Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mamabird schreef:Gisterenavond weer naar een paard gaan kijken voor mijn dochter. Een Lucky Boy, 13 jaar en vooral braaf. Mijn dochter werd er helemaal blij van...en ik....vond er niet zoveel aan ... Paard loopt prima hoor, kon er niets verkeerds aan ontdekken, maar het deed mij helemaal niks... Nou hoeft dat ook niet, als mijn dochter er maar blij van wordt, maar het kost wel wat moeite om enthousiast te zijn... Dus we gaan aankomend weekend weer kijken... Vrijdag ook nog een afspraak staan voor een ander paard (staat al een week). Dus die pakken we ook nog mee. Je weet nooit natuurlijk...
anjali schreef:mamabird schreef:Gisterenavond weer naar een paard gaan kijken voor mijn dochter. Een Lucky Boy, 13 jaar en vooral braaf. Mijn dochter werd er helemaal blij van...en ik....vond er niet zoveel aan ... Paard loopt prima hoor, kon er niets verkeerds aan ontdekken, maar het deed mij helemaal niks... Nou hoeft dat ook niet, als mijn dochter er maar blij van wordt, maar het kost wel wat moeite om enthousiast te zijn... Dus we gaan aankomend weekend weer kijken... Vrijdag ook nog een afspraak staan voor een ander paard (staat al een week). Dus die pakken we ook nog mee. Je weet nooit natuurlijk...
Lucky Boy? Is dat die hengst die lang geleden,in de vorige eeuw, heel beroemd was? De boer waar ik toen op stal stond had er een en die is naar Amerika verkocht ondanks dat hij bij de keuring straalbeentjes matig had.Tot verbazing van die boer kochten ze hem toch,alle nazaten van Lucky Boy werden opgekocht. Later bleek dat er met sperma fraude was gepleegd en dat sommigen dus niet echt van Lucky Boy afstamden! Of is jouw Lucky Boy een moderne naamgenoot en niet de legendarische van vroeger?
November108 schreef:Nou ik heb goed nieuws
Vandaag de verkoper gesproken, ik voel me heeeel goed bij dit paard en zij voelt zich gelukkig ook goed bij ons! Ik ga morgen een keuringsafspraak maken, zondag gaan we nog een keer om de laatste dingen door te spreken (en dan gelijk nog maar een keer te rijden).
Even de keuring afwachten maar voorzichtig al wel blij! Het gaat om een superleuke 10-jarige KWPN merrie, springgefokt, alert maar braaf buiten. Hopelijk gaat alles goed en kan ik snel een foto delen!
tita schreef:Vraag het de eigenaar
Shanna7836 schreef:Ik heb 1x eerder zulk beslag gezien onder 1 voorhoef van een Shire. Die had straalkanker. Verder nooit gezien dus weet ook niet waarvoor het verder gebruikt wordt om eerlijk te zijn...
November108 schreef:Nou ik heb goed nieuws
Vandaag de verkoper gesproken, ik voel me heeeel goed bij dit paard en zij voelt zich gelukkig ook goed bij ons! Ik ga morgen een keuringsafspraak maken, zondag gaan we nog een keer om de laatste dingen door te spreken (en dan gelijk nog maar een keer te rijden).
Even de keuring afwachten maar voorzichtig al wel blij! Het gaat om een superleuke 10-jarige KWPN merrie, springgefokt, alert maar braaf buiten. Hopelijk gaat alles goed en kan ik snel een foto delen!
ArcoIris schreef:Ik had heel graag morgen met jullie m’n ervaring willen delen maar helaas heeft de verkoper me net afgezegd, er komt morgen iemand voor tweede bezichtiging en koop. Fijn voor hun natuurlijk, maar ik baal als een stekker.En door....
Spaansepony schreef:[ [url=m/cvkOuC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heeft iemand hier ervaring mee?
anjali schreef:Spaansepony schreef:[ [url=m/cvkOuC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heeft iemand hier ervaring mee?
Het is natuurlijk duidelijk dat dit paard een probleem heeft.Ik zou hem liever niet kopen.Wat het is weet ik ook niet.Ik heb ooit een hele leuke pony laten staan omdat die perse orthopedisch beslag nodig had en ik toendertijd zelf geen goede smid wist die ik dat zou toevertrouwen.Dat was een pony die een zenuwsnede had gehad en daarom niet zonder speciale beschermende hoefijzers kon.