Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:16

Klinkt goed Moniek! Veel geleerd zo te horen :j
Cindy Feld ken ik nog wel uit de tijd dat ik in die regio woonde. Fijne amazone, maar heb haar nooit les zien geven :n

Bos lijkt me heerlijk, maar dan moet ik echt op pad met de vrachtwagen, vanaf stal is er niets.

Ik snap wel dat buitenrijden spannend is als je altijd binnen rijdt ;) Zelf deze week ook voor het eerst in de buitenbak geweest met Hurricane. Hij was superbraaf gelukkig, want ik kon de verleiding niet weerstaan om direct maar de 80 x 80m baan te pakken :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:25

Gomir: dat is ook gelijk een flinke lap om op te rijden.

Inderdaad heel grappig contrast. Ik reed na een paar keer al op het weiland van 1 ha en al vrij snel in het bos en vond de eerste keer met de trailer naar een binnenbak juist een hele happening.

Hier hebben we de paarden gister weer even getest op carnavalswagen-proof-zijn. Super fijn om zo'n mega nuchter paard in de wei te hebben die de 3,5 jarige en shetlander zelf duidelijk maakt dat in paniek rondrennen voor mietjes is.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:27

Toch handig zo'n gemengde groep Pol!

Ach, dan zijn we er ook meteen maar doorheen ;)
Hurricane is superbraaf en ook al een paar keer meegeweest naar concours voor een rondje BB. Eerlijk gezegd zijn de wedstrijdpaarden frisser en gekker als het zonnetje schijnt. En ik heb deze winter toch best veel buiten gereden, omdat ik vaak overdag op stal was :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:07

Ha, dat klinkt idd als een groooote ruimte zeg om in te rijden gomir.

Elmo en ik zijn nu ook echt samen aan het groeien. Ben nu echt in het stadium beland dat ik hem aan het werk durf te zetten. Dat vindt hij nog wel een beetje gek. Eerder kon hij mij om de tuin leiden met hoofd schudden oid of pasje aandribbelen als ik dat overduidelijk niet bedoelde. Maar nu werkt dat niet meer en nu isie de klos. Ja, ik wil wel dat je buigt en nee, doen alsof je van de geiten bij de buren schrikt werkt niet, ik wil nog steeds dat je buigt om mijn binnenbeen!

Fijn gelest vanmorgen, flink stuk theorie over mijn houding meegepakt en Elmo lekker losgewerkt dmv buigen en eindeloos veel slangenvoltes,

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:27

Jeey de startlijst is bekend voor volgende week , wij moeten om half 11 :)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:56

Goed bezig marije jp lover Consequent zijn in het rijden hoor heb je later zoveel profijt van

Spannend moniek ga voor je duimen Je paard is goed genoeg om mee te kunnen komen iig GGwn brutaal rijden daar houden ze van :)

Wij hebben vandaag helemaal alleen het bospad gewandeld voor het eerst ( wel aan de hand :o ) Kijkt nergens naar soms wat draf pasjes maar dan zingen we gwn een liedje Soms moet je er niet over nadenken maar gwn doen Weer trots op hem Nog even en dan onder het zadel mee het bos in Dan wel achter een hele brave aan hihi Ik wacht op een iets warmere wind stille dag :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:42

Dank je wel Dres, ik hoop het dat hij goed genoeg is.. Ik ga voor een plek op het midden van de lijst.. Alles wat meer naar boven is is leuk ;)

Wat super stoer dat je dat gedaan hebt Dres, zo bouw je vertrouwen op.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 08:49

moniek21 schreef:
Jeey de startlijst is bekend voor volgende week , wij moeten om half 11 :)

Veel succes! +:)+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 08:52

Succes Moniek!

Heerlijk, Dresjoepie, ik vind het ook super leuk en leerzaam om met Elmo aan de hand naar het bos te gaan.
Inmiddels gaat hij meestal aan de hand mee als ik zelf op Jip zit, dan kunnen we wat verder.
Maar in het begin lekker samen aan het lopen geweest. Ik hoop komende week een stalgenootje te hebben met op hetzelfde moment tijd als ik en dan lekker met Elmo onder het zadel naar het bos te kunnen.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:31

Ik mag alweer een weekje niets doen met Danica ^)
Osteopaat is weer geweest en ze was al wel een heel pak verbeterd tegenover vorige keer, maar moest toch nog even behandeld worden aan haar bekken en ergens in de rug. Dus weer vijf dagen rust.
Die gaat toch ook niet overwerkt geraken denk ik :Y)

Gelukkig heb ik mijn oudste nog, waar ik toch ook weer fijn mee aan het rijden ben :)
Hopelijk eind maart toch echt nog eens een wedstrijdje rijden. Is inmiddels al twee jaar geleden en ik mis het toch echt hard!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:07

He zit niet mee coberlina Hopelijk is ze hierna lekker los En swingt ze weer de bak door

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:59

He wat balen Coberlina.
Hopelijk is het daarna goed en houdt ze zichzelf goed en kun je lekker knallen.
Ik had wel graag een rondje bos gewild op de ouwe met het jonkie als handpaard mee.
Maar wat een zeikweer zeg!!!
Dat wordt voorlopig niet rijden, mijn weekend zit vol met andere verplichtingen en dan is het alweer maandag...

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:04

Jeetje Coberlina wat een pech :(:) ik hoop ook net als Marije dat je na deze rust weer lekker aan de gang kunt met haar.

Het is inderdaad zeikweer vandaag |( toch ben ik bij Hudson geweest en heb hem gelongeerd... We waren allebei behoorlijk doorweekt hahaha ik van boven en Hudson van onder door het opspattende water en zand in de longeercirkel :')
Ik heb een ander bit voor hem gehaald om even te proberen of hij m'n hand nu beter durft aan te nemen, het is gewoon een simpele Bustrens dubbel gebroken maar 18 mm ipv de 16 mm die de sprenger dynamic is die hij in had. Morgen lessen aan het einde van de middag.. Ben benieuwd ;)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:08

De eerste inschrijving is een feit :D

Afbeelding

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:34

Succes Moniek!

Onze eerste wedstrijd komt ook steeds korter bij. Vandaag mijn zelfgeschreven proef voor de kür op muziek B, geoefend tijdens mijn les. Gisteravond al wat geprobeerd, vandaag dan serieus. Heb al muziek in gedachten.
Morgen gaan we de proef filmen zodat de muziek erop aangepast kan worden.
Dus krijg langzaam al leuke kriebels in de buik ervan!

Nu nog twijfelen wat ik met zijn manen ga doen. Ik heb ze in de herfst geknipt omdat er zoveel dode en kapotte punten waren, dat ik hem kort gezet heb. Voorheen kon ik super fijn een hengstenvlecht maken. Wat hem echt gaaf staat. Nu zijn de manen op een lengte dat de vlecht of net gaat, of eruit glijdt... of toch knotten door een stalgenoot? hmmmm...

Vorige zomer, hengsten vlecht:

Afbeelding

En nu:

Afbeelding

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:52

Sorry ik heb jullie een beetje verwaarloosd.

Ik zie allemaal hele fijne plaatjes voorbij komen. +:)+

Fijn Moniek dat je zoveel aan de clinic hebt gehad. En wat spannend dat je debuut gepland staat. Ging je nu eerst nog de horsefood competitie rijden.

Balen Coberlina dat je weer even rustig aan moet doen. Wel super dat je nu een passend zadel hebt gevonden.

Klinkt goed Marije. Jullie worden echt een leuke combinatie.

Wat fijn gomir dar hurricane zo braaf is.

Leuk je debuut Orsje. Ik zou voor knotjes gaan.

Zo volgens mij ben ik weer bijgelezen :D
Met Sjef gaat het ook nog steeds goed. We hebben inmiddels ons debuut gehad. Twee hele fijne proeven gereden en 2 eerste prijzen en 3 winstpunten rijker. Nu alleen nog leren beter op de letter te rijden. Zo'n proefje rijden is toch wat anders dan een normale training :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 05:55

Orsje, ik zou ook voor knotjes gaan.

Leonie , ik ga volgende week zaterdag de horsefoodcompetitie rijden ;) , hahaha ja een proefje rijden is inderdaad iets anders dan thuis lekker tuffen hahaha

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:16

Succes moniek!
Orsje. Inderdaad knotjes

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:05

Super Leonie! Proficiat!

Ja effe lastig nu dat ik zo weinig kan rijden, maar goed. Heb mijn oudste nog en er staan er hier nog twee als ik mij verveel :+
Nu zou ze toch wel helemaal los moeten zijn en dan met het nieuwe zadel kunnen we eindelijk echt beginnen.

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:39

Balen Coberlina, maar hopelijk gaat het hierna alleen maar beter!

Succes zondag Moniek ben benieuwd!

Ik zou ook idd knotjes doen :)

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:59

Wat zonde Coberlina,

Fijn dat jij en Elmo een echt team worden Marije.

Moniek! spannend! erg benieuwd hoe je eerste wedstrijd gaat!

Ik ben een weekje op een boerderij aan het passen geweest met net wat meer paarden dan dat ik op stal heb.
Drukke week gehad maar ontzettend leuk! Hummer is vandaag mee geweest naar een nieuwe buitenbak en gedroeg zich super tijdens de dressuurles. opstappen en wegrijden ( had al 3 dagen niet gereden en door het regenachtige weer niet buiten geweest) . Ook hebben wij afgelopen maandag in het zonnetje ons eerste buitenritje gemaakt.
Maandag weer oefenparcours en dan eerste wedstrijd ook maar eens inplannen.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 01:36

Vandaag weer eens op de nieuwe buitenbak gereden. De eerste keer had als resultaat dat hij 5 keer weg schoot met 3x geen enkel stuur meer. Maar aangezien onze wedstrijd hier gaat plaatsvinden, vandaag weer geoefend.

Omdat het de kür op muziek is, mag je zelf een proef verzinnen waar wel alle B oefeningen in voor moeten komen. Dus deze proef 3 dagen geleden geschreven en daarna goedgekeurd door mijn instructrice.

Dus vandaag voor de tweede keer de proef gereden. Ik ben niet ontevreden. Hij bleef braaf bij me, maar hier en daar natuurlijk genoeg foutjes. De korte navolgingen van oefeningen is nog flink wennen aan beide kanten. Dus hier nog genoeg ruimte voor verbetering. In de galop krijg ik hem nog niet rond gehouden dus valt hij uit elkaar. Daar ga ik ook niet te erg op hameren. Ik probeer eraan te werken en anders ziet de galop maar even minder netjes uit. Met de draf verruimen hetzelfde eigenlijk.
Ik heb de proef vandaag gefilmd en een ruwe versie van de muziek compilatie eronder gezet. Deze moet straks vloeiend gemaakt worden, maar dat lukte me even niet in het programma op mijn telefoon. Filmpje is vanaf de laptop even opgenomen, dus slechte kwaliteit.
De rechter galop heb ik uit een ander filmpje geknipt, want we waren verkeerd aangesprongen. In de tweede film versie zaten we rechtsom wel goed, maar viel hij linksom eruit omdat hij afgeleid werd. De rest is wel 1 dezelfde opname.

Ik ben benieuwd wie er de tijd voor neemt hem te bekijken. Zou leuk zijn voor tips natuurlijk. Helaas is het beeld vrij donker door de telefoon opname via de laptop.

https://youtu.be/R_NOwll7W6w

En een foto:Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 06:49

Orsje, Ik vind het een net proefje in galop mag hij wat ronder blijven. Alleen vind ik persoonlijk de muziek veel te druk en weinig variatie in zitten... Vooral de muziek van het stap gedeelte vind ik echt niet mooi dat het steeds weer na 3 sec overnieuw begint. Ook je galop gedeelte vind ik wat kort.. Zou zelf nog een lange zijde mee pakken met een stukje verruiming .

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 06:53

Ulysses , wat klinkt dat goed, brave Hummer.. 3 dagen stil gestaan en hup opstappen en weg rijden top hoor +:)+

Vandaag ondanks dat ik niet lekker was en gewerkt had toch wezen rijden. Wauw wat een super paard heb ik toch, hij liep zo fijn, zeker de stukken die hij door een nat stuk heen moest hahaha liep heerlijk te sjouwen en het hupje is er bijna uit... Ook viel me op dat hij wat makkelijker naar voren draafde, ben sinds bijna 2 wk aan de pavo healthboost begonnen en denk dat het werkt ;) galop gaat erg goed al mag hij daarin op het moment wat " makkelijker " naar voren..

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:30

Wat een braaf paard Ulysses ideaal opstappen en weg rijden

Orsje ik vind (zo ver ik het kan zien in het donker) De draf heel netjes en constant in de aanleuning en tempo De draf verruiming zou je wat meer verschil kunnen laten zien De overgang terug mag je wat meer markeren Het verruimen zelf mag ook iets meer In de galop zou je wat meer naar voren kunnen galopperen dan krijg je hem denk ik ook wat makkelijker rond maar zeker voor een B proef vind ik het er netes uitzien hoor Succes iig

Fijn dat het zo lekker ging moniek Wat mij altijd helpt in de galop is mee tellen 1-2-3 En echt je bips in het zadel ge paard als het ware omhoog duwen die berg op