Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hissa_co schreef:Ik ben ook NIET voor de slacht... Ik wil echt niet zitten met het idé dat iemand anders mijn paard oppeuzeld. BAHTog vind ik inslapen ook niets..... Ik woon in Noorwegen, en hier kun je je paard ook laten om het naar te zeggen "af laten schieten" door de dierenarts.... Als je paard dan op sterven licht, kun je kiezen... Of in laten slapen, of de dierenarts schiet hem zelf dood...dan gaat ie NIET naar de slacht...Ik denk dat ik dan liever me paard laat afschieten... Dan geef ik je hoefsmit gelijk...Liever in 1 keer boem dood...Dan dat ie nog 2 uur ligt te lijden.... Maar slacht? NOOIT!
Miryamk schreef:Pas op Snoevie
beantsje schreef:Klopt, dat gebeurt helaas nog steeds wel eens.
En weet je wat ik dan erg vind? Dat degene die hem dan koopt, zegt dat hij het paard 'gered' heeft van de slacht!
Echt walgelijk. De rijpaarden die naar de slacht gaan, gaan er voor het overgrote deel heen omdat ze niet meer te genezen zijn.
(dat was voor mij dan ook een extra reden om mijn paard zelf vast te houden tijdens het schieten)
tina schreef:uiteraard gaan er veel ongeneeslijke paardjes naar de slacht ,maar ook ouderdom ,veulenoverschot van fokkers (shetlanders NL en halflingers Dld) en zomerexceem zijn slachtredenen bv net als niet willen laten berijden ,gedragsproblemen van gezonde paarden
gelukkig ben jij zeker dat je paard geschlacht is vooral als pijn heeft![]()
begrijp me goed ,tegen slachten niet geheel tegen(mijn eigen laat inslapen) maar tegen kwellende schlachtransporten van welke soort dier ben ik radikaal op tegen
ook dat er paarden naar slager gaan die pijnloos! een goede 2e leven kunnen hebben als grasmaaier ,recreatiepaard of wat dan ook![]()
en vooral veulenvlees vind ik afgrijselijk
IKbenEllen schreef:tina schreef:uiteraard gaan er veel ongeneeslijke paardjes naar de slacht ,maar ook ouderdom ,veulenoverschot van fokkers (shetlanders NL en halflingers Dld) en zomerexceem zijn slachtredenen bv net als niet willen laten berijden ,gedragsproblemen van gezonde paarden
gelukkig ben jij zeker dat je paard geschlacht is vooral als pijn heeft![]()
begrijp me goed ,tegen slachten niet geheel tegen(mijn eigen laat inslapen) maar tegen kwellende schlachtransporten van welke soort dier ben ik radikaal op tegen
ook dat er paarden naar slager gaan die pijnloos! een goede 2e leven kunnen hebben als grasmaaier ,recreatiepaard of wat dan ook![]()
en vooral veulenvlees vind ik afgrijselijk
Vind jij het acceptabel een dier met ernstig zomerexceem een goed 2e leven te gunnen? Een leven met alleen maar jeuk? Sorry hoor, ik vind het van dierenliefde getuigen als je daar een eind aan maakt.
Ik geloof niet dat er iemand in dit topic te vinden is die VOOR die transporten naar Italie is. Sterker nog, ik denk dat er niemand op heel Bokt te vinden is.