Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:49

Oewh knappe hengst hierboven!

Deempjexxx

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 08:40

Knap dier goldenarrow!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:02

Hoi allemaal , ik hoop dat ik me hier ook mag melden :D
Ik heb sinds eind Mei een 3 jarige merrie een Franklin x Lord Leatherdale van ongeveer 166 cm .
Het is mijn eerste merrie , heb altijd ruinen gehad .. maar wist niet dat een merrie zo leuk kon zijn <3
Ze is super lief , onder het zadel vlug maar heel braaf .. Super bewerkbaar.
Over een maand loopt ze mee met de Pluvinelcup in Maren Kessel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:53

Het is de laatste tijd een beetje stil hier. Hoe gaat het met de jonkies?

Welkom moniek, wat een knap paard heb je. Heb je haar zelf zadelmak gemaak?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 21:47

Ik heb niet veel te melden! Met ons gaat het nog steeds prima. We zijn er weer even twee weken uit geweest en gaan morgen weer verder. Joy ziet er opperbest uit en geniet van de zomer! *\o/*

Afbeelding

Knap paard Moniek! Welkom! :D

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:27

Welkom Moniek! Leuk paard heb je.

Het is inderdaad mega stil hier. Ik ben net begonnen met een nieuwe baan, dus ben wat moe door alle nieuwe indrukken.

Met hilana sta ik momenteel even stil w.b.t. beleren. Ze liep na de eennaarlaatste bekapbeurt behoorlijk kreupel op het harde. Ik dacht te kort bekapt en ben (ook ivm andere redenen) overgestapt naar een andere bekapster. Die heeft haar 5 weken terug bekapt. Hierna leek ze niet kreupel te lopen op het harde. Echter na wat bijvijlen begon ze weer op eieren te lopen. Na een aantal dagen was het weer goed. Toen ons eerste buitenritje gemaakt. Daarna liep ze weer op eieren op het harde. Heb het weer even aangekeken en na bijvijlen ivm lipjes/brokkels weer hetzelfde liedje. Heb de bekapster gecontact. Die vermoed een low grade ontsteking van de zoollederhuid, voorstadium van hoefbevangenheid. Daar schrok ik wel van. Dus direct glucobalance besteld en de wei afgebouwd van 3 a 4u per dag naar 1u per dag plus iets meer bewegen. Morgen komt de hoefschoenenpasser, dan kunnen we lekker onbezorgd kilometers maken buiten en in het bos ipv in de bak.

Ondertussen zijn we lekker aan het oefenen met longeren aan de dubbele lijnen. Dat gaat steeds beter. Vandaag balkjes gedraafd. Voor het eerst 3 drafbalken achter elkaar. Deed ze echt super goed. Normaal doet ze er alles aan om niet over de balkjes heen te hoeven, maar nu ging ze er netjes overheen.

Ik had vandaag mijn wenkbrouwen laten pmu’en waardoor het niet nat mocht worden. Ging het regenen toen ik naar stal wilde. Ik heb maar even een pet van mijn broertje gejat. Best slim vond ikzelf, stalgenootjes keken me wel een beetje raar aan :+

Afbeelding
Kleur van mijn wenkbrouwen wordt overigens nog 30-40% lichter hoor, schrik niet.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:47

Ik wordt altijd blij van Joy haar hoofd, ze kijkt altijd zo vrolijk

Remark: wat leuk nieuw werk bevalt het?
Ownee toch niet hb, dat zal inderdaad niet fijn lopen.
Ik heb ooit ergens een artikel gelezen (ik dacht in de bit) waar in stond als paarden minder uren op de wei staan, dat ze die uren die ze hebben meer buffelen. Dat is misschien wel. Iets om in de gaten te houden.
Ik hoop dat ze snel weer opknapt.

Tja en verder heb ik ook niet zo veel te vertellen. Ik blijf een beetje buiten rijden en af en toe een beetje bak werk.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 06:57

Dank jullie wel ,

Nicky ik heb haar gekocht met 6 wk zadelmak .. dus ze is nu zo'n 4 mnd zadelmak , moet zeggen dat het nu weer een soort van paardrijden wordt ;)

Remark , je zult veel baat hebben bij de overschoenen.. mijn vriendin heeft ze ook gehad was er super blij mee.
Mooi je wenkbrauwen :j , ik wil dat ook nog laten doen een keertje .. ben zelf niet gezegend met mooie wenkbrauwen :D

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:56

Hier ook nog geen nieuws....
Geduldig wachten tot de 31e, dan komt de zadelpasser

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 21:23

Welkom Moniek! Mooie merrie!

Remark, dat is schrikken zeg! Hopelijk zet de hoefbevangenheid niet verder door.
Welke hoefschoenen zijn het geworden?

Ik ben nog gewoon bezig in het ritme van twee keer per week longeren en wandelen.
Longeer een keer per week met balkjes en dat gaat steeds beter. Leg ze ook met een kant hoog etc.
Van de week weer eens geoefend met het blok. Vinden we allebei leuk :j

Afbeelding

Haar karakter"kop"

Afbeelding

Aankomend weekend hebben we weer les dus dan weer volop huiswerk.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 22:19

Fransje , wat een leukerd ..

Vind het leuk om te zien dat iedereen hier op een andere mannier bezig is met zijn paard of pony +:)+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:15

Welkom Moniek, knap paard zeg <3

Jodym, de 31e... hmm dat kruipt dichterbij... :P

Hier ook weinig te melden. Na Raika haar vakantie en de keuring, heb ik haar weer opgepakt en het gaat met mega ups en mega downs := :o
Dinsdag dacht ik; ik stop met paardrijden, ik vind het niet meer leuk!! Ze schrok overal van, was gigantisch loperig, ik had weer eens geen rem en geen stuur... echt niet fijn :n
En woensdag loopt ze ineens de sterren van de hemel en was ze kei braaf <3
Jonge paarden..........

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:41

Dank je wel Linda,

Ja het kan echt per keer verschillen .. het weer speelt ook vaak mee ,merkte het ook bij Lucy van de week toen het zo stormde, dan is ze ook echt wat meer wakker.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:43

linda2008 schreef:
Jodym, de 31e... hmm dat kruipt dichterbij... :P

Duurt laaaangggg
Al zijn Mn hoofdstel en halster die ik 2 wkn terug besteld heb ook nog niet binnen :')

Leuk joh die paarden :+

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:41

Zoo.. kamea is in augustus voor het eerst mee geweest op ponykamp, en ook nog is gelijk als begeleiding. Gelijk in het diepe gegooit :+
Eind juli net 4 jaar geworden.
En zoals verwacht top braaf. Geen stap verkeerd gezet en dat op vreemd terrein.

We vonden het heerlijk samen.

Nu sinds kort een nieuw bit, kamea is ontzettend gevoelig met alles wat schuurt. Had haar op ponykamp omdat ze dag en nacht in de weide stond een vliegendeken opgedaan.. schuurplekken joh, tot roze aan toe. En dat van een dagje een deken op.. -O-
Nu met haar nieuwe bit, een trust flexisoft loopt ze super. Ze is gelijk een stuk constanter in haar nagevelijkheid. Ze loopt super, het is heerlijk om te rijden zo.
We zijn bezig met het plannen van onze eerste B oefenwedstrijd, gewoon voor de ervaring :D

Afbeelding

En een kiekje op de weide, dikke varken is ze <3

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 20:18

Jeetje al een oefenwedstrijdje :wow: wat zijn jullie dan al ver zeg! Wij hopen volgend jaar ergens te kunnen starten, maar voorlopig heb ik nog geen galop, en ook rem en stuur zijn af en toe spoorloos... := Gas heb ik wel altijd :Y)

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 20:28

linda2008 schreef:
Jeetje al een oefenwedstrijdje :wow: wat zijn jullie dan al ver zeg! Wij hopen volgend jaar ergens te kunnen starten, maar voorlopig heb ik nog geen galop, en ook rem en stuur zijn af en toe spoorloos... := Gas heb ik wel altijd :Y)

Galop gaat bij ons ook nog lastig hoor, rem en gas zit er echt al wel goed op maar oefen ik ook erg op.
Galop is nog ongecontroleerd en gewoon meeliften.
In het begin had ik met de draf enz ook van oh gaat dit ooit nog goed komen :')
Gelukkig wel.
Gewoon elke week privelessen, paard word ongv 2/3x p week gereden 30min lang Luizenleventje nog.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:47

Nicky, ja tot nu toe ontzettend leuk! Het werk heeft ook wel een keerzijde hoor. Afgelopen weekend heeft een client een bord kapot geslagen op het hoofd van een collega. Desondanks geen spijt hoor! Met collega gaat alles overigens weer goed.

Wat je zegt over het aantal uren wei inkorten vs dr hoeveelheid gras die ze eten heb ik ook wel eens gehoord. Ik moet zeggen dat ik nooit zo goed weet waar ik goed aan doe. Ook w.b.t. lengte van het gras. De ene zegt zo kort mogelijk, dan krijgen ze relatief gezien weinig gras binnen. De ander zegt ze lang mogelijk want daar zit minder suiker in.

Nou we zijn geslaagd voor hoefschoenen, Moniek. Het zijn flex hoof boots geworden. Erg mooie schoenen die lekker flexibel zijn. Heb ze die avond direct uitgetest. Hilaan liep er erg fijn op.

En bedankt voor je compliment over mijn wenkbrouwen! Zijn powder brows, wordt nog 30-40% lichter en blijft tot 2 jaar zitten.

Wat leuk deempje! Zo te zien een geslaagde ponykamp. Wel balen van de schuurplekken. Trust bitten zijn erg fijn. Ik heb zelf voor bitloos gekozen. Mocht ik ooit overstappen naar bit, dan wordt het ook een trust bit.

Haha nou geen zorgen hoor Linda, je bent niet de enigste. Ook hier nog geen gallop en ook niet altijd een rem/stuur.

ElskaIsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:24

Afbeelding
Afbeelding

Na 2 weken training mijn eerste buitenrit! Ze was erg braaf! Wel erg kijkerig, maar ze voelde niet rillerig oid! Sommige dingen een beetje spannend, maar zo braaf en goed te rijden! Enorm trots op mijn knappe pony!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:27

Elska, wauw wat braaf .. beetje jaloers ben ik wel :o

Lucy is vandaag voor het eerst in de stapmolen geweest, ook super braaf gedaan weer ... verbaas me echt over hoe braaf en fijn ze is voor een 3 jarige <3

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:15

ElskaIsland schreef:
[ [url=m/DdPOD5.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7eMVCb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na 2 weken training mijn eerste buitenrit! Ze was erg braaf! Wel erg kijkerig, maar ze voelde niet rillerig oid! Sommige dingen een beetje spannend, maar zo braaf en goed te rijden! Enorm trots op mijn knappe pony!

Oooooo wouw!!! Super vet! Echt te mooi! Prachtig zo’n buitenrit over de hei met je paard. En top dat ze niet ril aanvoelt. Niet meer dan logisch dat er wat spannend is soms. Ben zwaar zwaar jaloers!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:45

Remark schreef:
Nou we zijn geslaagd voor hoefschoenen, Moniek. Het zijn flex hoof boots geworden. Erg mooie schoenen die lekker flexibel zijn. Heb ze die avond direct uitgetest. Hilaan liep er erg fijn op.

Is volgens mij een vrij nieuw model, ben benieuwd hoe ze gaan bevallen!
Wil straks voor Joya ook hoefschoenen.

Wat goed, Elskalsland!

Wij hebben zaterdag weer les gehad! Gewerkt aan de hand op de volte en in een vierkant aan de juiste buiging in de bochten. Dus niet wegvallen over de buitenschouder en niet alleen het hoofd naar binnen.
Ook het iets meer ondertreden van het binnen achterbeen meegenomen.
Tot slot gezicht naar het juiste contact, en afstand, bij het longeren.

Joya werkte goed mee en deed het eigenlijk gewoon keurig. We, instructeur en ik waren erg tevreden met de voortgang! *\o/*
Merk dat ze steeds beter en langer "bij de les blijft" maar ook dat ze meer balans krijgt.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:53

Remark: klinkt best heftig je werk, ik hoop niet dat ik ooit zo gewond zou raken op mijn werk. Gelukkig gaat het goed met je collega. Van voeding heb ik niet zo veel verstand, of mijn paarden nu lang of kort gras krijgen ze moetten het doen met de hoeveelheid gras wat ik heb.
Fijn dat goed passen de hoefschoenen hebt kunnen vinden, hopelijk geeft het wat verlichting.

Elskalsland: fijn dat de eerste buiten rit zo goed ging. Ze ziet er wel relaxt uit.

Moniek: fijn dat ze braaf was in de molen. Ik heb er al veel gekke dingen in zien gebeuren. Zelfs paarden die over de binnen rand springen.

Fransje: fin dat je grote stappen vooruit zet met Joya.

Vandaag voor het eerst een tand getrokken bij mijn eigen paardje, nu heeft hij een fietsenrek :)
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 08:01

Nicky , getver dat zijn vervelende dingen als ze dat doen met de molen . Bij ons kan dat gelukkig niet onze molen heeft hoge wanden , en daarbij Lucy is zo braaf dat ik ook geen gekkigheid verwacht had .
Vandaag weer even rijden :D

Heb je dat zelf gedaan , knap zeg :j ik heb 1 dop van Lucy die spuugde ze een keer uit na het longeren.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 16:32

moniek21 schreef:
Nicky , getver dat zijn vervelende dingen als ze dat doen met de molen . Bij ons kan dat gelukkig niet onze molen heeft hoge wanden , en daarbij Lucy is zo braaf dat ik ook geen gekkigheid verwacht had .
Vandaag weer even rijden :D

Heb je dat zelf gedaan , knap zeg :j ik heb 1 dop van Lucy die spuugde ze een keer uit na het longeren.

Ja :D maar hij viel er ook echt bijna uit. Kon hem zo met mijn handen eruit trekken.