Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nikkiberber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:01

Claudia1993_ schreef:
Maar als jij 1.60 bent pas je toch nog makkelijk op een pony van 1.40?
Weet niet hoeveel je nog gaat groeien, maar ik ben net zo groot en heb een iets grotere pony maar ik zou nog makkelijk op een kleinere pony passen. :)

ik groei denk ik hooguit nog 5 cm ofzo en ik ben ook zeker niet dik dus opzich past het nog wel ja

nikkiberber

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:04

maar wat zouden jullie nou voor berber geven ???

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:05

Net even bijgelezen.
Zo even een filmpje voor de belangstellende uploaden.

@nikki, eeuh... tja raszuiver ect. beleerd/onbeleerd. Speelt allemaal mee.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:05

Niet zo ongeduldig nikki volgens mij is er duidelijk aangegeven wat wij er van vinden :D
wat wij er voor willen geven lijkt me niet van toepassing, tenzei je meer info geeft een foto etc

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:11

Inderdaad, en ga zelf eens vergelijken op Marktplaats bijvoorbeeld wat men vraagt voor een pony van deze leeftijd/grootte/niveau e.d.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:12

Ook ik ga de zoektocht naar een paard weer wat meer oppakken. Ik ben dus op zoek naar een tweede paard; een jonge merrie en bij voorkeur van Sandreo of Gribaldi :o Paps wil wel graag in de zelfde lijn als die van mijn merrie blijven. Nu hadden we op sporthorses een Sandreo x Gribaldi merrie gevonden, maar zij zou volgens de verkoper (hebben telefonisch contact gehad) een weke rug hebben.

Voor mij is dit eigenlijk dus al een no-go. Er is op het moment zo veel te koop, waarom dan andermans 'ellende' kopen?

Zelf heb ik niet bijster veel verstand over soorten ruggen en de voor- en nadelen. Pap kan deze merrie echter niet uit zijn hoofd zetten en wil misschien toch een keertje gaan kijken.
Wat ik dus eigenlijk wil vragen; heeft iemand in de gaten over welk paard ik het heb, en zou deze mij misschien wat meer kunnen vertellen in hoeverre haar rug week is?
Ik kan anders ook even een foto via PB sturen. :)

nikkiberber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:12

nou hier dan de informatie hihihi

ze heet berber
ze is een merrie
het ras is onbekend
ze is beleert en heeft manege wedstrijde gelopen
het is een vos
ze is 8
ze is 1.40
kan goed springen voor een manege pony
is niet zo goed in dressuur :P

ik heb geen idee hoe ik een foto er op moet zetten $$

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:13

Hmm, ik zou denken aan.. 800?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:15

Roxxxhorses schreef:
Ook ik ga de zoektocht naar een paard weer wat meer oppakken. Ik ben dus op zoek naar een tweede paard; een jonge merrie en bij voorkeur van Sandreo of Gribaldi :o Paps wil wel graag in de zelfde lijn als die van mijn merrie blijven. Nu hadden we op sporthorses een Sandreo x Gribaldi merrie gevonden, maar zij zou volgens de verkoper (hebben telefonisch contact gehad) een weke rug hebben.

Voor mij is dit eigenlijk dus al een no-go. Er is op het moment zo veel te koop, waarom dan andermans 'ellende' kopen?

Zelf heb ik niet bijster veel verstand over soorten ruggen en de voor- en nadelen. Pap kan deze merrie echter niet uit zijn hoofd zetten en wil misschien toch een keertje gaan kijken.
Wat ik dus eigenlijk wil vragen; heeft iemand in de gaten over welk paard ik het heb, en zou deze mij misschien wat meer kunnen vertellen in hoeverre haar rug week is?

Als het gaat over de vijfjarige donkere merrie op sporthorses vind ik het vanaf de foto genoeg meevallen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:17

Hoe is ze gebouwd? Welk niveau is ze te vergelijken? Is ze altijd gezond geweest?
Niet goed in dressuur betekend ook niet goed in springen dressuur is de basis van alles.

Zo op deze info zou ik zeggen 500-1500 ligt aan het dier, beweging, bouw en potentie

mobart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:19

Maar misschien wil je buurmeisje over 2 jaar niks meer met paarden te maken hebben of groeit ze hard. Dan past ze niet op je welshjes maar ook niet op berber.
Als je berber koopt, weet je dan wel zeker dat je genoeg tijd hebt om ze allemaal te verzorgen én beweging te geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:19

Ik vind het ook nogal wat om allemaal dieren te kopen voor je buurmeisje hihi

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:20

vonneke schreef:
Roxxxhorses schreef:

Als het gaat over de vijfjarige donkere merrie op sporthorses vind ik het vanaf de foto genoeg meevallen.

Jep! Dat is 'm. Ik vond het ook niet erg opvallen op de foto's, maar foto's kunnen behoorlijk vertekenen.... Zelf denk ik misschien toch dat er met goede training nog best wat van kan komen. Zal het nut hebben om om rijfoto's/filmpje te vragen? Dan kan ik misschien wel zien of de training misschien niet helemaal correct is, of dat het echt de bouw van het paard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:22

Een weke rug krijgt een paard niet van verkeerd trainen. Dat is bouw.

Een rijfilmpje vragen, daar wordt je niet slechter van toch?

welmoed__

nikkiberber

Seven schreef:
Hoe is ze gebouwd? Welk niveau is ze te vergelijken? Is ze altijd gezond geweest?
Niet goed in dressuur betekend ook niet goed in springen dressuur is de basis van alles.

Zo op deze info zou ik zeggen 500-1500 ligt aan het dier, beweging, bouw en potentie

ze is met dressuur gewoon b
en met springen wel wat hoger want volgens mij is voor d ponys een b spring parcour 80 cm maar ze kan een parcour van een meter makkelijk springen
met niet goed in dressuur bedoel ik meer van tjaah wijken kun je nog wel wat aan werken en aan de teugel ook wel maar ze kan wel gewool eenb tot l2 proefje lopen denk ik

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:24

welmoed__ schreef:
Emma, dit wat voor jou? en wil graag een filmpje!
http://link.marktplaats.nl/547558453

Ik zal je zo even sturen. Het is geen bijster mooi fimpje van hoge dressuur. Was even wennen zo'n gevoelig beestje.

nikkiberber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:24

mobart schreef:
Maar misschien wil je buurmeisje over 2 jaar niks meer met paarden te maken hebben of groeit ze hard. Dan past ze niet op je welshjes maar ook niet op berber.
Als je berber koopt, weet je dan wel zeker dat je genoeg tijd hebt om ze allemaal te verzorgen én beweging te geven?

mn welshes zijn a ponys dus als ze daar te groot voor is kan ze altijd nog op berber want die is 1.40.
en als ze paarden niet meer leuk zou vinden kan altijd me stiefzusje nog op berber rijden.
of kan berber naar me oma want die houd ook heel erg van dat paardje :D :o

nikkiberber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:27

en misschien wil ik over 2 jaar wel helemaal niet meer de wedstrijd sport in en ben ik helemaal gelukkig met berber dus het is ook nog niet zeker of we er 1 bij kopen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:29

Vonneke :=

Ik zou van de merrie een goede stand foto op het harde willen zien van de zeikant dan kan je pas beoordelen hoe dr rug is, is deze niet heel erg week zou ik gaan kijken.
Maar aan de andere kantals de verkopers al aangeven dat ze week is....... de fotos van dr op de ad tonen ook niet echt haar bouw.

blijf dan gewoon lekker in de manege lessen op berber rijden of is dat geen optie?

nikkiberber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:33

Seven schreef:

Ik zou van de merrie een goede stand foto op het harde willen zien van de zeikant dan kan je pas beoordelen hoe dr rug is, is deze niet heel erg week zou ik gaan kijken.
Maar aan de andere kantals de verkopers al aangeven dat ze week is....... de fotos van dr op de ad tonen ook niet echt haar bouw.

blijf dan gewoon lekker in de manege lessen op berber rijden of is dat geen optie?

nou om eerlijk te zijn ik HAAT manege het is zo saai en doorsnee ik wil liever rijden hoe ik zelf wil en les van me moeder ofzo krijgen.
maar ik blijf daar voor berber

nikkiberber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:33

Seven schreef:

en berber verdient het niet om elke dag 3 uur te moeten lopen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:37

Want??
Niets mis mee dat een dier die de conditie heeft en het gewent is 3 uur loopt.
Als je de manege haat ga dan liever wat met de dieren doen die je thuis hebt, naast rijden zou je ook iets anders kunnen doen. (mennen, aan de hand werken, vrijheidsdressur ea) kan je naast die activiteiten dan geen les nemen op een dier van je moeder?

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:38

Even zeggen als ik je ben vergeten met filmpje!! Ben vandaag niet echt snel.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:38

je hebt je beslissing duidelijk al gemaakt. Gezien haar afkomst is ze niet veel waard. Ze loopt niet aan de teugel.

tel het uit voor de manege: 3 uur per dag a €20,- per les??? = €60,- per dag wat hij verdient aan het paard.
€60,- keer 5 = €300,- per week.

Denk dat je hem/haar niet mee krijgt voor onder €1000,-..... en dit is berber mijns insziens niet waard.