ach mijn paard (waika) komt er ook weg! ben er heel blij mee.. ze kunnen igg wel rijden wel hebben regelmatig leuke paarden te koop gewoon doorheen kijken
listiglistje
Geplaatst: 11-11-12 14:27
casperzazoe schreef:
eigenlijk moet er iemand naar dat paard van een ton gaan kijken, gewoon om een keer op zo'n super paard gereden te hebben
Ik denk dat er veel bokkers gaan zandhappen of er nada niks noppes mee kunnen, veels te sensibel en ijverig voor de gemiddelde huis, tuin-en keukenruiter
toch "lijken"die paarden erg braaf als die mannen het paard rijden. Ze zitten beiden ook als een huis. Gewoon vast geplakt aan het zadel. Ziet er erg mooi uit. Staat ook een filmpje van een vrouw op, dat oogt al heel anders. Ik zou er ook afvliegen denk ik veel te veel knopjes die ik niet ken. Vraag me af of je zo kunt bellen en een proefritje kan maken, zouden ze daar geen strengere regels voor hebben?
Mosh
Geplaatst: 11-11-12 14:32
Is wel een heel goed paard de Negro x Krack. Als jonge merrie viel ze al op. Super dat ze verder in de sport wordt uitgebracht!
@ Evelien, vaak moet je bij dit soort stallen eerst een testrit maken op een ander paard, dan kijken ze of je überhaupt kunt rijden
Laurie
Geplaatst: 11-11-12 14:34
casperzazoe schreef:
eigenlijk moet er iemand naar dat paard van een ton gaan kijken, gewoon om een keer op zo'n super paard gereden te hebben
En als je er dan toch bent kun je ook wel even een rondje op de Negro sturen.
Edit: oh ja, die willen ze natuurlijk niet kwijt.
Laatst bijgewerkt door Laurie op 11-11-12 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt
N_Oblige
Geplaatst: 11-11-12 14:45
Ik ben opzoek naar een wat jonger paard die de basis wel al heeft. En naar leeftijd afhankelijk natuurlijk ( van een 3 jarige verwacht je minder dan een 5 jarige) De prijsklasse die ik in gedachte heb is nu tot 10.000 Maar mocht er een totale klik komen met een hogere prijs is het niet uitgesloten. Ik heb altijd hengsten gereden dus de voorkeur gaat uit naar een Ruin of Hengst. Ik wil er dressuurmatig wedstrijden mee gaan rijden Groetjes
Noon
Geplaatst: 11-11-12 15:04
*Ik kruip even uit mijn meeleesmodus om te reageren op het onderwerp wat betreft het paard van een ton tot anderhalve ton*
Er zijn genoeg mensen die dat geld voor een paard over hebben en het natuurlijk ook echt gewoon hebben liggen. Ik ken er iig genoeg, nu zou ik (al had ik het geld) dat nooit zelf voor een paard over hebben maar okey. In het verleden heb ik een tijdje voor een GP ruiter gewerkt, en ja daar had hij alleen maar paarden staan van minimaal €50.000 en ik heb er weleens een paard gereden dat verkocht kon worden voor 500.000 (eigenaren wilden het paard niet kwijt). Geweldig paard! Want ik met 0,0 ervaring op het niveau van het paard, kon er zo alle oefeningen mee rijden. Het ligt er ook maar aan hoe het paard gereden is, een paard moet na te rijden zijn, anders doe je iets niet helemaal goed en kom je er ook niet zo gemakkelijk af.
Het is maar wat mensen voor een paard over hebben he...
Maar toch blijft het echt geweldig zulke paarden te mogen rijden
Verder heeft mijn hoefsmid nog een aantal fijne paarden te koop. Worden momenteel gewoon doorgereden en weet er verder het fijne helaas niet vanaf. Wel dat hij een aantal leuke jonge springpaarden heeft staan en een 4 jarige die net zn 3e L1 proef heeft gelopen met winst. Daarnaast nog eentje van 7 of 9 die Z loopt. Verder heeft een vriendin van me nog een ruin te koop die ZZL loopt met winst. Een Lancet meen ik, zal rond de 10 jaar zijn.
Even snel een update via mijn tel. Kijkers zijn vandaag langs geweest en ging echt heel goed. Bhas deed echt heel erg goed zijn best. Heb echt genoten toen zij aan het rijden waren. Is alleen maar een goed teken, betekent dat het een goede keuze is geweest van mij. net weer een aantal reacties, dus komende week weer een aantal kijkers. Gaat snel!
Zo uit de meeleesmodus, ik volg dit topic al een tijdje erg leerzaam. Ik ben rustig aan het rondkijken voor een tweede paard. "De eisen": een merrie, leeftijd tussen de 4-10 jaar. Mijn doel is om ermee te springen en cross te rijden. Het paard mag sensibel zijn maar moet absoluut braaf met opstijgen zijn (trauma van mij) In de omgang braaf daar ik bijna altijd alleen op pad ben. Hoogte vanaf 1.60-1.75 het liefst geen vos, koffievos weer wel:) Budget tot 5500.- @ Cardy dat is heel fijn.
fleurtjeuh
Dat is een normale prijs voor een draver, maar ik zou er alleen bos-en simpele bakritjes van verwachten, geen (sportieve)prestaties, maar als het een braaf recreatiepaard is waarom niet
fleurtjeuh
Ik ben gewoon een beetje aan het rond kijken De eerste sprak me wel aan omdat het nog een jong diertje is, maar wel braaf, En de 2e sprak me vooral aan door het uiterlijk.
En wat ik zoek, ligt eigenlijk heel ruim. Van quarter, tot kwpn tot arabier tot PRE Vanalles spreekt mij aan, heb niet echt een lievelings ras. Maar ben momenteel even niet meer serieus aan het zoeken, alleen beetje aan het rondkijken
fleurtjeuh
Hoe belemerend kan zo'n holle rug zijn? OF is dit gewoon bijna kissing spines, maar is het niet officieel onderzocht? Voor de rest hoef ik deze niet, maar was nieuwschierig
Evelien_1987
Geplaatst: 11-11-12 16:56
een draver is leuk! Mijn zusje heeft er ook een! Geweldig beest! Kan je lekker mee springen, racen, boscrossen. Maar dressuur in de bak maak je hem niet gelukkig mee. Dat is dus bedenken waar je prioriteiten en voorkeuren liggen. Deze staat ook op de bokt markt geloof ik De tweede gaat niet weg onder de duizend lijkt mij... En de derde daar bestaat de advertentie niet meer van
fleurtjeuh
Geplaatst: 11-11-12 16:57
Ik ben een keer bij een draver wezen kijken, maar ik was er niet weg van.. Kreeg ruzie toen ik hem wou laten aangaloperen.. Maar misschien doet deze het wel makkelijk
Edit: Heb even een mailtje heen gestuurd. Niet elk paard is hetzelfde natuurlijk.
bij die van mijn zusje was de galop eerst ook niet geweldig maar na trainen is dat vrij snel goedgekomen. Half jaartje misschien Springt heel eenvoudig van stap naar galop over. Daarnaast is de galop lekker vlak dus zit fijn als je lange stukken wil galoperendus de galop zal misschien de eerste keer niet heel fijn zijn maar misschien is dit iets om doorheen te kijken
fleurtjeuh
Daarom heb ik ook wat meer info gevraagt. Er is nog niet veel op geboden, maar dat zegt niks over wat ze ervoor willen hebben
Faline
Geplaatst: 11-11-12 17:25
Heb ook weer wat geïnteresseerden voor de veulens, lijkt de laatste tijd ineens weer wat schot in te komen. Had eerder verwacht dat het voorjaar weer wat meer bekijks zou trekken. Zijn ook veel die een filmpje vragen, maar met die natte bende hier krijg ik met geen mogelijkheid een fatsoenlijk verkoopfilmpje hoor. Hoe doen jullie dat? Misschien moet ik ze toch gewoon eens meenemen naar een binnenbak, maar das weer zo'n gedoe aangezien ze nog nooit op de trailer geweest zijn. Aan de andere kant over een tijdje zal het wel weer wat droger worden dan kan het misschien thuis ook wel.
Zijn er trouwens nog mensen op zoek naar een bijzondere pony/paard? Ik zit er aan te denken om mijn cremello merrie (drachtig van Kharamel) te koop te zetten. (Ze is ongeveer 1.58-1.60, pony gefokt) Vier jaar oud en nu 3 maanden ohz. Ben wel benieuwd of daar eventueel vraag naar is.
Nessie
Geplaatst: 11-11-12 17:32
Ik denk dat daar best vraag naar zal zijn . (Cremello is niet echt mijn ding, maar kleur is altijd wel vraag naar denk ik, zeker in zo'n formaat).
Mijn bezichtiging gaat niet door, het was niet duidelijk gebleken dat het om een schimmel in plaats van een donkerbruin paard ging. Ik wil gewoon geen schimmel.. Dus de zoektocht gaat weer verder.