Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marion71

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:14

Mooi Torius dat we het dus eigenlijk gewoon eens zijn. Ook vwb je tip met de slechte foto's.
Van 2 paarden die ik heb gekocht, waren de foto's zo gruwelijk slecht. Ben heel blij dat er toch iets was dat me triggerde. Die paarden waren zo lelijk op de foto's en zo leuk en goed in het echt. Die slechte foto's gaven mij de kans ze te kopen.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:09

Torius16 schreef:
Adin schreef:
lijkt niet op Andres. tsja hij is bruin maar verder....
die andere heb ik al heel vaak gezien.
Vind het paard er maar " eng" uit zien. heel dun met een wat weke rug. Nee da's niets voor mij.
Maar bedankt voor het mee denken

Dat dunne had ik achteraf wel kunnen verwachten bedenk ik mij nu. Ik vind dit paard dus niet te dun, het moet bespiering krijgen en het is nog jong dus bekijk ik het in perspectief. Ik vond jouw Andres immers wat aan 'de grove' kant (beetje Gelders). Een weke rug hoeft geen belemmering te zijn. Ik ken 1 paard met een weke rug die 6 is en zo 240 punten haalt in de Z1. Een eentje met een karperruggetje die Internationaal springt. Ligt helemaal aan paard, ruiter etc.

Overigens graag gedaan en veel succes ennehhhh.........ik ben op foto's héééééél anders dan in het echt (dat hoor ik echt heel vaak) dus laat je aub niet teveel leiden door een 1e foto. Veel mensen weten niet hoe goede foto's te maken van een paard en misschien loop jij hierdoor wel je droompaard mis, 't is maar een tippie!

Er was niets gelders aan Andres, hij was gewoon groot, maar dat we daarover van mening verschillen was al duidelijk :) smaken verschillen ook, gelukkig.
Dit paard is uiteraard arm bespierd maar ook geen stevig type. Dat past gewoon niet bij mij. Ik heb een beetje steviger paard nodig en geen hoogbenige spriet.

Het paard dat ik zondag ga bekijken is meer mijn type.

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:57

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:28

Bedankt voor je tip op dit moment staat er nog niets wat mijn smaak is. Maar ga nog een afspraak maken als dit paard niks wordt.

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:40

ik vindt die zwarte Romero wel erg mooi <3

ik ken niks van dit soort paarden waar moet je zoal op letten qua bouw, gangen enzovoort?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:36

Ik ben geen kenner van dat ras. Maar ik zoek zelf echt een rijtypische PRE met mooie gangen en niet te hoog. Dus niet van die hele barokke types. En ik wil eigenlijk geen witte of schimmel.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:09

Valt hier weer wat stil. Ik krijg van het weekend een logeerpony voor mijn haf. Ze staat nu al een maand alleen en is zo zielig. Dus een oproepje geplaatst op bokt en een logeetje gevonden. Daar ben ik wel blij mee. Arme Marleen. Hopelijk kan ze het vinden met haar nieuwe vriendje.

Vanavond ga ik in de les op 1 van de paarden van mijn instructrice. Heb er al vaker opgereden, maar ga nu wel op andere dingen letten dan toen. En dan kan ik vanaf volgende week de andere 3 ook gaan proberen. Deze zijn nu aan het trainen voor de euro bottle cup. 3 van de 4 paarden zijn drachtig. Vind ik wel jammer, maar goed. Is vast een oplossing voor te vinden.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:21

heb je een voorkeur voor friesen of mogen het ook andere rassen zijn?

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:18

Er was iemand die zocht een paardje voor onder de 1000 euro, een toevalstreffer dus.. Deze kwam ik tegen!
Geen idee of het allemaal 100% is maar misschien wel de moeite waard om een even te gaan kijken??

http://link.marktplaats.nl/503663529

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:22

Gelukzoeker, dat zou best eens een lelijk eendje met potentie kunnen zijn.

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:33

Dat dacht ik ook... Alleen weet je nooit waarom ze daadwerkelijk zo goedkoop weg gedaan worden!

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:52

Hm ze is wel al 5... hoe weet je zeker dat ze nog niks met haar gedaan hebben? Vergis je niet, er wordt vaak gezegd dat het beestje nog helemaal groen is maar ondertussen is het zadelmak maken 'mislukt'... Het zou wel één van de dingen zijn waar ik naar op onderzoek uit zou gaan bij deze.

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:57

Mimpje schreef:
Hm ze is wel al 5... hoe weet je zeker dat ze nog niks met haar gedaan hebben? Vergis je niet, er wordt vaak gezegd dat het beestje nog helemaal groen is maar ondertussen is het zadelmak maken 'mislukt'... Het zou wel één van de dingen zijn waar ik naar op onderzoek uit zou gaan bij deze.

Daar kun je groot gelijk in hebben.. Maar een paard van onder de 1000 euro zoeken?? Dan moet je denk ik bij alle paarden op je hoede zijn! Ik denk dat je zeker voor 1000 euro misschien de moeite moet nemen om te kijken.. Anders kom je er nooit achter. Je neemt met alles wat je onder de 1000 euro koopt risico!

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:00

Jammer, advertentie is gewijzigd ze hebben een ander paard er op gezet!!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:12

Mochten er nog mensen op zoek zijn naar een leuke Fries (drachtig/niet drachtig, ster/stamboek,groot/klein, jong/oud) www.horperhoeve.nl Gewoon even bellen :)

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:31

@ gelukzoeker dat sowieso, ook boven de 1000 euro. Maar ik word wel altijd een beetje achterdochtig als er staat '5 jaar, zo uit de wei, nog helemaal groen!' Hoeveel mensen hebben er nou serieus een sportpaard als grasmaaier?

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:02

nathe schreef:
heb je een voorkeur voor friesen of mogen het ook andere rassen zijn?

Eigenlijk zelfs geen voorkeur. Maar goed, kwa karakter zijn het wel paarden die bij mij passen. Plus dat je weinig stevige paarden vind boven de 165. Dus ik zie wel.

Kimberley_ schreef:
Mochten er nog mensen op zoek zijn naar een leuke Fries (drachtig/niet drachtig, ster/stamboek,groot/klein, jong/oud) http://www.horperhoeve.nl Gewoon even bellen :)

Hey Kim, goede tip :D zie je vanavond in de les.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:03

Haha ik doe Frances overal promoten :) staat gewoon zoveel leuks tussen!! Doe je weer rondje Tyske vanavond?

Willempie_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:04

vraag je instructeur even er na.. ik was ook weer op zoek en die wist er 1 nog.. vaak weten die nog wel of er mensen zijn die hun paard verkopen en die mssn eventueel wel bij jou past.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:06

Ja, vanavond weet Tyske. Super dat je haar promoot toch! Ze heeft ook super paarden staan!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:21

wreckh schreef:
Ja, vanavond weet Tyske. Super dat je haar promoot toch! Ze heeft ook super paarden staan!

En een super pony.... alleen die is niet te koop :D:D:D:D:D:D:D

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:37

Hihi, helaas. Ik vind die poown met die knal oranje deken ook wel errug leuk!! haha

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:42

Er was niets gelders aan Andres, hij was gewoon groot, maar dat we daarover van mening verschillen was al duidelijk :) smaken verschillen ook, gelukkig.
Dit paard is uiteraard arm bespierd maar ook geen stevig type. Dat past gewoon niet bij mij. Ik heb een beetje steviger paard nodig en geen hoogbenige spriet.
Het paard dat ik zondag ga bekijken is meer mijn type.

@Adin: Je hebt ook grote paarden die, laat ik het voorzichtig zeggen, iets eleganter zijn. Die van mij is 1.72 maar dat zie je zo niet omdat ze heel 'chique' is.
Bij ons op stal staat een ruin van 1.76 die echt heel rank is een heel veel schwung heeft. Dus niks ten nadele hoor, maar een groot paard of dat een paard grof daar zit wel verschil is. Groot is niet per definitie ook grof (robuust). Een Fries is gemiddeld genomen toch ook grover qua bouw dan een KWPN-er? En idd jij vond Andres niet 'grof' en ik wel (qua borst, beenwerk, croupe etc.)
Gelukkig maar dat smaken verschillen, anders zouden we allemaal hetzelfde paard willen! Veel succes zondag en hoop dat het wat wordt voor je!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:25

Ik hoef dus geen elegant paard. Tuurlijk vind ik ze mooi, maar het type Andres is meer mijn ding. De vos die ik zondag ga bekijken heeft volgens mij een vergelijkbare bouw. Met mijn bouw moet ik niet op zo'n spriet zitten want dat is niet mooi.
Degene die jij liet zien uit de buurt hier is gewoon meer een tuiger vind ik en veel groffer dan Andres maar goed dat is mijn smaak.

En nu ben ik hierover wel weer uitgepraat! en ga ik graag over naar het volgende onderwerp ;)

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:23

@Adin Natuurlijk moet je kiezen waar je jezelf goed bij voelt en wat je mooi vind. En gelukkig verschillen smaken!

Echter topic gaat over een nieuw paard of dat lastig te vinden is.
Ik vind van niet. Als je 'eisen' in verhouding zijn tot wat je ervaring is als ruiter, je doel en je portomonnee is er genoeg te vinden.
En nee dan hoef je echt niet ver te reizen. Daarvoor heb ik teveel gezien dat wat goed is niet van ver hoeft te komen!

Maarrrrr.........als je een gruwelijk mooi, goed paard wil zul je hoe dan ook in de beurs moeten. Kwaliteit verloocht zich niet.
Als je dat niet wil of kan of wat dan ook dan zul je idd zoeken, zoeken, zoeken en hopen dat je zal vinden.
Dan maak je hetzelf dus lastig omdat er geen concessies gedaan worden (is menselijk hoor!), maar als ik dan al die 'zuchten' zie en al die mensen die al maanden bezig en keer op keer teleurgesteld worden omdat de droom niet waar kan zijn, vraag ik mij, denk ik terecht, af: zijn er geen goede paarden of willen deze mensen gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?

Uitzonderingen daar gelaten, ik kies dan toch voor het laatste.

Velen willen allemaal graag een Anky dekje voor de prijs van Harry's Horse dekje en dat is met paarden helaas niet anders.
Echter ook in dat geval zul je moeten wachten tot Divoza opruiming houdt en niet iemand je voor is geweest!