Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pantarhei schreef:Bij ons is de wachtlijst ca 45 personen en met minimaal verloop kan dat zomaar 10 jaar duren. Box aanhouden zonder paard is betalen ca 2/3 vd stalprijs met paard en dan blijft het ook jouw box
ikke schreef:Fly_high schreef:Ik vind dat het echt dramatisch is geworden qua beschikbaarheid van pensionstalling in de Randstad, paar maanden terug kon ik bij mijn huidige stal zomaar terecht van buitenaf en ik kon ook nog uit 2 soorten stallen kiezen wat mij het meeste beviel. Nu hebben ze een wachtlijst van stuk of 15 mensenals pensionklant krijg ik wel voorrang maar ik betwijfel dat er daadwerkelijk iets vrijkomt.
Ik overweeg zelfs om mijn paarden (mocht ik nummer 2 daadwerkelijk kopen) dan apart te stallen maar ideaal is dat zeker niet. En vrijwel elke stal die ik bel zit vol en met overvolle wachtlijst daarbovenop.
Het gehaaste van de huidige markt vind ik ook erg irritant, elke verkoper blijft er naar mijn idee teveel druk op zetten dat je bij eerste keer proefrijden al ter plekke beslist of je het paard wil hebben en daar word ik helemaal niet blij vanIk ben allesbehalve een eeuwige twijfelaar, met mijn laatste aankoop heb ik het paard twee keer binnen een week gezien en meteen een afspraak gemaakt om te keuren, dat lijkt me persoonlijk niet gek lang ofzo? Maar nu is het ineens toch uit den boze
Maar wie verplicht jou om een paard te kopen?
Persoonlijk zou ik de markt succes wensen en rustig afwachten tot de zeepbel uit elkaar geknald is.
Dat gaat echt wel gebeuren, ook al willen sommige mensen je iets anders laten geloven.
En stalling op een uur rijden; daar heb ik helemaal geen tijd voor. Dan zou ik mijn paard alleen in het weekend zien. Ja, ik weet een stal op een uur rijden en ik acht de kans niet onmogelijk dat er plek gemaakt zou worden voor mijn paarden, maar goed, niet elk paard heeft z'n eigen fanclub......
ivy_power89 schreef:@romy1234 heb je bij overlijden niet aangegeven dat je een nieuw paard zou kopen?
Of de stal dit niet aan je gevraagd?
Ik heb bij verkopen van mijn andere paard aangegeven dat ik de stal wilde aanhouden, ook omdat ze dus zoveel mensen op de wachtlijst hebben. Dan maar wachtgeld betalen maar ik zag het niet zitten om mijn ene paard op de ene stal te hebben en mijn andere op een andere stal.....
Mkango schreef:Ik vermoed dat als mensen straks weer meer buitenshuis gaan werken, er ook wel weer meer paarden op de markt zullen komen.
Dilan93 schreef:Mkango schreef:Ik vermoed dat als mensen straks weer meer buitenshuis gaan werken, er ook wel weer meer paarden op de markt zullen komen.
Dat hoor ik idd veel. Ik snap dat alleen niet zo goed.
Ik heb al 10 jaar eigen paarden. Werk sinds september pas thuis, voorgaande jaren altijd buitenshuis gewerkt icm een paard.
Daarom snap ik niet dat mensen nu wel tijd hebben voor een paard en anders niet
Dilan93 schreef:Omdat mensen nu kleine huishoudelijke taken snel tussendoor kunnen doen, geen reistijd hebben, flexibeler kunnen werken etc., Dus waar een werkdag je voorheen misschien wel 10-11 uur van je dag kostte en je daarna nog je huishouden moest doen, heb je dat nu allemaal na 8-9 uur achter de rug en heb je dus meer tijd voor dingen als een paard.Mkango schreef:Ik vermoed dat als mensen straks weer meer buitenshuis gaan werken, er ook wel weer meer paarden op de markt zullen komen.
Dat hoor ik idd veel. Ik snap dat alleen niet zo goed.
Ik heb al 10 jaar eigen paarden. Werk sinds september pas thuis, voorgaande jaren altijd buitenshuis gewerkt icm een paard.
Daarom snap ik niet dat mensen nu wel tijd hebben voor een paard en anders niet
FleurSandro schreef:Kimberley_ schreef:Voor de mensen die een haflinger hebben gekocht.
Zijn jullie ook lid geworden van het stamboek en zo ja heeft het een meerwaarde?
Ik twijfel nog, deels denk ik van ja leuk! En dan zet ik het paspoort op mijn naam maar deels wat is er precies de meerwaarde van...?
Mkango schreef:Omdat mensen nu kleine huishoudelijke taken snel tussendoor kunnen doen, geen reistijd hebben, flexibeler kunnen werken etc., Dus waar een werkdag je voorheen misschien wel 10-11 uur van je dag kostte en je daarna nog je huishouden moest doen, heb je dat nu allemaal na 8-9 uur achter de rug en heb je dus meer tijd voor dingen als een paard.
Daarnaast haalt ikke ook wel een goed punt aan: geld brandt mensen nu in de zakken. Geld dat ze normaliter zouden uitgeven aan uitjes, vakantie, horeca etc., hebben ze nu "over." Daar valt ook een beetje mee samen dat het sociale leven van een hoop mensen ook bijna 0 is, maar als er straks weer sociale verplichtingen e.d. komen, mensen ook hun partner nog eens willen zien, vakanties weer mogelijk zijn, is zo'n paard soms ook wel lastig en duur.
pantarhei schreef:Bij ons is de wachtlijst ca 45 personen en met minimaal verloop kan dat zomaar 10 jaar duren. Box aanhouden zonder paard is betalen ca 2/3 vd stalprijs met paard en dan blijft het ook jouw box
mpc_rijder schreef:Tja ik ben benieuwd hoor, of het dan na de coronatijd weer zoals voorheen wordt. Natuurlijk kijkt iedereen uit naar het moment dat de maatregelen er af gaan en we weer meer vrijheid hebben. Maar ik denk dat heel veel mensen het afgelopen jaar ook hebben ingezien dat het ook leuk kan zijn om je tijd /geld dicht bij huis uit te geven, in plaats van 3x per jaar op vakantie gaan en 2x per week uit eten![]()
Ik lees overal dat er verwacht wordt dat asiels overvol komen te zitten en paarden massaal de markt weer opkomen, maar ik vraag het mij af
Wat niet wegneemt dat het inderdaad een gekke overvraagde markt is, wat wel wat minder mag
Babootje schreef:Wij zijn gewoon op zoek naar een stal met goede faciliteiten. Met 2 paarden. Binnen en buitenbak met goede bodems, paddocks en/of wei waar paarden minimaal 2-3 uur in buiten kunnen staan (niet in - grote- groepen). 3 x per dag goede kwaliteit hooi of kuil, 1e hooibeurt voor de krachtvoerbeurt en s avonds afvoeren. Elke dag mesten (dus geen bergen en dalen in stal). Binnenstallen met contactluik en buitenluik. Overdekte stapmolen met zandbodem (geen klinkers of rubber) en overdekte longeerkraal met dak dat hoog genoeg is om jonge paarden zadelmak te maken. Max stalprijs 500 euro. Het is niet te krijgen. We willen best wat concessies doen maar zeker niet op het voer, bakbodems en buitenfaciliteiten. We gaan nu naar de Watertoren, maar dat is een uur heen en een uur terug (als het niet al te druk is op de weg). Dus als jullie nog iets weten...
mpc_rijder schreef:Imo zijn er nog steeds te weinig mensen die zo redeneren, dat het niet altijd maar verder, luxer en meer hoeft te zijn.Tja ik ben benieuwd hoor, of het dan na de coronatijd weer zoals voorheen wordt. Natuurlijk kijkt iedereen uit naar het moment dat de maatregelen er af gaan en we weer meer vrijheid hebben. Maar ik denk dat heel veel mensen het afgelopen jaar ook hebben ingezien dat het ook leuk kan zijn om je tijd /geld dicht bij huis uit te geven, in plaats van 3x per jaar op vakantie gaan en 2x per week uit eten![]()
Ik lees overal dat er verwacht wordt dat asiels overvol komen te zitten en paarden massaal de markt weer opkomen, maar ik vraag het mij af
Wat niet wegneemt dat het inderdaad een gekke overvraagde markt is, wat wel wat minder mag