Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:00

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:07

Torius16 schreef:
@Sky As: idd springpaarden zijn over het algemen veel duurder dan dressuurpaarden en moeten de juiste instelling hebben.............maar dat ieder paard dressuur kan lopen tot Z??!!
Daar is wel wat voor nodig hoor! Als je de gemiddelde outdoor startlijsten bekijkt: B 150 / L1 120/ L2 60 / M1 45 / M2 30 / Z1 10 / Z2 5.
Dat heeft te maken met kwaliteiten paard én niet te vergeten kwaliteiten ruiter.....(alleen zijn de meesten stront eigenwijs en denken met een goed paard er wel te komen, maar succes komt je niet aanwaaien, daar moet je keihard voor werken!)
Als ik meeste advertenties lees waarin mensen zoeken naar: paard met potentie Z etc. etc. vraag ik mij af, waar blijven die mensen dan de jaren erna?
Niks ten nadele maar ik rij echt al vele jaren en eerlijk is eerlijk in de top kom ik steeds weer dezelfde namen tegen.....niet alleen in de basiswedstrijdsport maar ook in de Topsport echt nieuwelingen zijn er niet.

Ik heb mijn wedstrijdpaard door omstandigheden maar uitgebracht tot het L2 + winst door o.a. gebrek aan financiele mogelijkheden, trainde thuis & bij mijn instructeur in Antwerpen vrolijk door Zz-Z niveau. Paard liep een blessure op toen ik hem uitbestede, en daarna vond ik het niet eerlijk meer om hem voor de hoge sport in te zetten. Ik ken in ieder geval ook héél veel mensen die niet de directe ambitie hebben om (sub)top te starten, maar het er in de dagelijkse trainingen wel ambieeren. Gewoon omdat ze zich daar goed bij voelen...
Toen ik destijds bij een zeer gerenomeerde stal trainde werd mijn moeder aangeraden een ex-grand prix paard van junior stv voor mij te kopen... want ja, ik reed nu maar een eenvoudig russisch vosruintje zonder papieren, ik had duidelijk feeling voor het echt hoge werk maar het ontbrak me aan een kwalitatief goed paard. Dit zou dé kans zijn.... Maar ik voelde niet zo nodig de behoefte om de subtop te bestormen en koos opnieuw voor een 'gewoon' wedstrijdpaard. Uiteindelijk had ik dat zelfde 'eenvoudige' vosruintje binnen de kortste keren M2/Z1 klaar en kon hij een keurige proef laten zien. Nee geen spectaculaire gangen, maar hij deed het wel tot verbazing van velen.

Z is mijn inziens niets bijzonders, en vergt NIETS wat een doorsnee GEZOND paard niet aan zou kunnen. Ik kan echt talrijke voorbeelden noemen van paarden die zonder het label 'Geweldig sportpaard' toch heel goed hebben meegedraaid in de basissport (wat mijn inziens het geval is tot het ZZ-L). Van tuigers tot fjorden, een oude egyptische schimmel met cornage, mijn oude russische vosruin welke als scharminkel binnenkwam en binnen een jaar een heel fatsoenlijke Z1 proef kon laten zien.... De schimmel met ezeluiterlijk van mijn vriendin, het heeft 4 jaar geduurd maar uiteindelijk haalde ze dan toch winst in het Z. Maar het hangt van heel veel factoren af;

De ambitie van de ruiter om werkelijk zijn/haar paard te presenteren in de ring, de financieën om elke week op wedstrijd te gaan, het gebrek aan lesmogelijkheden, de discipline om keihard te werken etc.etc. Als je bereid bent om hard te werken krijg je ieder GEZOND paard in het Z-dressuur geklasseerd, daar twijfel ik niet echt aan. Tegen de tijd dat we moeten beginnen aan passages en piaffes wordt het andere koek, maar dat is ook niet bepaald meer basissport te noemen.
Laatst bijgewerkt door Pinda_Dipje op 25-11-11 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:07

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:12

Pinda_Dipje schreef:
Torius16 schreef:
@Sky As: idd springpaarden zijn over het algemen veel duurder dan dressuurpaarden en moeten de juiste instelling hebben.............maar dat ieder paard dressuur kan lopen tot Z??!!
Daar is wel wat voor nodig hoor! Als je de gemiddelde outdoor startlijsten bekijkt: B 150 / L1 120/ L2 60 / M1 45 / M2 30 / Z1 10 / Z2 5.
Dat heeft te maken met kwaliteiten paard én niet te vergeten kwaliteiten ruiter.....(alleen zijn de meesten stront eigenwijs en denken met een goed paard er wel te komen, maar succes komt je niet aanwaaien, daar moet je keihard voor werken!)
Als ik meeste advertenties lees waarin mensen zoeken naar: paard met potentie Z etc. etc. vraag ik mij af, waar blijven die mensen dan de jaren erna?
Niks ten nadele maar ik rij echt al vele jaren en eerlijk is eerlijk in de top kom ik steeds weer dezelfde namen tegen.....niet alleen in de basiswedstrijdsport maar ook in de Topsport echt nieuwelingen zijn er niet.

Ik heb mijn wedstrijdpaard door omstandigheden maar uitgebracht tot het L2 + winst door o.a. gebrek aan financiele mogelijkheden, trainde thuis & bij mijn instructeur in Antwerpen vrolijk door Zz-Z niveau. Paard liep een blessure op toen ik hem uitbestede, en daarna vond ik het niet eerlijk meer om hem voor de hoge sport in te zetten. Ik ken in ieder geval ook héél veel mensen die niet de directe ambitie hebben om (sub)top te starten, maar het er in de dagelijkse trainingen wel ambieeren. Gewoon omdat ze zich daar goed bij voelen...
Toen ik destijds bij een zeer gerenomeerde stal trainde werd mijn moeder aangeraden een ex-grand prix paard van junior stv voor mij te kopen... want ja, ik reed nu maar een eenvoudig russisch vosruintje zonder papieren, ik had duidelijk feeling voor het echt hoge werk maar het ontbrak me aan een kwalitatief goed paard. Dit zou dé kans zijn.... Maar ik voelde niet zo nodig de behoefte om de subtop te bestormen en koos opnieuw voor een 'gewoon' wedstrijdpaard. Uiteindelijk had ik dat zelfde 'eenvoudige' vosruintje binnen de kortste keren M2/Z1 klaar en kon hij een keurige proef laten zien. Nee geen spectaculaire gangen, maar hij deed het wel tot verbazing van velen.

Z is mijn inziens niets bijzonders, en vergt NIETS wat een doorsnee GEZOND paard niet aan zou kunnen. Ik kan echt talrijke voorbeelden noemen van paarden die zonder het label 'Geweldig sportpaard' toch heel goed hebben meegedraaid in de basissport (wat mijn inziens het geval is tot het ZZ-L). Van tuigers tot fjorden, een oude egyptische schimmel met cornage, mijn oude russische vosruin welke als scharminkel binnenkwam en binnen een jaar een heel fatsoenlijke Z1 proef kon laten zien.... De schimmel met ezeluiterlijk van mijn vriendin, het heeft 4 jaar geduurd maar uiteindelijk haalde ze dan toch winst in het Z. Maar het hangt van heel veel factoren af;

De ambitie van de ruiter om werkelijk zijn/haar paard te presenteren in de ring, de financieën om elke week op wedstrijd te gaan, het gebrek aan lesmogelijkheden, de discipline om keihard te werken etc.etc. Als je bereid bent om hard te werken krijg je ieder GEZOND paard in het Z-dressuur geklasseerd, daar twijfel ik niet echt aan. Tegen de tijd dat we moeten beginnen aan passages en piaffes wordt het andere koek, maar dat is ook niet bepaald meer basissport te noemen.

Dank je Pindadipje, dat is dus precies wat ik bedoel. En dat vele paarden het niet lopen, ligt 9 van de 10 keer NIET aan het paard, maar aan de ruiter met beperkte mogelijkheden.
Als jij een paard hebt, die tactzuiver loopt, zijn de oefeningen een kwestie van aanleren en oefenen en verbeteren! Ik zal niet zeggen dat je met een simpel paard bovenaan mee zult rijden, maar als jij netjes rijdt, rij je vanzelf je punten bij elkaar.
Bij springen is het nu eenmaal wel iets anders. Een paard zonder vermogen, kan gewoon geen 1.30 springen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:13

Mee eens, die Obelisk is inderdaad veel te duur:) maar misschien kan daar nog wel wat mee geregeld worden. You never know.

Johnnydepony

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:16

De naam past er dan wel weer goed bij....

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:18

Torius16 schreef:

Ik heb nergens gezegd dat springpaarden duurder zijn dan dressuurpaarden, want dit is niet helemaal waar!
dressuurpaarden is veel makkelijkere handel dan springpaarden! die moeten aan nog meer eisen voldoen. Dressuurpaard moet mooi, braaf en goede gangen hebben (even algemeen genomen) en springpaarden moeten daarbij ook nog eens over vermogen, en voorzichtigheid en instelling beschikken.

Ik ben nog altijd van mening, dat een paard zonder lichamelijke beperkingen met een goede ruiter op zijn rug hoog kan lopen (tot of tot en met het Z).
Zoals je zelf al zegt, je komt iedere keer dezelfde ruiters tegen, en hoe komt dat, precies......omdat die goed genoeg zijn om hun paarden zo te trainen dat ze bovenaan mee komen.

Ik heb zelf een Hornet Rose gereden, alles behalve een dressuurpaard! (zelfs zijn gangen waren matig te noemen).....en toch reed ik altijd bovenaan mee (B en L, paard was namelijk pas 4)....en waarom? gewoon omdat hij netjes voor elkaar was, niks bijzonders, maar netjes, ik er netjes recht opzat en gewoon mijn proef reed zonder haperingen.
Ik werd niet vaak eerste, maar dat was omdat hij daar weer te gewoontjes voor was, toch had ik binnen enkele wedstrijden mijn punten bij elkaar.
Wegens onenigheid met de eigenaar ben ik ermee gestopt, had toen punten voor het L2. Dit paard, wat zijn lijf niet helemaal mee had, en normale gangen had, weet ik zeker als ik die nog 3 jaar had kunnen rijden dat we uiteindelijk M/Z dressuur waren geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:54

De twee paarden die ik heb gehad waren allebei springen gefokt en hadden toch de potentie om Z te worden, maar zijn het niet geworden. De eerste verongelukte toen ik b i j n a Z mocht starten, ik had de stang en trek al afgestoft en mijn hoed ook. Mijn tweede heb ik verkocht, die is nu 4 en gaat volgend jaar de wedstrijden in. Dat paard kan nog meer dan Z, maar die dingen kosten tijd, bloed, zweet, tranen, moed, beleid en trouw.

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:44

Sky_As schreef:
Torius16 schreef:

Ik heb nergens gezegd dat springpaarden duurder zijn dan dressuurpaarden, want dit is niet helemaal waar!
dressuurpaarden is veel makkelijkere handel dan springpaarden! die moeten aan nog meer eisen voldoen. Dressuurpaard moet mooi, braaf en goede gangen hebben (even algemeen genomen) en springpaarden moeten daarbij ook nog eens over vermogen, en voorzichtigheid en instelling beschikken.

Ik ben nog altijd van mening, dat een paard zonder lichamelijke beperkingen met een goede ruiter op zijn rug hoog kan lopen (tot of tot en met het Z).
Zoals je zelf al zegt, je komt iedere keer dezelfde ruiters tegen, en hoe komt dat, precies......omdat die goed genoeg zijn om hun paarden zo te trainen dat ze bovenaan mee komen.

Ik heb zelf een Hornet Rose gereden, alles behalve een dressuurpaard! (zelfs zijn gangen waren matig te noemen).....en toch reed ik altijd bovenaan mee (B en L, paard was namelijk pas 4)....en waarom? gewoon omdat hij netjes voor elkaar was, niks bijzonders, maar netjes, ik er netjes recht opzat en gewoon mijn proef reed zonder haperingen.
Ik werd niet vaak eerste, maar dat was omdat hij daar weer te gewoontjes voor was, toch had ik binnen enkele wedstrijden mijn punten bij elkaar.
Wegens onenigheid met de eigenaar ben ik ermee gestopt, had toen punten voor het L2. Dit paard, wat zijn lijf niet helemaal mee had, en normale gangen had, weet ik zeker als ik die nog 3 jaar had kunnen rijden dat we uiteindelijk M/Z dressuur waren geworden.

Hier ben ik het helemaal niet mee eens. Springpaarden kun je op vrij jonge leeftijd al laten vrij springen. Dan heb je al een indicatie. Het zegt niet alles en het klopt ook niet altijd maar je hebt tenminste iets...

Dat een dressuur paard mooi en braaf en goede gangen moet hebben klopt misschien voor een Z dressuurpaardje die nooit vooraan mee gaat lopen. Maar als jij het hogere werk in wil dan heb je ook voor dressuur een paard met karakter nodig. Een paard die er altijd aan blijft trekken altijd go heeft...
En kijk maar eens in de top van de dressuur paarden... Makkelijke paarden? Nee echt niet.

En dan is het ook nog zo dat je van een dressuurpaard onmogelijk kan bepalen of hij later de piaffe passage gaat doen... Dat zijn dingen waar je als ze 3 of 4 zijn niks over kunt zeggen...

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:49

Goh wat een verhaaltje niet teweeg kan brengen!
Handel in springpaarden is meer dan dressuurpaarden. Kijk maar hoeveel handel er gebeurt op springconcoursen in tegenstelling tot dressuurwedstrijden.
Een beetje springpaard is duur omdat idd een goed springpaard met vermogen en instelling moeilijker te vinden is.
Voorbeeld? Een 1.40 paard (dus na de ZZ=1.35) brengt zo 200.000 op. Dat zie ik een ZZ-L/ZZ-Z dressuurpaard minder makkelijk doen. Deze liggen rond de 100.000.
Een 4-jarig groen springpaard? Vorig jaar nog de plas overgegaan voor een bedrag waar je een aantal leuke trailers voor koopt!
Ik deel dus je mening niet Sky_As dat handel in dressuurpaarden makkelijker is dan springpaarden, want die ervaring heb ik niet.
Echter veel meer mensen rijden dressuur dan dat ze springen en velen durfen gauwer te dressuren dan te springen.
Daar zit een wezelijk verschil in qua vraag en aanbod!

Fact? Kijk naar de veilingen van springpaarden en dressuurpaarden en je zal schrikken van de gem. prijs van een springpaard in verhouding tot dressuurpaard.
Z lopen? Dat wordt met een paard met een hoge achterhand, zware halsaanzet etc. echt niet makkelijk hoor.
Over een hindernis van 1.40? Een paard zal dan behalve instelling toch echt ook lengte moeten hebben. 1.40 hoog is ook 1.40 breed hé!
Een natuurlijk kan het. Maar er is een verschil in 5 wedstrijden rijden en 10 wp halen of 10 wedstrijden rijden en nét 5 wp halen......
En ik lees ook: ja ik stond niet bovenaan, de weg was lang etc. Ja dat is dus het verschil.
Ik kan een proef rijden met 2x een drie er in en 2x een vier, maar als ik dan 6 zevens haal en 4 achten, tja kan ik toch nog een wp en een prijs ophalen....
Dát is het verschil! En ik weet dat niet iedereen die ambitie heeft, maar kom op ga je dan elke week op wedstrijd om onderaan te staan?
Of ga je heen omdat je wilt weten waar je staat en of datgene wat je hebt geleerd/geoefend wordt beloond?

Nee niemand heeft die ambitie, willen gewoon leuk rijden etc. En toch als ik dit topic lees willen de meesten een leuk paard die wedstrijden kan lopen en wat is er nu leuker dan op wedstrijd gaan en met winst terug komen?

Lovely schreef ook datgene wat ik een aantal pagina's eerder schreef, dat het een kwestie van keihard trainen is.
Daarbij is hoe je het ook wendt of keert de kwaliteit van je paard echt van belang en veel goede ruiters weten dat.
Denk je echt dat Anky op een paard stapt die middelmatig is maar omdat ze zelf weet hoe ze dat moet trainen het doet omdat ze dan vanzelf wel bovenaan komt?
Denk het niet.
Ook geef je aan Sky_As dat je denkt dat je na een jaar of drie wel M/Z was geweest met dat paard. Je had de punten voor het L2.
Theoretisch gezien is dat 30 proeven met winst rijden voor deelname aan het Z snap je dan dat ik jouw 3 jaar dan een ruim begrip vind?
Met een 6 jarig kwalitatief goed paard is dat in 1 jaar te realiseren ( ik weet mensen die na één weekend wedstrijd rijden al konden promoveren naar een andere klasse!)
Daar zit het grote verschil in. De weg die je aflegt.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:00

maar goed dat ik dan niet naar een springpaard opzoek ben :Y)

ben het wel eens dat er niemand wedstrijden rijd zonder graag met een winstpunt thuis te komen...

ik hoop dat ik morgen kan zeggen dat ik eindelijk een paard gevonden heb :j

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:03

Nathe ik duim voor je! Hoe laat weet het denk je? Het is leuk paardje!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:12

Succes adin van het weekend

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:19

ik ga morgen om 12 uur naar daar (het is zo'n 50 min rijden)

Dan zie ik haar vrij lopen en tijdens het opzadelen en opstappen (vorige keer zat er er al op)
En als dat allemaal goed gaat dan kunnen we bespreken wanneer ze komt enz...

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:20

Dank je! Heb er zin in :)

Spannend nathe!

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 18:27

Succes Adin en Nathe,

Ik ga dinsdag ook weer kijken naar een paard.
Een 2,5 jarige zucchero merrie.

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:34

@Ingetje : Zucherro, daar hebben wij dit jaar mee gedekt, even afwachten dus wat we volgend jaar krijgen.
Ben erg nieuwsgierig wat je van de merrie vind, ik was nl. nogal gecharmeerd van Zucherro zelf......(en ik vond Dineke ook erg sympathiek!).
Als je foto of beeldmateriaal hebt; ik hou me aanbevolen!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:53

Leuk om alle ervaringen zo te lezen over het aanschaf van een dier! De mijne heb ik inmiddels al 5 jaar. Toen kwam ik ook met heel wat anders thuis dan waar ik naar zocht.

Maar nu zoek ik een andere baas voor hem. Ik reageer alleen op gevraagd en hij staat niet op internet te koop.

Wat me dan vooral opvalt is dat veel mensen die een braaf paard zoeken, netjes opgevoed, 100% mak in alles en dan ook graag nog wat kwaliteit voor in de ring.... En budget hebben van €3000,-.... En dan ook graag met een papiertje erbij en volledig goedgekeurd.

Tja dan kan de markt op zijn gat liggen, maar deze parels, die echt niet heel dik voor het oprapen liggen... Die vind je niet. Een budget van €6000,- a €7000,- + mag je wel uittrekken voor deze dieren. Of je moet consessies gaan doen. Jonger paard, minder talent, minder braaf, minder opgevoed....

Er zijn niet veel eigenaren met dit soort paarden die bereid zijn te zakken in de prijs. Ze zullen ook gek zijn om het brave en fijne paard weg te geven.

Elke keer weer klapper in met mijn ogen als ik de beschrijving en dan het budget zie.

Verder, de markt ligt op zijn gat. Dus dit is wel een uitgelezen kans om wat talent weg te kapen voor een veel lagere prijs dan pakweg 4 jaar geleden.

En blijf gevraagd advertenties plaatsen. Er zijn echt meer eigenaren zoals ik die hun paard niet op de sites hebben staan. Dat zijn vaak eigenaren die een fijne plek zoeken. Maar dat zijn ook de eigenaren die sommige kopers afslaan omdat het niet past of het vertrouwen er niet is.

Succes met zoeken!

O ja, ook staan er veel dieren nog steeds te duur erop. Laat je niet afschrikken en bel wat de uiterste is. Vaak kan dat best een heel stuk omlaag!

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:11

@ Nathe, Adin en Ingetje: de spanning stijgt weer in dit topic :)) Allemaal veel succes!! Oh ja, en Ingetje, er staat ook nog een mooie grote Oscar te koop op SH, heel jeugdig dus hij zal ook nog wel een stukje groeien.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:29

Ik denk dat ik me zachtjes aan ook in dit topic ga mengen..
Ik ben op zoek naar een leuke 3 of 4 jarige met goede gangen en die ook goed kan springen. Het moet een paard zijn dat fijn is om te rijden en hij/zij moet uitstraling hebben. Hij/zij hoeft nog niet ver doorgereden te zijn, want dat vind ik zelf heel leuk om te doen. De stokmaat ong tussen de 1.65 en 1.70 (of ietsje hoger/kleiner), en mijn budget zet ik maar even op tot de 10. Heb nog niet zoveel spaargeld verzameld, maar ik heb nog wel wat achter de hand.
Ik wil eigenlijk pas over een paar maandjes op zoek, omdat ik eerst mijn huidige paard wil verkopen. Maar ik ben vandaag wel voor het eerst bij een paardje gaan kijken die ik toch wel heul leuk vond, de Oscar x Rhodium ruin die op Bokt staat en die hier ook al vaker besproken is ;)

Ik ben het trouwens ook gruwelijk eens met het stukje van Winbitches. En dan helemaal over de gevraagd advertenties. Ik wil mijn paard ook verkopen, maar die gaat (voorlopig) nog niet zomaar in een advertentie. Ik reageer liever op gezocht advertenties.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:50

WinBinChes schreef:
Wat me dan vooral opvalt is dat veel mensen die een braaf paard zoeken, netjes opgevoed, 100% mak in alles en dan ook graag nog wat kwaliteit voor in de ring.... En budget hebben van €3000,-.... En dan ook graag met een papiertje erbij en volledig goedgekeurd.

Tja dan kan de markt op zijn gat liggen, maar deze parels, die echt niet heel dik voor het oprapen liggen... Die vind je niet. Een budget van €6000,- a €7000,- + mag je wel uittrekken voor deze dieren. (edit)

Er zijn niet veel eigenaren met dit soort paarden die bereid zijn te zakken in de prijs. Ze zullen ook gek zijn om het brave en fijne paard weg te geven.

Helemaal mee eens!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:33

Leuk Snoekiej. Grappig dat er ook echt meer zijn die niet zomaar hun paard erop zetten :D Op mp zijn altijd erg weinig gevraagd advertenties. Erg jammer vind ik dat. Mijn eerste paard heb ik ook gekocht nadat ik een reactie had op mijn gevraagd advertentie.

Succes voor de dames die van het weekend op pad gaan!

verwdrgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:09

stefke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:20

Ik wil jullie attenderen op mn merrrie die ik te koop heb gezet.

Afbeelding

zie voor meer foto's http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=5&t=1572468

paard heeft zeer veel potentie voor dressuur, en laat een leuke spong zien. (ze vindt springen heel erg leuk). een 3/4 broer heeft in de selecties voor Verden gereden. Ze is echt bomproof en nergens bang van.

De reden van verkoop is dat ik niet zoveel potentie heb :+ en niet de tijd/ambitie heb om verder in de sport te komen.

Ze hoeft niet per direct weg. Maar als de juist persoon zich aandient en er een goede "klik" is wil ik zeker onderhandelen over de prijs.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:08

Gefeliciteerd verw!