de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elvi_Elisa

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:29

Ketly schreef:
Ik heb voor de grap Garola vandaag ook eens opgemeten, ze is 1.71.. :o Onze eerste buitenrit is een feit! :D

[ [url=m/mDaUGX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een stoer paard!!! Gaaf zo als je voor het eerst naar buiten gaan met zo'n jonkie vind ik altijd!

Zadels wij hebben ook niet echt zadelmaker, maar wij hebben ook veel paarden op stal, en als je voor elk paard wat misschien niet voor altijd blijft zadels op maat laat aanpassen kost het je elke keer klauwen met geld voor 'niks' , uiteraard zorgen we wel gewoon dat ze prima liggen en niet drukken ed.!

Wat goed Picassox! Gefeliciteerd met je eerste stukje overwinning ! :D

Ik heb gister weer les gehad met mn grote reus, ze begint steeds fijner te lopen, maar halsstrekken blijft wel lastig met zo'n groot lichaam op de binnenhoefslag := Lief dier haha

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:02

Leuke foto´s van Garola komen er langs, fijn dat het weer goed gaat.

Knap paard is Floor, ik houd van vossen! Welkom Elvi Elisa, ook al zo´n knappe vos! Galant ook al zo´n mooierd!

Mooie foto´s Picasso!

Helaas horen dipjes erbij Anneruth! Misschien even wat anders proberen? Balkjes draven etc? Even de aandacht verleggen?

Geen ervaring met lage neusriemen, het staat wat minder mooi, maar goed daar gaat het niet om. Als het werkt dan werkt het.

Guusje staat nog steeds dikker te worden. Nog 3 weken.....

Afbeelding
Afbeelding

De laatste foto is van februari! 7 weken onder het zadel
Afbeelding

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:03

knappe vos!!!

Mijn andere merrie had afgelopen nacht vals alarm....spring je je bed uit om 2u en kun je daarna niet meer slapen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:06

Spannend voor jou en Guusje! Ik ben benieuwd wat eruit komt! :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:15

Ik ook vossengek! Die van jou is helemaal gaaf met zoveel wit en wat een lieve uitstraling! Wilde ik ook al dat wit, maar de aftekeningen waren er al haha. Ze heeft nog wel even besloten om stekelvos te worden. Een compromis :D

Stoer dat je naar buiten bent geweest met Garola Ketly!

En aquatraining voor Gideon. Altijd leuk!

Heb die lage neusriem (de el cheapo variant van Rossner en helaas met lak) aangeschaft. Hopelijk kan ik er vandaag mee rijden om te testen of het beter werkt. Mooi vind ik het ook niet. Ga maar even voor functioneel en in een later stadium hoop ik weer voor mooi haha.

Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:22

Guusje is mooi rond :-).

Ik ben benieuwd hoe de lage neusriem je bevalt, Olympia.

Gister tijdens de les liep Gideon echt weer als een zonnetje zonder enige mispas. Ik heb mijn instructeur gevraagd deze week eens bij mij op locatie te komen omdat ik het idee heb dat er halverwege de trainingsdagen iets misgaat ofwel in mijn rijerij ofwel dat het een locatiegebonden iets is.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:28

Grappig dat jullie het niet mooi vinden, ik vind het namelijk wel mooi! :D

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:39

Picassox schreef:
Grappig dat jullie het niet mooi vinden, ik vind het namelijk wel mooi! :D

Die neusriem?

Moet er misschien wat aan wennen, ben zo gewend aan gecombineerd, hackamore en mexicaans (bij m'n vorige paard) :+
Ik vraag me af hoe lang die lak mooi blijft. Floor is een ster in het vliegensvlug maken van enorme krassen op de neusriem. Kwart seconde geen aandacht van mij staat garant voor beschadiging ;(

Slim plan Anneruth. Kan me voorstellen dat het lastig beoordelen is of jij iets anders doet. Zo'n frisse blik kan goed helpen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:40

Verstandig Anneruth!

Ik vind een lage neusriem ook vreselijk lelijk. :')

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:48

Ik vind een lage neusriem juist wel wat hebben... Ik vind het mooi en eenvoudig.

Misschien ben ik wat bevooroordeeld omdat ik een tijd bij Van Baalen heb gelopen, waar ze in de Lichte Tour nogsteeds op een watertrensje met een lage neusriem rijden...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even een paar voorbeelden bij paarden die ik het echt heel mooi vind staan. Ik vind het gewoon heel mooi! Jammer dat George de mijn hoofdstel niet past, anders had hij ook al lage neusriem omgehad. Alleen voor hoofdfoto's vind ik een Engelse neusriem mooier, dat komt omdat je bij een lage neusriem van vooraanzicht er zo vreemd op kijkt.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:50

Ik heb ook een lage neusriem met lak. Vind hem ook niet zo mooi, maar ik merkte wel een verschil!
De lak blijft ook goed hoor! In elk geval, hier toch. Bij mij is het een volledig hoofdstel van QHP.

Van welke hengst was Guusje weer drachtig? Spannend inderdaad :) Aftellen!

Ik wou ook heel graag een vos nu, en voila, het is gelukt (al was dat geen bepalende factor hoor, toeval :)).

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:17

Zo net gelest, grease had een beetje last van zijn hormonen pff! Hij was overal mee bezig behalve met mij, uiteindelijk mijn instructeur even op laten stappen. Met 5 min was het over

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:55

Nou bij mij ging het ook lekker vandaag (not). Ze was niet vooruit te branden :-(. Hoorde ik later dat ze de hele dag discussie over leiderschap had gehad met haar nieuwe vriendin. Die is vorige week bij ons gekomen en staat sinds zaterdag bij Floor.
Hele dominante merrie, maar dat is die van mij ook. Dus ondanks dat ze twee jaar jonger was, was Floor de baas. Tot vandaag blijkbaar. Ze was zo moe van het rennen (& de geestelijke klap haha) dat ik er na tien minuten afgestapt ben. Zucht.

Trouwens Anneruth, wij waren vanavond beide op dezelfde locatie. Maar dat hoorde ik pas toen ik weg was haha. Ik was even aan het buurten op m'n vorige stal :-). Anders had ik wel even gedag gezegd natuurlijk ;-)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:41

Dat is ook toevallig, Olympia! :j. Hebben we elkaar dan ook gezien gister zonder dat we van elkaar wisten?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:57

Ik heb je zien lopen (bleek dus achteraf) door het pad richting kantine. Ik stond helemaal achteraan in hetzelfde pad en was daarvoor wat aan de sjouw met een vriendin en paard rond de binnenbak.
Grappig niet? :-)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:01

Aha! Inderdaad grappig :-).

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:30

Oké, ik ga jullie nog een keer bestoken met foto's. Ik heb vandaag namelijk alle foto's van de shoot binnen gekregen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Echt jammer dat hij laatste foto te diep loopt, want we zijn nu juist zoveel bezig in de training met neusje eruit. Maar goed... Ik vind het zo gaaf om te zien hoe hij zich ontwikkeld! :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:35

Wauw hele mooie foto's zeg! :j

Rijden ziet er netjes uit hoor, neusje mag er inderdaad wat meer uit maar met dit beeld mag je ook zeker niet ontevreden zijn. Hij ziet er goed uit! :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:43

Dankjewel! Ik ben er ook erg blij mee! :)

Neusje mag er zeker weten meer uit, gekke is dat ik daar altijd mee bezig ben in de training... Alleen nu combinatie van losrijden (vaak al laag en rond) en overgang richting galop maakte dat ik hem net wat te veel vastpak aan de voorkant. Maar al wel wat aanspanning vanuit achteren te zien, daar ben ik wel blij mee!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:52

Prachtige foto's Picassox! Ik hoop na dit weekend ook wat te kunnen spammen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 12:00

Ik heb vorig weekend een fotomeeting gehad (portretfoto's) en heb van een paar fotografen al foto's. Zal even wat gaan opzoeken want ik vind het ook wel leuk om te spammen. :D

Afbeelding

Afbeelding
Ze nam de term beentjes strekken wel heel serieus. :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<3

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 12:05

Leuke en lieve foto's Kaitlyn! Is ze nog erg aan het verharen of lijkt dat zo?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 12:13

Ja het ziet er een beetje vreemd uit op de foto's. :+

Het grootste gedeelte is eraf alleen er zitten een paar hardnekkige stukjes die nog niet heel graag willen.

Die donkere plekken die je ziet die krijgt ze rond deze periode. Hier zie je het ook op:
Afbeelding
Deze foto is precies aan jaar gemaakt voor de eerder geplaatste foto's.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 12:15

Komt door de zon denk ik! Dan gaan die plekjes die niet zijn verhaard zo oplichten!

Ze is wel heel knap Kaitlyn! :) Wat voor afstamming is het?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 12:31

Ja klopt, de zon deed aardig zijn best die dag. :j

Gibbie is springgefokt, haar vader is Hos d'O, vaders vader is Dollar dela Pierre die weer van Quidam de Revel is en de vader van haar moeder is Jasper.

Moeder komt uit de Balia stam, is L springen geweest en verder alleen maar als fokmerrie ingezet. Jasper was 1.60 springen en Hos d'O springt momenteel 1.40 / 1.45. Dollar de la Pierre en Quidam de Revel ook 1.60 springen maar die hengsten ken je wellicht wel die zijn wat bekender.

Mijn springinstructeur werd helemaal gek toen hij hoorde wat ik gekocht had. _O-