Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:47

Doen ze hier ook regelmatig.. banketstaaf is dat als het weggehaald zou worden ze zich beroepen op 'had je het maar aangetekend moeten versturen'... Echt omgekeerde wereld.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:55

Myrkvi schreef:
[ [url=m/5tiqLa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yLUdze.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knapperd! Gefeliciteerd!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:26

Lukasje schreef:
linda_arnold schreef:

2 locaties locaties bodegraven- de Meern.

Handelaren met heel veel snelle handel en import.

Ik had daar een afspraak staan. Ruim 120 km op weg naar daar een messenger. Paard verkocht aan andere partij, terwijl ze wist dat je we onderweg waren. Ze had geen andere afspraken staan voor het paard en de 1e mogelijkheid dat ze kon afspreken was die dag en dat tijdstip. Voor mijn gevoel zit daar een stel jonge meiden achter.

Ook k.t !

Het zou mijn regio moeten zijn(De Meern) maar het zegt mij helemaal niets.. :Y)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 10:51

upendo schreef:
Doen ze hier ook regelmatig.. banketstaaf is dat als het weggehaald zou worden ze zich beroepen op 'had je het maar aangetekend moeten versturen'... Echt omgekeerde wereld.

Denk verkeerde topic

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 11:15

Ohja stom, sorry!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 13:35

Wat een leukerd Myrkvi. Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Phonix schreef:
En als de neuiwe kopers wilt keuren dan komt het toch boven water weer.

Ja dat zal 9 van de 10 keer wel, maar de verkoper heeft een meldingsplicht en het is toch doodzonde van je keuringsgeld als je een paard laat keuren waarvan al bekend was dat ie een bemerking heeft waar jij op afhaakt.

Kan me zomaar voorstellen dat op deze manier in de huidige markt een paard 5-6 keer gekeurd wordt en 5-6 keer op hetzelfde laten staan. Je zou er bijna voor pleiten om een soort centrale database te onderhouden waarin DA alle keuringsresultaten altijd moeten vastleggen en die je voor een X bedrag mag raadplegen.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 14:25

Tjaa hele discussie over informatie op internet, nadeel en tevens ook gelijk het voordeel van internet ;-) . Feit blijft dat er ook gewoon een hoop gerommeld en gesjoemeld wordt en dan kan het ook verrekte handig zijn dat sommige informatie te vinden is.

De Haflinger is goed bevonden gisteravond, dierenarts was heel enthousiast over haar, ze heeft geen eczeem oid maar kanttekening is wel dat dit op een andere locatie anders zou kunnen zijn zei hij al is de locatie waar ze nu staat wel eczeem gevoelig met een bosje ernaast en open water, dus dat is een goed teken.
Rechtsvoor staat ze nu iets steil omdat het ongelukkig is afgebrokkeld maar er is zeker niks aan de hand, en ook zeker geen bokhoef oid. Liefde, goede hoefsmid en hoefverzorging en dan wordt die hoef weer helemaal top verzekerde hij.
Verder voelde ze heel goed en fijn, nog wat elastisch in de benen en daarom vertekent het soms hoe ze staat icm de ondergrond. Al met al een heel positief rapport van de veearts icm haar afstamming, haar toestand vond hij het een goede aankoop voor de gevraagde prijs. Overigens had hij gezien haar leeftijd (2 j en 3 m) ook verwacht dat hij veel minder onderdelen zou kunnen doorlopen voor de keuring maar het is allemaal goed gegaan en ze werd voor het eerst in haar leven gelongeerd en dat deed ze braaf en ook kwam de huidige eigenaar met haar aanfietsen vanuit de wei en dit ging ook best aardig, ze fietste best braaf mee. Ook qua karakter vond de veearts haar heel leuk en fijn.

Verder....... komt ze morgenavond naar ons :D !!!

Het is alleen nog even spannend of er morgen ook al een maatje is. Iemand heeft toch afgebeld ineens en nu heb ik wel iemand anders kunnen regelen met 2 pony's, maar die komt dit weekend pas hoogstwaarschijnlijk met haar pony's :( . Een klein beetje stress heb ik dus nog wel. Er staan wel 12 koeien op hetzelfde land (stuk draad er tussen) maar goed dat is niet gewenst en een halve week alleen als ze net verhuisd is is wel heel sneu vind ik.

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 14:30

Wat leuk!! Gefeliciteerd!! Komt vast goed!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 15:26

Van harte gefeliciteerd. Jammer van het maatje, maar die paar dagen is misschien niet meest ideaal, maar vast wel te overbruggen....

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 15:29

Phonix schreef:
En als de neuiwe kopers wilt keuren dan komt het toch boven water weer.

Ja dat zal 9 van de 10 keer wel, maar de verkoper heeft een meldingsplicht en het is toch doodzonde van je keuringsgeld als je een paard laat keuren waarvan al bekend was dat ie een bemerking heeft waar jij op afhaakt.

Kan me zomaar voorstellen dat op deze manier in de huidige markt een paard 5-6 keer gekeurd wordt en 5-6 keer op hetzelfde laten staan. Je zou er bijna voor pleiten om een soort centrale database te onderhouden waarin DA alle keuringsresultaten altijd moeten vastleggen en die je voor een X bedrag mag raadplegen.[/quote]
Eens!
De kosten van de keuring heb ik ook 3x moeten betalen namelijk,heel zuur.
Laatste die ik liet keuren liep op harde ondergrond op de volte hartstikke kreupel beide voorbenen, denk dat de meeste hem daarom wel laten staan idd.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 15:31

Gefeliciteerd Dees!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 15:41

Goed gedaan dees en gefeliciteerd! Jammer van het maatje, naar is dat als je denkt alles geregeld te hebben. :(:)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:16

Dees90 schreef:
Tjaa hele discussie over informatie op internet, nadeel en tevens ook gelijk het voordeel van internet ;-) . Feit blijft dat er ook gewoon een hoop gerommeld en gesjoemeld wordt en dan kan het ook verrekte handig zijn dat sommige informatie te vinden is.

De Haflinger is goed bevonden gisteravond, dierenarts was heel enthousiast over haar, ze heeft geen eczeem oid maar kanttekening is wel dat dit op een andere locatie anders zou kunnen zijn zei hij al is de locatie waar ze nu staat wel eczeem gevoelig met een bosje ernaast en open water, dus dat is een goed teken.
Rechtsvoor staat ze nu iets steil omdat het ongelukkig is afgebrokkeld maar er is zeker niks aan de hand, en ook zeker geen bokhoef oid. Liefde, goede hoefsmid en hoefverzorging en dan wordt die hoef weer helemaal top verzekerde hij.
Verder voelde ze heel goed en fijn, nog wat elastisch in de benen en daarom vertekent het soms hoe ze staat icm de ondergrond. Al met al een heel positief rapport van de veearts icm haar afstamming, haar toestand vond hij het een goede aankoop voor de gevraagde prijs. Overigens had hij gezien haar leeftijd (2 j en 3 m) ook verwacht dat hij veel minder onderdelen zou kunnen doorlopen voor de keuring maar het is allemaal goed gegaan en ze werd voor het eerst in haar leven gelongeerd en dat deed ze braaf en ook kwam de huidige eigenaar met haar aanfietsen vanuit de wei en dit ging ook best aardig, ze fietste best braaf mee. Ook qua karakter vond de veearts haar heel leuk en fijn.

Het is alleen nog even spannend of er morgen ook al een maatje is. Iemand heeft toch afgebeld ineens en nu heb ik wel iemand anders kunnen regelen met 2 pony's, maar die komt dit weekend pas hoogstwaarschijnlijk met haar pony's :( . Een klein beetje stress heb ik dus nog wel. Er staan wel 12 koeien op hetzelfde land (stuk draad er tussen) maar goed dat is niet gewenst en een halve week alleen als ze net verhuisd is is wel heel sneu vind ik.

Gefeliciteerd!
Maar alleen klinisch gedaan begrijp ik?

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:28

Klopt, alleen klinisch. Er waren geen dierenartsen op de eilanden met röntgenapparatuur dus moest uitwijken naar verderweg, met wachttijden van minimaal 1 á 2 weken tot gevolg, gewoon geen zin om zo lang te wachten, punt.

De veearts die er gisteren was had vooraf ook al gezegd, bij enige twijfel nav de klinische keuring zal ik een advies geven of ik foto's zou laten maken bij een conculega, zijn opinie was dat nav de klinische keuring het niet nodig is. Dit geeft nooit garanties, dat zij hij ook. Maar nav klinisch was hij heel enthousiast.

We gaan het meemaken ;-) . Klein gokje!

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:29

Mer1980 schreef:
Van harte gefeliciteerd. Jammer van het maatje, maar die paar dagen is misschien niet meest ideaal, maar vast wel te overbruggen....

Ja hoop het. Vind het voor haar wel heel rot, verhuisd en alleen dus ik hoop wel dat ik nog iets kan regelen en anders misschien een paar dagen even een pension opzoeken mits dat lukt?

Bij 12 koeien heeft ze ook niks aan.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:37

Gefeliciteerd Myrkvi ziet er knap uit , heel veel geluk en plezier met haar.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:43

Zou er niet teveel over nadenken dat ze even alleen staan, ze leren er veel van en je kan even samen aan elkaar wennen. Zou zeker niet tijdelijk pension doen om vervolgens weer te verhuizen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:48

Wat leren ze ervan? Als je pech hebt juist helemaal niks behalve paniek. Ik zou dus juist wel kiezen voor tijdelijk pension en dan nog een keer verhuizen. Soms kan het echt niet anders, maar om ze iets te leren? :n waarom zou je op een andere stalling elkaar niet kunnen leren kennen?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:54

Ze leren er wel veel van. Maak het wekelijks mee met koop /verkoop.

Heb nu een tijdje een jaarling alleen gehad. ( als veulen gekocht.) kon niet alleen staan, nu kan ik rustig de andere pony weg halen en de jaarling blijft rustig.

Die paar dagen niet zo druk maken en gewoon op locatie zetten. Particulieren (sorry) denken en doen soms zo moeilijk en omslachtig

Als ze alleen staan trekken ze vaak meer naar de mensen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 17:04

Ja, die handelaren denken vaak niet zo paard vriendelijk. (Sorry)

Sorry, maar voor hetzelfde geld krijg je er dus juist 1 door die enorm gaat hangen aan andere paarden zodra die er weer zijn en wel enorme verlatingsangst krijgt. Want dat heb ik dan weer regelmatig gezien en zelf meegemaakt. Je kan het ze ook op vriendelijkere manieren leren dat ze soms uit elkaar gaan.

Ik heb andere ervaringen en dat is niet omdat ik particulier ben. :+ Ik zie ook zat bij professionals die gelukkig paard contact belangrijker vinden als naar mensen trekken. Als het echt niet anders kan kan het niet anders, maar bij de keuze kiezen zij ook wat anders. Heeft niks met moeilijk en omslachtig te maken, ik ben heel makkelijk, maar paard gaat wel voor.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 17:07

Denk inderdaad particulieren meer kijken naar wat "fijn" is voor het paard en wat een goede eerste start is... omdat het de bedoeling is dat het paard ook bij je blijft.
Voor handelaren, blijft het paard toch altijd handel... niet dat je er geen gevoel bij hebt of er slecht voor bent.
Maar ze gaan toch ook wel weer weg. Dat maakt het gevoelsmatig anders.

Al krijg je daar vaak wel makkijkere beesten van, dus niet alles daarin is minder goed :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 17:22

Nee, niet alles is minder goed. Maar dat makkelijkere kan ook als ze wel gewoon contact met soortgenoten belangrijk vinden. Dat is hier het geval, ook de handelsdieren staan altijd samen met anderen en als ze eens moeite hebben met alleen staan lossen ze dat anders op.
En ze zijn wel makkelijker als een gedeelte van de particulieren, maar ook niet elke particulier is maar moeilijk en omslachtig :+ nadenken over het alleen staan met koeien of even op pension zetten is ook niet moeilijk of omslachtig.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 17:48

Dees90 schreef:

Gefeliciteerd!
Als het echt niet lukt om gezelschap te regelen, danwel paar dagen in pension… is het dan niet mogelijk om haar nog een paar dagen bij de verkoper te laten staan? Ik denk dat over het algemeen een paard niet direct met een levenslang trauma wordt opgezadeld wanneer ze een paar dagen wat alleen koeien in het land ernaast als gezelschap hebben. Maar als het een grote zorg is kan je dat misschien nog overwegen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:57

Gefeliciteerd met de aankoop!

Ik zou idd ook overleggen met de verkoper of hij tegen een paar tientjes een paar dagen langer daar op de wei mag blijven staan tot jij alles op orde hebt. :)

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:43

Gefeliciteerd met je aankoop dees! Fijn dat de da zo positief was. Ik zou ook vragen of het paard nog iets langer bij de verkoper kan blijven staan als ik in jouw schoenen stond. In elk geval veel plezier met haar alvast!