Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:35

Ik had hetzelfde "probleem" met een gewone longeersingel ulysses. Ik heb er nu een prolite pad onder gedaan met de maximale opvulling erin, dan blijft de ruggengraat ook vrij. Voorheen had ik een qhp longeerpad en liet ik de singel heel erg los. Die prolite pad eronder is wel heel lelijk maar wel fijn :)
Een vriendin heeft die barefoot singel, zij is er erg tevreden over!

Vervelend van de huppel moniek... Zou het idd even aankijken maar moet niet te lang duren lijkt mij.

pol013

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:51

Ik longeer alleen nog met zo'n touwtje over de rug tussen de voorbenen door. Sneller bevestigd dan dat gedoe met een singel. Heeft wel alleen als optie lang en laag.

Stoer hoor, die jonge paarden competities. Leuk om al echt ergens naar toe te werken.

Ik heb er net na 2 weken weer op gezeten. Man man wat een braaf ding. Zadelen opstappen en gaan. Leek wel of hij het weer leuk vond om aan de gang te gaan. Pakte het zo ook weer op waar we gebleven waren.
Maar een bengel is het ook wel een beetje. Gister vond hij het nodig om rechtop voor me te gaan staan. Dan is ie grooohooot. Hij was nog een beetje baldadig van een speelsessie met de andere 2 etters.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:26

switt schreef:
Ik had hetzelfde "probleem" met een gewone longeersingel ulysses. Ik heb er nu een prolite pad onder gedaan met de maximale opvulling erin, dan blijft de ruggengraat ook vrij. Voorheen had ik een qhp longeerpad en liet ik de singel heel erg los. Die prolite pad eronder is wel heel lelijk maar wel fijn :)
Een vriendin heeft die barefoot singel, zij is er erg tevreden over!

Vervelend van de huppel moniek... Zou het idd even aankijken maar moet niet te lang duren lijkt mij.

Heb je een foto van die pad? ik kan mij er even geen voorstelling bij maken.
Ik heb er nu ook gewoon een qhp longeerpad onder.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:38

ik voel me meer op mijn plaats in dit topic En we zijn nog net eind 2015 begonnen :o

Ik merk dat het nu makkelijker wordt om 1 tempo vast te houden voor hem Balans is de eerste paar rondjes nog wat zoeken laat hem nu dan nog met zijn hoofd wat omhoog lopen totdat hij mijn hand wat meer zoekt Dat gaat al veel beter In de galop komt hij zwz wat makkelijk terug dus doe nu even niets meer op de teugel alleen maar naar voren Dat nageven komt wel weer als hij wat meer voorwaarts blijft denken!

Heb nu in draf al wel een paar pasjes dat ik hem echt wat voel aantrekken Dat kan hij ook nog niet lang natuurlijk Maar ik neem aan dat dat steeds wat beter gaat worden

Hadden jullie dat ook dat je paard onder het zadel steeds beter gaat bewegen? ipv beetje krabbelen Vond die 5 pasjes iig heel goed voelen :D

Dit zijn wij Inmiddels rijden we in de binnenbak :o Zijn Lucky shots uit een filmpje met zeker ook minder goede stukken hihi
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:16

Wat. Gaaf, mooie plaatjeshoor!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:38

Zeker mooie plaatjes , ziet er goed uit .

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:40

Wat zijn jullie een mooie combi!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:17

Wat een leuk paard

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:29

Ziet er keurig uit hoor!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:39

Inderdaad knap paard!

Die van mij gaat ook steeds beter bewegen. Maar ze heeft een tijdje last gehad van een te lang zadel en wat vastzitten in de rug. Nu is ze weer los en kan ze fijn ons het zadel bewegen. :)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:59

Super leuk Dank jullie wel allemaal :)

Ik volg jullie al een poos Heb al wel eens wat gepost ook Maar nu kan ik ook echt mee praten En van jullie gedane ervaring profiteren :D

Ben ook zo benieuwd hoe jullie het gaan doen met de jonge paarden competities En de wedstrijden Enz Kan alleen maar leren van jullie ervaringen!

Ik heb hem zelf gefokt het is een Apache x Ferro Hij heeft ruim 2 jaar op de opfok gestaan Hij is daar ook iets meer dan een mnd zadelmak gemaakt Daarvoor een mnd longeerwerk enz Hij pakt het allemaal goed op en vind het echt leuk :)

Het lijkt dan net of die ineens sluit en groter wordt Denk idd dat hij dan die rug los heeft Hij laat dan ook echt los (even) Mijn zadel is vandaag gedaan lag ietsje voorover En zaterdag komt de fysio Dat stond al in de planning hij heeft nergens last van imo Maar vind het gwn fijn om te laten kijken Dan weet je waar je op moet letten ook

Het is ook allemaal wat zo een mens op je rug

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:06

Dat laatste doe ik ook regelmatig dresjoepie. Al is het alleen al om te kijken of zijn spierontwikkeling gaat zoals het behoort.
Wat een leukerd die van jou, trouwens. Een eigen fokprodukt? Mooi uitgevallen hoor. Een Apache.. Poeh nou is ie braaf? (Apache heeft nogal de naam lastige paarden te geven, maar misschien heeft ie dan meer van Ferro qua karakter). :j De onze is Johnson x Ferro en is heel cool.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:30

Dat hoor ik vaker Babootje maar hij is super cool liever lui dan moe Ha ha Ik sta op een manege dus genoeg drukte ook met rijden Hij kijkt nergens naar Spanning kent die niet Kan al zonder te longeren opstappen

Omdat ik hem al zo lang ken vertrouw ik hem ook dat scheelt denk ik heel veel! Toen ik voor de eerste x daar zou rijden donderde dat meisje eraf := Ging er daarna weer op! Uhm wil je er nog op Ja hoor had ik bij een ander paard niet gedaan Uhm bel over een mnd maar als die dat niet meer doet :+ Tot nu toe is hij bij mij heel braaf Liever lui dan moe maar goed aan de hulpen

Ik doe ook veel aan de hand hij vind het leuk om dingen te ontdekken heel nieuwsgierig Als hij iets eng vind loopt die achteruit en 2 sec later weer vooruit Wat was het nu eigenlijk hihi

Zijn moeder is Ferrox Damiro Wel heel voorwaarts maar super braaf Kan je zo alleen mee het bos in springen zonder zadel 100% eerlijk nog nooit gestaakt of niets

Hij doet het goed he jullie jonkie Super fijn zo een cool paard je dochter rijdt er heel netjes op

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:37

Inderdaad dresjoepie het hoeft niet altijd een lastige te zijn als de vader er bekend om staat lastige dieren te geven ...
Hudson is een krack c x Jazz .. hahaha de meeste zouden na het zien van de afstamming hard doorlopen .. maar zo een braverd vind je zelden ;)
Maar ik vertrouwde mijn vorige 3 jarige ook voor 1000 procent .. tot ik erop ging zitten en hij schrok (had hem al vanaf veulen ) dat is niet meer goed gekomen helaas , maarja daardoor heb ik nu wel mn Hudsonnetje :D

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 01:05

Oei, van Ferro dacht ik net dat die juist moeilijke paarden gaf.
Negro dan weer braver.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:11

Wat een leuk paard Dresjoepie! Mooie afstamming! Het beeld is al erg volwassen. Wat je zegt over vertrouwen herken ik. Wij hebben Huegro als veulen gekocht en altijd aan huis gehad. Hij voelt tijdens het rijden zo vertrouwd. Ga je nog met de merrie Ferro x Damiro fokken? Voor een nakomeling daarvan zou ik in de rij staan :)

Maar kan me ook vinden in het verhaal van moniek21. Soms door wat voor rede ook is het vertrouwen stuk en komt het niet meer goed.

Klopt Coberlina, wij hebben 3 hele brave : Negro x Clavecimbel (ZZZ), Westpoint x Negro (verkocht) en Negro x Flemmingh (zadelmak) Nu hebben we gekozen voor ander bloed. Ons veulen is een Florencio x Flemmingh. Daar heb ik nog geen ervaring mee.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:25

NN is die negro x clavecimbel uit het lijntje van Havidof en Everdale?

Daar heb ik jaren terug een x een merrieveulen uit gekocht.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:54

Je paard ziet er al mooi volgroeid uit Dresjoepje!

Hummer en ik hebben gisteren ons eerste oefenparcours gesprongen. Het ging eigenlijk boven verwachting.
Die shat pakt het zo fijn op! ook tussen andere wildere jonge paarden met inspringen. Hij blijft met zijn koppie bij mij.
printscreen uit filmpje
Afbeelding

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:20

fokfanaat schreef:
NN is die negro x clavecimbel uit het lijntje van Havidof en Everdale?

Daar heb ik jaren terug een x een merrieveulen uit gekocht.

Ik denk het niet. Hij is gefokt bij een hobbymatige fokker uit een stamboek merrie. Niets bijzonder dus...

Knappe Hummer!!!!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:46

Die staan idd ook niet bekend als heel makkelijk Moniek Hihi Maar als ze dan wel makkelijk zijn zoals die van jou heb je er wel heel fijn bloed aan

Goed ulylesses zo fijn als ze het echt voor je willen doen Er is al genoeg om op te letten in zo een parcours Als je paard dan gwn op jou let gaat het een stuk makkelijker!

Misschien wel leuk wat veulen foto s en foto s van zijn moeder Hij is altijd heel erg gespierd geweest :o Hoop wel dat die nog een beetje gaat groeien hoor! Heb het idee dat die momenteel ook aan het groeien is
10 dagen oud Afbeelding
1 halve mnd oud Afbeelding
Zijn moederAfbeelding

Ik ga niet meer verder fokken Nickynicole De merrie was met 11 jr sterwaardig op de keuring En z1 + 7 Helaas heeft ze een blessure aan haar meniscus en is nu met pensioen Voor de verkoop zou het veulen niet interresant genoeg zijn! Wilde er voor mezelf graag een veulen van

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:13

jammer, prachtige merrie. is die foto in Oude Tonge gemaakt?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:16

Ulysses , wat super gaaf dat hij zo braaf was.. Wat ben je dan trots he op je topper.

Straks even rijden met Hudson, daarna wassen.. Morgen hebben we clinic :D ik heb er zin in hihi.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:56

Ulysses, suoer fijn als je zo met hem op pad kunt.
Dresjoepie, dat zijn fijne plaatjes

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:07

@ nickynicole Dit is idd in OudeTonge scherp van je

Dank je pol 013

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:51

Ik heb niet zoveel gepost de laatste tijd.
Wel bijgelezen, maar zelf een rare drukke week achter de rug met weinig tijd om te rijden.

Heb Elmo wel woensdag 10 km als handpaard mee het bos in gehad terwijl ik zelf op mijn ouwetje reed en er voor het eerst ook nog een stalgenootje met haar pony mee was. Super leuk. Overwegend was Elmo heel braaf maar liet zich door de andere pony ook wel verleiden tot bokkesprongen maken :')

Gisteren moest ik werken van 5:30-15:00.
Heel vroeg op, maar de eerste dag sinds zondag dat ik hem dan weer kon rijden, dus had me er helemaal op ingesteld.
Kom ik op stal, hartstikke druk in de bak.
Eerst maar een kwartier gelongeerd. Hik staat nu overdag wel buiten maar op een klein stukje, waar hij niet echt kan rennen.
Dus longeren is wel bittere noodzaak.
Na een kwartier naar de bak en daar waren er 3 heel fanatiek aan her draven en galopperen, een was zelfs erg druk met er vandoor schieten etc.

Maar gewoon erop gestapt en Elmo fijn bij de les kunnen houden.
En zelfs aan het galopperen geweest terwijl er nog anderen in de bak waren, dat was voor t eerst.

En hij was zo braaf dat ik wel op zijn rug een rondje rond de boerderij in mn eentje durde uit te stappen.
Meestal doe ik dat rondje aan de hand, en 1 x erop, samen met een stalgenoot die ook net klaar was.
Maar vandaag dus gewoon stoer erop en alleen met Elmo.

Ondanks dat ik behoorlijk moe was, kwam ik hierdoor toch heel energiek thuis.