Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lily_Fee

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 18:42

Hey,

Ik heb heel
Wat filmpjes van lily-fee en mij die ik graag op Bokt zou zetten en met jullie zou willen delen? Maar weet iemand hoe ik dat doe?

Groetjes!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 19:28

Lily_Fee schreef:
Hey,

Ik heb heel
Wat filmpjes van lily-fee en mij die ik graag op Bokt zou zetten en met jullie zou willen delen? Maar weet iemand hoe ik dat doe?

Groetjes!

Ik upload ze meestal op YouTube en dan plaats ik hier de link.

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 19:33

nicky_rilana schreef:
Lily_Fee schreef:
Hey,

Ik heb heel

Groetjes!

Ik upload ze meestal op YouTube en dan plaats ik hier de link.

Ja dat zie ik veel mensen doen, maar heb geen YouTube ofzo. Kan het ook via een uploadsite ofzo. Bokt zelf heeft geen functie toch?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 20:19

Als je gmail hebt kan je ook bij Youtube inloggen :)

Ik heb vandaag bij Max gehangen! Hij reageerde eigenlijk niet op springen, kloppen en kloten met het zadel, dus dacht, dan spring ik er maar op :+ Ook het hangen vond hij trouwens weinig spannend :') Misschien dat ik voortaan maar hengsten ga beleren, haha, die zijn tenminste lekker makkelijk _O-

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 21:16

Wat fijn dat dat zo goed ging zeg :D

Raika gaat ook gewoon super goed. Trailer laden heb ik nu ook weer alleen kunnen doen <3
Als mijn laarzen gerepareerd zijn gaan we de galop er maar eens bijpakken (spannend!) :=

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:28

Ik doe inderdaad ook altijd via YouTube, of ik zet de filmpjes op mijn Facebook/instagram en plak hier de link

Hier ook een leuke dag!
Allebei weer een pedicure gehad, wilde oefenen met het zeil maar Duke stond er al op voor ik hem kon open vouwen... tot zover het oefenen
Afbeelding

Toen ging ik de trailer leeg maken en daar lag zus haar zadel in. Duke stond te eten dus ik dacht even kijken of het op Duke past (want voor Dexter past dat zadel niet)

En ineens pats boem!
Zat ik er op :D ook weer afgestapt want hij had écht honger, arm ding :')

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:58

Nou het werkt allemaal niet mee. Ben een kneus hier in. Waarom heeft Bokt gewoon geen upload. Maarja is niet anders. Dit is de link naar mijn Facebook.

https://m.facebook.com/j.dejong.50

Bovenste bericht welke als het goed is voor iedereen zichtbaar is. En liever niet verder delen ofzo.

Wat vinden jullie er van? Merk dat balans voor ons allebei nog wel een dingetje is. Hoe werken jullie daar aan? En hor houden jullie je trainingen bij? Hebben jullie een boekje of een ander systeem?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:18

Ik train wanneer en hoe ik zin heb. Heb vaak wel een driedaags schema: 1 Longeren 2 Rijden 3 Handeerk en het riedeltje weer opnieuw. Afgewisseld met wandelen en vrij longeren.

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:28

SBravour schreef:
Ik train wanneer en hoe ik zin heb. Heb vaak wel een driedaags schema: 1 Longeren 2 Rijden 3 Handeerk en het riedeltje weer opnieuw. Afgewisseld met wandelen en vrij longeren.

Ja zo doe ik het ongeveer ook, nu ze in training staat iets meer rijden, maar vanaf 31 augustus als ze weer thuis staat wil ik dit ook ongeveer. Met 1 keer in de week een buitenrit. Lekker voor de lange stukken rechtdoor. Schrijf je dat ergens in op of plan je dit specifiek van te voren of is het meer. Vandaag heb ik veel tijd en is mooi weer dus ik ga rijden en morgen even rustig aan en handwerk. Ik zeg maar wat?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:42

Ik probeer een schema aan te houden van 2 keer per week longeren /wadh, 2 keer wandelen ongeveer 5 kilometer en de rest vrij. Soms doe ik wat vrijheidsdressuur oid op de vrije dagen.
Op welke dag ik wat doe is afhankelijk van mijn agenda en het weer.
Longeren doe ik nooit twee dagen achter elkaar.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 13:38

Ik rij normaal 3 dagen per week, 1x longeren en 1x wandelen.
Maar nu in mijn vakantie rij ik stiekem iets vaker. Wel met rustdagen tussendoor en ze heeft net vakantie gehad. Raika is natuurlijk 4, dat vind ik ook iets schelen ten opzichte van een 3 jarige :j

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:31

Ik kom weer vanonder mijn meeleessteen. :+ Het is druk geweest de afgelopen weken. :P

Lily_Fee schreef:
Hey,

Ik heb heel

Groetjes!
Ik upload al mijn filmpjes via Youtube. Met een google account kan je daar ook inloggen. En anders is Facebook nog een optie.
Ik vind je filmpjes er fijn uitzien hoor, maar ik ben nu ook niet bepaald iemand die zoveel ziet. :+ Hoe lang is ze nu onder het zadel? :)
Ik heb niet echt een schema ivm trainingen, maar wat ik doe zou ik ook niet echt trainen willen noemen. :') Wel probeer ik eenmaal per week maximum 30 minuten op Aliaa te stappen en wat te oefenen op stappen, sturen, stoppen en inbuigen. Af en toe oefenen we een paar pasjes draf. Aliaa is nu 4 jaar.
Naast het rijden doe ik wat grondwerk, wandelen,... afhankelijk van wanneer het uitkomt en ik zin heb.

goldenarrow: Gaaf zeg, je nieuwe projectje! :D En zo braaf. *\o/* Ik moet zeggen dat mijn merrie tot nu toe ook verschrikkelijk braaf is (en ik heb geen ervaring met ruinen) *klopt even af* :')

linda2008: Fijn dat Raika zich makkelijk alleen laat laden! Dat is zo handig!

Granoek: Hahaha die is goed! _/-\o_ Leuke schriktraining zo. :D Duke ziet er echt zo'n grote goedzak uit.

Met mij en Aliaa gaat het nog steeds super goed, het wordt bijna saai om elke keer te herhalen, maar ze doet zo haar best tijdens het rijden. <3 Gisteren ben ik voor het eerst weer opgestapt na mijn eerste les onder het zadel (ondertussen bijna 2 weken geleden). Dat is 1x iets oefenen en de volgende keer voert ze diezelfde oefening uit met 2 hoeven in haar neus bij wijze van spreken. :+ Voorlopig werken wij voornamelijk op de hoefslag mooi volgen, Aliaa gaat nogal graag op wandel met mij. _O- En onze draf is ook een werkpuntje. Aliaa wordt nogal snel boos als ze moet draven, ook aan de hand. :') Maar daar zijn we mee bezig. :))
Ik ben stiekem heel benieuwd hoe ze het alleen op wandeling gaat doen, maar ik ben bang dat mijn stuur en rem nog niet genoeg bevestigd zijn om dit al alleen te durven. :P In de bak gaat alles prima, maar buiten is toch nog wat anders. :=

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:18

Lillyfee:ik vind dat het er echt super netjes uit ziet. Vind dat je paard al veel balans heeft voor een 3 jarige. Als je zou zeggen dat je net een nieuw paard hebt gekocht want 6 is zou ik het ook geloven.
Trainingen hou is niet bij. Ik doe net waar ik zin in heb. En dat wisselt. Soms denk ik het is zo mooi weer ik ga buiten rijden. En soms denk ik, ik ga wat oefenen in de bak en dan loopt hij voor geen meter en dan ga ik als nog buiten rijden. Longeren die ik niet heel veel. Maar dat komt ook omdat ik daarna de bak moet slepen.
Toevallig vandaag een foto gemaakt van het rijden.
Afbeelding
Ik zie toch wel dat ik echt rechter moet gaan zitten :o

Retjethorse, fijn dat het zo goed gaat. Is snap helemaal wat je bedoelt met zeggen dat ze het zo goed doet, dat had ik in het begin ook.
De eerste keer dat ik ging buiten rijden heb ik met een ander paard gedaan. Daarna ben ik met mijn moeder het zelfde rondje gewandeld. Daarna een klein stukje over de weg alleen. En toen helemaal alleen naar het bos. Ik moet wel zeggen dat ik dicht langs een klein bos woon waardoor ik makkelijk kan buiten rijden.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:16

Hier is buiten ook anders. Wij zitten helemaal niet aan het bos en moeten dus echt een heel stuk over de weg. Zelfs aan de hand kan ze wat schrikkerig zijn dus ik ben er benauwd voor. Gister voor het eerst wel buiten uitgestapt, is iemand even mee gewandeld en dat ging goed. Was maar een klein stukje maar zo gaan we voorzichtig uitbreiden. Ik heb ook geen haast...

Nicky_rilana, ik vind je houding niet storend hoor. Op een paard die nog niet perfect loopt is het ook lastig om perfect te zitten. Soms moet je gewoon nog wat meegaan... ik vind het wel wat gespannen ogen en zou haar zelf denk ik eerst wat lager proberen in te stellen. Maar het kan ook een momentopname zijn natuurlijk.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:54

Gister les gehad , we waren voor de 2e keer in de buitenbaan op deze stal ( we staan er bijna een maand )
Super braaf, iets spanning maar dat mag .. ze waren naast de bak achter de bomen bezig met het schudden van het genaaide gras .
Ik rij met slof voor de veiligheid , het blijft een 3 jarige .. krijg goede begeleiding en weet wat ik doe , we zijn natuurlijk lang en laag begonnen ;) misschien wel even goed om erbij te vermelden dat we max 30 min rijden met de les dit is incl in en uitstappen .. en de andere keren rij in max 25 min, We trainen op dit moment 3 x in de week , volgende maand loopt ze mee met de Pluvinelcup hiervoor doen we de laatste paar min in de les haar iets hoger zetten qua houding.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 19:32

Wauw dat ziet er goed uit Moniek!

Vandaag weer gereden. Joy is ontzettend braaf! Let heel erg op mij en je merkt dat ze haar best doet. Galop is nog behoorlijk zonder balans, maar al beter dan in het begin. Draf is haar favouriete gang en daar laat ze ook echt al hele mooie stukken zien.

We hebben voor het eerst echt helemaal alleen in de bak gereden (Naomi bleef met alles aan de kant zitten) en ze was iets kijkeriger, maar verder deed ze precies wat ik vroeg en begint ze sommige dingen al echt door te krijgen. Ik ben zo trots! <3 *\o/*

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 21:56

Gimme, dank je wel .

Waar kijkt ze naar dan ?? Ziet er super braaf uit zeg voor de eerste keer alleen .. heel veel rust stralen jullie uit .

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 22:10

moniek21 schreef:
Gimme, dank je wel .

Waar kijkt ze naar dan ?? Ziet er super braaf uit zeg voor de eerste keer alleen .. heel veel rust stralen jullie uit .

Dankje! Ik merkte het voornamelijk aan haar hoofdhouding. Ze is wat meer opgericht in dit filmpje.

Maar de rust is er absoluut. Ze wacht op wat ik vraag en let erg op mij. Ze is wel erg onzeker en dat uit zich in terugkomen in tempo of zelfs niet willen vertrekken/achterwaards gaan.

We zijn dus nu erg aan het oefenen op tempocontrole en galop. Ze is in de galop nog erg aan het zoeken naar balans. Het gaat al steeds beter, maar het is nog erg inconsequent. Maar goed, dit was pas de 15de keer dat ik erop zat, dus ze mag er zeker nog eventjes over doen om haar balans te vinden.

Dat vind ik ook zo fijn aan Naomi. Naomi geeft ons alle tijd en ruimte om te komen waar we willen en ze vinst het belangrijk dat vooral Joy zeker wordt. Joy mag fouten maken en dat kan ik dan weer corrigeren op een rustige manier.

Vandaag nam ze in de linkergalop wel een loopje met me. Daarom voor het eerst even een zweepje bijgepakt. Maar alleen al tegen haar kont houden was genoeg om haar weer terug te krijgen waar ik wilde.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 08:24

De 15e keer pas erop en dan al zo door de baan .. Heel knap +:)+

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 11:16

Wauw wat een knap filmpje!!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:57

Net weer een lesje gehad met Brown. Heb dit weekend een clinic met haar en wil wel een beetje voorbereid erheen gaan. Het was wel flink warm, maar we hebben het rustig aan gedaan. Na afloop waren we wel allebei gesmolten _O-

Maar ik ben helemaal happy want in galop zocht ze de laatste keer echt de ontspanning op! En ze maakte een paar hele nette overgangen van stap naar draf waarbij ze super netjes gedragen en nageeflijk bleef :D Instructeur vond ook dat ze flink vooruit was gegaan (terwijl we echt niet zo vaak rijden). Ik ben heeel benieuwd hoe de clinic aankomend weekend gaat. Is ook de eerste keer op vreemd terrein dan :)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:12

Ik lees natuurlijk nog wel met jullie mee! :D

Spannend, voor het eerst op vreemd terrein. Dat is toch wel een dingetje. :j

Afbeelding
Joep gaat lekker trouwens. Hij loopt nog niet helemaal goed in draf, maar in stap gaat het meer dan prima. :))

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:18

Goldenarrow , spannend de clinic ... Van wie ?

Isabel, Joep is knap <3 wordt het wel al beter in draf ?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 16:41

Van Arne Koets! :) Heb al vaker les van hem gehad, maar het is de eerste keer met dit paard. Maar ik vind zijn principes zo fijn :)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:45

moniek21 schreef:
Goldenarrow , spannend de clinic ... Van wie ?

Isabel, Joep is knap <3 wordt het wel al beter in draf ?

Ik heb het nog niet gezien. De laatste keer nog niet helemaal. Maar ik laat hem nu ook niet draven. De hele kleine stukjes op de track zien er redelijk uit. Maar dan sturen ze hem weg of hij iemand anders, dus dat vind ik lastig in te schatten.

Hij stapt wel steeds sneller. Bijna niet meer bij te houden. _O-