Kirsten_S schreef:het gedicht vind ik ook triest !
maar waarom plaats je het dan,dat was mijn vraag
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kirsten_S schreef:het gedicht vind ik ook triest !
roxxxiejjj schreef:Ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht. Maar om nou te weten wat het juiste is is zeer moeilijk. Dan heb ik liever als hij toch dood moet gaan het vredig in zijn eigen stalletje gebeurd in een vertrouwde omgeving en niet met een spuitje. Maar dat weet je nooit van tevoren. Je kan nu niet zeggen ik laat mijn paard slchten of inslapen mischien overlijd hij wel aan iets anders in izjn stal of tijdens het rijden.
Snoevie schreef:Kirsten_S schreef:het gedicht vind ik ook triest !
maar waarom plaats je het dan,dat was mijn vraag
Jaimyliefje schreef:maar kirsten_S
een paard kijkt helemaal niet tegen de dood op, hij weet pas wat er gebeurd als hij de knal voelt, en dan is hij ook meteen weg.
jij bekijkt het in de ogen van een mens, bekijk het eens in de ogen van een paard,
Kirsten_S schreef:Jaimyliefje schreef:maar kirsten_S
een paard kijkt helemaal niet tegen de dood op, hij weet pas wat er gebeurd als hij de knal voelt, en dan is hij ook meteen weg.
jij bekijkt het in de ogen van een mens, bekijk het eens in de ogen van een paard,
waarom ben je daar zo zeker van ? we hebben toch allemaal niet in een paardenlichaam gezeten
Jaimyliefje schreef:hij denkt wel wat, tuurlijk, maar hij denkt op een heel andere manier.
als jij je leven lang hoort dat de dood helemaal op en top geweldig is, dan denk jij ook dat dat zo is.
alleen wordt er hartstikke mysterieus over gepraat. daarom ben je er bang voor.
een paard hoeft niet bang te zijn, hij heeft er nooit wat over gehoord.
Jaimyliefje schreef:hij denkt wel wat, tuurlijk, maar hij denkt op een heel andere manier.
als jij je leven lang hoort dat de dood helemaal op en top geweldig is, dan denk jij ook dat dat zo is.
alleen wordt er hartstikke mysterieus over gepraat. daarom ben je er bang voor.
een paard hoeft niet bang te zijn, hij heeft er nooit wat over gehoord.
Kirsten_S schreef:ik denk dat een paard zeker wel wat denkt anders zou het wel heel eenzaam zijn daarboven
Snoevie schreef:Kirsten_S schreef:ik denk dat een paard zeker wel wat denkt anders zou het wel heel eenzaam zijn daarboven
wie zegt dat een paard niks denkt?
een paard heeft alleen niet dezelfde denkwijze als de mens,dat is gewoon zo
natje93 schreef:ik ben voor slachten !!! op de slachterij (bijv. nijkerk) laten ze de paarden zo lang mogelijk in de trailer staan zodat de paarden rustig blijven. als het zo ver is schieten ze met een kogel door het hoofd heen zodat hij gelijk dood is zo heeft het paard het minst er last van ik vind dit de beste marnier. inlatenslapen : de paarden vechten eerst tegen het gif.... daarna gaan ze pas dood ... nee doe mij slachten maar hoe bot het ook kan klinken !
Kirsten_S schreef:ik denk dat een paard zeker wel wat denkt anders zou het wel heel eenzaam zijn daarboven
slimmerik schreef:Tegenwoordig mogen koeien die niet meer kunnen lopen (poot gebroken, melkziekte etc. ) niet meer naar het slachthuis en moeten dus thuis geëuthaniseerd worden.
Dat maken we dus regelmatig mee. Hoe vaak ik die arme beesten een afschuwelijke doodstrijd heb zien hebben...bah. Nee geef mij de slacht maar...en dan er zelf bijblijven. Dát noem ik échte dierenliefde.
BitchyWitchy schreef:Kirsten_S schreef:ik denk dat een paard zeker wel wat denkt anders zou het wel heel eenzaam zijn daarboven
Mooi!!! Ik wéét dat een paard denkt!!! En wil je dus aanraden eens in mijn profiel te kijken. Mijn paard is ook geslacht, en die dacht toch echt heeeeeeeeeeel anders dan in het gedicht wat hier geplaatst is door jou.........
Maar goed........... laat ook maar........
ELpatcho schreef:wisten we maar wat ze dachten..