zou kopen. :o Maar ze is gewoon zo gaaf! Volgend jaar wil ik ook met haar naar de stamboekopname en keuring. Dus ook dat is een trainingsdoel. Als veulen had ze een eerste premie. Eens zien waar ze als volwassen merrie naartoe kan. En daarna voor de sportprestatie? := Ik heb helemaal geen dromen hoor... O:)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:28

Ik ben ook dol op appaloosa's, dus vind roos ook echt leuk. Ze is de perfecte combinatie! Ben namelijk ook nog dol op Arabieren <3

Ik heb vanavond weer les gehad. We hebben even ruzie gehad omdat meneer heel erg plakt aan de hoek van de rijbak waar de in/ uitgang zit. Hij wilde dus op de rechterhand niet afdraaien om een volte te maken. Dus heb ik hem even wat strenger doorgepakt en toen viel het kwartje. :D . Verder was hij echt weer heel braaf en zaten er ook best veel stukjes bij waarin hij heel ontspannen was en lekker nageefelijk liep. Merk echt dat hij ook heel erg mijn hand op zoekt :)
Ik heb deze keer geen rijfoto's, wel een paar leuke foto's van zijn knappe koppie <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:32

Oei wat ontzettend vervelend zeg... Zou toch ook maar ff een fotootje laten maken... :j Dit soort dingen kun je beter zeker weten en overschatten, dan dat je het onderschat en er dus inderdaad nog jaren last van hebt...

Ohh mooie dromen Malenka! :D Maar als ik haar zo zie, geloof ik dat je best mag dromen <3 Wie weet waar je uitkomt!! :D

En mooie foto's Miranda <3 Snap je niet hè, dat sommige topics zoveel reacties krijgen en andere amper... :?

Wauw wat een knappe kop Anouk :+: Tis echt een mooi paard <3

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:33

Oei Calipsolover, pas je wel op?

Prachtige foto's van Malik

Dromen mag toch Malenka, doe ik ook :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:52

Oei oei wat een vervelende val, wees maar even goed lief voor jezelf :(:)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:56

Mrs midnight, herkanbaar wel. Koda had een tijdje die zachtheid nodig maar nu begon hij wat misbruik te maken en grenzen te zoeken dus spreek ik hen af en toe weer streng toe :j

Mooi dier is Roos!

CL wat rot! Hoe voelt het vandaag? Je zal wel enorm stijf zijn... Snap dat je baalt, dat had ik ook toen ik van Koda af viel..

Ik zal het fototopic van Malik zo even bekijken :)

Hoevaak rijd je nu met Mac?

Hier weer aan de wandel geweest gister, Koda heeft de hele wandeling voorop gelopen. Soms had hij even wat aanmoediging nodig maar ik heb geen enkele keer voor hem uit hoeven lopen :D Ook schrok hij een keer toen een stuk of 100 kippen begonnen te rennen maar was ook heel snel weer goed.

Afbeelding

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:41

Calipso Lover oei! Beter een keer te veel laten checken dan te weinig hoor! Fijn dat je lesgeefster nog wel even is opgestapt, dan is het voor Marie in ieder geval wel goed afgesloten.
Malik <3 wat een mooie foto's!!
Koda knap voorop gewandeld! Fijn!

Timmie gister weer erg braaf met bekappen, de snoep flow iets verlaagd en dat ging best. Ook nog even aan de longe gelopen, ook dat ging ok. En toen wilde ik anti vlieg opsprayen......het is dus echt het pssst geluid wat hij eng vind.... :')
Vandaag is hij een dagje vrij, even tijd om alles weer door de processor te laten gaan.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:23

We gaan zo meteen toch maar naar het ziekenhuis... :( Ik lees hopelijk vanavond alles bij en laat weten hoe het gegaan is!

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:26

Succes!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:11

Succes inderdaad!! Ik duim voor je... :(:)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:59

CalipsoLover schreef:
We gaan zo meteen toch maar naar het ziekenhuis... :( Ik lees hopelijk vanavond alles bij en laat weten hoe het gegaan is!

Heel verstandig!
Hopelijk valt het mee!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:25

Sterkte en succes.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:20

Het valt mee *oef*... Pijnstillers en rusten. Ze hebben een RX foto genomen, waarop buiten mijn normale afwijkingen (ik heb al het een en het ander :+ ) niks te zien was. Wel moet ik opletten, want als het binnen de week niet beter is moet ik een scan laten nemen omdat er wel nog een klein kansje is dat ik een hernia heb. Maar daar gaan we niet vanuit.

Wat een knappe Malik weer <3

Leuk dat het achteraf toch goed ging Anouk!

Wat een flinke Koda :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:29

Oh gelukkig Calipsolover!
Hopelijk gaat het snel weer beter.. :(:)

Mrs_Midnight fijn dat Timmie het braaf deed bij de hoefsmid, terwijl hij tegelijkertijd moest afkicken van de snoep. :D
Is ook heel gewoon dat hij dat geluid eng vindt, de meeste paarden moeten daar wel aan wennen.

Koda lekker aan de wandel, rennende kippen proof worden is ook weer zoiets. :D
Goed zelfstandig wel al!

Mac heeft ook weer wat geleerd, niet teveel plakken.
Leuk koppie inderdaad met mooie aftekening. :j

Malenka, leuk toch, lekker dromen over de leuke dingen die je wil doen met je paard!

Bedankt voor de complimentjes, ben ook blij met de foto's!
Vanavond met Malik op de fiets naar het Zuidlaardermeer geweest.
Het was alleen nogal aan het golven dus dat vond hij wel spannend.
Maar hij heeft goed zijn best gedaan, misschien wil hij volgende keer het water wel weer in als het water wat stiller is.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 07:08

s1993 schreef:
Hoevaak rijd je nu met Mac?

2 keer per week, de lesdag doe ik alleen rijden (dinsdag of woensdag) en dan probeer ik donderdag of vrijdag te longeren. En zondags doe ik ook rijden, of eerst longeren en er daarna pas op. Maar meteen opstappen gaat eigenlijk ook al heel goed. En dan kan ik de training wat korter houden. Ondanks dat ik tijdens mijn grondwerklessen beter leer longeren, vind ik er nog steeds echt helemaal niks aan. Tijdens het rijden kan ik tenminste wat meer rechtuit. Longeren zal nooit mijn hobby worden vrees ik :D en de andere dagen heeft hij gewoon lekker vrij :) tijdens de les rijd ik wel een uurtje, maar we stappen ook heel veel dan, en ik heb zelf eigenlijk niet in de gaten dat we dan ineens al een uur verder zijn. En Mac is dan ook nog helemaal niet moe of zo, hij houd dat prima vol.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 08:37

Fijn dat het meevalt CL! Hopelijk knap je snel weer een beetje op :)

Oh wat ziet dat er leuk uit Miranda! Hoe ver is dat voor jullie?

Herkenbaar dat de tijd snel gaat tijdens les, ik zet altijd een timer omdat ik er niet te lang op wil zitten :') Ik vind longeren ook niet heel leuk, maar als ik moe ben is het wel makkelijk, kan hij lekker rondjes lopen haha.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 08:52

Gelukkig CL!!! Nu snel opknappen! Y;(

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:03

Gelukkig CL! Nu rustig aan opknappen!
Had je je harnas aan tijdens de val?

Haha, Malik denkt datje gek bent om het water in de te gaan :D
Komt vast wel een mee! Wel leuk he!

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:14

Gelukkig dat het meevalt CL! En beterschap!
Malik knap paard!
Anouk klinkt op zich niet verkeerd qua werk zo. Doe je ook weleens gewoon iets anders tussendoor? Schrik parcours aan de hand ofzo?

Gister even geen Timmie, we hadden lekkage op de hemelwater afvoer die via de riolering de kruipruimte inliep, dus ik moest manlief her en der wat assisteren....

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:36

Haha die Malik, wat een flink paard!

Ik had idd mijn bodyprotector aan gelukkig, denk dat het er anders wel wat lelijker had uitgezien _/-\o_ Straks weer les met Marie, mijn lesgeefster doet vandaag wel alles. Als de pijn het toelaat ga ik haar wel uitstappen. Ik denk hoe sneller ik er terug eens opkruip hoe beter, al denk ik niet te veel schrik gepakt te hebben.