Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 22:40

tamary schreef:
Zoals ik zeg : naar mening van de wolf is er niet genoeg ander/interessanter voedsel zoals wild om van het vee af te blijven. Dat mensen daar een andere mening over hebben of aangeven dat dat het gevolg is van soort omheiningen veranderd daar niks aan.

Ok, zo had ik hem niet gelezen.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 08:20

Miran schreef:
josien_m_ schreef:
Nee dat ben ik niet met jullie eens. Er mee omgaan beschrijft hij als in : hoeveel schade wordt acceptabel gevonden. En daar lijkt het me juist wel om te gaan. Ook hier in Nederland, net als in de Afrikaanse landen of Canada. Het spanningsveld tussen wat mensen willen en wat dieren doen, blijft zeker bestaan. Dat is van alle tijden ook, zou ik zeggen en geldt ook voor dieren onderling. (ben je jager of gejaagde? als dier dan)

Gezien de berichten wordt de schade daar ook niet acceptabel gevonden. In geen enkel Europees land inderdaad, vanuit Oostenrijk, Italie en Scandinavie zie je ook zulke berichten.

Ik vrees wel, dat vanwege de bevolkingsdichtheid in NL, we hier als voorbeeld zullen worden genomen voor wolfmanagement in andere Europese landen.

De WUR heeft al een grote Europese subsidie in de wacht gesleept om te onderzoeken waar de perceptie en attitude rondom de terugkeer van de wolf ‘grote roofdieren’ hier in NL vandaan komt.
Het mooie is wel, dat ze hiervoor in gesprek willen gaan met verschillende belanghebbenden. Wie of wat ‘belanghebbenden’ zijn, kan ik online nog niet terugvinden. Aannemelijk lijkt het me dat hier ook zeker veehouders tussen horen te zitten. En wellicht ook wel paardeigenaren.
Woon je of sta je in het Renkums of Heelsums Beekdal, dan zou je je komend jaar wellicht kunnen aanmelden voor een interview binnen deze onderzoekslijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 09:56

Popstra

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 19:43

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 19:49

Bij Diever is een vrouw met honden achtervolgd door 4 wolven. Het wordt steeds enger en ik ben benieuwd wanneer het echt fout gaat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 19:53

pillow schreef:
Bij Diever is een vrouw met honden achtervolgd door 4 wolven. Het wordt steeds enger en ik ben benieuwd wanneer het echt fout gaat.

Het is al echt fout gegaan, maar die enge dierenclubjes zijn daarmee naar de rechter gegaan want het was de fout van de "boer" met zijn goed gekeurde omheining, dat hij werd gebeten.
En het dier geschoten werd.

Ik ben bag dat als er een fietser word gegrepen (of wie ook) dat het diens schuld was, moest die maar stil gaan staan :j
Borretje is nooit fout...

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 20:05

pillow schreef:

Ja, en dit mag blijkbaar. Er was toch een protocol ? Met veiligheidsmaatregelen. Wanneer in te grijpen, bij onvoldoende schuwe wolven.
Maar er gebeurt weer niets. Mensen raken hun leefgebied kwijt, kunnen niet meer recreëren in hun eigen natuur.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 20:35

Ik heb nog wat vuurwerk liggen, dat moet in het vervolg maar mee.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 20:46

Ik zou zeven kleuren schijten met 4 achtervolgende wolven...

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 21:30

Popstra schreef:

Wie weet vinden ze dat wel aantrekkelijk en blijven ze daar bij hangen. Kun jij maken dat je weg komt.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 22:30

pillow schreef:
Popstra schreef:

Wie weet vinden ze dat wel aantrekkelijk en blijven ze daar bij hangen. Kun jij maken dat je weg komt.

Je haalt de zeven kleuren schijtjes door de war met de zeven geitjes :')

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 22:51

Stel je voor dat je achtervolgd wordt door 4 herders. Kun je de politie bellen en een hoop actie. Immers gevaarlijke situatie. Nu blijkbaar anders.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 22:55

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 23:02

Dan zitten we op 8?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 23:07

Coby schreef:
Dan zitten we op 8?

Hoe bedoel je?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 23:17

Ilse_123 schreef:
pillow schreef:

Je haalt de zeven kleuren schijtjes door de war met de zeven geitjes :')

Nou nee dat heeft een heel ander verloop. Meer de dodenrit van drs. P

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 23:20

Een stal in Elspeet stopt met de groepslessen ivm de aanwezigheid van wolven.

https://www.iwfstables.nl/nieuws/

Ik krijg steeds meer de indruk dat het de lobby van de voorstanders hier om te doen. Mensen afstand laten doen van vee en hobbydieren.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 23:27

pillow schreef:

Is hier een melding of beeld van?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 23:29

Popstra schreef:

Ik ook, vooral omdat ik een halve herder heb die nogal beschermend is naar mij. Die wordt verscheurd.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 23:31

Ik weet wel dat ik niet in staat ben om dan te filmen of te fotograferen.
Dat is toch hooguit vast te leggen als je die dieren toevallig al op de camera vastlegt en ze zetten dan een achtervolging in of door een omstander die of het benul heeft te filmen of juist onbenullig is om het te filmen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 23:38

Denk ik ook hoor tienus, maar voor bewijs is het wel belangrijk dat het op beeld vastgelegd is .
Ik weet nog het filmpje van de wolf die toenadering zocht bij een wandelende hond en hoe verschillend mensen ernaar keken . Bij de een vond de wolf schattig want hij wilde vast met het hondje spelen, ik vond het een onderzoekende wolf die keek tot hoe ver de grens lag en of hij erover heen kon

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 00:14

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:06

Mijn hond is hartstikke loops. Ik ben daar dus ook zo bang voor, dat ze achter me aan komen. Ben ook al achtervolgd door loslopende honden :+ loop al bewust in gebied met aanlijnplicht. En ga nu niet naar de Veluwe, waar heel veel wolven zitten. Maar hier in de regio lopen ze gewoon langs de kerk := ook in Leusden en Woudenberg weer zichtmeldingen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:10

Verhuizen *\o/* hier is ook veel bos en nog wolf vrij :=

Maar even serieus als je toch met je hondje door 4 wolven wordt achtervolgt.... ik zou 'm ook behoorlijk schijten en geen idee hebben hoe te reageren. Hopen dat je zo snel mogelijk het bos uit bent en nog andere mensen tegen komt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:23

Skessa_ schreef:
Verhuizen *\o/* hier is ook veel bos en nog wolf vrij :=

Maar even serieus als je toch met je hondje door 4 wolven wordt achtervolgt.... ik zou 'm ook behoorlijk schijten en geen idee hebben hoe te reageren. Hopen dat je zo snel mogelijk het bos uit bent en nog andere mensen tegen komt.

Ik zou toch wel iets sneller doorlopen. Eigenlijk heb je als mens al niets in te brengen tegen 1 wolf. Je kan proberen hem in z’n oog te prikken. Maar met onze “klauwen” en “tanden” of kracht gaan we het echt niet winnen. Laat staan tegen 4.