de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:46

Wauw wat een knappe paarden komen er allemaal weer langs! :D

Erg mooi Picasso! Ben fan van jouw George haha.

Hier een paar foto's van Garola vandaag! Verre van perfect, maar we komen er wel <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:35

Wow mooie houding heeft ze al Ketly! Tof dier!
Picasso wat een leukerd!

Zirano

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:42

Wat een knappert zeg

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:55

Wat een knapperd Picasso, wow echt :~

@ ketly, dat ziet er goed uit hoor, lekker zo doorgaan!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:02

Supermooie foto, Picassox :j. Knap paard :-).

Super leuk Ketly! Gaat goedkomen met jullie.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:44

Bedankt iedereen! :D Ze doet het zo goed! Ik merk dat hoe slingerig we samen nog zijn, dat ik echt mijn plezier in het rijden weer terug heb.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:55

Leuke foto's hier weer zeg! Knappe jonkies!!

Ik had vandaag een oefenwedstrijd (onze 2e). Heb B1 gereden (er waren geen jonge paarden proeven). Leuke proef met zo'n jonkie. Lekker veel tijd :)
Hij was heel erg braaf bij het inrijden. We gingen dan naar de ring, komen we aan de lange zijde, vallen er plots 3 boompjes om :D Typisch! Gelukkig had ik nog een paar minuten om hem er door te rijden. Proef was nog verre van perfect, maar ivm de vorige keer toch een hele vooruitgang. We zijn dan ook gewonnen :D had ik nooit verwacht :D Heel erg blij dus met mijn baby :)

Filmpje en foto's voor de liefhebbers:

Lievelingsfoto :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Halsstrekken hoe het niét moet ;) Thuis gaat dit heel fijn, op wedstrijd was dat knopje even weg :p
Afbeelding

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:26

Dat ziet er al netjes uit! Mooie foto's ook!

Gefeliciteerd!!!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:26

Wow wat een groot paard die Galant, erg knap ook!
Zitten al goede stukken in de proef, lekker zo doorgaan.

Hebben ze trouwens mooi gedaan met de baan, afzetten met balken, daar hebben ze dan toch wat steun aan.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:30

Dank jullie :D

Iwanluver: hij is niet zo groot hoor, tussen de 1.65-1.67m, zoiets :) Maar goed maatje voor mij!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:53

Die van mij is ook maar 167 ..met ook veel body. Heb toch al veel leuke charmeurs gezien!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:03

Alizeetje schreef:
Dank jullie :D

Iwanluver: hij is niet zo groot hoor, tussen de 1.65-1.67m, zoiets :) Maar goed maatje voor mij!

Ze lijkt echt veel groter!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 07:20

wat een leuke foto's allemaal! Jullie zijn goed bezig!

Golden Girl liep gister 2e met 188 en 193. Was superbraaf weer, kijkerige binnenbakken waar veel paarden zonder hulp van derden niet bij de jury kwamen maar ze tufte in 1 keer naar voren en t was goed.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 08:19

Fijne foto's van Galant! :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 08:29

Wauw wat loopt Galant al een nette proef! Hij oogt inderdaad veel groter.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 08:34

Knappe Galant!

Wat een mooie resultaten, gefeliciteerd voor degene die op concours zijn geweest.

Het zal voor mij nog wel even duren voor ik op concours kan. Ik ga met twee stappen vooruit en met 1,5 weer terug op het moment.. ^)

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:08

Dank jullie :)

Anneruth: komt wel goed... Wij hebben ook een dipje gehad, zie vorig filmpje. Nu begint het weer iets beter te gaan...
Hij mag nu ook vaker halve dagen op de weide, merk direct veel verandering. Dus tegen volgende winter een plek zoeken waar ze vaker buiten mogen...
Wat gaat er bij jou momenteel minder?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:25

De knop voorwaarts denken is even ver te zoeken ..

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:28

Olympia, ze ziet er inderdaad goed uit zeg. :j

Welkom Elvi!

Picasso, mooie foto!

Netjes Ketly, ga zo door. :D

Alizeetje, dat ziet er al heel keurig uit zeg. Gefeliciteerd met je winst!

Peetje gefeliciteerd!

Anneruth, oh dat is vervelend! Hopelijk doen jullie snel weer wat stappen vooruit. Ik heb hetzelfde gehad maar dan precies andersom; de knop vooruit ging veel te snel en de knop achteruit had ze moeite mee. Komt vanzelf weer goed, gewoon doen alsof je gek bent. :j

Afgelopen vrijdag dus de dierenarts weer gesproken. Omdat het niet warm is en ze er goed op loopt moest ik gewoon afwachten totdat het zelf dun zou worden. Alleen als het warm zou worden of ineens weer dikker moet er wat anders gebeuren. Dus ik ben braaf blijven koelen en het rijden mocht ik weer helemaal oppakken. Heb er nu een paar keer weer opgezeten maar pfoeh, ze was vrij heftig de eerste keer! Ik merkte heel duidelijk dat ze het rijden heeft gemist. Zaterdag hebben we meegedaan aan een fotomeeting vanuit Bokt op het Kootwijkerzand en gisteren hebben we niks gedaan, alleen even het beentje gevoeld en gekoeld. En warempel! Het been was weer net zo dun als het andere been. *\o/*

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:29

Zag weer een hoop mooie foto's voorbij komen!!

Ik heb afgelopen zaterdag echt heerlijk gereden, ze begint op sommige momenten zo lekker te sjouwen! Had me al bijna ingeschreven voor een wedstrijdje, maar eerst nog een paar weken doortrainen...

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:57

Wat fijn, Kaitlyn dat haar been net zo dun is! Kan je straks weer lekker je training oppakken.

Ik negeer het ook maar Kaitlyn. Ik word niet boos maar zet gewoon door waar ik mee bezig ben. Ik had er zaterdag op het laatst echt weer fijne, wel voorwaartse stukken tussen zitten.

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:54

Sharkj schreef:
Elvi_Elisa schreef:
JA uit het noorden inderdaad!
Ik rijd sinds kort een Uphill Merrie van bijna 1.80 := Is in eigendom van KMK horses te Groningen :j

Kom even onder mijn mee lees steen vandaan , vind het wel leuk om te lezen hoe de jonge paarden het doen! Helaas komt die van mij uit 2010 dus mag ik hier niet mee praten. Maar vond het leuk om te lezen dat er toch nog van die afstamming zijn die ook zo groot zijn! Die van mij is ook een Uphill en zit op 1.80+ (moet nog 5 worden)

dan kruip ik nu weer onder mijn mee lees steen :j

Ook al zo'n joekel!

Ik zal even snel een voorsteltekstje doen en dan even op jullie berichtjes reageren,
Ik rijd dus een 4 jarige uphill merrie, Een lief en eerlijk paard, af en toe wel echt een merrie maar een super werkwillig paard, door haar gigantische lichaa doen we het wel rustig aan!
Ik rijd haar nog niet heel lang, maar ze gaat echt met sprongen vooruit ( lees eerste week konden we geen hoeken rijden, en was alles eng en wou het vooral heeeeel hard :') ) ! We zijn nu een aantal keer in de B gestart, eerste 2 x vond ze alles heel eng 3e keer 2 winstpunten en 2 lintjes :D en afgelopen woensdag voor het eerst buiten gestart, super braaf!! wel 1x over een hekje gesprongen en de baan uit gehuppeld, maar wel 191 en 188 punten! :D
Afbeelding
Afbeelding

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:00

Ketly schreef:
Wauw wat een knappe paarden komen er allemaal weer langs! :D

Erg mooi Picasso! Ben fan van jouw George haha.

Hier een paar foto's van Garola vandaag! Verre van perfect, maar we komen er wel <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een gaaf paard en een mooie uitstraling! <3

Alizeetje schreef:
Leuke foto's hier weer zeg! Knappe jonkies!!

Ik had vandaag een oefenwedstrijd (onze 2e). Heb B1 gereden (er waren geen jonge paarden proeven). Leuke proef met zo'n jonkie. Lekker veel tijd :)
Hij was heel erg braaf bij het inrijden. We gingen dan naar de ring, komen we aan de lange zijde, vallen er plots 3 boompjes om :D Typisch! Gelukkig had ik nog een paar minuten om hem er door te rijden. Proef was nog verre van perfect, maar ivm de vorige keer toch een hele vooruitgang. We zijn dan ook gewonnen :D had ik nooit verwacht :D Heel erg blij dus met mijn baby :)

Filmpje en foto's voor de liefhebbers:
[ Video ]

Lievelingsfoto :)
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Halsstrekken hoe het niét moet ;) Thuis gaat dit heel fijn, op wedstrijd was dat knopje even weg :p
[ Afbeelding ]

Leuk dier, wat 'bolt' hij zich al mooi in zn hals, heeft die van mij zoooo'n moeite mee!
Vind het filmpje er ook netjes uitzien! Ziet er al heel gebalanceerd uit, wel zie ik af en toe wat onrust in zn hoofd, maar zeker netjes voor zo'n jong dier!!

Mooie foto Picassox!!

Staan die van jullie alweer buiten? Merken jullie veel verschil?

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:29

Wat een gaaf paard is Galant! Al behoorlijk 'af' :)

iedereen gefeliciteerd met de goede punten, super! :D

Giv is gister gemeten en gewogen en ze is helaas toch wel kleiner als ik dacht. Ze is nog maar 1,62. Ik hoop eigenlijk wel dat daar nog een aantal cm bij komen.
Gewicht is wel netjes, ze weegt 585 kilo wat voor haar schofthoogte prima is.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:03

Anneruth: had ik ook een paar weken terug... Komt goed... 2 stappen vooruit en 1.5 achteruit is nog steeds 0.5 vooruit ;)

Wat een leuk paardje Elvi_elisa! DOet het ook al behoorlijk goed zo te lezen!
Ja, hij zet zn nek er wel iets makkelijker op :) Onrust klopt helemaal hoor! Ook deels door de spanning. Maar alles moet nog veel stabieler.

Sinds mijne weer wat buiten kan is hij veel aangenamer in de omgang (niet meer overal in willen bijten, niet meer kappen met zn voorbeen) en in het rijden looptie ook veel fijner! Ik merk dus een groot verschil (lijkt me ook wel logisch...). Niet gemaakt om veel binnen te staan...

Dankje Pradaan, hij is inderdaad al vrij 'compleet' voor zijn leeftijd. Wassie al toen ik hem kocht vond ik. Maar is nog wat bijgekomen.
Duimen voor die extra paar cm dan bij Giv :D