slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:17

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:18

slimmerik schreef:

Hahhahaha......... Tjah, hier in dit topic zijn we het eens, en dat andere.... nou ja, laat maar dus Clown Clown Clown

Dat vind ik dus leuk aan Bokt. Je kunt lijnrecht tegenover elkaar staan in één topic, en in een ander volledig op één lijn zitten Haha!

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:20

Kirsten_S schreef:
ik wil niks toevoegen ik plaats het alleen, het gaat toch over slachten en blijkbaar heeft diegene die dit schreef een mening erover en heeft dat geuit in een gedicht

dat gedicht ben ik echt nog maar 1000 keer tegengekomen op spelletjes etc.

ik heb ook ergens gelezen dat het meer ten afscheid van een paard was en niet om als mening van voor of tegen slachten te dienen..

maar ja over dat slachten als het goed gebeurt ben ik er niet op tegen maar als je paard echt ziek is en wat moeilijker vervoert kan worden zou ik denk ik voor inslapen kiezen zoals hierboven al vaak is verteld

maar er zijn toch helemaal niet zo veel paardenslachterijen meer in nederland? of bedoelen jullie dan dat je je paard naar italie laat brengen want dat wordt schijnbaar ook wel gedaan, 3 dagen zonder eten en drinken op de trailer naar italie en dan slachten... dat laatste lijkt me dan wel minder...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:21

BitchyWitchy schreef:
slimmerik schreef:

Hahhahaha......... Tjah, hier in dit topic zijn we het eens, en dat andere.... nou ja, laat maar dus Clown Clown Clown

Dat vind ik dus leuk aan Bokt. Je kunt lijnrecht tegenover elkaar staan in één topic, en in een ander volledig op één lijn zitten Haha!

En zo hoort het ook...... Dát is de goede manier van discusieëren!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:22

slimmerik schreef:
En zo hoort het ook...... Dát is de goede manier van discusieëren!

OK dan!

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:54

tjah, maar dan vraag ik me toch af wat er met de paarden gebeurd die geslacht zijn maar niet gebruikt mogen worden voor menselijke consumptie...worden die bij het slachthuis door rendac opgehaald?

ik ben op het moment nog steeds voor slachten, maar om een beetje een omslachtige reden. mijn oude hond anoushka is 16 geworden. ze was op het einde echt doodziek! ze had last van maagtorsies, epilepsie, staar, doof en ga zo maar door! Toen het besluit uiteindelijk was gemaakt om haar in te laten slapen heeft het 4! spuiten gekost voor ze het eindelijk opgaf! ze bleef maar opstaan, keer na keer ondanks dat ze genoeg gif in haar lijf had om een olifant te vellen, laat staan een herder x rottweiler van 16 die doodziek was! ja ik weet het, het is geen paard, maar na meerder huisdieren te hebben moeten laten inslapen en zien vechten wil ik dat niet meemaken met mijn paard! zit te tobben of ik hem voor de consumptie zou laten gebruiken of niet en of ik wel mee zou durven gaan naar het slachthuis....ben op dat gebied een watje eerste klas!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 00:01

Ja, als ie niet voor consumptie is, gaat ie alsnog naar de Rendac....

Geloof me Guardian, als het zover is, en je weet dat het niet anders kan, dan heb je ook de kracht om mee te gaan Knipoog

En zo niet, ook niet erg, ieder doet het op zijn/haar manier.... Je zou dan iemand anders kunnen vragen voor je te gaan. Al loopt hier op Bokt een topic waarbij dat niet goed ging, en de goede kennis het paard gewoon heeft doorverkocht.....

Ik heb eerst het paard van mijn vriendin haar man voor ze weggebracht. Zij konden het ook niet aan om het zelf te doen. In Januari is haar man wel met mij mee geweest mijn paard naar de slacht te brengen. Hij weet nu wat het is, en zal de volgende keer zelf meegaan met hun eigen paard. Al hopen we dat we dat de komende jaren niet weer hoeven doen!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 00:09

Volgens mij kun je je dode paard ook na de slacht nog laten cremeren.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 00:12

slimmerik schreef:
Volgens mij kun je je dode paard ook na de slacht nog laten cremeren.

Klopt, weet zo niet waar, er zijn geloof ik nog maar één of twee paardencrematoria in Nederland. En dan ook alleen voor paarden tot een bepaalde schofthoogte als ik het goed heb.....

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 01:24

tjah ik heb nogal een beste van 1.74 en dat cremeren zal wel ongehoord duur zijn....
nou weet ik dat het een maatje van je is geweest voor al die tijd, maar om nou een dood dier op mn schoorsteenmantel te zetten in een urn...nee dank je vriendelijk....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 07:14

slimmerik schreef:
Tegenwoordig mogen koeien die niet meer kunnen lopen (poot gebroken, melkziekte etc. ) niet meer naar het slachthuis en moeten dus thuis geëuthaniseerd worden.

Dat maken we dus regelmatig mee. Hoe vaak ik die arme beesten een afschuwelijke doodstrijd heb zien hebben...bah. Nee geef mij de slacht maar...en dan er zelf bijblijven. Dát noem ik échte dierenliefde.

ik ben het helemaal met je eens.
dat getuigd van liefde.

maar ook als je niet anders kan dan je geliefde dier thuis in te laten slapen en daarbij blijft.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 07:23

Ik ben voor de slacht. Ja
Als mijn paard iets heeft en ik sta uiteindelijk voor de keuze om in te laten slapen of slachten, kies ik ongetwijfeld voor het laatste. Het hangt natuurlijk ook van de situatie af, als mijn pony een gebroken been zou hebben dan zet ik haar natuurlijk niet meer op de trailer. Maar anders? Naar de slacht. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 11:58

Nouja, in mijn ogen is het allebei moord, hoe hard het ook klinkt. Toch ben ik meer voor slacht. Bij inslapen zijn er zóveel pony's en paarden die er nog tegen vechten vechten. Slacht is 1 keer knal en weg paard, hoe hard dát ook klinkt.. Het liefst natuurlijk allebei niet, of een natuurlijke dood.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 12:00

Is het ook moord als je daarbij je beste vriend van een ondragelijke en nooit overgaande pijn afhelpt?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:56

xKatleentjex schreef:
Is het ook moord als je daarbij je beste vriend van een ondragelijke en nooit overgaande pijn afhelpt?

Slacht of spuitje, beide is geen moord mar euthenasie Knipoog Het paard kiest er immers niet zelf voor, er wordt voor het paard beslist hem uit zijn lijden te helpen.... Dus moord gaat sowieso niet op! Haha!

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:02

hallo hallo, het is allebei erg!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:02

loesaardbei schreef:
hallo hallo, het is allebei erg!

Zeg ik dan van niet????????

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:04

Zazoe schreef:
Nouja, in mijn ogen is het allebei moord, hoe hard het ook klinkt. Toch ben ik meer voor slacht. Bij inslapen zijn er zóveel pony's en paarden die er nog tegen vechten vechten. Slacht is 1 keer knal en weg paard, hoe hard dát ook klinkt.. Het liefst natuurlijk allebei niet, of een natuurlijke dood.

vind je moord niet heel erg cru gezegd?
is het niet juist een teken van liefde als je je geliefde paard uit niet overgaand lijden verlost?

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:38

goed gezecht Snoevie ik ben het helemaal met je eens Haha!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 07:06

moord , sja dan is euthanasie bij mensen ook moord
beetje cru..ja je maakt een dier dood, maar voor een reden , om het dier verder lijden te besparen
en dat is een verantwoordelijkheid die je op je neemt zodra je aan een dier begint ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:23

Ja, euthanisie bij mensen is toch eigenlijk ook moord? Hoe wou je het anders noemen, je maakt inderdaad iemand dood. Bij het woord 'Moord' denk je al gauw een neergestoken of geschoten mensen, maar ik vind dit net zo goed moord, maar dan op een goede manier. Een paard laten lijden vind ik misschien nog wel erger, dan dat je hem laat inslapen, dat doe je inderdaad uit liefde, niet uit haat.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:39

dit topic is best nuttig want slachten denk iedereen aan een gruwelijke dood maar inslapen daarbij denk je bij de eerste gedachte dat het beter is maar dat is juis het gruwelijkste je laat je paard als het ware vergiftegen maar natuurlijk doe je het alleen als je paard dood moet, in het begin dach ik spuitje maar nu begin ik toch steeds meer te twijfelen,, is de slacht niet beter,, met een spuitje voelt het paard dat hij langzaam dood gaat (gelezen in dit topic) en bij de slacht is het boem weg, als ik voor de keuze staat en mijn paard heeft niks met zijn benen en geen trailer angst enz kies ik denk ook voor de slacht!
( daarom vind ik het een nuttig topic want ik ben wel van gedachte veranderd!)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 07:09

Zazoe schreef:
Ja, euthanisie bij mensen is toch eigenlijk ook moord? Hoe wou je het anders noemen, je maakt inderdaad iemand dood. Bij het woord 'Moord' denk je al gauw een neergestoken of geschoten mensen, maar ik vind dit net zo goed moord, maar dan op een goede manier. Een paard laten lijden vind ik misschien nog wel erger, dan dat je hem laat inslapen, dat doe je inderdaad uit liefde, niet uit haat.

je bedoeld het vast goed,maar dit is niet te vergelijken met moord,hoe kún je dat nou zeggen?

zoek het woord moord maar eens op,en euthanasie gebeurd bij mensen trouwens met de eigen toestemming,dus dat is al helemaal niet vergelijkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:58

Goed, maar hoe wil jij dat dan noemen? Maar niet denken dat ik slachten slecht vindt, in sommige gevallen misschien wel, maar lang niet altijd Lachen
Ja, met eigen toestemming, maar zou het dan niet eigenlijk 'Zelfmoord' zijn? Klinkt wel héél cru, en is eigenlijk niet het woord dat ik zoek, maar ik zou niet weten hoe je dat dán moet noemen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:01

Euthansie noemt men ook wel hulp bij zelfdoding Zazoe