[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:11

fleurtjeuh: wat wil je precies doen met het paard?
wil je echt dressuur gaan rijden of springen of is het echt recreatie.
afhankelijk van wat jij wil gaan rijden zal je daar door je keus moeten gaan maken ik persoonlijk vind als je echt serieus dressuur wil gaan rijden dat je niet aan een draver moet beginnen ik heb hier niet heel bekend mee maar die paarden die ik ken vind ik echt verschrikkelijk en kunnen totaal niet lopen.

fleurtjeuh

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:13

Ik hoef niet in de hoge dressuur te komen, of z te gaan springen.
Ik zoek vooral een leuk paard, waar ik vanalles mee kan.
En als ze leuk kunnen lopen of springen, wil ik misschien later een keer een wedstrijdje gaan rijden, maar dit hoeft dus echt niet verplicht.

En helaas van het paardje net buiten mijn budget..
Helaas, ze klinkt wel super leuk..

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:16

Mijn bod is niet geaccepteerd. Ik vraag me alleen af wat jullie zouden geven voor een 6 jarige merrie, 1x L1 gestart, wel verder getraind naar zeggen tot M2 niveau. Nu 4 maand niet onder het zadel en klinisch afgekeurd, wat wel beter zou worden met dagelijkse training. Dus met het risico hoe braaf die onder het zadel is en of die klinisch ooit 100% goed zou komen. Ik vraag me namelijk af wat dan wel een reeel bod is.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:17

Hoe veel had je geboden?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:19

Ik zou iets van 1500 bieden, maar.alleen als het paard potentieel heeft.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:23

Ben idd benieuwd naar de vraagprijs en bod dat je gedaan hebt

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:27

Vraagprijs is 2500 en ik heb 2000 geboden.. Ik liep toevallig tegen dit paard aan, en zou best 2500 kunnen geven, maar nu er zoveel paarden zijn en deze niet totaal aan mijn eisen voldoet, wil ik eigenlijk niet toegeven aan die 2500.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:29

Waarom heb je dan eigenlijk op het paard geboden als het niet aan de eisen voldoet?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:30

En hij is ook nog eens klinisch niet goed? Ik zou het lekker laten gaan Uppojono. Zoals mijn dierenarts altijd zegt; ellende moet je niet kopen, dat krijg je vanzelf! ;)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:31

Ik vind 2500 nog best veel en.. het is een vp toch? Een paard wat klinisch niet goed is, verkoop je niet vlug. Heb je een tegenbod gedaan of hield iedereen zn poot stijf?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:36

Klinisch niet goed betekent voor de verkoop toch meestal 'afwaarderen tot slachtprijs'.
Alleen eentje die zo mak is dat hij in de manegelessen zou kunnen meedraaien op karakter, zou nog iets meer waard zijn. Maar met 1.500 euro is zo eentje duur betaald.

Maar goed, er zijn natuurlijk altijd verkopers die vinden dat hun dier meer euro waard is / zou moeten zijn. Die moet je gewoon veel geluk met hun eigen paard wensen.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:43

Hallo,
Ik meld me hier ook even. Ik ben ook heel rustig op zoek naar een leuk paardje. Nu had ik een merrie op marktplaats zien staan die me wel aanprak maar ik twijfel er toch nog over of ik er wel heen moet gaan om te kijken. Ik woon zelf in Sappemeer (Groningen) dus het is niet echt om de hoek. Wat vinden jullie er in eerste instantie van?
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/diere ... ousPage=lr

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:46

Hoe goed ben je als ruiter, Justarman? Jazz-je lijkt nogal knijperig onder het zadel, die is bepaald niet voor beginners (of B-ruiters).
Zie ook het verschil in voorvoeten.
Overigens, als je zelf redelijk handig bent met knijperige paarden, kan dit wel een leuk beestje zijn hoor. Je ziet op het filmpje geen ontspannen paard dus hoe ze kan lopen als ze er echt door is, valt nu niet te zeggen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:48

Dees schreef:
Klinisch niet goed betekent voor de verkoop toch meestal 'afwaarderen tot slachtprijs'.
Alleen eentje die zo mak is dat hij in de manegelessen zou kunnen meedraaien op karakter, zou nog iets meer waard zijn. Maar met 1.500 euro is zo eentje duur betaald.

Maar goed, er zijn natuurlijk altijd verkopers die vinden dat hun dier meer euro waard is / zou moeten zijn. Die moet je gewoon veel geluk met hun eigen paard wensen.

Zonder het dier gezien te hebben vind ik het moeilijk een dier te schatten op waarde. Zo weten wij hier in dit topic ook niet precies waarom het dier klinisch niet goed is ;)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:49

Nessie schreef:
Mijn bezichtiging gaat niet door, het was niet duidelijk gebleken dat het om een schimmel in plaats van een donkerbruin paard ging. Ik wil gewoon geen schimmel.. Dus de zoektocht gaat weer verder.

Serieus?
Voor t zelfde geld was het het paard van je dromen.
Ik hou niet van zwart, maar zeg nooit nooit. :D
Wat voor iets was het?
Ik heb best oren naar een knappe schimmel hoor. :D

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:50

Dank jullie voor alle reacties. Fijn om toch te horen dat 2500 eigenlijk echt te veel is. Waarom ik wel op het paard heb geboden, is omdat het dier heel fijne gangen heeft en veel front en qua dat dus echt een aansprekend paard is, waar ik voor mijn gevoel echt wel verder mee zou kunnen komen, mits de combinatie klikt. Waarom ze niet aan mijn eisen voldoet, is dat ik eigenlijk een 3-4 jarige zoek, die netjes aangereden is. Deze merrie is dus al 6 en er zit een risico aan.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:50

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:54

Needje schreef:
Nessie schreef:
Mijn bezichtiging gaat niet door, het was niet duidelijk gebleken dat het om een schimmel in plaats van een donkerbruin paard ging. Ik wil gewoon geen schimmel.. Dus de zoektocht gaat weer verder.

Serieus?
Voor t zelfde geld was het het paard van je dromen.
Ik hou niet van zwart, maar zeg nooit nooit. :D
Wat voor iets was het?
Ik heb best oren naar een knappe schimmel hoor. :D

Ja serieus, we hebben al een schimmel, en hiervoor ook een schimmel gehad. Het zijn gewoon niet mijn types paarden. Het oog wil ook wat, en ik sta open voor elke andere kleur. Net zoals een paard van 1.80 niet het paard van zijn dromen kan zijn, dat is gewoon mijn type niet.

Die Duitse Rijpony is gaaf! Was ik maar 10 cm kleiner :+ (Of nog beter, de pony wat groter)

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:03

Dees schreef:
Hoe goed ben je als ruiter, Justarman? Jazz-je lijkt nogal knijperig onder het zadel, die is bepaald niet voor beginners (of B-ruiters).
Zie ook het verschil in voorvoeten.
Overigens, als je zelf redelijk handig bent met knijperige paarden, kan dit wel een leuk beestje zijn hoor. Je ziet op het filmpje geen ontspannen paard dus hoe ze kan lopen als ze er echt door is, valt nu niet te zeggen.

Ik ben inderdaad bekend met de Jazz karakters. Dat is eigenlijk ook de reden dat deze merrie me zo aanprak.

Echter heb ik ook nog een hele mooie schimmel gezien, heel ander beestje, niet te vergelijken eigenlijk denk ik.
Maar die kan nog helemaal niks. Is wel hand- en trailermak maar niet zadelmak. Ik vind het nogal een risico om dat zelf te gaan doen, maar het laten doen kan nogal in de papieren lopen. En de vraagprijs is me dan eigenlijk te hoog. Hm, moeilijk..

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:06

Iemand hier die ervaring heeft met DWHstables? Via hun FB zie ik in ieder geval errug leuke paarden voorbij komen. Zal sowieso eens horen wat hun huidige aanbod qua paarden is. :j

Wbt die klinisch afgekeurde... ben ik het met Somebody eens. :j

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:11

Duidelijke foto's van mijn toppertje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

( niet te koop :)) )

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:13

@amarial: Wauw! Mooi :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:14

M'n oude stalgenootje had er een van DWH. Leuk dier.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:14

Leuk Amarial!

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:18

DWH lijkt me inderdaad een goede stal, zijn volgensmij ook gewoon eerlijk etc qua karakters wat dan gaat. :j
Heeft altijd hele leuke dieren staan!