Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:17

anjali schreef:
@Spaansepony: nu zou ik toch nog wel willen weten wat de reden van die aparte hoefijzers die jij gezien hebt zou kunnen zijn. Heeft iemand een idee?Ik leer graag wat namelijk.

Losse botsplinters? Dat had mijne en die moest op een zooltje (maar dit is geen zooltje, weet ik)

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:40

anjali schreef:
@Spaansepony: nu zou ik toch nog wel willen weten wat de reden van die aparte hoefijzers die jij gezien hebt zou kunnen zijn. Heeft iemand een idee?Ik leer graag wat namelijk.

Ik ben ook rete benieuwd hoor. Ik kan nergens iets vinden op internet erover. Enkel dat deze functie van zo ijzer niet meer van nu is zeg maar. Maar hier zit gewoon een ijzer plaatje ipv zooltje

anjali

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:02

De mijne was ooit zo kort bekapt dat hij na 3 weken nog kreupel liep.Hij was ijzerloos maar moest toen van de DA ijzers met zooltjes. Maar die zooltjes waren van een soepel materiaal en ook had het ijzer verder een normale vorm,dus niet open aan de voorkant zoals dat op de foto in dit topic.Je moet er wel vanuitgaan dat als een paard een eigenaardig soort beslag heeft,dat er iets mis mee is.Enne, no foot no horse...

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 18:59

Onze pony is goedgekeurd en staat ook al bij ons. Kennismaking met de buurman ging eigenlijk prima. Er werd wat door de tralies gesnuffeld en daarna gingen ze over tot de orde van de dag. Morgen gaan ze naar buiten, wel met een draadje ertussen uiteraard, kijken hoe dat gaat.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:22

Spaansepony schreef:
[ [url=m/cvkOuC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heeft iemand hier ervaring mee?

Beetje hetzelfde idee als een omgekeerd ijzer. Werd (of word) nog wel eens gebruikt bij hoefbevangen paarden
Kwam dit tegen na wat googelen
https://paardenkliniekderaaphorst.nl/aa ... angenheid/

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:29

Het paard waar we vanavond nog naar zouden gaan kijken is helaas al verkocht. Omdat ik in eerste instantie geen reactie meer kreeg van de Lucky Boy mensen, toch maar weer een (aangepast) zoekertje op FB gegooid (Heb inmiddels wel afgeleerd om af te wachten). Heel veel reacties gehad, met een 2 echt hele leuke ... Dus morgenmiddag naar 1, dan naar België en dan zondag voor de 2x naar de Lucky Boy ruin. Bleek dat ze de hele nacht hadden lopen tobben met een kolieker en uiteindelijk in moeten laten slapen. Duizend maal excuses gehad voor het late reageren... Voelde me wel een beetje banketstaaf .

Kreeg trouwens ook die 7 jarige Rhodium aangeboden...

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:30

MairiMacBran schreef:
Onze pony is goedgekeurd en staat ook al bij ons. Kennismaking met de buurman ging eigenlijk prima. Er werd wat door de tralies gesnuffeld en daarna gingen ze over tot de orde van de dag. Morgen gaan ze naar buiten, wel met een draadje ertussen uiteraard, kijken hoe dat gaat.

Gefeliciteerd! Foto?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 06:56

mamabird schreef:
Het paard waar we vanavond nog naar zouden gaan kijken is helaas al verkocht. Omdat ik in eerste instantie geen reactie meer kreeg van de Lucky Boy mensen, toch maar weer een (aangepast) zoekertje op FB gegooid (Heb inmiddels wel afgeleerd om af te wachten). Heel veel reacties gehad, met een 2 echt hele leuke ... Dus morgenmiddag naar 1, dan naar België en dan zondag voor de 2x naar de Lucky Boy ruin. Bleek dat ze de hele nacht hadden lopen tobben met een kolieker en uiteindelijk in moeten laten slapen. Duizend maal excuses gehad voor het late reageren... Voelde me wel een beetje banketstaaf .

Kreeg trouwens ook die 7 jarige Rhodium aangeboden...

Ja, das een goede reden, maar dat kon jij niet weten natuurlijk.

Die Rhodium heb ik volgens mij ook gezien op Facebook. Oogt als een leuk paard.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 09:00

Kom er net achter dat ik dit topic had ontstipt :+

Jullie zoektocht schiet ook niet echt op he mamabird. Wellicht dat bij de 2e bezichtig het enthousiasme van jouw kant nog wat groeit omdat je verwachtingen nu wat lager liggen?

Wat zuur ArcoIris, maar beter dat dan dat je gaat kijken, enthousiast ben en hij de volgende dag is verkocht toch?

Bijzonder beslag Spaansepony, zou voor mij een behoorlijke rode vlag zijn :=

Ik heb na 4 dagen minimaal 2 keer per dag bellen eindelijk een afspraak voor een keuring, donderdag gaat het gebeuren! Klinisch, foto’s van de benen en meteen zijn tanden even controleren. Hoop zo dat ie goedgekeurd wordt.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 09:29

@Vanillia dan hebben we samen donderdag een spannende dag :D
Waarom heb je zoveel moeten bellen voor een keuring?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:08

Ooh die van jou is wel een heel ander type dan die van mij haha, zal ook voor jou duimen!

De dierenarts waar hij nu wordt gekeurd staat heel goed bekend, maar is daarom ook heel druk. Dus het was steeds ‘hij belt vandaag’, ‘hij is nog niet terug’, ‘ik heb m nog niet te pakken kunnen krijgen’ etc. Uiteindelijk dus wel een afspraak kunnen maken, maar vond dit niet echt netjes.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:33

Ik heb vanmorgen 2 paarden proefgereden.
10 jarige merrie. Mooi en braaf dier.
Linksom fijn, rechtsom helemaal niet fijn.
Ze is hooguit een half uur gereden met regelmatig stapwerk. Ze stond volledig te pompen en zelfs wat te shaken.
Dat durf ik niet aan voor eur 8000 :( .

2e was een 5 jarige ruin.
Kleiner dan beloofd. Het was een gespannen typetje. Vond veel eng en wilde er moeilijk langs.
Zat ook verschrikkelijk.
Was eur 9000. Lekker laten staan :(

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:54

Ook ik ga vanavond op pad en volgende week ook nog naar een ander.
Ben benieuwd :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:18

Jeetje, voor dat geld vind ik wel dat je een stuk meer mag verwachten hoor Boemel. Groot gelijk dat je deze laat staan.
Ik vind dat ze voor dat bedrag wel fit horen te zijn en iets moeten kunnen..

Veel succes Alja!

Ik heb inmiddels een leuke plek gevonden voor degene die ik op het oog heb. Ze hoeft alleen nog maar goedgekeurd :x

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:28

Sintara schreef:
Jeetje, voor dat geld vind ik wel dat je een stuk meer mag verwachten hoor Boemel. Groot gelijk dat je deze laat staan.
Ik vind dat ze voor dat bedrag wel fit horen te zijn en iets moeten kunnen..

Veel succes Alja!

Ik heb inmiddels een leuke plek gevonden voor degene die ik op het oog heb. Ze hoeft alleen nog maar goedgekeurd :x

Ja, dat vind ik ook.
Heb toch zoiets van "ik mag er toch wel echt blij van worden?".
Ik verwacht echt geen wonderpaard voor dat geld, maar wel braaf en gezond.

Dit waren Friezen.
Wordt nog net niet uitgelachen door de fokkers, dat ik voor dit bedrag een normaal paard verwacht :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:32

Oh ik heb wel echt veel Friezen te koop gezien de laatste tijd.. Komt waarschijnlijk omdat ik daar niet naar zocht :+ Maar de meeste onbeleerd.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:36

Sintara schreef:
Oh ik heb wel echt veel Friezen te koop gezien de laatste tijd.. Komt waarschijnlijk omdat ik daar niet naar zocht :+ Maar de meeste onbeleerd.

Ha ha ja, ik loop ook steeds tegen t type paard aan wat ik niet zoek.
Onbeleerd en 4 jaar oud, kan ik bij een leuk type nog overwegen.
Maar beleerd zou ik veel fijner vinden.

Ik zoek overigens niet specifiek naar een Fries hoor.
Maar, ik weet uit ervaring dat t ook hele fijne paarden kunnen zijn. :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:23

Hoop dat die Rhodium ruin een fijn plekje gaat vinden. Hij is wel enorm in prijs gestegen nadat ik er ben wezen kijken.

Alja schreef:
Ook ik ga vanavond op pad en volgende week ook nog naar een ander.
Ben benieuwd :)

Spannend wat voor paard zoek je?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:26

Ik zoek een IJslander :)

Ik ga ook het paard van mijn hoefsmid bekijken, volg hem al vanaf veulen af aan omdat ik toen zo knap vond.
Vind het alleen wel lastig om bij een bekende af te dingen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:08

Ik heb niks afgedingt (gedongen?) alleen dus een keer naar de smid gestuurd en afgesproken dat hij dr brengt naar een stal van keuze binnen de verkoopprijs :P

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:37

Heeft iemand ervaring met stal Terpstra in Friesland?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:49

Ik denk dat afdingen in deze tijd ook niet heel makkelijk zal worden? Voor jou 10 anderen :+ Veel plezier Alja!

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:50

Vanillia schreef:
Ooh die van jou is wel een heel ander type dan die van mij haha, zal ook voor jou duimen!

De dierenarts waar hij nu wordt gekeurd staat heel goed bekend, maar is daarom ook heel druk. Dus het was steeds ‘hij belt vandaag’, ‘hij is nog niet terug’, ‘ik heb m nog niet te pakken kunnen krijgen’ etc. Uiteindelijk dus wel een afspraak kunnen maken, maar vond dit niet echt netjes.

Wat voor 1 is die jij laat keuren :D?

@boemel wat balen! Zonde zeg.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:17

Afdingen kun je altijd proberen, niet geschoten altijd mis. Kan me ook voorstellen dat voor een eigenaar geld niet altijd het belangrijkst is.

November, ik laat een 5 jarige Ier keuren die nu net een half jaar onder het zadel is. De basis (stap, draf, galop, stuur, rem) zit erop, maar verder niks :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:55

Vanillia schreef:
Afdingen kun je altijd proberen, niet geschoten altijd mis. Kan me ook voorstellen dat voor een eigenaar geld niet altijd het belangrijkst is.

November, ik laat een 5 jarige Ier keuren die nu net een half jaar onder het zadel is. De basis (stap, draf, galop, stuur, rem) zit erop, maar verder niks :)

Dat zie ik veel liever dan een 3 jarige :D