Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
slimmerik schreef:![]()
![]()
Kirsten_S schreef:ik wil niks toevoegen ik plaats het alleen, het gaat toch over slachten en blijkbaar heeft diegene die dit schreef een mening erover en heeft dat geuit in een gedicht
BitchyWitchy schreef:slimmerik schreef:![]()
![]()
Hahhahaha......... Tjah, hier in dit topic zijn we het eens, en dat andere.... nou ja, laat maar dus![]()
![]()
Dat vind ik dus leuk aan Bokt. Je kunt lijnrecht tegenover elkaar staan in één topic, en in een ander volledig op één lijn zitten
slimmerik schreef:En zo hoort het ook...... Dát is de goede manier van discusieëren!
slimmerik schreef:Volgens mij kun je je dode paard ook na de slacht nog laten cremeren.
slimmerik schreef:Tegenwoordig mogen koeien die niet meer kunnen lopen (poot gebroken, melkziekte etc. ) niet meer naar het slachthuis en moeten dus thuis geëuthaniseerd worden.
Dat maken we dus regelmatig mee. Hoe vaak ik die arme beesten een afschuwelijke doodstrijd heb zien hebben...bah. Nee geef mij de slacht maar...en dan er zelf bijblijven. Dát noem ik échte dierenliefde.
xKatleentjex schreef:Is het ook moord als je daarbij je beste vriend van een ondragelijke en nooit overgaande pijn afhelpt?
loesaardbei schreef:hallo hallo, het is allebei erg!
Zazoe schreef:Nouja, in mijn ogen is het allebei moord, hoe hard het ook klinkt. Toch ben ik meer voor slacht. Bij inslapen zijn er zóveel pony's en paarden die er nog tegen vechten vechten. Slacht is 1 keer knal en weg paard, hoe hard dát ook klinkt.. Het liefst natuurlijk allebei niet, of een natuurlijke dood.
Zazoe schreef:Ja, euthanisie bij mensen is toch eigenlijk ook moord? Hoe wou je het anders noemen, je maakt inderdaad iemand dood. Bij het woord 'Moord' denk je al gauw een neergestoken of geschoten mensen, maar ik vind dit net zo goed moord, maar dan op een goede manier. Een paard laten lijden vind ik misschien nog wel erger, dan dat je hem laat inslapen, dat doe je inderdaad uit liefde, niet uit haat.