Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vivat

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:59

Ja die camera’s zullen ze wel een tijdje laten filmen en dan wisselen oid. Denk niet dat ze overal WiFi in het bos hebben :D
Maar dat wolven iets gaan doen aan teveel zwijnen geloof ik nu eerlijk gezegd helemaal niet meer :=

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 00:16

Vivat schreef:
Ja die camera’s zullen ze wel een tijdje laten filmen en dan wisselen oid. Denk niet dat ze overal WiFi in het bos hebben :D
Maar dat wolven iets gaan doen aan teveel zwijnen geloof ik nu eerlijk gezegd helemaal niet meer :=

Dat was wel nuttig geweest in ieder geval :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 03:00

Eind november was alle blad wel van de bomen. Ik geloof niet dat ze maar 1x per kwartaal die sd kaartjes verzamelen.

Ik denk dat dit tijdstip gekozen is om de publieke opinie te beïnvloeden na de negatieve aandacht afgelopen week.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 16:52

Wat ik me nu af vraag.... Door de komst van de wolf leren de zwijnen dus massaal dat verdedigen een zeer goed middel is om te overleven. Het afgelopen jaar al veel situaties gehoord waarin zwijnen richting mensen serieuze aanvallen deden.
Ik ben ontzettend nieuwsgierig hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. Immers steeds meer zwijnen zullen leren dat aanvallen de beste verdediging is en dat dus ook steeds gemakkelijker gaan doen...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 18:46

Citaat:
Column - 27 januari 2022
Aandacht afleiden

Regelmatig lees ik dat schapenhouders niet moeten zeuren over dode dieren door aanvallen van wolven. Honden zouden immers ook voor veel dode schapen zorgen. Ik ben daarom maar eens in de cijfers gedoken. Afgelopen jaar werden er ruim 300 schapen gedood door een van de naar schatting 20 wolven in Nederland. Dat zijn gemiddeld 15 dode schapen per wolf. En dan tellen we de gewonde dieren en dieren met blijvend letsel niet mee. Een paar jaar geleden hebben we als LTO-vakgroep Schapenhouderij een stagiaire een enquête laten doen naar schade door loslopende honden. Op basis van die enquête werd het aantal door honden gedode schapen geschat op circa 1.440 per jaar. Wat mij, gezien de weinige meldingen die ik krijg, aan de hoge kant lijkt. Maar laten we uitgaan van die 1.440 dode dieren. In Nederland zijn er ruwweg 1,5 miljoen honden. Dat zijn gemiddeld 0,001 dode schapen per hond. Schapen hebben dus 15.000 maal meer te vrezen van een wolf dan van een hond. Wanneer het aantal wolven verder groeit zal ook het aantal dode schapen in een rap tempo hoger worden. Dan de aandacht afleiden richting honden is volstrekt onterecht. En ik blijf me daar tegen verzetten.

Saskia Duives-Cahuzak,
Voorzitter LTO-vakgroep Schapenhouderij

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 21:09

Over het onderwerp hybriden!
Zweedse wolven zijn hybriden
De zes wolven die in 2021 in het gebied Stora Börre zijn afgeschoten, waren voor 55% Duitse herder en 45% wolf. Drie kwamen uit Rusland en drie uit Letland.
Ronny Wester, de voorzitter van Save the Hunt, heeft vandaag antwoord gekregen op de DNA-monsters die hij bijna precies een jaar geleden naar een laboratorium in Duitsland heeft gestuurd.
De monsters tonen tien procent meer hond dan wolf.
- Je kunt van het antwoord denken wat je wilt, maar het is teleurstellend te moeten constateren dat de Zweedse autoriteiten niet in staat zijn de besluiten na te komen die zij zelf hebben genomen, namelijk dat hybriden niet in de Zweedse natuur mogen worden toegelaten", zegt hij.
Het was tijdens de wolvenjacht in het Stora Börre-gebied in de winter van 2021 dat Ronny Wester op eigen initiatief bloedmonsters heeft genomen van alle zes geschoten wolven.
Via contacten in Noorwegen zijn deze monsters vervolgens naar een laboratorium in Duitsland getransporteerd, en daar zijn de testresultaten nu binnen.
- De monsters vertellen me dat drie van de wolven uit Rusland komen en drie uit Letland. Ze zijn zelf nauwelijks hierheen gekropen. Ze hebben hulp gehad bij de reis, waarschijnlijk betaald door de Zweedse belastingbetalers," zegt hij.
In dezelfde testresultaten leert Ronny Wester ook dat alle wolven 55% Duitse herdershond in zich hebben en 45% wolf. Dit zou het vermoeden moeten bewijzen dat de Zweedse wolvenpopulatie bestaat uit hybriden die met menselijk toedoen zijn ontstaan.
- Als de genomen besluiten zouden worden nageleefd, zouden alle wolven in het land onmiddellijk worden afgemaakt," aldus Ronny Wester.
Ronny's testresultaat is een sensatie die alle krediet wegneemt bij regeringen, parlement en autoriteiten, terwijl de waarde van alle natuurbeschermingsorganisaties wordt gedevalueerd.
- Het is een schande dat Zweden heeft besloten hybriden te verbieden en tegelijkertijd bijdraagt aan de invoer, het uitzetten en de bescherming van deze ellende", zegt hij.
De staat heeft via subsidies de twee grote jagersorganisaties in de val gelokt en hen zo in verband gebracht met de sabotage die nu tegen hun eigen platteland wordt gericht. Het heeft ertoe bijgedragen dat regels en wetten zodanig zijn aangepast dat de rechterlijke macht onbeperkte rechten heeft om op te treden, zoals in de zaak Karl Hedin.
Misschien moeten we opmerken dat de kosten van de monsters de privé-portefeuille van onze president hebben getroffen. Een deel van de kosten is gedekt door contacten in Noorwegen

Bron https://www.facebook.com/groups/1487461181473552

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 23:27

Nee joh :oo zou dat in Nederland ook zo zijn Dierenfan?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 07:27

Vivat schreef:

Dat gaat een groep proberen duidelijk te krijgen. Veel gedrag wat de wolven hier vertonen zou dan wel duidelijk worden. Zoals redelijk ontspannen in omgeving van de mens zijn.
Daarnaast hybrides zijn niet beschermd dus mogen wel afgeschoten worden. Wat voor veel schapenhouders fantastisch nieuws zou zijn!! Echter veel instanties werken tegen of durven niet mee te werken aan die testen uit angst voor bedreigingen enz

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 09:33

Jee dat is ook wat.
Dat zou wel verklaren ja waarom ze zo tam zijn en ook juist in bevolkt gebied graag vertoeft.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:54

Zou inderdaad een hoop verklaren en gezien dat al hier genoemde onderzoek uit 2017 te verwachten. Dan krijg je echter wel ellende met vergoedingen, want die zijn er niet voor de verwilderde honden die het dan eigenlijk zijn.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:12

tamary schreef:
Zou inderdaad een hoop verklaren en gezien dat al hier genoemde onderzoek uit 2017 te verwachten. Dan krijg je echter wel ellende met vergoedingen, want die zijn er niet voor de verwilderde honden die het dan eigenlijk zijn.

Idd maarrrr dan hoef je niet lijdzaam 10 tallen aanvallen te bekijken maar kan men gericht volgen, posten en afschieten. Dat maakt de totale schadepost gelukkig gigantisch lager. Dan is er nog zeker wel steun nodig maar hopelijk kan men dan ook uiteindelijk bewijzen dat het uitgezette dieren betreft. De dader vinden en rekening presteren

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:47

dierenfan schreef:
Dat gaat een groep proberen duidelijk te krijgen. Veel gedrag wat de wolven hier vertonen zou dan wel duidelijk worden. Zoals redelijk ontspannen in omgeving van de mens zijn.
Daarnaast hybrides zijn niet beschermd dus mogen wel afgeschoten worden. Wat voor veel schapenhouders fantastisch nieuws zou zijn!! Echter veel instanties werken tegen of durven niet mee te werken aan die testen uit angst voor bedreigingen enz

Dan vraag ik mij af of echte wolven zich uberhaupt wel in Nederland zullen vestigen. Het is welhaast onmogelijk om bebouwing te ontwijken.

Daarnaast zijn natuurclubs niet vies van gedomesticeerde dieren als wilde dieren te verkopen. Hexk Runderen en Konikspaarden zijn immers ook geen echte wilde dieren.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:44

Daarom dus dat Jan Loos zo furieus reageert als hij niet (tijdig) wordt gecontacteerd bij een aanval of aanrijding van een wolf.
Stel je voor dat er iemand zonder zijn weten een staal neemt en dit laat onderzoeken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:50

Ik vraag mij al een tijdje af wat er uit een embark test zou komen, maar zo'n ding ergens hebben liggen is niet zo practisch en die wattenstaafjes zijn specifiek en hebben een houdbaarheidsdatum. Zou fijn zijn als ze die ook met getrokken haren zouden aanbieden.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:32

dierenfan schreef:
Vivat schreef:

Het zou heel veel verklaren. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat met bewijsvoering enzo.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 15:22

Merlen schreef:
Daarom dus dat Jan Loos zo furieus reageert als hij niet (tijdig) wordt gecontacteerd bij een aanval of aanrijding van een wolf.
Stel je voor dat er iemand zonder zijn weten een staal neemt en dit laat onderzoeken.

Dat roepen idd meer mensen nu. Je zou bijna een professional hiervoor in moeten huren. Is het niet Alberto Stegeman die ook veel gedaan heeft wat betreft illegale hondenhandel? Zo iemand lijkt mij hele goede contacten en mogelijkheden te hebben om dit soort dingen op te helderen

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:35

dierenfan schreef:
Merlen schreef:

Dat roepen idd meer mensen nu. Je zou bijna een professional hiervoor in moeten huren. Is het niet Alberto Stegeman die ook veel gedaan heeft wat betreft illegale hondenhandel? Zo iemand lijkt mij hele goede contacten en mogelijkheden te hebben om dit soort dingen op te helderen

Als dit waar is en verschillende mensen bijten zich er in vast dan is het een kwestie van tijd dat dit boven water komt. Dit lijkt me niet iets dat je oneindig verborgen kunt houden. Het zal ook heel goed kunnen kloppen aangezien Frans Vera al heeft laten zien dat hij heel goed in staat is om dieren illegaal uit te zetten. Deze mensen trekken alles uit de kast om hun wens natuur te realiseren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 17:11

Grappig, ik schreef namelijk een aantal maanden geleden dat ik het best dubieus vind dat er in no time zo veel wolven rond liepen in Belgie....

Ik werd voor gek verklaard door pro wolf.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 18:35

Popstra schreef:
Grappig, ik schreef namelijk een aantal maanden geleden dat ik het best dubieus vind dat er in no time zo veel wolven rond liepen in Belgie....

Ik werd voor gek verklaard door pro wolf.

Was idd heel gek toen. Zo waren er enkel 2 mannen en zo waren er koppels en werden er overal gezien

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:03

Zo zijn er ook in korte tijd zomaar 20 in NL...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:07

Popstra schreef:
Zo zijn er ook in korte tijd zomaar 20 in NL...

Zeg maar 40...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:58

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de boktregels en is daarom verwijderd
Laatst bijgewerkt door balance op 11-02-22 02:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: zie opmerking

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 00:20

Citaat:
Het gaat vaak om zeer bijzondere bloedlijnen, daarvan wil je niet één exemplaar kwijtraken”, zegt Glenn Lelieveld

:') die had ik nog niet eerder gehoord.
Alle wolven in Nederland zijn hier omdat er te veel familieleden waren op de plek waar ze vandaan komen. Lekker bijzonder hoor :roll:

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 01:31

Als hij ze niet kwijt wil raken, waarom houdt hij ze dan niet zelf achter een omheining. Veilig voor het verkeer. Geen aanvallen door kbh honden. Geen paard die er eentje dood trapt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 06:35

irmaz schreef:
Citaat:
Het gaat vaak om zeer bijzondere bloedlijnen, daarvan wil je niet één exemplaar kwijtraken”, zegt Glenn Lelieveld

:') die had ik nog niet eerder gehoord.
Alle wolven in Nederland zijn hier omdat er te veel familieleden waren op de plek waar ze vandaan komen. Lekker bijzonder hoor :roll:

Volgens mij was dat een opmerking die ging over de bloedlijnen van de paarden. Dat hij dus die omheining begrijpt want omdat die paarden zeer bijzondere bloedlijnen hebben wil de eigenaar niet dat ze op gegeten worden...... Alsof de bloedlijn van belang is als je paard kapot gevreten wordt......

Maar tja artikel is verwijderd zie ik... Nu is 180 cm hoge omheining een leuk idee maar als het gaas is kan hij het beter laten. Hij zou dan veel beter kunnen werken met kennel panelen voor honden met verticale spijlen. Dat is niet klimbaar en houd dus nog meer tegen. Zeker als je op de hoeken let. Zal misschien niet alles tegenhouden maar meer dan gaas. Wel onbetaalbaar voor de gemiddelde mens maar dat is die man niet echt te noemen haha