Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 17:15

Hahaha dat was ik :')

Met die durfde ik ook echt werkelijk waar iedereen op pad te sturen. Met mijn huidige paarden gaat mijn bijrijdster ook niet alleen op pad.

Ja, wandelend :j

Zonnetje81

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 17:44

Nou met de mijne zijn we ook gewoon gaan wandelen door het dorp. Op mijn initiatief want ik wilde dat ze wisten hoe braaf ze was.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 18:12

Toen ik ging proefrijden voor mijn eerste freiberger werden we gelijk het rondje dorp ingestuurd. Langs een drukke school en de kerk. Ik hebbhasr toen ook gekocht.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 19:19

Audesta schreef:
Hahaha dat was ik :')

Met die durfde ik ook echt werkelijk waar iedereen op pad te sturen. Met mijn huidige paarden gaat mijn bijrijdster ook niet alleen op pad.

Ja, wandelend :j

Haha nee nog 1 :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 08:54

StalNollie schreef:
Ik snap de terug houdendheid daarin wel je krijgt allemaal ankies aan te telefoon puntje bij paaltje kan het amper rijden dus ik zou eerst proef rijden en daarna overleggen of buitenrijden een optie is dan hebben ze jou ook kunnen beoordelen

Ik geef de mijne ook niet zomaar mee

Het is ook qua verzekering en risico's een lastig iets.

Zeker als de eigenaar niet mee kan om te begeleiden.

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:07

Mijne is vrijdag met alleen maar 1tjes op zijn rapport goedgekeurd en mee naar huis gegaan <3 *\o/*
Afbeelding

Heide83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:34

Wat een leukerd, gefeliciteerd!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 15:22

Gefeliciteerd!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 15:32

Netjes, gefeliciteerd! Wat ga je ermee doen?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 16:48

Gefeliciteerd,mooie Haf!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 17:46

Gefeliciteerd

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 17:49

Gefeliciteerd!

Volgens mij ben je als eigenaar niet verzekerd voor eventuele schade aan derden als je je paard meegeeft op buitenrit als de ruiter geen ruiterbewijs heeft of L2 geklasseerd is. Is een nieuwe regel volgens mij.

Ik sta op een stal aan het bos en sinds begin dit jaar hebben een hoop leasers/bijrijders hier dus mee te maken. Rijden al jaren buiten met die paarden en ineens kan dat niet meer.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 17:50

Als particulier thuis ben ik daar helemaal niet in thuis. Ook niet met dat ruiterbewijs.

Heide83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:00

Op de manege waar ik rijd zijn daar ook mee bezig. Volgens mij stelt de verzekering het ruiterbewijs nu nog niet als eis voor een buitenrit, maar zit dat er wel aan te komen.

Overigens heb ik mijn ruiterbewijs dus dat is het probleem niet. Nu snap ik best dat een verkoper zijn paard niet zomaar bij een eerste kennismaking aan een vreemde mee naar buiten wil geven. Maar het is als koper ook lastig om een verkoper op zijn blauwe ogen te geloven dat het paard braaf is buiten. Ik heb jaren terug een paard verkocht en heb de koper toen de tweede keer wel proef laten rijden in het bos. Maar ik stond ook aan het bos en had nog een paard waarop ik zelf meeging.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 19:52

oji schreef:
Gefeliciteerd!

Volgens mij ben je als eigenaar niet verzekerd voor eventuele schade aan derden als je je paard meegeeft op buitenrit als de ruiter geen ruiterbewijs heeft of L2 geklasseerd is. Is een nieuwe regel volgens mij.

Ik sta op een stal aan het bos en sinds begin dit jaar hebben een hoop leasers/bijrijders hier dus mee te maken. Rijden al jaren buiten met die paarden en ineens kan dat niet meer.

Heb je hier meer info over? Vind het echt weer iets uit de FNRS koker, zijn zat diploma's die een stuk meer waard zijn :o

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 20:10

Nee eigenlijk niet. Was op stal dat de leasers ivm de verzekering per dit jaar niet meer zonder professionele begeleiding of eigenaar het bos in mochten met de leasepaarden. Dus die moesten ruiterbewijs gaan halen of L2 geklasseerd raken. Was nogal een dingetje want kennelijk zit in ruiterbewijs ook springen en dat durfde niet iedereen die hier dus last van had. En L2 klasseren was ook niet voor iedereen weggelegd. Zelf heb ik er geen last, rij alleen op mijn eigen paarden en heb geen bijrijders. En ben ook L2 gekkasseerd dus als ik op een ander paard weg zou willen Ou dat ook geen issue zijn.

Maar hest banketstaaf. Waren mensen bij die al jaren hetzelfde paard leasden en paar keer per week alleen het bos in gingen. Dat kon kennelijk niet meer ivm niet meer verzekerd zijn.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 20:59

Het kan zo zijn dat in een clausule van de Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering van een manegebedrijf er staat dat er alleen dekking is, als de ruiter onder begeleiding is van een gediplomeerd instructeur. Die clausule kom ik bijna altijd tegen.

Maar op gewone privé aansprakelijkheidsverzekeringen heb ik een dergelijke clausule nog nooit gezien.

Ik denk dat die regel dus alleen geldt als de eigenaar van het paard het bedrijf is.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:41

Ik had hier een bokker om te proefrijden op de volbloed die bij ons de bijnaam (en niet voor niks) pretraket had. Enfin vanaf stal kunnen we niet veel dus hup opgeladen en naar het bos. Mevrouw dacht dat ze moest koersen dus werd een interessant ritje, maar je kon zo dus wel direct zien of het past.
Tegenwoordig maakt ze overigens volop buitenritten en is inderdaad met deze bokster meegegaan.

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 22:08

Elisa2 schreef:

Als hij oud genoeg is wil ik hem allround gaan opleiden, kijken hoe ver we kunnen komen in dressuur maar ook lekker naar buiten, een oefencrossje en hopelijk ook working equitation. Hij is nog maar 2,5 dus alles op zijn tijd :o

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 02:16

xjanabananax schreef:
Elisa2 schreef:

Als hij oud genoeg is wil ik hem allround gaan opleiden, kijken hoe ver we kunnen komen in dressuur maar ook lekker naar buiten, een oefencrossje en hopelijk ook working equitation. Hij is nog maar 2,5 dus alles op zijn tijd :o

Gefeliciteerd ! *\o/*

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 07:48

Toch blijft het een wondere wereld een paard zoeken. Dacht ah die lijkt mij wel leuk, oke wel ver weg weer maar goed waag er eens een app aan.

Tja laat ik het zo zeggen, nadat ik de filmpjes kreeg dacht ik goh die tinker is weer terug bij haar roots. Braaf dat zeker, maar je ziet werkelijk niks op die filmpjes van het gangwerk. Jonge knul erop zonder zadel, halster om en touwtjes eraan. Maar steeds op de camera aflopen, 1 filmpje klein stukje draf maar ook niet te zien of ze redelijk loopt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 08:17

Onhandig gedaan of bewust? :o?

Klinkt leuk Janabanana, lekker allround! :)

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 10:18

Doet me denken aan die 2 jarige PRE waar ik was wezen kijken :=

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 19:18

Mijn Hongaartje is vandaag verhuisd naar haar nieuwe eigenaar en loopt al in de wei met een KWPNer en en Shetje.

Vervoer was een makkie, ben haar zelf wezen brengen en nieuwe eigenaar reed gezellig mee. Ze heeft ook nog twee jonge katjes (12 wkn) meegenomen van de stal waar ik stond, dus aan alle kanten gezinsuitbreiding :+

hildemenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 21:47

Na het jaren uitgesteld te hebben door studie en niet het juiste moment heb ik besloten dat het nu wel het goede moment is om mijn droom in vervulling te laten gaan en opzoek te gaan naar mijn eerste eigen paard. Naast dat ik heel veel zin heb in deze zoektocht vind ik het ook wel heel spannend. Hopelijk kan ik over een tijdje delen dat ik ben geslaagd. :D