GJ9 schreef:Voor een duppie oo de eerste rang is heel niet verkeerd hoor. Ik ga maar niet vertellen wat we voor de merrie betaald hebben, waar ik ontzettend blij mee ben, gezonde merrie, lief, goed karakter en lelijk is ze ook niet. Was toen nog wel een lelijk eendje. Het kan dus wel. Maar er naar zoeken is niet slim, want dan kan je wel eens teleurgesteld uitkomen. Zoiets moet gewoon bij toeval op je pad komen.
Jij kon waarschijnlijk door dat lelijke eendje kijken. Dat kan ik ook. Wat een wasbeurt, scheerapparaat en 2 maand training al niet voor verandering te weeg kan brengen.......maar 99% kan dat niet en laten zich (mis)leiden door een foto.
Adverteren is nl. een kunst en een advertentie zegt veel maar niet alles (wie kent niet de kreet nieuwe auto vanaf 999 en kom je erbij en wil je 'm precies in jouw smaak blijkt 'ie alsnog 3999 te kosten)
En wie heeft het niet meegemaakt dat de foto in de advertentie fantáááástisch was en dan kom je en blijkt die mooie zwarte parel op de foto ineens een onoogelijke propje te zijn en vraag je je af of het wel hetzelfde paard is?
Daarentegen kan die wildebras die in de plassen ronddraaft als een dolle, best een leuk paard zijn als je 'm even op kalefaterd.
En ik zeg niet dat een goed paard duur moet zijn, maar ik heb al eerder in dit topic aangegeven dat een paard van 0 tot 3 minimaal al 3000 heeft gekost aan dekking, opfok, zadelmak etc. En stallen die paarden verkopen die willen verdienen aan een paard niet verliezen.
Misschien dat je met een particulier meer geluk hebt om dat pareltje tegen te komen, maar bij handelaar/stal betwijfel ik dat!