Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:58

knollentuin schreef:
journee schreef:

Van mij mag iedereen zeggen wat hij wil, zolang mensen alleen op inhoud en niet persoonlijk worden bekritiseerd. Als iedereen dezelfde mening heeft valt er weinig meer de discusseren. Ik vind een topic lang niet zo interessant als iedereen Kumbaya gaat zingen. En HC geeft zelf al toe niet in wolf territorium te wonen en dan is zijn mening wel te verklaren. Die is niet anders dan de rest van Nederland die ook niet in Wolf territorium woont. :+

En hier ga jij dus fout, ik woon niet in wolventerritoria, maar ik leef erg mee met de mensen die dat wel doen en ik hou m'n hart vast. En ik ke heel veel mensen hier die er hetzelfde over denken . Meer dan pro wolf mensen. Ze komen hier in de randstad ook, en snel ook, heb dezelfde mening als rien hierin.

Prima, de laatste zin kan iets genuanceerder: Die is niet anders dan het grootste gedeelte van de rest van Nederland die niet in Wolf territorium woont. Namelijk een beetje naïef over wat er daadwerkelijk gebeurt.
Maar goed dat jij niet zo naïef denkt als veel andere mensen. :D en ook fijn om te horen dat steeds meer mensen hun naïviteit verliezen.
Laatst bijgewerkt door journee op 10-01-24 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:59

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 14:56

journee schreef:
Paardenfann4 schreef:
Hij heeft geen idee wat hier allemaal speelt, er worden dagelijks schapen of ander vee aangevallen al dan niet achter hoge hekken. Er zijn de hele dag door zicht meldingen van 1 of meerdere wolven. Hij zit in Spanje en zit ons een beetje uit te lachen omdat wij ons hier niet meer prettig bij voelen en bang zijn voor onze dieren en kinderen. Hij staat bij mij onder de foei knop.

Van mij mag iedereen zeggen wat hij wil, zolang mensen alleen op inhoud en niet persoonlijk worden bekritiseerd. Als iedereen dezelfde mening heeft valt er weinig meer de discusseren. Ik vind een topic lang niet zo interessant als iedereen Kumbaya gaat zingen. En HC geeft zelf al toe niet in wolf territorium te wonen en dan is zijn mening wel te verklaren. Die is niet anders dan de rest van Nederland die ook niet in Wolf territorium woont. :+

Van mij mag ook iedereen zeggen wat hij wil, maar ik hoef niet alles te lezen en daarom dus de foei.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:08

Laatst bijgewerkt door pillow op 10-01-24 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:11

144 heb je eerder kans iemand aan de lijn te krijgen. :)
Ja erg verwarrend met de 112.

Maar eigenlijk zou dat moeten gebeuren.
Dat ze er helemaal simpel van worden daar.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:38

DuoPenotti schreef:
144 heb je eerder kans iemand aan de lijn te krijgen. :)
Ja erg verwarrend met de 112.

Maar eigenlijk zou dat moeten gebeuren.
Dat ze er helemaal simpel van worden daar.

Heb het veranderd. Maar ze worden toch ongeveer als huisdieren beschouwd, met namen enz. Als er één verongelukt komen er ook allerlei berichten van rust zacht lief wolfje ed. Dus nu moeten er toch veel knuffelaars op staan om het dier te redden.

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:44

Ik vind die foei knop zo kinderachtig.. In het dagelijkse leven kun je er ook niet voor weglopen.
maar ja des al niet te min...
Al is er iemand die je wil proberen anders te laten voelen is het nog altijd je eigen keuze om je daar door banketstaaf te laten voelen.
Natuurlijk is het makkelijk om vanaf een Spaanse berg met dure worden te strooien en als er iets gevraagd wordt niet te reageren maar dat zegt uiteindelijk meer over deze man dan over jullie.
Het belangrijkste is is dat er een roofdier door Nederland loopt wat welkom is maar een pad van vernieling achterlaat waar je U tegen zegt.
Ik, die op een Franse berg zit, maak mij echt zorgen waar dit naar toe gaat. En ik verbaas me vooral over de zogenaamde experts die volgens mij achter een bureau zitten en nog nooit een wolf bestudeerd hebben of uberhaupt van dichtbij gezien. De experts zitten in o.a. in Alaska en landen waar nog veel natuur is en de wolf nog natuurlijk gedrag kan vertonen. En , hoe raar het ook klinkt, als daar een wolf te dichtbij komt wordt hij verjaagd of gedood.
In Nederland zal de wolf altijd dichtbij zijn want Nederland zit best wel vol.
Hier in Frankrijk is een half uur rijden naar het volgende dorp normaal. In Nederland ben je al minimaal door 3 heen gereden. Een wolf kan 40 kilometer afleggen in een nacht. Tel uit je "winst"

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:08

Er is een update van Bij12. Tussen 20 en 31 december dus 10 dagen 119 dode schapen geiten en 1 pony. Het zijn aantallen waar je de rillingen van krijgt. Tel daarbij het wild en de schapen waar Bij12 niet bij gehaald wordt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:14

ChantalAM schreef:
Ik vind die foei knop zo kinderachtig.. In het dagelijkse leven kun je er ook niet voor weglopen.

Waarom niet? Dan kan ik toch ook weglopen en niet luisteren naar wat die persoon te vertellen heeft? Dan word ik toch niet gedwongen om elke uitspraak die die persoon doet aan te horen?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:19

pillow schreef:
Er is een update van Bij12. Tussen 20 en 31 december dus 10 dagen 119 dode schapen geiten en 1 pony. Het zijn aantallen waar je de rillingen van krijgt. Tel daarbij het wild en de schapen waar Bij12 niet bij gehaald wordt.

Die update is bijna een week geleden geweest. De meldingen van dit jaar zijn nog niet verwerkt. Afgelopen weekend zijn hier in het Schapenpark weer 7 schapen gedood. En de uitslagen van de dna-onderzoeken lopen blijkbaar helemaal achter want van de 2e helft van oktober zijn die nog niet verwerkt. Eerder duurde het een week of 6 voor de resultaten bekend waren.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:33

Sanet schreef:
ChantalAM schreef:

Waarom niet? Dan kan ik toch ook weglopen en niet luisteren naar wat die persoon te vertellen heeft? Dan word ik toch niet gedwongen om elke uitspraak die die persoon doet aan te horen?

Oh, nou en of ik dat kan. Mensen ontlopen is echt geen hogere wiskunde.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:35

Bokt komt mijn huiskamer in. Daarmee dus ook de berichten van andere.
En ik zou sommige niet alleen ontlopen maar uit mijn huis smijten :+

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:42

Maar iets lezen wil nog niet zeggen dat daar tot in den treure op gereageerd moet worden. Soms lees ik iets, ga op mijn handen zitten en scroll door. Is niet zo moeilijk. Inmiddels hebben we hier nu alweer heel wat berichten aan over geschreven terwijl het over wolven zou moeten gaan.
Laatst bijgewerkt door Dreamboy op 10-01-24 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:44

Dreamboy schreef:
Maar iets lezen wil nog niet zeggen dat daar tot in den treure op gereageerd moet worden. Soms lees ik iets, ga op mijn vingers zitten en scroll door. Is niet zo moeilijk. Inmiddels hebben we hier nu alweer heel wat berichten aan over geschreven terwijl het over wolven zou moeten gaan.

Om die reden heb ik dan de laatste pagina's ook niet veel geschreven.

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:06

Ik denk dat je beter een wolf kan ontlopen. Jammer genoeg kunnen die niet onder de foei knop

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:11

Ging dat maar :D
Dan zette ik ze er allemaal onder nu :j

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:13

Als ik het zo op FB volg, kom ik ook berichten tegen over problemen met wolven in Spanje. Ook vlak bij bebouwing en kuddebewakingshonden die het niet gered hebben.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:43

Miran schreef:
Als ik het zo op FB volg, kom ik ook berichten tegen over problemen met wolven in Spanje. Ook vlak bij bebouwing en kuddebewakingshonden die het niet gered hebben.

Precies, daarom snap ik ook niet dat HC maar stug blijft volhouden dat ze er daar mee om hebben leren gaan waardoor er geen problemen zijn en dat wij dat vooral ook moeten doen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:46

Dat is in heel Europa een probleem. Zelfs waar ze meer natuur hebben.
Maar is hetzelfde als wat leugenveld kletst. Klopt ook niks van.
Er is nog niet 1 ding waarheid gebleken van wat hij Nederland voorhoudt.
Helaas blijft hij het zeggen en die hem corrigeren worden geblokt.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 19:08

Nee dat ben ik niet met jullie eens. Er mee omgaan beschrijft hij als in : hoeveel schade wordt acceptabel gevonden. En daar lijkt het me juist wel om te gaan. Ook hier in Nederland, net als in de Afrikaanse landen of Canada. Het spanningsveld tussen wat mensen willen en wat dieren doen, blijft zeker bestaan. Dat is van alle tijden ook, zou ik zeggen en geldt ook voor dieren onderling. (ben je jager of gejaagde? als dier dan)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 19:23

Wij zeggen : als er vee gepakt wordt is er (naar mening wolf) niet genoeg wild om als prooi te dienen en is het gebied dus ongeschikt. Voorstanders wolf blijven hameren op omheiningen en er moeten X wolven rondlopen ivm stabiele, brede genetische populatie. Grootste struikelblok tussen de groepen is daarmee dat er geheel voorbij gegaan wordt door de voorstanders aan de vraag of en voor hoe lang er genoeg wild is voor de gewenste populatie. De eerste overweging zou zijn of en zo ja hoeveel wolven kan de wildpopulatie duurzaam voeden. En daar hoor je ze geheel niet over anders dan einde jacht en lage wildstand is gewenst want overbegrazing. Ik ben banger voor onderbegrazing en dus een flinke lading droge tondel in de bossen met toenemende droogte, hitte en een dorp elke 3 km.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 19:33

Ik denk niet dat de wild populatie doorslaggevend is voor wel of niet pakken van vee. Op de Veluwe worden ook schapen gepakt. Daar loopt nog zat wild rond ( nu nog wel). Maar schapen zijn een veel makkelijker prooi

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 19:55

Zoals ik zeg : naar mening van de wolf is er niet genoeg ander/interessanter voedsel zoals wild om van het vee af te blijven. Dat mensen daar een andere mening over hebben of aangeven dat dat het gevolg is van soort omheiningen veranderd daar niks aan.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:45

tienus63 schreef:
Zichtmelding wolf De Wijk. Tussen A28 en riviertje de Reest.
Bron app meldingen wolven in Westerveld eo.
[ [url=m/DQ9VZR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qSi6HW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bleek een husky geweest te zijn. Melding is ingetrokken.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:37

josien_m_ schreef:
Nee dat ben ik niet met jullie eens. Er mee omgaan beschrijft hij als in : hoeveel schade wordt acceptabel gevonden. En daar lijkt het me juist wel om te gaan. Ook hier in Nederland, net als in de Afrikaanse landen of Canada. Het spanningsveld tussen wat mensen willen en wat dieren doen, blijft zeker bestaan. Dat is van alle tijden ook, zou ik zeggen en geldt ook voor dieren onderling. (ben je jager of gejaagde? als dier dan)

Gezien de berichten wordt de schade daar ook niet acceptabel gevonden. In geen enkel Europees land inderdaad, vanuit Oostenrijk, Italie en Scandinavie zie je ook zulke berichten.