Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:38

nikkiberber schreef:
Seven schreef:
Vonneke :=

Ik zou van de merrie een goede stand foto op het harde willen zien van de zeikant dan kan je pas beoordelen hoe dr rug is, is deze niet heel erg week zou ik gaan kijken.
Maar aan de andere kantals de verkopers al aangeven dat ze week is....... de fotos van dr op de ad tonen ook niet echt haar bouw.

blijf dan gewoon lekker in de manege lessen op berber rijden of is dat geen optie?

en berber verdient het niet om elke dag 3 uur te moeten lopen

wat een kansloos gedoe is dit zeg!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:40

ik heb geen filmpje gezien :=

Aan de teugel lopen is toch ook niet belangrijk? Als je de achterhand aan het werk zet en zorg dat het dier de rug gaat gebruiken volgd de zo geliefde "aan de teugel" ook wel.

Wil de manege berber wel verkopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:40

Op de manege waar ik kwam worden dieren door het consequente lopen enorm oud. Dieren hebben nooit wat en worden daar allemaal dik 25+.

Lopen pony's rond waar ik als zesjarige op heb leren rijden, en die lopen nog! Ik ben inmiddels 29 hihi

nikkiberber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:42

Seven schreef:
Want??
Niets mis mee dat een dier die de conditie heeft en het gewent is 3 uur loopt.
Als je de manege haat ga dan liever wat met de dieren doen die je thuis hebt, naast rijden zou je ook iets anders kunnen doen. (mennen, aan de hand werken, vrijheidsdressur ea) kan je naast die activiteiten dan geen les nemen op een dier van je moeder?

nee maar ik zelf vind het zo zielig 3 uur :p
ik doe al aan vrijheidsdressuur en grondwerk
en ik rij bij die manege omdat ik op berber wil rijden anders was ik al lang gestopt

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:42

Manege dieren veranderen wel als ze eigen worden. Denk daar wel om. Het alles braafste dier kan dan opeens ook streken krijgen en heter worden.

Anoniem

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:43

Ik geloof dat we nu wel er ver afwijken met Berber en alle toestanden ;)

nikkiberber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:44

Calypso84 schreef:
je hebt je beslissing duidelijk al gemaakt. Gezien haar afkomst is ze niet veel waard. Ze loopt niet aan de teugel.

tel het uit voor de manege: 3 uur per dag a €20,- per les??? = €60,- per dag wat hij verdient aan het paard.
€60,- keer 5 = €300,- per week.

Denk dat je hem/haar niet mee krijgt voor onder €1000,-..... en dit is berber mijns insziens niet waard.

oke hihi

nikkiberber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:45

Seven schreef:
ik heb geen filmpje gezien :=

Aan de teugel lopen is toch ook niet belangrijk? Als je de achterhand aan het werk zet en zorg dat het dier de rug gaat gebruiken volgd de zo geliefde "aan de teugel" ook wel.

Wil de manege berber wel verkopen?

nee ik vind aan de teugel lopen opzich ook niet belangrijk als je maar lol hebt
de manege heeft een tijdje gehad dat ze ber heel graag kwijt wouden en volgens romy stond ze ook een tijdje te koop maar ik weet niet op dit waar is

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:46

Inderdaad vonneke, als zo'n dier rustig worden opgeboeuwd is er niets mis met 3 uurtjes lopen.
Mijn zelf beleerde manege pony loopt ook nog steeds fijn in de lessen, toen ik dr voor het eerst echt op reed was hij 5 jaar en dat is ruim 13 jaar geleden.

Daar sla je de spijker op zn kop emma, dat dier is gewent zoveel te werken vaak als ze dan eigen dier worden en worden verwent worden ze letterlijk verwent gaan op spelen en dan ligt het allemaal aan de pony.

Je hebt gelijkt vonneke we dwalen nu wel heel ver af.

@ nikki
Dat is niet echt wat ik zei, lol is belangrijk maar een goede begeleiding om je dier goed te laten lopen is wel net zo belangrijk als die niet belangrijker is.

Dus berber is niet eens te koop aan geboden op dit moment? Meis laat het los en wees blij met wat je hebt veel meiden zouden een moord doen voor wat jij thuis hebt.

nikkiberber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:48

Seven schreef:
Inderdaad vonneke, als zo'n dier rustig worden opgeboeuwd is er niets mis met 3 uurtjes lopen.
Mijn zelf beleerde manege pony loopt ook nog steeds fijn in de lessen, toen ik dr voor het eerst echt op reed was hij 5 jaar en dat is ruim 13 jaar geleden.

Daar sla je de spijker op zn kop emma, dat dier is gewent zoveel te werken vaak als ze dan eigen dier worden en worden verwent worden ze letterlijk verwent gaan op spelen en dan ligt het allemaal aan de pony.

Je hebt gelijkt vonneke we dwalen nu wel heel ver af.

@ nikki
Dat is niet echt wat ik zei, lol is belangrijk maar een goede begeleiding om je dier goed te laten lopen is wel net zo belangrijk als die niet belangrijker is.

Dus berber is niet eens te koop aan geboden op dit moment? Meis laat het los en wees blij met wat je hebt veel meiden zouden een moord doen voor wat jij thuis hebt.

hihi okee

nikkiberber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:49

@alja wat is kansloos

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:52

Jij koopt paarden voor je buurmeisjes en niet voor jezelf.
Denk eens aan jezelf. Over 2 jaar ben je te groot voor een paard van 1.40.. Is het misschien verstandig om een paard van 1.50 / 1.55 te kopen? Hier kan je ook op als je wat ouder wordt. Een New Forest ofzo.

Dit is een advies hoor. Als jij per se je berber wilt, prima, maar of het verstandig is, is een tweede. Succes met je beslissing en denk er eens over na.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:54

Nouja, Calypso, jij wil een paard kopen voor je vriend die er misschien niet eens op kan gaan rijden... :D

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:55

Needje schreef:
Nouja, Calypso, jij wil een paard kopen voor je vriend die er misschien niet eens op kan gaan rijden... :D

pardon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:55

Needje schreef:

:')

nikkiberber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:56

ik denk dat ik er nog even goed over na ga denken ;)
ik zeg nog wel een keer wat ik heb gedaan ik gaa xx

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:57

Zullen we het wel gezellig houden in het topic?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:57

Needje :=

En nu weer ontopic.
Mensen verder nog bezichtingen deze week of weekend, jij wel toch vonneke of...............? ;)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:58

Dat je je eigen tips misschien ook eens moet overdenken Calypso. ;)
Je geeft aan dat je vriend niet meer kon rijden omdat ie teveel last had.
Wat zal er veranderen waardoor dat nu wel kan? Maar het paard moet wel precies aan al zijn eisen voldoen.
Hij wil een paard met papier. (waarom?) Hij wil een paard dat goed kan springen. (waarom?)
Ik kan het ook verkeerd begrijpen hoor. Maar nu begrijp ik het gewoon niet eigenlijk. :o
En dan nog een hele waslijst aan eisen. Maar een niet al te hoog budget.
Ik vraag me af of jullie gaan slagen. Want ik denk dat er toch ergens water bij de wijn moet worden gedaan.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:59

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:00

Ach ja, we zoeken gewoon verder. We hebben geen haast. En ik ga idd samen met mijn vriend een paard kopen, dus moeten we een dier zoeken die aan beide eisen voldoet. Dit zijn mijn eisen en die van hem. Zo raar is dit toch niet?
Blijkbaar lachwekkend voor jullie. Jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:03

Seven schreef:
Needje :=

En nu weer ontopic.
Mensen verder nog bezichtingen deze week of weekend, jij wel toch [naam] of...............? ;)

Hopelijk dit weekend als ik het geregeld krijg. Moet er nogal een eindje voor gaan hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:04

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:05

vonneke schreef:
emma525 schreef:
Misschien nog voor mensen die van net even anders houden: http://link.marktplaats.nl/544015760

Als ie echt goed kon lopen durf ik zoiets best aan

Hij is mij net iets te apart en net iets te laag kwa opleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:10

Waarom te laag opgeleid?