Die heb ik lang lang geleden gekocht voor de shet van de fokker van mijn vorige paard.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

tweede is wel wat subtieler

uiteraard ga ik dan even verjaardags fotos maken hahaha 

Staan bij ons op pension. 

. Moos99 schreef:Ik bedoel dit niet als aanval maar ben wel benieuwd...
Ik zie hier al een hoop hoofdstellen, bitten, longeren, zelfs hulpteugels...
Er wordt van alles gedaan met de paarden maar die zijn hier pas 2 jaar?
Ik heb ook het gevoel dat je paarden ook desensibiliseerd. Teveel tutten zorgt ook voor vermenselijkte, brutale paarden is mijn ervaring. Daarbij zijn ze nog zo jong, moeten ze echt al aan het werk?
Nogmaals. Geen aanval maar wel benieuwd naar beweegredenen, waarom niet laten staan? Gaan jullie ze dan ook al met 3 inrijden?
(gebeurd meestal heel traag haha)
en ja ze word inderdaad ingereden met 3 jaar. Ze is nu al erg volwassen. Mijn pony heb ik met 4 jaar beleerd want die was ontzettend puppy. En met 5 jaar op wedstrijd. Ik doe super rustig aan en doe niet een bit en singel in-om en trek haar direct in de bek, nee, alles met beleid. Is trouwens ook alleen voor de keuring en is vrij normaal onder de friezen om even voor te bereiden op de keuring. Met een wilde knol hoef je niet op de keuring te verschijnen. Na de keuring die op 29 juli is heeft ze vrij tot ze volgende zomer beleerd word. 

Hij dient als weide-opvulling. Maar ik poets hem wel regelmatig en ga er ook mee wandelen. Daar heb je straks alleen maar profijt van. Hij heeft een keer een zadel opgehad om eraan te wennen. En ik doe eens in de zoveel tijd 10 minuten grondwerk. Dat wil ik straks in de winter nog meer oppakken en dan in het voorjaar eens rustig beginnen met beleren. Ik heb geen haast. Een bit krijgt hij niet in voordat de tandarts is geweest, en die komt pas als hij drie is. Wil hem sowieso eerst bitloos beleren. Moos99 schreef:Ik bedoel dit niet als aanval maar ben wel benieuwd...
Ik heb ook het gevoel dat je paarden ook desensibiliseerd. Teveel tutten zorgt ook voor vermenselijkte, brutale paarden is mijn ervaring. Daarbij zijn ze nog zo jong, moeten ze echt al aan het werk?
Nogmaals. Geen aanval maar wel benieuwd naar beweegredenen, waarom niet laten staan? Gaan jullie ze dan ook al met 3 inrijden?

)Moos99 schreef:Ik bedoel dit niet als aanval maar ben wel benieuwd...
Maar ik heb wel een bomproof paard dat mij 100% vertrouwd.