beantsje schreef:Klopt, dat gebeurt helaas nog steeds wel eens.
En weet je wat ik dan erg vind? Dat degene die hem dan koopt, zegt dat hij het paard 'gered' heeft van de slacht!
Echt walgelijk. De rijpaarden die naar de slacht gaan, gaan er voor het overgrote deel heen omdat ze niet meer te genezen zijn.
(dat was voor mij dan ook een extra reden om mijn paard zelf vast te houden tijdens het schieten)
tja dan vind je mij vast ook walgelijk
mijn laaste is nml wel gered van de slachttransport italie en we werken hard op ander topic in dld om er iedere keer degene die wel een goede kans hebben op 2e leven er uit te halen op overslagstation
uiteraard gaan er veel ongeneeslijke paardjes naar de slacht ,maar ook ouderdom ,veulenoverschot van fokkers (shetlanders NL en halflingers Dld) en zomerexceem zijn slachtredenen bv net als niet willen laten berijden ,gedragsproblemen van gezonde paarden
gelukkig ben jij zeker dat je paard geschlacht is vooral als pijn heeft
begrijp me goed ,tegen slachten niet geheel tegen(mijn eigen laat inslapen
) maar tegen kwellende schlachtransporten van welke soort dier ben ik radikaal op tegen
ook dat er paarden naar slager gaan die pijnloos! een goede 2e leven kunnen hebben als grasmaaier ,recreatiepaard of wat dan ook
en vooral veulenvlees vind ik afgrijselijk