Hier hadden we gisteren de strao Noordwelle. Ontzettend genoten en over 3 weken nog een strao. Op de foto's ben ik zelf niet want ik rij absoluut niet dit soort ritten ivm mijn lijf/gezondheid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:manic schreef:Joh ga je je paarden verhuizen? Waar ga je heen? Jullie zaten niet heel ver van mij vandaan dacht ik toch? Op een mooie luxe stal….
Ja het is nog steeds een mooie luxe stal, maar de verzorging is erg achteruit gegaan. Die past er niet meer bij. Ik ga er nog niet teveel over zeggen want ik moet nog een week.![]()
We gaan naar Calt Stables in Vijfhuizen.
Babootje schreef:Ja, en ik ken Judith al wel een beetje. En er staan ook al wat bekenden. Het is de oude stal van Tommie Visser, echt wel heel netjes. Wel een verademing om weer bij paardenmensen te staan. We gaan het best naar de zin hebben denk ik.
Koekie73 schreef:Spannend wel weer Babootje, maar dat klinkt als een fijne plek. Jammer dat het op de huidige stal minder is geworden.
@dierenfan wat een grappenmaker
Hier heeft Ellie therapeutische ijzers (brede teen, smalle takken om de tussenpees te ontlasten) en ze is inmiddels een keer of 5 gelaserd door de fysio. Verder is ze merrie haha. Narrig als het te lang duurt met laseren. En wil ze het liefst van de poetsplaats denderen. En als dat niet lukt, beuken met haar hoofd. Portret hoor. Ze kan natuurlijk d'r ei niet kwijt en haar geduld wordt er niet beter op. Morgen gaan we d'r even lekker wassen, poetsen etc dat vindt ze altijd heerlijk.
Dochter mag 1 van de pony's van de staleigenaresse rijden dus dat is heel fijn. Verder maar afwachten tot we over een week of 6 de controle echo doen.
Knap paard![]()
[ Afbeelding ]
dierenfan schreef:Duimen dat dit alles werkt Koekie73! Aan de inzet zal het niet liggen in elk geval!
Hier hadden we gisteren de strao Noordwelle. Ontzettend genoten en over 3 weken nog een strao. Op de foto's ben ik zelf niet want ik rij absoluut niet dit soort ritten ivm mijn lijf/gezondheidze staan echter openbaar op facebook dus deel ze ook gewoon hier. Uiteraard wel onze/mijn paarden
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Koekie73 schreef:Heel tof @dierenfan! Wat zijn ze ontzettend braaf joh.
Jammer dat je dat dan zelf niet kan doen, denk ik?
@QBB hoe lang ben jij zelf? Maar idd ze lijkt lekker gegroeid![]()
@oji lekker weer he? Hoe gaat het met jou en Owen?
Voor het eerst heb ik het idee dat Ellie zich echt goed voelt. Ze is weer speels maar wandelt ook braaf mee de rechte revalidatiestukken. Naast het laseren geeft ik haar ook Harpagyl.
We zouden eigenlijk nog shockwave doen 2x op de kliniek maar omdat we ook al 3x pw laseren lijkt me dat een beetje veel. Ik twijfel nu of ik dat toch ook nog moet doen.
manic schreef:Ik heb er wel 2 gehad maar vind toen ze alletwee vol in het werk stonden vond ik dat ik ze eigenlijk alletwee net niet genoeg aandacht kon geven. Was altijd echt alleen maar haasten haasten haasten. Ik zou er niet zo snel meer aan beginnen, buiten dat ik dat qua maandelijkse kosten tegenwoordig ook gewoon te veel vind.
Wat vervelend dat het zo in Ellie haar koppie zit. Tranquigel gebruik ik ook zo nu en dan, bvb bij de eerste keer warm beslaan. Iemand heeft me ook eens zo een likbakje gegeven. Die combo werkt bij mij heel goed om de ervaring voor haar “leuk” te maken.
Fijn dat je zo lekker stappen maakt met Owen oji!! Wel jammer van het lessen, maar die griep waait ook echt stevig rond. Heb al heel veel mensen gehoord die echt lang ziek waren.
Mijn merrie is nog een beetje puberaal en heeeeeel snel beledigd, dus als ik het ff niet helemaal goed doe vindt ze daar wel wat van zeg maar. Ik hoop binnenkort zelf ook weer te gaan lessen, kan de begeleiding goed gebruiken. De momenten die goed gaan is het wel gewoon echt een geweldig paard. Als het kwartje straks gaat vallen en alles meer routine wordt gaat ze het heel goed doen denk ik.
Vind het zo een gek idee dat ze bijna 5 is. Ik vind haar nog zo een baby
Koekie73 schreef:Hahaha gezellige look @QBB![]()
Het laseren ging goed vandaag. Lekker in de paddock naast haar maatjes. Haf uur vantevoren een beetje tranquigel gegeven. Op deze manier kunnen we het nog 3 weken volhouden![]()
Zo'n likbakje hebben we ook, maar ze raakt zo gestresst dat ze daar ook geen interesse meer in heeft. Bij de hoefsmid werkt het wel, als afleiding.