Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:05

Nog even wachten dus op de uitslag.

Kan ze niet een tijd lekker op de wei?
Meestal zet dat goed aan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:06

Nu nog niet, over een paar weekjes wel. Nog een keer hooien en dan kunnen ze er op. Dat zal haar zeker goed doen.

Ze staat nu bij een vriendin aan huis, echt top maar helaas geen weide, die gebruiken ze om te hooien. Gelukkig kunnen ze het naseizoen er wel nog op.

En van het weekend weer een hoop regen dus laat maar groeien dat gras ;)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 23:50

Knappe Koda! Ik mis vaak ook foto's van m'n knappe paarden, toch lastig :o

Wat een leuk filmpje van Gentle :)

Das niet leuk Fransje, maar zulke reacties ga je denk ik altijd wel een keer hebben met een jong paard

Malik ziet er altijd heerlijk genieten uit <3

Wauw seg, wat een knappe Dije! <3 Ziet er ook al heel netjes uit

Leuk dat Mac zo braaf is, ziet er ook goed uit!

Ik duim ook mee PSvanLot! Goed dat je eens bloed hebt laten trekken, maar wie weet gaat het al heel wat beter als ze eenmaal goed op de weide kunnen.

Hier vandaag weer les gehad met Marie, ze was heerlijk braaf en ontspannen ook al waren ze vlakbij aan het jagen. Ook de cirkel al wat groter gemaakt, veel lange lijnen kunnen stappen en ontspannen drafje zat er ook al op. Soms juist nog wat friemelen met haar hoofd.

Anouk_H

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 07:36

Wat doet Marie dat goed zeg! Het ziet er ook heel herkenbaar uit hoe ze met haar hoofd bezig is dat deed Mac ook de eerste paar keren :)

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:25

Calipsolover wat goed, gaat echt al gelijk een stuk makkelijker, super! :))
Van het hoofd is ook heel logisch, het is voor haar natuurlijk heel anders als hoe het gaat zonder iemand erop.

Psvanlot hopelijk kan ze snel op het gras!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:40

Wat gaat dat fijn CalipsoLover :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:12

Gaat goed hoor, Calipsolover!

Met het warme weer heb ik even niets gedaan met Joya, buiten haar koud afspuiten en inspuiten met vliegenspray.

Gisteren weer wat gewerkt aan de hand en vandaag maar weer op pad. Ze staan sinds gisteren op een nieuw stuk wei, die eerst gemaaid is. Als we nu weinig doen kan ik haar straks rollen :=

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:19

Wat is het warm geweest joh! Daar werd niemand heel blij van.

V heeft ook stilgestaan op di/wo/do/vr op een beetje wandelen na.

Donderdag veearts geweest. Die vond haar er niet heel slecht uit zien. Alles wat ik al met/voor V gedaan had was goed. Ze heeft bloed geprikt en ik moet haar vooral aan de gang houden.
Morgen uitslag en even verder bespreken wat we kunnen doen.
Sinds vrijdag is der mest ook he beter. Ben Natural'Digest gaan geven, zag er uit als een wondermiddel waardoor ik er iets twijfels over had, maar na 1oorp dagen gebruik lijkt er echt lichamelijke verandering te zijn.
Hopelijk houden we dit vol.

Wel kwam uit het mestonderzoek nog steeds bloedwormen. Maandag ook meteen overleggen hoe en wat.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:29

Zag de foto's van de mest in je topic! Ziet er al beter uit :j

Bloedwormen zijn klootzakken.. -O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:30

Ja balen he! Maar wel fijn dat mestlab zegt even te overleggen met veearts. Ze hebben wel een advies gegeven.

Mocht iemand graag foto's van V willen zien, dat mag per pb.

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:18

Psvanlot hoe hoog was de epg van de bloedworm?
Fijn dat de mest wat beter wordt!

Hier ook niks bijzonders gedaan, wel wat kleine oefeningen aan de hand.
Gistermiddag hadden we hier stortregen, niet normaal.
Het ergste noodweer is gelukkig langs gegaan, een dorp verderop gingen bomen en lantaarnpalen om als luciferhoutjes.
Maar de paarden stonden lekker te eten onder het afdak, niks geen last.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:19

MirandaMalik schreef:
Psvanlot hoe hoog was de epg van de bloedworm?
Fijn dat de mest wat beter wordt!

Hier ook niks bijzonders gedaan, wel wat kleine oefeningen aan de hand.
Gistermiddag hadden we hier stortregen, niet normaal.
Het ergste noodweer is gelukkig langs gegaan, een dorp verderop gingen bomen en lantaarnpalen om als luciferhoutjes.
Maar de paarden stonden lekker te eten onder het afdak, niks geen last.

6 weken terug 250, nu 500.

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:27

Dat is niet schrikbarend hoog, dat heeft Malik ook wel eens, dus dat valt mee.
Maar jouwe staat niet op de wei, op de paddock heb ik nooit besmetting, de wei is iets lastiger onder controle te houden omdat ze van de grond eten.
We halen wel elke dag alle mest weg.
Straks op de wei wordt wel nog extra goed in de gaten houden, dat is wel het nadeel!

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:16

Calipso; fijn dat de les zo goed ging

Ps: wel fijn dat de da haar niet heel slecht eruit vond zien.
Bloedwormen lijkt me ook erg vervelend.

En wat was het warm. Dus ook weinig gereden van de week.
Vanmorgen in de buitenbak gereden. En wauw hij liep gewoon zo sloom/ relaxt als eerder binnen <3
Vertrouwen is ook weer terug op deze manier! Gelukkig.

Buiten is nog wel een dingetje. De koe loopt hij inmiddels wel langs als die niks doet.
Maar de spanning blijft nog. Probeer eens in de 2 weken toch 100 meter te lopen samen met een ander paard en m’n vriend. Maar het gaat nog niet relaxt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:35

Wat fijn dat het vertrouwen weer terug is Jodym :)
Kwa buiten lopen: heeeel veel herhalen.
Ik ga echt altijd nog even een blokje, ook als ik al wat anders gedaan heb (longeren of zo), dan loop ik daarna gewoon nog even buiten om het erf heen (10 min). Vanaf het moment dat ik mijn paard uit de opfok gehaald heb zorgde ik dat ze iedere dag een ander stukje erf zag, of ik ging domweg de ene oprit uit en de volgende weer in. Even de poort uit en bij de buren langs de groencontainer wat gras eten en weer terug, echt een minutenkwestie. Nu met rijden stap ik ook standaard even buiten het erf uit, daar moet ik me soms echt even toe dwingen als het al erg laat en schemerig is maar doe het dan toch maar.
Mijn vorige paard heb ik maandenlang 2x per week als handpaard meegehad (toen had ik er nog 2).

PSvanlot, hopelijk slaat de volgende kuur aan en komt ze dan mooi op gewicht. Rotdingen zijn het toch die wormen.

Ik heb verder ook geen klagen. Mijn 6 jarige dochter heeft er laatst op kunnen draven aan de longe op een klein cirkeltje en dat ging heel prima. Onze bak is inmiddels alleen nog maar fijnstof dus heb ik een beetje vaart gezet achter het buitenrijden en dat gaat nu ook prima.
Als het weer eens regent kunnen we dan wel weer dressuurmatig wat in de bak doen. Beetje behelpen is het wel, maar ach je blijft er creatief van zullen we maar zeggen _O-

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:08

Prachtige omgeving, Sizzle!

Jodym, buiten is gewoon veel oefenen en met kleine stapjes. Heb ik ook zo gedaan eerst het erf af en even grazen. Later kwamen daar steeds wat meters bij en inmiddels komen er kilometers bij.
Fijn dat hij in de buitenbak nu relaxt is!

Ik heb gisteren de eerste duinrit alleen gemaakt. Op de smalle spannende wegen ernaast gelopen .. Wil niet in de greppel belanden ofzo. Mijn motto is u ook bij twijfel, van mij, afstappen.
Ze vond het best spannend alleen rijden,het wandelen is ze wel gewend,maar deed het prima!

Afbeelding

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:55

Wat een mooie plaatjes :+:

Ik gisteren Dije nog weer met de lange lijnen opgepakt, en hij doet 't zó ontzettend goed.. sta er echt van te kijken <3

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:03

Jodym, kun je niet wat vaker een klein stukje doen, het gaat dan meestal makkelijker.

Sizzle prachtig bij jou!
Enbwat braaf met je dochter, super!

Fransje wat goed helemaal alleen!
Ik stap nu ook veel eerder af dan ik vroeger deed.

Dije de topper!

Bloedworm is de vaakst voorkomende worm dus er zijn weinig paarden die er geen last van hebben.
Het is wel echt balen dat er zoveel resistentie is. :(

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:36

Op aanraden van mestlab en veearts nog eens Equest groen er in.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:35

Gaaf dat Dije zo goed gaat! Hij heeft ook echt zo'n lieve uitstraling <3

PSvanLot lastig als ze moeilijk aankomen én een moeilijke eter zijn... Fijn dat de DA het in elk geval niet zorgwekkend vond en de mest begint te verbeteren.

Goed bezig met Marie! Dat friemelen met het hoofd wordt vast vanzelf minder als ze wat stabieler is geworden :) Wel mooi ontspannen in elk geval :j

Jodym buiten is inderdaad gewoon een kwestie van veel oefenen, maar lastig als je dat (nog) niet in je eentje kan. Maar fijn dat de buitenbak al beter gaat, dat is een goed begin :D Kan hij ook meer dingen zien :j Hoe vindt hij 'spannende dingen' op het erf? Anders kun je daar misschien ook mee oefenen?

Sizzle leuk dat je dochter er al op kan rijden! Onze bak is geen fijnstof, maar voelt een beetje alsof je over het strand probeert te rennen, loeizwaar.... Ook niet fijn dus. Ik rijd zo'n 15 minuten in de bak en ga daarna nog even buiten de bak aan de hand wandelen. Binnenkort wil ik weer gaan hardlopen met Koda :D

Lekker Fransje! Nu bij ons het vertrouwen onder het zadel groeit wil ik ook wat vaker buiten erop gaan :) Eerder vond ik afstappen niet zo nodig, maar alleen op buitenrit met een jong paard juist wel heel verstandig :j

Hier gaat het wel lekker op het moment, gister zelfs met harde wind redelijk ontspannen kunnen rijden. Dat is bij hem nog wel eens een dingetje waardoor hij teveel spanning opbouwt, maar ging nu best goed. Ik hoop op flinke hoeveelheden regen zodat de bak hier weer wat minder zwaar wordt, ik doe nu in de bak redelijk rustig met rijden omdat ik het anders niet eerlijk vind tegenover hem. Maar wil binnenkort wel gaan oefenen met goed voorwaarts gaan, hij doet alle overgangen heel braaf maar kakt ook heel snel in dat hij de gang op een heel rustig sukkeltempo doet :') Toen ik voornamelijk bezig was met ontspanning vond ik dat prima, maar op gegeven moment moet er toch wel wat meer impuls komen ;) Verder groeit zijn zelfvertrouwen enorm en met wandelen buiten kan hij nu het grootste deel voorop lopen, waardoor ik ook het vertrouwen heb dat ik er binnenkort wel stukjes op kan gaan *\o/*

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:45

Rotzakken zijn het, die bloedwormen! Hopelijk veegt deze kuur ze allemaal goed weg.
Lekker dat het rijden zo goed gaat bij iedereen!

Timmie heeft nog heel veel herhaling nodig, gisteren aan de longe gezet na een week andere dingen gedaan te hebben, en op een andere plaats in de bak omdat er een aanhanger in de bak staat, en gelijk weet hij het niet meer. Heb hem even streng toegesproken dat hij ook daar gewoon kan draven, daarna ging het beter. Hij maakt dus makkelijk misbruik van zijn zachte opvoeding :Y) Dus ik ben wat doortastender de laatste tijd, hij mag iets spannend vinden, maar hij mag gewoon luisteren. Ergens is dat misgelopen denk ik :') Gelukkig blijft hij er heel lief bij. Laatst zette hij per ongeluk zijn voet op die van mij, hij wist niet hoe snel hij er vanaf moest! En zo sukkelen we verder ;-)
Vanavond weer bekappen, volgens de weer app regent het dan, misschien weken zijn voetjes een beetje voor, zou fijn zijn voor de bekapper.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:14

Zo leuk om alle positieve berichten te lezen! En genieten van de video en foto's hier boven.

Met Roos is het echt het begin van het begin... Ik had mijn felgele longeerlijn mee en die vond ze toch wel eng. We hebben dus alleen geoefend op het enge ding samen onderzoeken en dat ik haar er mee mocht aanraken in vrijheid. Telkens als ik zag dat ik de grens had bereikt deed ik een paar stappen bij haar vandaan. Binnen een minuut kwam ze dan zelf alweer naar me toe om verder te gaan. En dat in een groot weiland! Vooral over haar hals en rug naar de andere kant aanraken snapt ze absoluut nog niet. Werk genoeg dus voorlopig!

Mijn man heeft haar ook voor het eerst gezien. Hij is meer van de stevige types en vond mijn idee van veel arabisch bloed niet zo geslaagd. Maar het is mijn hobby dus hij accepteert het. Echter, Roos weet zichzelf wel te verkopen. <3
Als ze mijn dingen te eng vond ging ze even bij hem schuilen. Binnen no time stond hij haar met een lach op zijn gezicht te aaien. :j

Afbeelding

Ik ben er echt van overtuigd dat ik het juiste paard heb gekocht. Wat een schatje.

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:40

Aw!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:33

s1993, mooi dat je in die wind zelfs lekker hebt gereden! +:)+

Hopelijk helpt het PSvanLot.. :(:)

Haha Mrs_Midnight, zachte opvoeding :P Dat hebben ze gelijk door ja :')

Ahhh Malenka, wat een prachtig paard <3 Eigenlijk heb ik het nooit zo op spikkels, maar ik vind haar echt heel erg mooi!! :+: En mooi dat ze je man gewoon lekker inpakt haha :D +:)+

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:19

Utopia Rockies staan er wel om bekend dat ze niet veel nodig hebben, en doorgaans heeft ie dat ook niet. Moet alleen niet vergeten dat ook Rockies puberen :')