de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:14

Ben nu bezig met het zadelmak maken van een haflinger.
Heb nu twee keer gelongeerd wat ze erg goed oppakte, na een poosje draafde ze al met een ontspannen houding haar rondje, gaat zeker goed komen denk ik. Alles gaat op zijn tijd en over poosje zadel er op. hebben er zeker geen haast mee, en de pony kan zich er dan ook een beetje op 'voorbereiden' ipv binnen een maand al op en top. (gebeurt allemaal overigs onder begeleiding)

Pony zal uiteindelijk voor de koets gaan (tweespan) en gebruikt worden voor buitenritjes

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:19

Alizeetje schreef:
Dankje Pradaan, hij is inderdaad al vrij 'compleet' voor zijn leeftijd. Wassie al toen ik hem kocht vond ik. Maar is nog wat bijgekomen.
Duimen voor die extra paar cm dan bij Giv :D

ja heel leuk om te zien, zo veel verschil in die jonkies :)

ik had stiekem gehoopt dat ze al 1,65 zou zijn. Volgens de metingen als veulen zou ze 1,70 worden en daar had ik ook wel een beetje op gehoopt.
Ze word in juli 4 en ze is natuurlijk ook nog niet opgepakt onder het zadel dus er kan nog een hoop veranderen. Ze is nu ook flink overbouwd dus hopelijk haalt ze eind zomerseizoen de 1,65.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:37

bryce27 schreef:
Ben nu bezig met het zadelmak maken van een haflinger.
Heb nu twee keer gelongeerd wat ze erg goed oppakte, na een poosje draafde ze al met een ontspannen houding haar rondje, gaat zeker goed komen denk ik. Alles gaat op zijn tijd en over poosje zadel er op. hebben er zeker geen haast mee, en de pony kan zich er dan ook een beetje op 'voorbereiden' ipv binnen een maand al op en top. (gebeurt allemaal overigs onder begeleiding)

Pony zal uiteindelijk voor de koets gaan (tweespan) en gebruikt worden voor buitenritjes

Sorry, wie ben jij? :+

Pradadaan, is het heel erg dat ze wat kleiner is? Vind je niet misstaan op haar hoor. :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:38

Ze past toch qua maat mooi bij je Pradadaan? Niet te druk om die paar cm's maken hoor ;-).

pradadaan

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:42

Nee het is ook zeker geen ramp hoor begrijp me niet verkeerd ;)
Ze is er natuurlijk ook niet minder leuk om maar ik had wel gehoopt maat te fokken met een grotere hengst omdat ik een maatje groter als haar moeder wilde maar die is ze dus nog niet voorbij :P

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 14:48

Ach mijn eigen paard is ook vrij klein, zolang we ons crosspakkie aan hebben gaat het wel, maar met dressuurpakkie is t wat minder mooi...

Vos is wat groter en daar pas ik ook mooi op met mijn (belabberde) dressuurhouding haha

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 16:17

Volgens mij is het volkomen normaal om na alle plussen en minnen op 0,5 vooruit te komen Anneruth :D. Zo lang je maar vooruit gaat haha.

Hier ook een 'kleine' opdonder in tank-verpakking. Ze is ook 1.62 en ik ben 1.76. Gelukkig veel body en lekker stevig op de pootjes. Ik heb de afgelopen dagen ook op een groot paard (schoft is hoger dan mijn hoofd) gereden en ik vind het zo ontzettend hoog! Gelukkig een paard waar ik toch nog wat mee kan zo onder het zadel, maar ik heb toch liever m'n eigen :+

Ik heb nu 3 keer los gereden in de bak met Floor. En we hebben een filmpje. Ze is wat onrustiger met haar hoofd dan normaal, maar de TA was net de dag ervoor geweest. Zal wel even wennen zijn geweest aan het nieuwe gevoel (zonder haken op de kiezen :D ). Ik voel me zo'n ontzettende beginner op haar. Pffffffff. De puf was er een beetje uit. Heb 10 minuten gelongeerd (ze was hengstig en druk en moest even een paar bokken kwijt) en 15 (max) gereden. Filmpje is van de laatste 5 minuten.

Edit: ik heb vanmorgen net een lage neusriem gekocht voor haar. Ik heb het idee dat ze de gecombineerde helemaal niet fijn vindt. Met het vastmaken (heb het niks strak) en bij het losmaken, en onder het rijden wil ze steeds schuren aan degene in de bak. Hebben jullie daar ervaring mee?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 16:31

Ziet er netjes uit hoor, Olympia96! Ze loopt zo mooi braaf door de baan heen. Aanleuning etc komt wel.

Ik heb geen ervaring (meer) met lage neusriem. Ik heb een beetje het idee dat weer 'in' komen. Zie ze wel vaker voorbij komen.

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:04

Geen ervaringen mee, misschien werkt een lage neusriem indd, maar ta was geweest? miss had ze daar last van?! ziet er goed uit!

Pradadaan, he ik had een topic van jou gezien laatst geloof ik! Leuk beestje heb jij!!!!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:19

Elvi_Elisa schreef:
Pradadaan, he ik had een topic van jou gezien laatst geloof ik! Leuk beestje heb jij!!!!

dat kan wel kloppen :P
Zo nu en dan komen mijn dames weer eens ergens voorbij :=
Volgende week weer een topic denk ik, dan gaan ze het land op :j

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:34

Ik heb voor de grap Garola vandaag ook eens opgemeten, ze is 1.71.. :o Onze eerste buitenrit is een feit! :D

Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:35

Hey stoer, Ketly!

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:43

Super Marianne! En wat een hoogte haha! Misschien komen we elkaar later tegen op wedstrijd! :)

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:21

Olympia96 schreef:
Edit: ik heb vanmorgen net een lage neusriem gekocht voor haar. Ik heb het idee dat ze de gecombineerde helemaal niet fijn vindt. Met het vastmaken (heb het niks strak) en bij het losmaken, en onder het rijden wil ze steeds schuren aan degene in de bak. Hebben jullie daar ervaring mee?

hier gaat het net zo, ik zal ook eens een lage neusriem gebruiken, mijn vriendin heeft er nog wel 1 geloof ik. Die heeft het in het begin ook zo gedaan met haar jonge paard.
Het kan zijn dat het bit dan wat stiller in de mond komt te liggen.

Ik heb morgen weer les, dus ik zal mijn instructrice eens vragen.

@ Ketly, je gaat lekker!! Wat een verschil met begin dit jaar hé. ongelofelijk.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:49

Komen weer heel wat mooie plaatjes voorbij. Ook mooie punten worden er gescoord. Heerlijk dat er vooruitgang zit in eht zadelmak maken en de knopjes erop zetten.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:08

Ik zie een aantal foto's van Garola langskomen, leuk! Jullie gaan echt vooruit :D Fijn dat je nu meer vertrouwen in haar hebt!

Floor is prachtig zeg! :~ Vos en met zulke mooie appeltjes! Het filmpje ziet er ook goed uit! Ze doet het allemaal maar super braaf :D

Welkom Elvi_Elisa! Ook al een Uphill :) En ook een vos. Leuk! Ook tof dat iedereen zo vol lof is over het karakter van Uppies.

Wauwie wat een mooie foto van George Picasso!!

Wat een leuk paard is Galant! Hij lijkt idd veel groter dan 1.65/1.67! Gefeliciteerd met jullie winst :)

Jammer van je dipje AnneRuth.. Gelukkig blijken er dus al kleine momentjes tussen te zitten dat het weer beter gaat. Gideon is ook aardig groot toch? Misschien is tie weer een beetje in de groei?

Jeej wat fijn dat Gibbie haar been weer dun is! Ben benieuwd naar je foto's :)

Aahw Giv is wat kleiner dan je dacht! Maar ik vind haar geen 1.62 tonen hoor. En ach, je past er prima op dus who cares hoeveel de meetlat aangeeft ;) Je draffoto zag er fijn uit!

Ik hoop dat Grand gewoon goed loopt op een normale neusriem want een lage neusriem gaat hem denk ik zo lelijk staan :')

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 07:29

dat heb ik met de mijne ook, worden ze meestal niet knapper van idd, maar ik zal t thuis eens proberen als niemand t ziet! :')

Ze gaan goed en braaf he de G-tjes! *\o/*

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:21

Vandaag is weer de zadelmaker geweest. Echt wat een topvrouw is dat. Vorige maand geweest en nu was het weer nodig, Gently wordt momenteel zo gespierd dat er regelmatig een aanpassing van het zadel nodig is

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:28

Laat je dat echt zo vaak doen? Ik heb een zadel dat ik op meerder paarden gebruik, ook voor ons jonkie. Het ligt aardig goed al zeg ik het zelf en voorlopig geen zadelmaker hier, ook al is ie flink aan het veranderen. Gaat prima. Moet wel zeggen dat hij een makkelijke bouw heeft voor een zadel en het zadel niet hard opgevuld is.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:58

Helaas geeft hij snel aan als het zadel niet goed ligt dus een aardig liggend zadel neemt hij geen genoegen mee. Omdat het een jonkie is en nog bezig is met balans moet een zadel niet wiebelen of kieperen
Plus ik wil zelf dat het goed ligt ivm rugproblemen de daardoor kunnen gaan ontstaan. Ik kom genoeg ellende tegen van niet goed liggende zadels

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:19

Gideon mocht vandaag na de les nog even watertrappelen :D.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:27

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook vrij zeurderig ben met zadels... George gaat iedere 2 tot 3 maanden naar de zadelmaker om aan te passen en meten (zadelmak met drukmeting). Ik heb om die reden zelfs een huurzadel zodat ik elk moment een ander zadel kan nemen. Ik vind het gewoon heel belangrijk dat het vanaf het begin af en goed is.

Superleuk filmpje Anneruth! Dat is super goed voor hem!

Ik heb vandaag ook weer een obstakel overwonnen, althans aan begonnen met overwinnen: ik heb vandaag met hem over het fietspad langs de drukke weg gestapt. Hij deed het superbraaf, wel gespannen maar dat is logisch. Toen ik George net had wilde ik hem ook verkeersmak maken maar dat ging toen helemaal mis, toen heb ik een aantal maanden niet meer met hem langs de weg gedurfd, tot vandaag!
:D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:37

Wat goed, Picassox! Zo maak je elke keer weer een stap. Leuk!
Waar kan je zadels huren? Daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Super handig lijkt me dat.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:50

Ik laat ook de zadelmaker komen zodra ik maar het idee krijg dat ze het zadel niet meer fijn vindt liggen, of als ik zelf dat idee krijg. Minimaal 2 keer per jaar wil ik hem laten komen, maar hij is afgelopen jaar 3x geweest. De eerste 2 keren heeft hij best wat moeten aanpassen, de laatste keer zag hij wel dat ze heel erg veranderd was maar het zadel lag goed. Dus waarschijnlijk was de verandering toch wat meer de hoogte in, gespierdere achterhand oid. :j

Wat braaf van George!

Anneruth, ik geloof bij de Country Mill in Nijkerk. Vriendin heeft haar zadel daar ook gekocht en is er heel tevreden over. Ze heeft een paard met een heel lastige bouw maar heeft daar een passend zadel gevonden. :j

Ik heb gisteren weer gelest met Gibbie en het ging zo fijn! Instructrice was er ook heel tevreden mee. :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:14

Ja, klopt! Ik zit bij Country Mill in Nijkerk, ontzettend kundige zadelpassers! Zij hebben ook een binnenrijhal waar je zo'n drukmeting kan laten doen. Dat vind ik ideaal om zelf mee te kunnen kijken omdat je dan zéker weet dat het goed ligt. Ik geloof wel dat het de bedoeling is, als je daar een zadel huurt, dat je uiteindelijk een nieuw op maat gemaakt zadel aanschaft. Je kunt daar dus niet 'zomaar' wat huren. Ik heb overigens de zadelmaker nu 3x bij George gehad in de afgelopen 4 maanden dat ik hem heb...

George is nu echt nog te ielig om een nieuw zadel voor aan te schaffen, maar volgend jaar ga ik voor een monoblad Tribal met witte bies en een lakachterkant. :D

Fijn dat Gibbie zo goed gaat! Been is weer helemaal oké? :)